Akude vananemine ja keskkond.
Akude vananemine ja keskkond.
Kodanike tungival soovil muutsin teema pealkirja mitte eksitavaks.
Taas natuke vähem segadust, ojeeee - näpud püsti!!!
Hei,
Akud laevad normaalselt, laadimise aeg ei ole muutunud. Sisse läheb (mAh) natuke vähem, kui uuena, kuid mitte märgatavalt.
Ühendades aku kopteriga hakkab akuvaht pea kohe karjuma, pinge langeb 3,7-3,6V peale suhteliselt kiiresti. Aku ei ole soe, aku ei ole punnis, ei ole ka pehme...
Kas aku on läbi või oli lihtsalt külmas pikalt? Olime täna lennutamas ning suurema kopteri akud seisid +1 kraadi juures kokku ca 1-1,5h.
Tegemist on nano tech 2650mAh 6s 45/90c akuga. Kas tavalise lihtsa testriga saab mõõta aku takistust, millise skaala peaks valima, milline võiks olla takistus?
Proovin selle juhendi järgi mõõta ja arvutada:
http://www.youtube.com/watch?v=Tt-_jI2-ppA
Siit saan arvutada ka aku max voolu, mida suudab välja anda.
Selle juhendi järgi saab leida max voolu ning konstantse voolu. Videoklipis soovituslik konstantne vool on 1/10 saadud voolutugevusest, kas see on õige?
Kui aku müüja kirjeldab, et konstantne vool on 45c ning hetkeline 90c, siis selle järgi konstantse ja max voolu suhe on 1/2 - kas sellisel juhul on ka 45c väga vale ning on akule väga ohtlik?
Raimo
Taas natuke vähem segadust, ojeeee - näpud püsti!!!
Hei,
Akud laevad normaalselt, laadimise aeg ei ole muutunud. Sisse läheb (mAh) natuke vähem, kui uuena, kuid mitte märgatavalt.
Ühendades aku kopteriga hakkab akuvaht pea kohe karjuma, pinge langeb 3,7-3,6V peale suhteliselt kiiresti. Aku ei ole soe, aku ei ole punnis, ei ole ka pehme...
Kas aku on läbi või oli lihtsalt külmas pikalt? Olime täna lennutamas ning suurema kopteri akud seisid +1 kraadi juures kokku ca 1-1,5h.
Tegemist on nano tech 2650mAh 6s 45/90c akuga. Kas tavalise lihtsa testriga saab mõõta aku takistust, millise skaala peaks valima, milline võiks olla takistus?
Proovin selle juhendi järgi mõõta ja arvutada:
http://www.youtube.com/watch?v=Tt-_jI2-ppA
Siit saan arvutada ka aku max voolu, mida suudab välja anda.
Selle juhendi järgi saab leida max voolu ning konstantse voolu. Videoklipis soovituslik konstantne vool on 1/10 saadud voolutugevusest, kas see on õige?
Kui aku müüja kirjeldab, et konstantne vool on 45c ning hetkeline 90c, siis selle järgi konstantse ja max voolu suhe on 1/2 - kas sellisel juhul on ka 45c väga vale ning on akule väga ohtlik?
Raimo
Last edited by Riff on Thu Mar 13, 2014 23:58, edited 1 time in total.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Re: Akud läbi v külma saanud?
Külmas kindlasti probleem ei ole, kui +1C kannatab külmaks üldse nimetada. Sai samamoodi täna pool päeva kopterit tuulutatud ning mitu tundi väljas lume peal kohvris seisnud akud kestsid sama hästi kui need, mis muidu soojast autost võetud saavad.Riff wrote:
Kas aku on läbi või oli lihtsalt külmas pikalt? Olime täna lennutamas ning suurema kopteri akud seisid +1 kraadi juures kokku ca 1-1,5h.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Esmased mõõtmised on tehtud - ühel heal ja ühel piiksuma hakanud akul.
Hea aku annab välja 70A ( uuena kirjade järgi 119A), piiksuma hakanud akul on sisetakistused elementidel erinevad, annab välja ca 42A, R=0,087 oom (uuena kirjade järgi 119A). Ühel vanemal akul on üks element läbi, teised aga väga heas korras - tasub vist elementi vahetama hakata.
Tester, millega takistust ja pinget mõõtsin ei ole väga täpne, kuid suurusjärgud vast väga mööda ei ole.
Mõõtmiste tulemused näitavad, et akud on väsinud, aeg uusi hankima hakata. Nano akud on pea 1,5-2a vanused.
Hea aku annab välja 70A ( uuena kirjade järgi 119A), piiksuma hakanud akul on sisetakistused elementidel erinevad, annab välja ca 42A, R=0,087 oom (uuena kirjade järgi 119A). Ühel vanemal akul on üks element läbi, teised aga väga heas korras - tasub vist elementi vahetama hakata.
Tester, millega takistust ja pinget mõõtsin ei ole väga täpne, kuid suurusjärgud vast väga mööda ei ole.
Mõõtmiste tulemused näitavad, et akud on väsinud, aeg uusi hankima hakata. Nano akud on pea 1,5-2a vanused.
Last edited by Riff on Sat Mar 01, 2014 21:10, edited 2 times in total.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Neid lihtsaid mõõtmisi ja valemeid kasutades on väga hea ja lihtne hinnata ka uue aku olukorda ning aku vananemise muutuse kiirust.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Palun väga, saate ka kasutada:
https://drive.google.com/file/d/0BwHr6z ... sp=sharing
Soovitus on kasutada neid valemeid ja mõõtmist uue aku hindamiseks. Kui takistus ikka liiga suur - saada aku tagasi. Kavatsen nii ise teha.
Saaks nüüd kuidagi ka enne tellimist aku sisetakistuse teada iga elemendi kohta...
https://drive.google.com/file/d/0BwHr6z ... sp=sharing
Soovitus on kasutada neid valemeid ja mõõtmist uue aku hindamiseks. Kui takistus ikka liiga suur - saada aku tagasi. Kavatsen nii ise teha.
Saaks nüüd kuidagi ka enne tellimist aku sisetakistuse teada iga elemendi kohta...
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Mul üks nano-tech nö väsis ka ära. 2S 1000mAh 25-50C. Muud midagi ei teinud, kui täislaetult Piaget EPP sappa, propiks oli sel hetkel 9x5 ja hoidsin sabast kinni ning möllasin pööretega. Ei saanud kahte minutitki, kui alarm kukkus röökima ja ühe poti pinge oli alla 2.5V ning teise oma näitas vaevu 2V.
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Kas katsetasid purke ükshaaval läbi balanseri pistiku? - jah ja ei
Kuidas sa seda koormuse all mõõtmist täpselt tegid? - koormasin n elementi, pinge sai mõõdetud koormamata ja koormatud hetkel
Vaja on fikseerida pinge ja vool ühel ajahetkel. - voolu mõõta ei saa, kõik mõõtmised on tehtud pingelangu mõõtmise ja etalon takisti abil
Sul tabelis ca 70A vool märgitud, mitu sekundit koormasid? - senikaua kuni väärtus ei muutunud enam
Tegin alguses mõõtmisi üksikut elementi mõõtes, hiljem proovisin aga kõiki korraga, tulemused olid ligilähedased. Takistiks kasutasin 2x 10oom 10W takisteid järjestikku. Mõõtsin multimeetriga summaarse takistuse, vt tabelis 22,15 oom.
Kuidas sa seda koormuse all mõõtmist täpselt tegid? - koormasin n elementi, pinge sai mõõdetud koormamata ja koormatud hetkel
Vaja on fikseerida pinge ja vool ühel ajahetkel. - voolu mõõta ei saa, kõik mõõtmised on tehtud pingelangu mõõtmise ja etalon takisti abil
Sul tabelis ca 70A vool märgitud, mitu sekundit koormasid? - senikaua kuni väärtus ei muutunud enam
Tegin alguses mõõtmisi üksikut elementi mõõtes, hiljem proovisin aga kõiki korraga, tulemused olid ligilähedased. Takistiks kasutasin 2x 10oom 10W takisteid järjestikku. Mõõtsin multimeetriga summaarse takistuse, vt tabelis 22,15 oom.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Kui kogu akut korraga mõõta-koormata siis vist saame tulemuseks kõige suurema sisetakistusega purgi väärtuse mis on moonutatud veidi paremuse poole kuna paremas seisus purkide pingelang on oluliselt väiksem.Riff wrote:...hiljem proovisin aga kõiki korraga,
Aga valemi järgi jagame pingeklangu etalon takistusele, mis annab meile vale tulemuse - kehvema purgi pingelang võib olla kordi suurem.
Põhimõtteliselt selline mõõtmine täiesti usaldusväärne kui kogu aku sisetakistus on normis. Kui tuvastad olulise takistuse tõusu on ikkagi vaja kontrollida iga purk eraldi üle.
Kui on kasutada koormamise ajaks iga purgi peale oma voltmeetrit on muidugi sekunditega nõrk "lüli" märgatav.
Aga selle sisetakistuse ja C-väärtuse seos jääb mulle küll arusaamatuks.
Ehk siis millise valemi järgi saaks täpselt määrata millise vooluga ma oma akut koormata võin.
Last edited by Oehh on Sun Mar 02, 2014 0:01, edited 1 time in total.
aku
Nii see asi küll ei sobi.Kui Sa koormad sellist akut korraga 6s~22v 20oomi saad hädise ampri voolu.Sellise voolu peale 2650mAh lipo ei kõssagi ega näita mingit viga,kui just katkenud pole.Pead reaalselt akut koormama korraliku vooluga,muidu on mõõtmisviga 200%.Lipo võib anda 5A rahulikult aga näiteks 8A hakkab pinge järsult kukkuma.Ehk mahtuvust võib ju olla aga matsu enam välja ei anna.Sellised arvutuslikud asjad tahavad kosmilise täpsusega riistu või kompuutriprogrammi mis analüüsib mitme laadimis/tühjendamis tsükli andmeid,et mingisugunegi arvestatav tulemus saada.
Kahel viimasel mõõtsin enne üksikud purgid ära ning siis juba kõik korraga, vahe on olemas, kuid mitte enam nii suur. Tabelis on viimane variant.
Need kaks viimast akut ei sobi minu 500 kopterile enam, ei anna piisavalt voolu välja. Ehk mõnele lahjema mootoriga mudelile sobivad.
Särts: mis teha, kui muud mõõtmise vahendit ei ole kasutada. Võin proovida ka suurema takistusega uuesti mõõta hiljem. Kahjuks ei ole kuskilt võtta konkreetse aku pingelangu graafikut, et hinnata millal ja kas toimub järsk langus. Kuigi hetkel võiks öelda, et 40A juures võib mingit suuremat muutust juba näha, kuid see ei ole oluline enam - aku ei sobi minu jaoks enam.
Ma küll mõtlesin töölt laenata korralikku analoog multimeetrit, see peaks olema ikka palju täpsem.
Need kaks viimast akut ei sobi minu 500 kopterile enam, ei anna piisavalt voolu välja. Ehk mõnele lahjema mootoriga mudelile sobivad.
Särts: mis teha, kui muud mõõtmise vahendit ei ole kasutada. Võin proovida ka suurema takistusega uuesti mõõta hiljem. Kahjuks ei ole kuskilt võtta konkreetse aku pingelangu graafikut, et hinnata millal ja kas toimub järsk langus. Kuigi hetkel võiks öelda, et 40A juures võib mingit suuremat muutust juba näha, kuid see ei ole oluline enam - aku ei sobi minu jaoks enam.
Ma küll mõtlesin töölt laenata korralikku analoog multimeetrit, see peaks olema ikka palju täpsem.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Ma arvasin ka kunagi nii aga...särts wrote:...Pead reaalselt akut koormama korraliku vooluga,muidu on mõõtmisviga 200%...
Aku sisetakistus ei olene koormusvoolust vaid tema keemiast, mahtuvusest ja ka laetusest.
Kuna Oomi seadus on lineaarne valem siis võib aku sisetakistust mõõta ka väiksematel koormustel kui lühis.
Tõsi ta on, et mingi 0,001C koormamisel on vaja siga-täpseid voltmeetreid, et mõõtmisviga ei hakkaks tulemust moonutama.
Mingi 1/10 C koormusvoolu peaks hea testriga juba kasutatav olema.
Mida suurema koormusvooluga üritame mõõtmisi teha seda kiiremini kukub mõõtmise kestel aku pinge ja me ei suuda jälle fikseerida "õige hetke" pingelangu.
Kuna aku sisetakistus on siiski muutuv suurus mis sõltub lisaks vanadusele ja laetusele ka temperatuurist siis peaks mõõtmisi tegema ilmselt oma rakendusliku voolu piires.
"Sügavtuhjendus" Plii-akudel on ka mahtuvus erinev vastavalt mõõtmistingimustele.
Väljendatakse alati AH/h.
Ehk siis näiteks 130Ah / 5h või 200Ah / 20h.
See siis vastavalt selle järgi millises reziimis eeldatakse akut koormata.
Starterakudel mahtuvust seliselt ei väljendata, neil lisatakse näitajatesse max. koormusvool.
Renovar müüb akusid ja neil on mingi "special tool" mis näeb välja nagu käsitester ja näitab ca sekundiga aku sisetakistust. Vaevalt, et käsitestri sisse mahuks 130Ah aku sisetakistuse mõõtmiseks šunt mis kannataks 1000A juures pingelangu mõõta.
"Sügavtuhjendus" Plii-akudel on ka mahtuvus erinev vastavalt mõõtmistingimustele.
Väljendatakse alati AH/h.
Ehk siis näiteks 130Ah / 5h või 200Ah / 20h.
See siis vastavalt selle järgi millises reziimis eeldatakse akut koormata.
Starterakudel mahtuvust seliselt ei väljendata, neil lisatakse näitajatesse max. koormusvool.
Renovar müüb akusid ja neil on mingi "special tool" mis näeb välja nagu käsitester ja näitab ca sekundiga aku sisetakistust. Vaevalt, et käsitestri sisse mahuks 130Ah aku sisetakistuse mõõtmiseks šunt mis kannataks 1000A juures pingelangu mõõta.
LiFe kohta infot, tasub lugeda:
http://www.mpoweruk.com/life.htm
Enne kui ei ole vajadust ei uuri teemat. Mida rohkem teemat uurin, seda rohkem tahan teada. Kas siis nüüd tuleb ka laadijat hakata vahetama...
http://www.mpoweruk.com/life.htm
Enne kui ei ole vajadust ei uuri teemat. Mida rohkem teemat uurin, seda rohkem tahan teada. Kas siis nüüd tuleb ka laadijat hakata vahetama...
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Sai tellitud 1 lisa aku prooviks: Turnigy nano-tech 2700mah 6S 65~130C Lipo Pack
Kui kohale jõuab mõõdan kohe takistused ära. Kui on jama, läheb tagasi.
Kui kohale jõuab mõõdan kohe takistused ära. Kui on jama, läheb tagasi.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Oleks väga huvitav teada saada, milline on teie uue ja vana HobbyKing aku sisetakistus.
Mida rohkem ma seda teemat uurin, seda rohkem hakkan aru saam, et HK akud on väga kallid.
Mida rohkem ma seda teemat uurin, seda rohkem hakkan aru saam, et HK akud on väga kallid.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Mina olen sellest nii aru saanud, et sisetakistus, mida sina mõõdad on konstantse voolu (peale arvutusi saadud tulemus) ülemine piir, siis kui aku on 3,7V juures. Seda suuremat C saad kasutada ainult siis kui aku on alles 4,2V lähedal ja ei ole veel väga langema hakanud - arvan, et see on mingi teoreetiline piir (enda arvutuste põhjal ma seda ei usu, kahtlane).Aga selle sisetakistuse ja C-väärtuse seos jääb mulle küll arusaamatuks.
Ehk siis millise valemi järgi saaks täpselt määrata millise vooluga ma oma akut koormata võin.
Ehk ei tasu piiri peal asju jooksutada. Hetkelise voolu (ülemine C arv) võib ära unustada, rikud oma akut sellega lihtsalt ära.
Arvestan enda jaoks ka voolu jures 80% reeglit ehk 20% varu. Oluline on teada oma liikuri maksimaalne vool.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Oleks väga huvitav teada saada, milline on teie uue ja vana HobbyKing aku sisetakistus.

Aku 4S1600mAh, kasutusel poolest suvest 2013.a. ja hetkel oli laupäeval täiesti tühjaks lennatud. Tavaliselt akust 30-40A lennus.
Balansseri pistikud on mögad (paremaid pole tegelikult balansserile vajagi), see üks erinevuste põhjus.
Laadija HK iCharger.
Tegin täpsema (1/1000 V) multimeetriga uued mõõtmised ning asi läheb aina huvitavamaks, keerulisemaks. Kogu aku teema, laadimine, säilitamine on päris keerukas teema.
Keerukaks muudab mõõtmise kontaktpindade kvaliteet, puhtus. Hõbeda laadse pinnakattega kontaktid ei ole head - balanceri otsad. Muudad natuke survet ning saad uue tulemuse.
Kontaktid, mis olid üle joodetud töötavad ideaalselt. Üle olid joodetud mõõte kaablirakise takisti otsad, mida sai korduvalt külge ja lahti ühendatud.
Peale uut mõõtmist võib öelda, et akud on vananenud, kuid ei olegi väga hullud.
Võrreldes varasemate mõõtmistega oli mõõteviga osade juhtude puhul kahe kordne - mida kehvem kontakt, seda ebatäpsem tulemus.

Keerukaks muudab mõõtmise kontaktpindade kvaliteet, puhtus. Hõbeda laadse pinnakattega kontaktid ei ole head - balanceri otsad. Muudad natuke survet ning saad uue tulemuse.
Kontaktid, mis olid üle joodetud töötavad ideaalselt. Üle olid joodetud mõõte kaablirakise takisti otsad, mida sai korduvalt külge ja lahti ühendatud.
Peale uut mõõtmist võib öelda, et akud on vananenud, kuid ei olegi väga hullud.
Võrreldes varasemate mõõtmistega oli mõõteviga osade juhtude puhul kahe kordne - mida kehvem kontakt, seda ebatäpsem tulemus.

T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Kindlasti kontrollige ka endal balanceri otsi. Aku laadimisele järgnev palantseerimine ei tule hea, kui ühendus on halb.
U = I * R
I= 0,3 A
R= 0,2 - 0,5 oom
Pinge erinevus järelikult 0,06V - 0,15V. NB! 0,3 A on madal vool, mõnel vingemal laadijal on see number palju suurem!
U = I * R
I= 0,3 A
R= 0,2 - 0,5 oom
Pinge erinevus järelikult 0,06V - 0,15V. NB! 0,3 A on madal vool, mõnel vingemal laadijal on see number palju suurem!
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Eilsed mõõtmisandmed:
https://drive.google.com/file/d/0BwHr6z ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwHr6z ... sp=sharing
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Kuidas sa mõõtsid pistiku ühenduse takistust?Riff wrote:... Aku laadimisele järgnev palantseerimine ei tule hea, kui ühendus on halb.
...
R= 0,2 - 0,5 oom
Üks testri ots aku purkidevahelisele "terminalile"
ja teine ots lahtikruvitud laadija balanseri sisendi jootekohale?
Tegelikult peaks halb kontakt mõjutama balanseerimise kestust...
kuna purgi pinge kontrollimiseks-mõõtmiseks peaks laadija oma "vooluahela" katkestama... ja pinge mõõtmisel peaks laadija pingekontrollimise ahela sisendtakistus olema nii suur, et pistiku ühenduse takistuse suurus ei suuda
pinge mõõtmistäpsust oluliselt muuta.
Last edited by Oehh on Wed Mar 05, 2014 17:37, edited 1 time in total.
Mõõtsin erinevatel akudel takistust väljund "+" ja palantseerimise otsa vastava otsa vahel ning väljundi "-" ja vastava (must peenike kaabel) palantseerimise otsa vahel. Eeldan, et jämeda toitekaabli ja pistiku kontakt ning takistus on praktiliselt 0 lähedal st takistus ei muutunud enam, kui sai pea väljundi klemmi vastas testri otsa liigutatud.
Keskmisi palantseerimise otsi ei mõõtnud, ei tahtnud akut lahti kiskuda.
Keskmisi palantseerimise otsi ei mõõtnud, ei tahtnud akut lahti kiskuda.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Mii saab kahjuks mõõta ainult kahe "äärmise" kontakti takistust.Riff wrote:Mõõtsin erinevatel akudel takistust väljund "+" ja palantseerimise otsa vastava otsa vahel ning väljundi "-" ja vastava (must peenike kaabel) palantseerimise otsa vahel...
Vahepealsete ühenduste takistuste mõõtmiseks peaks ikkagi kusagil "lahkama" hakkama...
Juba tsekkasin järjestik ühendust. Netis sai kolatud, kuid praktikas antud soovitusi minu jaoks liiga keeruline ellu viia - saab lihtsamini.
Sees on üks polt, mis ühendab trükkplaadil "-" otsa ja maa. Asendan poldi ja mutri plastikust variandiga ning ongi asi korras. Ühele toitekale jätan maa ühenduse alles, teiselt eemaldan. Ühendasin selle poldi lahti ning mõõtsin kõiki võimalikke kohti, et lisa maandust ei oleks, õnneks oli ainult 1 ja see on üles leitud.
Sees on üks polt, mis ühendab trükkplaadil "-" otsa ja maa. Asendan poldi ja mutri plastikust variandiga ning ongi asi korras. Ühele toitekale jätan maa ühenduse alles, teiselt eemaldan. Ühendasin selle poldi lahti ning mõõtsin kõiki võimalikke kohti, et lisa maandust ei oleks, õnneks oli ainult 1 ja see on üles leitud.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
