Page 1 of 1
4.8 m/s
Posted: Sun Aug 18, 2013 15:56
by renard
Milles võib põhjus olla, kui lennuk vastu tuult lennates keerab nina taevasse?
Posted: Sun Aug 18, 2013 19:38
by trebla
Kui raskuskese on paigas ja mootori veojõu suund õige, saab põhjuseks olla näiteks õhuvoolu kiirusest tulenev suurenenud tõstejõud. Selle vastu aitab kõrgustüüri abil natuke nina allapoole keeramine

Posted: Mon Aug 19, 2013 10:18
by renard
Tasakaaluga niipalju sai, et kui käest viskasin siis maandus viis meetrit eemal ja ilusasti paraleelselt maapinnaga. Õhku tõustes tahtis kohe nina allatuult keerata ja kui vastutuult tagasi tulema hakkasin, siis tõmbas nina üles nii palju, et pidurdas hoo maha ja hakkas nina ees alla tulema.
Kõrgustüüri liigutamine enam ei päästnud ja tulemus oli kerge nina ees 20m pealt. Selline leiutis lennutamiseks:
http://cl.ly/image/3A340Q0y2c0n
Posted: Mon Aug 19, 2013 12:32
by trebla
Mida pikem on lennuki kere tiiva siruulatuse suhtes, seda parem pikistabiilsus. Sama asi ka kiilu pindala kohta. Sinu juttu lugedes tundub, et mootor võiks ka vähe võimsam olla või siis propp pole mootori jaoks sobiv. Kõrgustüüriga peaks sinu lennukiga suht hellalt ringi käima vist.
Posted: Mon Aug 19, 2013 13:42
by tikka
trebla wrote:Mida pikem on lennuki kere tiiva siruulatuse suhtes, seda parem pikistabiilsus. Sama asi ka kiilu pindala kohta. Sinu juttu lugedes tundub, et mootor võiks ka vähe võimsam olla või siis propp pole mootori jaoks sobiv. Kõrgustüüriga peaks sinu lennukiga suht hellalt ringi käima vist.
Stabilisaatori suurem kaugus on parem pikistabiilsusele, aga kiilu pindala suurendamine võib hakata teatud punktist stabiilsust vähendama. Teooria kohta soovitan lugeda A. Abel ja E. Helme raamatut "Mudellend", mis on ka digitaalselt saadaval:
http://www.coptercam.ee/mudellend/eesona.html. Võimsuse lisamine ei pruugi siin midagi aidata. Kui lennuk on tehtud mingi plaani järgi, siis tavaliselt märgitakse seal vajalikud mootorinurgad, lennukaal jne.