Märts 2014
Märts 2014
Märts algas meil täna esimeste rakettide katsetustega. Seisid meil klubis aknalaual, oodates tuulutamist. Kokku meil siis umbes 50 kolme ringi peale. Päris arvestatav raketivägi. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Täna sai Rakvere lähedal lennutamas käidud, kokku 2 lennukit (piloodid: Mart, Valev) ja 2 kopterit.
Tegin 450-se kopteriga oma esimese natuke pikema jalused üles poole hõljutamise.
Tegin 450-se kopteriga oma esimese natuke pikema jalused üles poole hõljutamise.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )



Hetkel tahan natuke veel edf-i tasakaalustada ( umbes 68000 rpm 1000mah 4s lipo ) ja siis kui miskit ei sega, Kollasele

Irw, neid rakette võib varsti vaja minna...
Vaatasin ükspäev Discoveri kanalilt saaded "How hard can it be?" ja seal tegid tüübid raketti millega saaks kosmose piirile lennata. See neil muidugi ei õnnestunud, aga kütuseks oli kumm ja vist naerugaas (N2O)??
Igatahes neil toimis ka lahendus kus ehituspoest pärit alumiiniumtoru sees oli tahkeks kütuseks tavaline plastikust kanalka toru (PWC) ja oksüdeerijaks gaas (vist oli N2O).
Põhiliseks probleemiks oli raketi düüs, mis kippus liiga võimsa lahenduse korral üsna kiiresti ära sulama. Samas neid nõustav raketifänn rääkis, et nad on saavutanud ka 2,5 kordse helikiiruse ja kõrguse 30 000 jalga.
Võtke eesmärgiks ja tehke järgi!
Vaatasin ükspäev Discoveri kanalilt saaded "How hard can it be?" ja seal tegid tüübid raketti millega saaks kosmose piirile lennata. See neil muidugi ei õnnestunud, aga kütuseks oli kumm ja vist naerugaas (N2O)??
Igatahes neil toimis ka lahendus kus ehituspoest pärit alumiiniumtoru sees oli tahkeks kütuseks tavaline plastikust kanalka toru (PWC) ja oksüdeerijaks gaas (vist oli N2O).
Põhiliseks probleemiks oli raketi düüs, mis kippus liiga võimsa lahenduse korral üsna kiiresti ära sulama. Samas neid nõustav raketifänn rääkis, et nad on saavutanud ka 2,5 kordse helikiiruse ja kõrguse 30 000 jalga.
Võtke eesmärgiks ja tehke järgi!

Angaar: Aerobird Swift, Multiplexi Twinstart 2, Blizzard, Funjet, Cularis, PVC toru ja Easyglider PRO ristand ning FPV kola koos EagleTree OSD ja träkkimisega.
Pole olemas lolle küsimusi, probleem on selgitajas..
Pole olemas lolle küsimusi, probleem on selgitajas..
Kuno wrote:mis Sa nende mägureaktiividega jändad,võta päris......Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud.

Ma olen tegelt, ikka palju vaesem

Ma arvan, et Kuno peab ikkagi silmas midagi sellist:usamees wrote:Kuno wrote:mis Sa nende mägureaktiividega jändad,võta päris......Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud.Sa mõtled seda või : http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_ ... 45_Goshawk
Ma olen tegelt, ikka palju vaesem
http://www.youtube.com/watch?v=8AgmmbxTlJ0
või sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=YM1y0uSLOSI


Bluesmellil õigus - nii ma mõtlesin jah.Aga pidades silmas meie väikest lennuvälja oleks mõistlik mõelda nii:
http://www.youtube.com/watch?v=bzBoVuEQW4A
küll Hüüru küla rõkkaks rõõmust
http://www.youtube.com/watch?v=bzBoVuEQW4A
küll Hüüru küla rõkkaks rõõmust

Kuno wrote:Bluesmellil õigus - nii ma mõtlesin jah.Aga pidades silmas meie väikest lennuvälja oleks mõistlik mõelda nii:
http://www.youtube.com/watch?v=bzBoVuEQW4A
küll Hüüru küla rõkkaks rõõmust



Kas "hübriid" on juba ära proovitud?usamees wrote::oops:Ikka tuleb märkida vist ,härrased : ( Ma olen tegelt, ikka palju vaesem
)
Vist andis 40% juurde ja heli tundus videost juba päris ehe olema.

http://www.youtube.com/watch?v=yKuq8T7KMa0
Oehh wrote:Kas "hübriid" on juba ära proovitud?usamees wrote::oops:Ikka tuleb märkida vist ,härrased : ( Ma olen tegelt, ikka palju vaesem
)
Vist andis 40% juurde ja heli tundus videost juba päris ehe olema.
http://www.youtube.com/watch?v=yKuq8T7KMa0

Aa: põhiline et kõige selle juures on väikeste mõõtmete tõttu pea alati kaasa võetav iga ilmaga lennuvõimeline ja noh veel odav kah + odav rem( tühjad kerekomplektid 25dollariga müügil) Aga eks näis !

http://youtu.be/k50VaGbYFwk
http://youtu.be/lf0fg1udO_U
http://youtu.be/HRWP0ckEJBQ
http://youtu.be/lamSBz7Raow
http://youtu.be/yEhIWufOszo
usamees wrote:https://plus.google.com/photos/11626201 ... 5732403969 Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud. Seekord üritan ka lennu eelse testi ära teha
![]()
Hetkel tahan natuke veel edf-i tasakaalustada ( umbes 68000 rpm 1000mah 4s lipo ) ja siis kui miskit ei sega, Kollasele
Käisin täna lõpuks ,kannatamatult ja lausa töö ajast, Kollasel, sest ilmataat ähvardab muidu esmalendu minu jaoks võmatuna näivaisse kaugustesse lükata.





Kas ehk kellegil tarka nõu varuks, mida veel tasuks proovida muuta

Liiga suur expo võib tunnetusele vingerpussi mängida, mina olen pidama jäänud max -12% juurde, siis tundub juhtimine suht lineaarne olevat.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
:lol:Aga kui mudel on väga kiire ja piloodil (mina) käed väga värisevad. Kas sellise seade juures ikkagi ,näiteks tiibasid küljest ei raputatrebla wrote:Liiga suur expo võib tunnetusele vingerpussi mängida, mina olen pidama jäänud max -12% juurde, siis tundub juhtimine suht lineaarne olevat.








Ehk pead hoopis tüüride käiku veidi piirama kui liiga äkiline on.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Või siis kasutama erinevaid flight modesid... tõenäoliselt kiirel lennul tõepoolest pole väga suuri käikusid vaja. Samas, eespool kirjeldatud madalal kiirusel maanduma tulles oleks tõenäoliselt abiks, kui tüürid pisut rohkem töötaksid (NB! ei tohi ära unustada tüüri stallimise ohtu).trebla wrote:Sa oledki oma sõrmekesed selle expoga tuksi keeranud
Pead uuesti treenima hakkama
Ehk pead hoopis tüüride käiku veidi piirama kui liiga äkiline on.
Edevamad puldid muidugi oskavad ka käigu reguleerimist throtle asendist sõltuvalt, ning muud niisugust, kuid isiklikult eelistaksin siiski manuaalset lülitamist, kuna näiteks ümberlennuks gaas põhjas, samas kiirus veel suht aeglane ja nõuaks suuremaid käike
Aivar, tee väiksed tuuningud. Saad nautida nii vaikset kui kiiret lendu. Näiteks http://www.youtube.com/watch?v=MgQ-vcqZDg0
Laupäeval, 22 märts, on plaanis pisilennutamine Väike-Maarjas.
Kogunemise algusaja määraks esialgu alates kella 14-st. Võib saabuda ka tund varem.
Annan oma nr-i ka igaksjuhuks: 58266677
Lennuplatse, mida ise kasutan, näeb siit https://goo.gl/maps/x857e (ainult Rakvere-Vägeva maantee ääres Ebavere ligidal märgitud koht on proovimata - plats 3).
Kaardil rohelise ristkülikuna tähistatud ala on hetkel esialgne planeeritud kogunemisala. Kuna ilmateade lubab tuult edelast, siis lennukite stardiks tee ja selle äärne ala hästi ei sobi - kui just suva pole tuulesuund ja teiselpool teed asuv liin - tuleb tatsata ikka rohkem rohumaale sissepoole.
Edit: muutsin algusaja tunnike hilisemaks
Kogunemise algusaja määraks esialgu alates kella 14-st. Võib saabuda ka tund varem.
Annan oma nr-i ka igaksjuhuks: 58266677
Lennuplatse, mida ise kasutan, näeb siit https://goo.gl/maps/x857e (ainult Rakvere-Vägeva maantee ääres Ebavere ligidal märgitud koht on proovimata - plats 3).
Kaardil rohelise ristkülikuna tähistatud ala on hetkel esialgne planeeritud kogunemisala. Kuna ilmateade lubab tuult edelast, siis lennukite stardiks tee ja selle äärne ala hästi ei sobi - kui just suva pole tuulesuund ja teiselpool teed asuv liin - tuleb tatsata ikka rohkem rohumaale sissepoole.
Edit: muutsin algusaja tunnike hilisemaks
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Kuna täna õhtul otsustas talv, et tema ei soovi ikka ära minna ja tühja sest kevadest ning kukkus tuiskama koos sajuga, siis vist on ikka laupäeval seal tee lumine. Samas ilmateade lubab homseks päevaks sooja kenasti... Võta igaksjuhuks mõlemad kaasa, kui on sul võimalik vahetada neid kohapeal.kyylik wrote:Kindlasti platsis.kas antud tee on lumine v.saab juba ratastega startida?
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Käisime Saaremaal mudellennunduse olukorda uurimas ja samal ajal ka lendasime ning pildistasime. Aprillis kavandame demopäeva Kuressaares ,et uurida kui paljud sügisel ringitegevusega algust tahaksid teha.
Siit saab pilte vaadata http://www.flickr.com/photos/101656028@N08/13302930825/
Siit saab pilte vaadata http://www.flickr.com/photos/101656028@N08/13302930825/
Fantastilised pildid Prosper
Väga huvitav näha Rootsit ja meie saari
selliste nurkade alt
Kohe tulevad siinse foorumi tuntud nutulaulikud ja hakkavad lennuliikluse
ohustamisest patrama ja halisema,et tsoon ja transponder ja avalikud pildid ja kõrgus ja lennuvahendi mass ja paberid ja load...................

selliste nurkade alt

Kohe tulevad siinse foorumi tuntud nutulaulikud ja hakkavad lennuliikluse
ohustamisest patrama ja halisema,et tsoon ja transponder ja avalikud pildid ja kõrgus ja lennuvahendi mass ja paberid ja load...................
Last edited by martc on Fri Mar 21, 2014 21:20, edited 1 time in total.
Seal piltide hulgas on ka aasta taguseid katsetusi, GoPro filmikaadritest väljalõikeid. Ja see on nimelt jäetudNeed pole ju õpipoisi kuhjas vigu täis pildid![]()



Ilm on meil kevadeks vedanud, et ootame lennukid käes põllule minekut

Lennuväljal oleme ikka luba küsinud ja vilkurite saatel lennurajale lastud. Kui küsid ja asjad korras saab ikka pildistada.

Viljandi lennuväljal oli täna 10-15 m/s tuul, õnneks täpselt piki rada. Lennata julgesin ainult Triwoniga, kopteri jaoks tundus veidi kahtlane olevat. Loopis päris kõvasti, vastutuules oli lennuk enamastil maa suhtes paigal
Aga sellise ilmaga juhtub ikka õnnetusi, peale maandumist avastasin, et saatjal on osa antennist kadunud
õnneks leidsin selle raja pealt üles 

Aga sellise ilmaga juhtub ikka õnnetusi, peale maandumist avastasin, et saatjal on osa antennist kadunud


TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Fox Glider 2320mm esmalend sai tehtud. Tuult jagus ja mitte vähe.
Vaja veel veidi lennuki kallal nokitseda, leidsin ühe omalt poolt tehtud vea - elevaatori servokäpp veidi vales asendis. Ja paistis, et bixleri pealt võetud regul oli mul pidur maha võetud, ka see tuleb veel üle kontrollida.
Fox-i kohta muidugi niipalju lisaks, et esmamulje super, aga üleni valge värvus on jube asi. Mitte ei saa vahepeal aru, mida pidi ta sul on.
Võõpan tiivad alt vist süsimustaks, Kyyliku Sbach oli musta värvuse tõttu väga hästi näha.
Nüüd ootan veidi rahulikumat ilma, et tuult võimalikult minimaalselt, vaja puldis seaded üle käia, sai hetkel kopeeritud bixleri seadistus üle, aga need expod pole päris head selle juraka jaoks.
Mootor on tal DAT, KV on hetkel arusaamatu, kas 750 või 950??? Aga 12x6 propiga minekut on. Vertikaalis jääb muidugi väheks, aga see lennuk pole raketiks mõeldud. 2200mAh 3S LiPo'ga tundub nina tiba raske olema, seda saab parandada kergelt (COG on hetkel tehase 4cm tiiva esiservast, aga soovitatakse 5cm)
Vaja veel veidi lennuki kallal nokitseda, leidsin ühe omalt poolt tehtud vea - elevaatori servokäpp veidi vales asendis. Ja paistis, et bixleri pealt võetud regul oli mul pidur maha võetud, ka see tuleb veel üle kontrollida.
Fox-i kohta muidugi niipalju lisaks, et esmamulje super, aga üleni valge värvus on jube asi. Mitte ei saa vahepeal aru, mida pidi ta sul on.
Võõpan tiivad alt vist süsimustaks, Kyyliku Sbach oli musta värvuse tõttu väga hästi näha.
Nüüd ootan veidi rahulikumat ilma, et tuult võimalikult minimaalselt, vaja puldis seaded üle käia, sai hetkel kopeeritud bixleri seadistus üle, aga need expod pole päris head selle juraka jaoks.
Mootor on tal DAT, KV on hetkel arusaamatu, kas 750 või 950??? Aga 12x6 propiga minekut on. Vertikaalis jääb muidugi väheks, aga see lennuk pole raketiks mõeldud. 2200mAh 3S LiPo'ga tundub nina tiba raske olema, seda saab parandada kergelt (COG on hetkel tehase 4cm tiiva esiservast, aga soovitatakse 5cm)
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Mida päev edasi, seda suuremaks sõbraks kopteriga saan. Väike video ka. Lennukoht pole parim, aga seal tuul väga ei seganud. Homme kui ilm lubab siis plaan Kollasele minna. Kui keegi veel, siis hõisake mulle ka.
Väike video:
http://youtu.be/np75FkoYceE
Väike video:
http://youtu.be/np75FkoYceE
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9