November 2013

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

November 2013

Post by Marek »

Kuuldavasti käisid osad nädalavahetusel Hüürus. Platsi on rüüstatud. Kas juurdepääs on väga sopane seal?
Kuno kas proovisid Windi ka?
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Wind sai ära proovitud - paraku pilvitus oli nii madal,et vigureid eriti teha ei saanud - kippus pilvedesse minema.Muidu nagu arvata võis - OK.
Jäljed peal jah - mälestuseks kaks pruugitud preservatiivi ka jäetud - võimas :twisted:Õnneks kahjustatud nurgad.Rajal võeti hirmus hoog sisse ja siis külg ees nurga peale - seal siis mättad tulid lahti ja pidurdasid hoo maha.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

kas kellelgi on plaanis enne lund jàrva-jaanis lennutada? v.tulekul ehk seal mõnda pisi yritust?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

ning homme v.ylehomme kui ilm lubab siis lennutame rakveres.stan lubas kh kohale tulla.ehk ühineb keegi veel? plaanin kella 12:00kandis kobida ussisoole.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

meil on ju see klubi - Fun fly,liikmeid ju palju - ehk alustaks tegutsemisega.....iga aasta maksame maksu.....
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

:lol: :lol: :lol: :oops: usamees käis jälle Männikul ,, lennutamas". Edevusest või üksindustundest viskan siia kah pildi http://youtu.be/5e9SR5m-1a8
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

"Lendas" päris uhkelt :!:
Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.
Image
Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

[J] wrote:"Lendas" päris uhkelt :!:
Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.
Image
Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.
:D See ju nagu autode 24h sõit. Rääkimata tehnikast ja kütuse kulust ,pidi ka piloot ilmselgelt väga vastupidav olema :shock:
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

usamees wrote:... pidi ka piloot ilmselgelt väga vastupidav olema
Piloodil võib assistent olla. Mis protsendi abiline tol ajal kehtinud reeglitega lennuajast juhtida võis, ei mäleta. Tänaste FAI reeglitega võib meeskonna teha mitmest piloodist, kus kõik on võrdsed rekordiomanikud hiljem.
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Pea kuu aega ei ole lennanud nüüd kopteriga.

Sai tehtud kaks lendu:
*esimene algas suht rahulikult, kuid lõppes suht äkilise lennuga
*teine lend oli juba ühtlaselt äkiline

Hea on teada, et unustamise kõver on stabiliseerumas. Teoreetikute jutt vastab järelikult tõele, et regulaarse kordamise tulemusel püsib info järjest kauem meeles.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

me silversassiga kàisime lennutamas..einohh supper ilm ikk.pàike jne:) 3d lennuk hakkab kh vaikselt sõbraks saama.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Image

Ja ma tean! lubasin oma lennukit proovida alles lumega.(Sbach 342 (Black) EPO 1400mm)aga käisin ikk täna proovimas.Lendu saamine oli muidugi hull alguses:külg tuul,kitsas tee,pisikene kild maas,jääs,ning suht 0 kogemus ratastega lennukiga.üllatuseks polnd vaja 60m starti.sain hakkama 3-4meetriga:D eiaga lendas hästi.

lennu lõpus oli lennukil küljes 3viga:D
1)kokpit pani lennu aeg jooksu,kinnitus oli liiga lahja.
2)saba ratas murdus küljes.pisike plastik naga oli kinnituseks.(maandumine polnd kh just kõige pehmem)
3)prop vibras,,,muidugi tegi see üle lennul päris lennuki häält nüüd.
Hetkeks vist kõik vead korras!


http://www.youtube.com/watch?v=nt6De6zG ... e=youtu.be
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Sul on kohe loomulik anne :D
Aga sabatüüriga stardi harjutamiseks on kõige parem moodus ruleerimisharjutused, suristad ühe akutäie lihtsalt maad mööda sõites ära. Saad teada ka kui suure kiiruse pealt võid mingi raadiusega pöördeid võtta (maa peal muidugi) ilma lennukit kukerpalli laskmata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

peab vist jh harjutama.Aga kui panna lennukile alla nöörikene(pisike)?seisan selle peal,gaas põhja ja siis astun maha? silversassi lennukiga proovisin kohapealt vaikselt minna ja siis gaasi lisada,kippus minu 0 kogemusega ujuma.aga kui sai kinni hoida ja nii lahti lasta,veel pisikese tõukega siis läks otse.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Nööri kotha ei oska öelda, see võib kuhugi kinni jääda. Võib alguses kasutada abilist, kes kinni hoiab lennukist ja siis kui täigaas peal, lahti laseb.
Maa peal on lennuk suht tundlik pöördetüürile (võrreldes õhus lendamisega), seepärast ongi alguses hea harjutada ruleerimist, et pöördetüüri näpp õige tundlikkuse kätte saaks.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Sabaratas

Post by Silversass »

Olen kogenud, et kõige lihtsam on asetada lennuk "stardirajal" algul pisut
viltu, sest kõrvalekiskumine on tingitud propellerireaktsioonist, mis väikesel
kiirusel suurem, lennuki kiiruse suurenemisel aga väiksem, kuna siis hakkab
juba ka sabakiil stabiliseerima. Sabaratas juhib lennukit ainult väga väikese
kiiruse korral. Nagu kiirus tõuseb, tõstetakse lennuk horisontaalasendisse
ning ratas ei puutu üldse maad. Sellepärast mina ei näinud sügavat mõtet
kergele lennukile pööratavat sabaratast teha. Iseasi on mingi raske
"nitrokas". Aga sellel peaks rattale erinev servo olema. See servo võiks
hoopis eleronide kangi alt juhitav olema. Palju mugavam oleks ruleerida.
Võimalik, et kellelegi tundub see täielik "pühadese teotamine", vabandust
siis! Selle nöörijupi võib panna küll. Kui on mingi 10-15cm, kuhu see ikka
takerdub? Võib ka saba jalgade vahele võtta ja nii hoida. Olen kasutanud.
Tee ise!
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Elerone ei maksaks küll sabarattaga kokku panna. Arvesta, et eleronid muudavad esmalt tiibade tõstejõudu, mitte lennusuunda. Kui lennuk on eleronidega kaldesse aetud, sooritatakse pööre kõrgustüüri andmisega.

Ilma eleronideta lennukiga käib pööramine, enam-vähem samamoodi, selle erinevusega, et pöördetüüri hoitakse pöörde ajal pöörde suunas, elerone aga neutraalis.

Maapinnal eleronidega mässates aga võid kiirelt üle kaela panna.

Kerge lennuk ja lennuk millel pole tüüritavat telikut on soovitav maast startimisel panna jooksma ninaga rangelt vastu tuult, kui veidi viltu paned, võib lennuk raja peal hoojooksu tehes lausa ninaga teise suunda keerata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Post by Silversass »

Jah, võib küll nii olla.
Last edited by Silversass on Mon Dec 02, 2013 21:32, edited 1 time in total.
Tee ise!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

minu start oligi jama kuna külg tuul ja jääs tee.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Väikesel kiirusel ei mõju tüürid nii palju kui pöörav ratas. Külgtuulega maast startimisel tuleb võimelda nii saba- või ninaratta, pöördetüüri kui ka eleronidega. Väga lihtne on ratast üle pöörata ja lennuk hakkab vingerdama. Seetõttu oleks alguses hea vaiksema külgtuulega (või parem vastutuulega) katsetada maast startimist.

Ruleerida saab erineva kiirusega. Alguses aeglasemalt ja pärast kiiremini, selles treeningu mõte ongi :wink:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Post by Silversass »

Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?
Tee ise!
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Silversass wrote:Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?
Jah, need on kopterid mida lennutan. Oma lennukeid pole millegipärast kirja pannud :lol:

Muideks, praegu on juba 2. detsember, aeg oleks novembriga hüvasti jätta juba, mis siis ,et kellegi sellest kahju võib olla :D
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Post by Silversass »

trebla wrote:
Silversass wrote:Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?
Jah, need on kopterid mida lennutan. Oma lennukeid pole millegipärast kirja pannud :lol:

Muideks, praegu on juba 2. detsember, aeg oleks novembriga hüvasti jätta juba, mis siis ,et kellegi sellest kahju võib olla :D
Teemast mööda repliik: November on jah kuidagi väga armas kuu, tuletab Kivirähka ja tema "Rehepappi" meelde.
Tee ise!
Post Reply