Page 1 of 1

HobbyKing 1500mAH LiFe 3S 9.9v PROBLEEM

Posted: Fri Aug 16, 2013 11:11
by STan
Pisike mure selle akuga. Laadijaks on Accucell 6. Nimelt ei taha see aku ära balanseeritud saada. Asi jääb seisma 3.60V 3.37V 3.37V peale. korra isegi tõusevad 2 purki 3.40V peale ja siis lähevad 3.37V peale tagasi.

Kas viga võib olla akus või laadijas? Kui valin režiimiks storage siis kukuvad kõik purgid 3.30 peale, aga laadija ei anna märku, et on Valmis. :?

Posted: Fri Aug 16, 2013 12:01
by ak
Hei,

Mul on sama laadija, aga ma pole LiFe laadinud, ainult NiMH ja LiPo.

Kui ei tööta, siis on üldjoontes 2 võimalust: kas teed midagi valesti või siis on laadija tõesti katki. Et sellisest esimest võimalusest aru saada, oleks vaja teada täpsemalt mida sa teed. Kas näiteks muutsid Lixx tüübi LiFe peale?

Andrus

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 282%29.pdf

Posted: Fri Aug 16, 2013 12:07
by STan
Laadija ei saa katki olla, sest LiPo akusid laeb ilusti. Jah tüüp sai valitud LiFe peale.

Posted: Fri Aug 16, 2013 12:16
by Riff
Hei,

Minu LiFe kogemus:
laed aku 10,8V peale ning üsna kiiresti langeb 10V peale. Endal oli sama probleem, et miks pinge langeb nii kiiresti ja kas julgen akut kasutada. Lõpuks sai asja uuritud ning see on täiesti normaalne. Kui aku pinge on 10 ja 9,3V vahel on kõik ok, kui langeb alla 9,3V, siis kiiresti laadima.

Ebaühtlane pinge aku elementide vahel võib olla laadijas kinni või aku elementide kvaliteedis.

Raimo

Re: HobbyKing 1500mAH LiFe 3S 9.9v PROBLEEM

Posted: Fri Aug 16, 2013 12:24
by cuprum
Aga äkki avalikustaksid ka selle, kuidas seda "jääb seisma" tuleks lugeda ;)
* laed aku ja mõõdad siis mingi teise täpisseadmega purkide pinged üle
* Vaatad, mida laadija ise oma ekraanil purkide pingeteks näitab

Teoreetiline (kordan, teoreetiline) võimalus on see, et laadija pealt vaadates ongi erinevate keemiate puhul miski "tambovi konstant" kasutusel, ning näidatakse valesti.

Rohkem tõenäosem on aga see, et kas aku p*** või siis laed teda liiga suure vooluga (balanssimise voolud on laadimisvoolude kõrval armetult väikesed), niiet laadija lihtsalt ei jõua laadimise jooksul purke "siledaks triikida".

Mina isiklikult teeksin esmalt akule ühe "balansseerimislaadimise" (laadimine kõige väiksema vooluga, mis laadija võimaldab, ning peale seda vaataksin tulemust nii laadija enda ekraanilt, kui ka mingi korralikuma mõõteriistaga (NB! Laiatarbe akutäituvuse indikaatorid *ei* *ole* korralikud mõõteriistad - nad on täiesti omal kohal lennuplatsil, aga mitte laboris). Kui ikkagi erinevus säilinud, siis katsetaksin teise ja võimalusel korralikuma laadijaga, ning mõõdaksin uuesti täpismõõteriistaga. Kui nüüd aku ilusti balansis, siis võtaksin kätte, ning teeksin pikema laadimise oma vana laadijaga - selguks, ega selle balansser mitte värki nässu ei keera. Kui aga ka korralik laadija ning täpismõõteriist näitavad peale paari korda suurt ebabalanssi - nu siis ilmselt peab poodi uue aku järgi silkama.

Edit: Esmalt kuula Riff'i ning kontrolli balansseri kaablid/kontaktid üle ;)

Posted: Fri Aug 16, 2013 12:48
by STan
Kahetsusväärne, aga mul mingit asjalikuu täpisseadet ei ole, millega purgi pingeid vaadata. Vaatasin seda, mida laadija näitas.

Proovin siis õhtul balanseerida 0,1A, ehk on abiks. :D

Suured tänud igatahes!!!

Posted: Fri Aug 16, 2013 14:28
by trebla
Li-Fe nimipinge on 3,2-3,3 volti, üle 3,6 ei tohi laadida. Tööpinge on 3,0-3,3 volti ja´alla 2,8 voldi pole soovitav lasta ühe purgi pinget. Väidetavalt elab üle ka pinge 2 voldini langemist aga seda pole mõistlik praktiseerida.

Kas sellel laadijal liitiumakude jaoks eraldi min-max seadete menüüd pole kus piirid saab paika panna?

Posted: Fri Aug 16, 2013 14:33
by STan
See laadija ei lasegi LiFe korral üle 3,6 laadida ning storage korral alla 3,30 ei lähe.

Posted: Fri Aug 16, 2013 16:10
by priitom
Ka mina kasutan neid akusid ja mul on nende laadimisega sama jama olnud - niipalju, kui foorumitest lugenud olen, siis on sarnane probleem antud aku
puhul laialt levinud.

Tegelikult on nii, et alguses (uuena) laeb vist kõik purgid ilusti võrdselt täis ja pärast paari kasutuskorda hakkab laadimistsükkel aina pikale venima, sest üks purk ei taha kuidagi täis laetud saada.

Olen ühe kogemata ka lühisesse lasknud ja pisut puhvi ajanud, aga paneb ikka sama vägevalt edasi :roll:
Minu hinnang sellele akule: 5+ (kui see laadimisprobleem välja jätta)

Posted: Fri Aug 16, 2013 16:15
by STan
Asi selles, et ma pole seda veel kordagi kasutada saanud :D

Posted: Fri Aug 16, 2013 16:33
by Riff
Vali discharge režiim ja ära unusta pinget jälgida. Proovi tühjaks laadida 2,8-3V peale/element. Kui pinge langeb mõnel elemendil alla 2,5V ning teistel on ikka 3,3 V, siis peata tühjaks laadimine ning balansseeri akut.

Vali väike vool, väike vool on 1A (0,1A ei ole minu arust Lixx akude jaoks ;) pigem nimh jne).

Seejärel lae 2A juures täis ning mõõda multimeetriga, milline oli elementide pinge tühjana ning täis olekus. Võrdle tulemust laadija näidikul oleva infoga.

Posted: Fri Aug 16, 2013 16:39
by STan
Riff wrote:Vali discharge režiim ja ära unusta pinget jälgida. Proovi tühjaks laadida 2,8-3V peale/element. Kui pinge langeb mõnel elemendil alla 2,5V ning teistel on ikka 3,3 V, siis peata tühjaks laadimine ning balansseeri akut.

Vali väike vool, väike vool on 1A (0,1A ei ole minu arust Lixx akude jaoks ;) pigem nimh jne).

Seejärel lae 2A juures täis ning mõõda multimeetriga, milline oli elementide pinge tühjana ning täis olekus. Võrdle tulemust laadija näidikul oleva infoga.
Tänud! Eks sean sammud Oomipoe poole siis. Kindlasti läheb multimeetrit ka tulevikus vaja :)

LiFe aku

Posted: Sun Aug 18, 2013 20:49
by särts
Hei!Mul selle HK akuga ka nüüd sama jama.Seni oli ok mingi 4 laadimist,laupäeval V-Maarjas äkitselt pult näitab poole lennu pealt 7,1V.Mõõtsin aku üle:3,1-2,0-3,1 koormuseta ja seda mõni lend pärast laadimist!Varemalt paar nädalat keskmise kasutamise juures 8,8V ja laadima.Proovisin 0,1A täis laadida,vedas purgid enamvähem normi:3,2-3,1-3,2 aga laadija jääbki laadima.Nüüd laen tühjaks 0,5A,30min. :3,13-3,08-3,17.Vaatan mis edasi teeb aga sellise akuga 500m peale lennukit küll lasta ei tahaks.Tuleb vist lipole üle minna kuigi kõrgem pinge ei ahvatle.Saatja Turnigy 9X.

Posted: Sun Aug 18, 2013 21:20
by STan
Jah. Mul sama saatja. Proovisin ka akut igat pidi laetud saada aga ei miskit. Hetkel tavaliste patareidega. Ehk peab uue aku soetama.

Posted: Sun Aug 18, 2013 22:57
by Riff
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=23815

Image

Kui see aku mahub pulti, siis tegemist on väga hea valikuga!

Posted: Mon Aug 19, 2013 8:11
by STan
Tänud Riff! Kui kommentaare uakuda, siis peaks ilusti mahtuma :)

life aku

Posted: Mon Aug 19, 2013 21:41
by särts
Minu oma Ärkas vist ellu,vähemalt mõneks ajaks.Kaks 0,1A täis/maha laadimist ja kolm 1,5A täis/maha +lõpu veel 0.5A et magusalt täis oleks.Eks teen veel teste enne kui ära viskan.

Re: life aku

Posted: Mon Aug 19, 2013 22:37
by nemo
särts wrote:Minu oma Ärkas vist ellu,vähemalt mõneks ajaks.Kaks 0,1A täis/maha laadimist ja kolm 1,5A täis/maha +lõpu veel 0.5A et magusalt täis oleks.Eks teen veel teste enne kui ära viskan.
Ära viska. Mul tuli mõte dessanti teha. Kui homne ilm lennuplaanid rikub, siis hakkan nokitsema, läheb servo paigalduseks kõhu alla koos päästikuga

Posted: Tue Aug 20, 2013 21:04
by STan
Nonii. Langetasin aku kõik purgid ilusti 3.30 peale ning siis balanseerisin 0,1A kuni 3.38 ning edasi 0,3A'ga kõik purgid 3.60 :D