Millist akut valida

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
stnabaum1
Posts: 77
Joined: Thu Aug 08, 2013 17:52

Millist akut valida

Post by stnabaum1 »

Peatselt saabub minu uus helikopter.Valituks osutus Raptor E550S ARF .Seega akud ja vastuvõtja peale ning lendama.(Muidugi ennekõike ka sedistus,kuigi stock variandis on eelseadistatud)Seega millised akud valida?Selge see,et kopter nõuab 6S 4000-5000 mAh akusid.Kuid küsimus seisneb selles,kas osta 3S akusid ja need lülitada järjestikku(3S puhul ma näen kergemat võimalust vahetada kehva akuelementti)või siis ikkagi 6S pakk?Millised on töökindlamad,kas ZIPPY ,TURNIGI või RHINO?Kas parda elektroonika jaoks tuleks võtta eraldi aku.Endise 4000 mAh NiMH aku müüsin kopteriga koos maha.Kas osta 2S 2000 MAh aku ja BEC,või koostada uus 4000-ne Nimh aku.Esialgse piltide vaatamisega jäi mulje,et sellel kopteril akude jaoks eriti lahedalt ruumi pole.OK oletades,et ma panen lisaks pardaaku,kas peab esc juhtmelt ,mis läheb vastuvõttjasse eemaldama + juhtme?Ja lõpetuseks kui suure C-ga peaks olema lennuakud,esc on 80 A?P.S vabandan,et läks vähe vale teema alla.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kui sul on lennuakuks 4 Ah aku ja maksimaalne vool võib küündida 80 amprini peaks C rate olema mitte alla 80/4=20.

Elektroonika toitmiseks ei pea eraldi akut panema, võib kasutada eraldi pingeregulaatorit, mis saab toite sama lennuaku pealt. 500 ja 550 kopteritel pole tavaliselt akude jaoks väga palju ruumi ja vastuvõtja aku võib ka ootamatult tühjaks saada. Kui lennuaku enne õiget aega tühjaks saab, lülitub ESC välja kuid elektroonika tarbeks on lennuakus veel võhma küll ja saad kopteri rahulikult alla tuua. 500/550 kopteritele olen pannud sellise pingeregulaatori elektroonika toiteks:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ipoly.html
Et erinevad toited kokku ei jookseks võib kasutada kas ilma BEC lülituseta ESC-i või tõmmata ESC-i vastuvõtjasse minevast pistikust + juhtme välja (ning isoleerida see). Viimasel juhul läheb keerukamaks ESC-i kaardiga programmeerimine, sest siis tuleks kuskilt kaardi jaoks +5 volti leida või juhe pistikusse tagasi toppida (ning pärast uuesti välja koukida). Mina olen kasutanud sellist juhet ESC-i ja vastuvõtja vahel:http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Cable.html
See katkestab + ahela ja kui ESC-i progeda vaja, tõmbad pistiku lihtsalt välja ja voila.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
stnabaum1
Posts: 77
Joined: Thu Aug 08, 2013 17:52

Post by stnabaum1 »

Tänan.Ometi jäi õhku paar küsimust.Kui ma ei vaja parda elektroonikale lisa akut,milleks mulle bec.Kui tal on peal juba sisseehitatud bec -iga esc.seega toide elektroonikale tuleb esc-lt.Kumbasid akusid sa eelistad -ZIPPY või Turnigy?Ma valin hobbykingist midagi 5000 mAh 3S1P 30C
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kui oled kindel, et kaitseingel on sul alati seljataga siis ei lähe sul kunagi lisa BEC-i vaja. Kui aga tahad ennast kindlustada selle eest, et ESC mingil põhjusel üle kuumeneb (ikkagi suured võimsused taga) ja ennast välja lülib ning õnnetul juhtumil ka raadio toiteta jätab, siis eraldi BEC (funktsionaalselt siis pingeregulaator) päästaks päeva. Eraldi aku elektroonikale oleks muidugi veel kindlam aga see on teisest küljest ka lisamure, et ta alati laetud oleks ja piisavalt voolu jõuaks anda. Lennuakut vahetad või laed sa aga iga lennu järel ja kui aku juba nii nõrk, lendu ei jõua masinat tõsta siis elektroonika jaoks on tal ikka piisavalt energiat. 500-mõõdu kopteritest alates olen pannud alati lisa UBEC-i elektroonika jaoks peale.

Olen kasutanud nii Zippy kui ka Turnigy akusid, vahet pole eriti märganud, et ühed kvaliteetsemad oleksid kui teised, mõlemal juhtub eksemplare sisse mis kehvemini balansseeruvad. Päris tühjaks ei maksa liposi kunagi sõita, saad neist kiiresti lahti margist hoolimata. Olen püüdnud ikka mitte rohkem kui 75% ära kulutada, lendan taimeri järgi mitte cut-offini.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
stnabaum1
Posts: 77
Joined: Thu Aug 08, 2013 17:52

Post by stnabaum1 »

tänud.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

trebla wrote:Kui aga tahad ennast kindlustada selle eest, et ESC mingil põhjusel üle kuumeneb (ikkagi suured võimsused taga) ja ennast välja lülib ning õnnetul juhtumil ka raadio toiteta jätab, siis eraldi BEC (funktsionaalselt siis pingeregulaator) päästaks päeva.
Tegelikult on ESC-ide BEC alati füüsiliselt otse akust tuleva toitte küljes ja ülekuumenemisel lülitab protsessor välja ainult mootori.
Muidugi on võimalus mingeid pinge regulaatori kive ka prose poolt "tüürida" ja sisse välja lülitada aga ma ei usu, et seda tehakse.

Kui keegi teab ESCi kus protsessor mootori võtmetranside üleküümenemisel mootori välja lülitamisega koos ka BEC ahela toiteta suudab jätta või VR kivi töö ära blokeerib siis andke aga teada.
Selline ESC tuleks seadustega keelustada. :)
qwerty009
Posts: 154
Joined: Tue Jul 17, 2012 11:48
Location: Tallinn

Post by qwerty009 »

7805 kivi lükkab ennast ülekuumenedes välja. See, et FET'd teisel pool plaati teda niipalju kuumutavad on suhteliselt ebatõenäoline.
Ülekuumenev ESC on aga enda lollusest valesti valitud komponent ehk accident waiting to happen.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

qwerty009 wrote:7805 kivi lükkab ennast ülekuumenedes välja.
Kui 7805 on tõesti mootori lõputransidega "ühe katuse all" siis võib kuumus muidugi üle kanduda.
Sellise olukorra vältimiseks oleks õigem kasutada eraldi radikaid.
Post Reply