Page 1 of 1

November 2013

Posted: Mon Nov 04, 2013 12:26
by Marek
Kuuldavasti käisid osad nädalavahetusel Hüürus. Platsi on rüüstatud. Kas juurdepääs on väga sopane seal?
Kuno kas proovisid Windi ka?

Posted: Mon Nov 04, 2013 13:16
by Kuno
Wind sai ära proovitud - paraku pilvitus oli nii madal,et vigureid eriti teha ei saanud - kippus pilvedesse minema.Muidu nagu arvata võis - OK.
Jäljed peal jah - mälestuseks kaks pruugitud preservatiivi ka jäetud - võimas :twisted:Õnneks kahjustatud nurgad.Rajal võeti hirmus hoog sisse ja siis külg ees nurga peale - seal siis mättad tulid lahti ja pidurdasid hoo maha.

Posted: Thu Nov 14, 2013 11:34
by kyylik
kas kellelgi on plaanis enne lund jàrva-jaanis lennutada? v.tulekul ehk seal mõnda pisi yritust?

Posted: Fri Nov 15, 2013 12:41
by kyylik
ning homme v.ylehomme kui ilm lubab siis lennutame rakveres.stan lubas kh kohale tulla.ehk ühineb keegi veel? plaanin kella 12:00kandis kobida ussisoole.

Posted: Sat Nov 16, 2013 3:16
by Ervin2
meil on ju see klubi - Fun fly,liikmeid ju palju - ehk alustaks tegutsemisega.....iga aasta maksame maksu.....

Posted: Mon Nov 18, 2013 3:56
by usamees
:lol: :lol: :lol: :oops: usamees käis jälle Männikul ,, lennutamas". Edevusest või üksindustundest viskan siia kah pildi http://youtu.be/5e9SR5m-1a8

Posted: Mon Nov 18, 2013 14:42
by [J]
"Lendas" päris uhkelt :!:
Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.
Image
Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.

Posted: Mon Nov 18, 2013 19:36
by usamees
[J] wrote:"Lendas" päris uhkelt :!:
Sealsamas, selle vee kohal on tehtud 1999. aastal Toomas_Mardna poolt Eesti esimene raadi-teel juhitavate lennukite (vesilennuk) maailmarekord 16 tundi 14 minutit ja 11 sekundit.
Rekord kehtib ka hetkel ja on siiani ületamata.
Image
Digifotokaid siis veel polnud ja pilt on filmiga seebika töö.
:D See ju nagu autode 24h sõit. Rääkimata tehnikast ja kütuse kulust ,pidi ka piloot ilmselgelt väga vastupidav olema :shock:

Posted: Mon Nov 18, 2013 22:28
by [J]
usamees wrote:... pidi ka piloot ilmselgelt väga vastupidav olema
Piloodil võib assistent olla. Mis protsendi abiline tol ajal kehtinud reeglitega lennuajast juhtida võis, ei mäleta. Tänaste FAI reeglitega võib meeskonna teha mitmest piloodist, kus kõik on võrdsed rekordiomanikud hiljem.

Posted: Sat Nov 23, 2013 13:03
by Riff
Pea kuu aega ei ole lennanud nüüd kopteriga.

Sai tehtud kaks lendu:
*esimene algas suht rahulikult, kuid lõppes suht äkilise lennuga
*teine lend oli juba ühtlaselt äkiline

Hea on teada, et unustamise kõver on stabiliseerumas. Teoreetikute jutt vastab järelikult tõele, et regulaarse kordamise tulemusel püsib info järjest kauem meeles.

Posted: Sat Nov 23, 2013 16:27
by kyylik
me silversassiga kàisime lennutamas..einohh supper ilm ikk.pàike jne:) 3d lennuk hakkab kh vaikselt sõbraks saama.

Posted: Sat Nov 30, 2013 17:05
by kyylik
Image

Ja ma tean! lubasin oma lennukit proovida alles lumega.(Sbach 342 (Black) EPO 1400mm)aga käisin ikk täna proovimas.Lendu saamine oli muidugi hull alguses:külg tuul,kitsas tee,pisikene kild maas,jääs,ning suht 0 kogemus ratastega lennukiga.üllatuseks polnd vaja 60m starti.sain hakkama 3-4meetriga:D eiaga lendas hästi.

lennu lõpus oli lennukil küljes 3viga:D
1)kokpit pani lennu aeg jooksu,kinnitus oli liiga lahja.
2)saba ratas murdus küljes.pisike plastik naga oli kinnituseks.(maandumine polnd kh just kõige pehmem)
3)prop vibras,,,muidugi tegi see üle lennul päris lennuki häält nüüd.
Hetkeks vist kõik vead korras!


http://www.youtube.com/watch?v=nt6De6zG ... e=youtu.be

Posted: Sun Dec 01, 2013 15:26
by trebla
Sul on kohe loomulik anne :D
Aga sabatüüriga stardi harjutamiseks on kõige parem moodus ruleerimisharjutused, suristad ühe akutäie lihtsalt maad mööda sõites ära. Saad teada ka kui suure kiiruse pealt võid mingi raadiusega pöördeid võtta (maa peal muidugi) ilma lennukit kukerpalli laskmata.

Posted: Sun Dec 01, 2013 15:47
by kyylik
peab vist jh harjutama.Aga kui panna lennukile alla nöörikene(pisike)?seisan selle peal,gaas põhja ja siis astun maha? silversassi lennukiga proovisin kohapealt vaikselt minna ja siis gaasi lisada,kippus minu 0 kogemusega ujuma.aga kui sai kinni hoida ja nii lahti lasta,veel pisikese tõukega siis läks otse.

Posted: Sun Dec 01, 2013 22:09
by trebla
Nööri kotha ei oska öelda, see võib kuhugi kinni jääda. Võib alguses kasutada abilist, kes kinni hoiab lennukist ja siis kui täigaas peal, lahti laseb.
Maa peal on lennuk suht tundlik pöördetüürile (võrreldes õhus lendamisega), seepärast ongi alguses hea harjutada ruleerimist, et pöördetüüri näpp õige tundlikkuse kätte saaks.

Sabaratas

Posted: Mon Dec 02, 2013 15:16
by Silversass
Olen kogenud, et kõige lihtsam on asetada lennuk "stardirajal" algul pisut
viltu, sest kõrvalekiskumine on tingitud propellerireaktsioonist, mis väikesel
kiirusel suurem, lennuki kiiruse suurenemisel aga väiksem, kuna siis hakkab
juba ka sabakiil stabiliseerima. Sabaratas juhib lennukit ainult väga väikese
kiiruse korral. Nagu kiirus tõuseb, tõstetakse lennuk horisontaalasendisse
ning ratas ei puutu üldse maad. Sellepärast mina ei näinud sügavat mõtet
kergele lennukile pööratavat sabaratast teha. Iseasi on mingi raske
"nitrokas". Aga sellel peaks rattale erinev servo olema. See servo võiks
hoopis eleronide kangi alt juhitav olema. Palju mugavam oleks ruleerida.
Võimalik, et kellelegi tundub see täielik "pühadese teotamine", vabandust
siis! Selle nöörijupi võib panna küll. Kui on mingi 10-15cm, kuhu see ikka
takerdub? Võib ka saba jalgade vahele võtta ja nii hoida. Olen kasutanud.

Posted: Mon Dec 02, 2013 20:10
by trebla
Elerone ei maksaks küll sabarattaga kokku panna. Arvesta, et eleronid muudavad esmalt tiibade tõstejõudu, mitte lennusuunda. Kui lennuk on eleronidega kaldesse aetud, sooritatakse pööre kõrgustüüri andmisega.

Ilma eleronideta lennukiga käib pööramine, enam-vähem samamoodi, selle erinevusega, et pöördetüüri hoitakse pöörde ajal pöörde suunas, elerone aga neutraalis.

Maapinnal eleronidega mässates aga võid kiirelt üle kaela panna.

Kerge lennuk ja lennuk millel pole tüüritavat telikut on soovitav maast startimisel panna jooksma ninaga rangelt vastu tuult, kui veidi viltu paned, võib lennuk raja peal hoojooksu tehes lausa ninaga teise suunda keerata.

Posted: Mon Dec 02, 2013 20:36
by Silversass
Jah, võib küll nii olla.

Posted: Mon Dec 02, 2013 20:36
by kyylik
minu start oligi jama kuna külg tuul ja jääs tee.

Posted: Mon Dec 02, 2013 21:33
by trebla
Väikesel kiirusel ei mõju tüürid nii palju kui pöörav ratas. Külgtuulega maast startimisel tuleb võimelda nii saba- või ninaratta, pöördetüüri kui ka eleronidega. Väga lihtne on ratast üle pöörata ja lennuk hakkab vingerdama. Seetõttu oleks alguses hea vaiksema külgtuulega (või parem vastutuulega) katsetada maast startimist.

Ruleerida saab erineva kiirusega. Alguses aeglasemalt ja pärast kiiremini, selles treeningu mõte ongi :wink:

Posted: Mon Dec 02, 2013 22:03
by Silversass
Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?

Posted: Mon Dec 02, 2013 23:02
by trebla
Silversass wrote:Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?
Jah, need on kopterid mida lennutan. Oma lennukeid pole millegipärast kirja pannud :lol:

Muideks, praegu on juba 2. detsember, aeg oleks novembriga hüvasti jätta juba, mis siis ,et kellegi sellest kahju võib olla :D

Posted: Mon Dec 02, 2013 23:22
by Silversass
trebla wrote:
Silversass wrote:Trebla, kas ma saan õigesti aru, et kirja all on kopterimargid üles loetud?
Jah, need on kopterid mida lennutan. Oma lennukeid pole millegipärast kirja pannud :lol:

Muideks, praegu on juba 2. detsember, aeg oleks novembriga hüvasti jätta juba, mis siis ,et kellegi sellest kahju võib olla :D
Teemast mööda repliik: November on jah kuidagi väga armas kuu, tuletab Kivirähka ja tema "Rehepappi" meelde.