November 2013
November 2013
Kuuldavasti käisid osad nädalavahetusel Hüürus. Platsi on rüüstatud. Kas juurdepääs on väga sopane seal?
Kuno kas proovisid Windi ka?
Kuno kas proovisid Windi ka?
Wind sai ära proovitud - paraku pilvitus oli nii madal,et vigureid eriti teha ei saanud - kippus pilvedesse minema.Muidu nagu arvata võis - OK.
Jäljed peal jah - mälestuseks kaks pruugitud preservatiivi ka jäetud - võimas
Õnneks kahjustatud nurgad.Rajal võeti hirmus hoog sisse ja siis külg ees nurga peale - seal siis mättad tulid lahti ja pidurdasid hoo maha.
Jäljed peal jah - mälestuseks kaks pruugitud preservatiivi ka jäetud - võimas





"Lendas" päris uhkelt
Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.

Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.

Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.

Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.
[J] wrote:"Lendas" päris uhkelt![]()
Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.
Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.


Pea kuu aega ei ole lennanud nüüd kopteriga.
Sai tehtud kaks lendu:
*esimene algas suht rahulikult, kuid lõppes suht äkilise lennuga
*teine lend oli juba ühtlaselt äkiline
Hea on teada, et unustamise kõver on stabiliseerumas. Teoreetikute jutt vastab järelikult tõele, et regulaarse kordamise tulemusel püsib info järjest kauem meeles.
Sai tehtud kaks lendu:
*esimene algas suht rahulikult, kuid lõppes suht äkilise lennuga
*teine lend oli juba ühtlaselt äkiline
Hea on teada, et unustamise kõver on stabiliseerumas. Teoreetikute jutt vastab järelikult tõele, et regulaarse kordamise tulemusel püsib info järjest kauem meeles.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )


Ja ma tean! lubasin oma lennukit proovida alles lumega.(Sbach 342 (Black) EPO 1400mm)aga käisin ikk täna proovimas.Lendu saamine oli muidugi hull alguses:külg tuul,kitsas tee,pisikene kild maas,jääs,ning suht 0 kogemus ratastega lennukiga.üllatuseks polnd vaja 60m starti.sain hakkama 3-4meetriga:D eiaga lendas hästi.
lennu lõpus oli lennukil küljes 3viga:D
1)kokpit pani lennu aeg jooksu,kinnitus oli liiga lahja.
2)saba ratas murdus küljes.pisike plastik naga oli kinnituseks.(maandumine polnd kh just kõige pehmem)
3)prop vibras,,,muidugi tegi see üle lennul päris lennuki häält nüüd.
Hetkeks vist kõik vead korras!
http://www.youtube.com/watch?v=nt6De6zG ... e=youtu.be
Sul on kohe loomulik anne
Aga sabatüüriga stardi harjutamiseks on kõige parem moodus ruleerimisharjutused, suristad ühe akutäie lihtsalt maad mööda sõites ära. Saad teada ka kui suure kiiruse pealt võid mingi raadiusega pöördeid võtta (maa peal muidugi) ilma lennukit kukerpalli laskmata.

Aga sabatüüriga stardi harjutamiseks on kõige parem moodus ruleerimisharjutused, suristad ühe akutäie lihtsalt maad mööda sõites ära. Saad teada ka kui suure kiiruse pealt võid mingi raadiusega pöördeid võtta (maa peal muidugi) ilma lennukit kukerpalli laskmata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
peab vist jh harjutama.Aga kui panna lennukile alla nöörikene(pisike)?seisan selle peal,gaas põhja ja siis astun maha? silversassi lennukiga proovisin kohapealt vaikselt minna ja siis gaasi lisada,kippus minu 0 kogemusega ujuma.aga kui sai kinni hoida ja nii lahti lasta,veel pisikese tõukega siis läks otse.
Nööri kotha ei oska öelda, see võib kuhugi kinni jääda. Võib alguses kasutada abilist, kes kinni hoiab lennukist ja siis kui täigaas peal, lahti laseb.
Maa peal on lennuk suht tundlik pöördetüürile (võrreldes õhus lendamisega), seepärast ongi alguses hea harjutada ruleerimist, et pöördetüüri näpp õige tundlikkuse kätte saaks.
Maa peal on lennuk suht tundlik pöördetüürile (võrreldes õhus lendamisega), seepärast ongi alguses hea harjutada ruleerimist, et pöördetüüri näpp õige tundlikkuse kätte saaks.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Sabaratas
Olen kogenud, et kõige lihtsam on asetada lennuk "stardirajal" algul pisut
viltu, sest kõrvalekiskumine on tingitud propellerireaktsioonist, mis väikesel
kiirusel suurem, lennuki kiiruse suurenemisel aga väiksem, kuna siis hakkab
juba ka sabakiil stabiliseerima. Sabaratas juhib lennukit ainult väga väikese
kiiruse korral. Nagu kiirus tõuseb, tõstetakse lennuk horisontaalasendisse
ning ratas ei puutu üldse maad. Sellepärast mina ei näinud sügavat mõtet
kergele lennukile pööratavat sabaratast teha. Iseasi on mingi raske
"nitrokas". Aga sellel peaks rattale erinev servo olema. See servo võiks
hoopis eleronide kangi alt juhitav olema. Palju mugavam oleks ruleerida.
Võimalik, et kellelegi tundub see täielik "pühadese teotamine", vabandust
siis! Selle nöörijupi võib panna küll. Kui on mingi 10-15cm, kuhu see ikka
takerdub? Võib ka saba jalgade vahele võtta ja nii hoida. Olen kasutanud.
viltu, sest kõrvalekiskumine on tingitud propellerireaktsioonist, mis väikesel
kiirusel suurem, lennuki kiiruse suurenemisel aga väiksem, kuna siis hakkab
juba ka sabakiil stabiliseerima. Sabaratas juhib lennukit ainult väga väikese
kiiruse korral. Nagu kiirus tõuseb, tõstetakse lennuk horisontaalasendisse
ning ratas ei puutu üldse maad. Sellepärast mina ei näinud sügavat mõtet
kergele lennukile pööratavat sabaratast teha. Iseasi on mingi raske
"nitrokas". Aga sellel peaks rattale erinev servo olema. See servo võiks
hoopis eleronide kangi alt juhitav olema. Palju mugavam oleks ruleerida.
Võimalik, et kellelegi tundub see täielik "pühadese teotamine", vabandust
siis! Selle nöörijupi võib panna küll. Kui on mingi 10-15cm, kuhu see ikka
takerdub? Võib ka saba jalgade vahele võtta ja nii hoida. Olen kasutanud.
Tee ise!
Elerone ei maksaks küll sabarattaga kokku panna. Arvesta, et eleronid muudavad esmalt tiibade tõstejõudu, mitte lennusuunda. Kui lennuk on eleronidega kaldesse aetud, sooritatakse pööre kõrgustüüri andmisega.
Ilma eleronideta lennukiga käib pööramine, enam-vähem samamoodi, selle erinevusega, et pöördetüüri hoitakse pöörde ajal pöörde suunas, elerone aga neutraalis.
Maapinnal eleronidega mässates aga võid kiirelt üle kaela panna.
Kerge lennuk ja lennuk millel pole tüüritavat telikut on soovitav maast startimisel panna jooksma ninaga rangelt vastu tuult, kui veidi viltu paned, võib lennuk raja peal hoojooksu tehes lausa ninaga teise suunda keerata.
Ilma eleronideta lennukiga käib pööramine, enam-vähem samamoodi, selle erinevusega, et pöördetüüri hoitakse pöörde ajal pöörde suunas, elerone aga neutraalis.
Maapinnal eleronidega mässates aga võid kiirelt üle kaela panna.
Kerge lennuk ja lennuk millel pole tüüritavat telikut on soovitav maast startimisel panna jooksma ninaga rangelt vastu tuult, kui veidi viltu paned, võib lennuk raja peal hoojooksu tehes lausa ninaga teise suunda keerata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Jah, võib küll nii olla.
Last edited by Silversass on Mon Dec 02, 2013 21:32, edited 1 time in total.
Tee ise!
Väikesel kiirusel ei mõju tüürid nii palju kui pöörav ratas. Külgtuulega maast startimisel tuleb võimelda nii saba- või ninaratta, pöördetüüri kui ka eleronidega. Väga lihtne on ratast üle pöörata ja lennuk hakkab vingerdama. Seetõttu oleks alguses hea vaiksema külgtuulega (või parem vastutuulega) katsetada maast startimist.
Ruleerida saab erineva kiirusega. Alguses aeglasemalt ja pärast kiiremini, selles treeningu mõte ongi
Ruleerida saab erineva kiirusega. Alguses aeglasemalt ja pärast kiiremini, selles treeningu mõte ongi

TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Jah, need on kopterid mida lennutan. Oma lennukeid pole millegipärast kirja pannudSilversass wrote:Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?

Muideks, praegu on juba 2. detsember, aeg oleks novembriga hüvasti jätta juba, mis siis ,et kellegi sellest kahju võib olla

TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Teemast mööda repliik: November on jah kuidagi väga armas kuu, tuletab Kivirähka ja tema "Rehepappi" meelde.trebla wrote:Jah, need on kopterid mida lennutan. Oma lennukeid pole millegipärast kirja pannudSilversass wrote:Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?![]()
Muideks, praegu on juba 2. detsember, aeg oleks novembriga hüvasti jätta juba, mis siis ,et kellegi sellest kahju võib olla
Tee ise!