Huvitaks selline küsimus, et kuidas tekitada lennukile power-lüliti. Kiiruseregulaator (ESC) on BECiga ehk toidab ka vastuvõtjat. Leidsin netist, et võiks suht väikesevoolulise lüliti panna punasele juhtmele vahele, mille kaudu vastuvõtja ESC-st toidet saab. Kas nii on hea või on veel mingeid võimalusi? Näiteks hoopis üks toitejuhe katkestada, kontaktid lennuki küljele välja tuua ja siis väljastpoolt teda shundiga ühendada ja katkestada? Mis variante siinne rahvas soovitab?
Lennukiks on EasyGlider ja eriti talvel on tüütu akut lahti ja kokku ühendada, kuna kabiini kinnitus on tehtud teibiga
Lüliti
milleks sa seda šunti vahele tahad panna? lisakoormuseks?
lüliti käib ikka aku (noh + juhtme) vahele ja kogu lugu, lülitad aku küljest kõik tarbijad ära, aga lüliti peab kannatama seda voolu mida mootor koos servodega maksimaalselt tarbida võib
oled sa kindel et kui vastuvõtja tagant ära ühendad, et siis mootori kontroller mitte ühtki milliamprit voolu ei tarvita?
mitu lendu sul lennuk ühe akulaadimisega teeb, et ei saaks lihtsalt akupistikut lahti ühendada peale igat lendu? miks see pistik ei või siis lennukist väljapoole jääda, sest suure voolutaluvusega lülitid kipuvad päris kobakad olema
lüliti käib ikka aku (noh + juhtme) vahele ja kogu lugu, lülitad aku küljest kõik tarbijad ära, aga lüliti peab kannatama seda voolu mida mootor koos servodega maksimaalselt tarbida võib
oled sa kindel et kui vastuvõtja tagant ära ühendad, et siis mootori kontroller mitte ühtki milliamprit voolu ei tarvita?
mitu lendu sul lennuk ühe akulaadimisega teeb, et ei saaks lihtsalt akupistikut lahti ühendada peale igat lendu? miks see pistik ei või siis lennukist väljapoole jääda, sest suure voolutaluvusega lülitid kipuvad päris kobakad olema
kogun vanu vene lennukimootoreid
Iga lisavidin, mis suure voolu ahelasse tuleb, on tänu seal tekkivale pingelanule, kaole, elektrimudelitel kurjast.
Parim ühendus on ikkagi pistiku kokku ja lahti ühendamine.
Kabiini katte vöiks ju magnetitega kinni panna, siis pole teipimist vaja, külmaga on teipimine jama muidugi.
Olemas ka regulaatorid, kus juba lüliti külge ehitatud, näiteks Jetil.
Vastuvötja ahela lahtiühendamine lüliti abil toimib kindlasti, ainus oht selles, et kui muundaja millegi pärast, häire, impulsi saab, siis vöib mootor ettearvamatult käima minna. Väike muundaja poolt tarvitatav kuluvool on ka olemas.
Aga, kui www avarustel piisavalt sobilikku infi, siis vöib ju ka omal nahal korduskatse teha.
Parim ühendus on ikkagi pistiku kokku ja lahti ühendamine.
Kabiini katte vöiks ju magnetitega kinni panna, siis pole teipimist vaja, külmaga on teipimine jama muidugi.
Olemas ka regulaatorid, kus juba lüliti külge ehitatud, näiteks Jetil.
Vastuvötja ahela lahtiühendamine lüliti abil toimib kindlasti, ainus oht selles, et kui muundaja millegi pärast, häire, impulsi saab, siis vöib mootor ettearvamatult käima minna. Väike muundaja poolt tarvitatav kuluvool on ka olemas.
Aga, kui www avarustel piisavalt sobilikku infi, siis vöib ju ka omal nahal korduskatse teha.
Mõtlesin lihtsalt traadijuppi, šunt on tõesti natuke vale sõna. Traadijupp tuleks lülitist odavam, n-kümneamprist lülitit peaks hakkama kataloogidest otsima.Ropka wrote:milleks sa seda šunti vahele tahad panna? lisakoormuseks?
...
mitu lendu sul lennuk ühe akulaadimisega teeb, et ei saaks lihtsalt akupistikut lahti ühendada peale igat lendu? miks see pistik ei või siis lennukist väljapoole jääda, sest suure voolutaluvusega lülitid kipuvad päris kobakad olema
Pärast lendu ühendaks ikka aku lahti. Lülitit oleks vaja selleks, et toas ühendaks aku ära, paneks lennuki kokku ja siis otse autosse. Aku oleks siis lendamiseni ilusti vahtplasti sees soojas.
Ühinen mardi soovitustega. Ainus õige viis on ikkagi aku ja regulaatori vahelise pistiku lahti-kinni ühendamine! Mõnedel regudel on tõesti ka lüliti küljes, aga ei tasuks neile loota. Eriti kui LiPo akud kasutusel. LiPo-sid peaks üldse hoidma koguaeg tulekindlas laekas ja alles lennu ajaks lennukisse panema, hiljem jälle välja võtma.
Kõige kindlam on enne lendu aku regu külge ühendada ja siis lendama... Pärast jälle pistik lahti võtta.
Kui tahad asja mugavaks teha ja aku peab koguaeg mudeli sees olema, võid ju ka ainult ühe aku juhtme lennuki kerest välja tuua või ligipääsetavasse kohta jätta. Piisab ka ühe juhtme katkestamisest.
Kõige kindlam on enne lendu aku regu külge ühendada ja siis lendama... Pärast jälle pistik lahti võtta.
Kui tahad asja mugavaks teha ja aku peab koguaeg mudeli sees olema, võid ju ka ainult ühe aku juhtme lennuki kerest välja tuua või ligipääsetavasse kohta jätta. Piisab ka ühe juhtme katkestamisest.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Olen kuskil ajakirjas näinud mingil lahmakal koopiamudelil ka sellist lahendust kus aku ja regulaatori vahele oli tehtud midagi tavalise jumperi sarnast, aga kahe 4mm goldconnectori ja hästi vägeva juhtmega.
Selline lahendus tundub olevat kõikse ohutum, mugavam ja lollikindlam, pealegi pole easyglideri speed400 poolt kasutatav vool ju väga jõhker.
Selline lahendus tundub olevat kõikse ohutum, mugavam ja lollikindlam, pealegi pole easyglideri speed400 poolt kasutatav vool ju väga jõhker.