Mudelismi teemapäev AHHAA teaduskeskuses

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
helin
Posts: 2
Joined: Tue Feb 18, 2014 20:17

Mudelismi teemapäev AHHAA teaduskeskuses

Post by helin »

Teaduskeskus AHHAA Tartus on kavandamas kevadiseks koolivaheajaks eriprogrammi, kus 1 päeva soovime pühendada leiutamisele ja mudelismile ning mudelismimaailma laiemale avalikkusele tutvustamisele. Seetõttu oleks meil hea meel, kui siinses foorumis tegutsevad asjaarmastajad kaasa lööksid. Omalt poolt saame pakkuda avaraid ruume erinevate mudelite demonstreerimiseks ja ehitamiseks ning rahvale näitamiseks ning soodsa ilma korral on võimalik tegutseda ka AHHAA maja taga asuvas parklas. Lisaks plaanime oma jõududega korraldada sel päeval spetsiaalseid töötube (näiteks kutsume külastajaid hambaharjaroboteid ehitama) ning viia läbi demokatseid.

Sündmuse võimalikeks kuupäevadeks on reede, 21. märts ja pühapäev, 23. märts 2014 ning oleks hea, kui saaksite sobivaimast teada anda veel veebruarikuu jooksul ning seda e-posti aadressil helin.haga@ahhaa.ee.

Kui olete huvitatud, siis saame lisaks antud sündmusel osalemisele teile edaspidi pakkuda ka võimalust AHHAA ruumides regulaarsete kokkusaamiste korraldamiseks.
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

(saadan igaks juhuks ka meiliga)

Mul pole küll robotimajanduse osas sel ajal Ahhaa-sse tulemist, ning pole ühtegi töökorras väiksemat kopterit, aga ma uurin, kuidas õhulaevaga olukord on... vedeleb hetkel kapi otsas.

Teil on seal nii kõrged ruumid, et õhulaeval peaks toimetamiseks kohti ülegi jääma.

Kas keegi teab, kas vesinikku või heeliumi leidub kohapeal või tasub tootmisseade kaasa võtta?
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

Pardaarvuti ja kaameraga sihukest õhulaeva sai proovitud siis.

Üldiselt, manööverdusvõime... ja veelkord manööverdusvõime. Hetkel on pöörderaadius ikka väga suur. Ahhaa keskuse kupli all suudab tiirutada vaid heal juhul. :D

Mootorigondlid tuleb kaugemale külgedele viia, ja mootorite mikserdamise programm nii teha, et mootoriga pööramisel sisekülje mootorit mitte niivõrd ei aeglustataks, vaid pöörataks ülespoole, et kompenseerida aeglustamise tõttu kaduvat tõstejõudu. Tagasikäigu võimalus tuleb luua (180 kraadi servod).

(Õhulaev on nimelt veidi õhust raskem. Õhust kergem laev võiks tõrke korral lakke jäädagi, ja siis peaks teda juba väga barbaarsete meetoditega alla tooma.)

Image

Image

P.S. Kotkasule tüüpide droonidega etteastest pole mul ühtki pilti, kuna ma jõudsin hilinemisega kohale ja lippasin otsejoones töökoja poole. :)
Post Reply