Märts 2014

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Märts 2014

Post by prosper »

Märts algas meil täna esimeste rakettide katsetustega. Seisid meil klubis aknalaual, oodates tuulutamist. Kokku meil siis umbes 50 kolme ringi peale. Päris arvestatav raketivägi. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Täna sai Rakvere lähedal lennutamas käidud, kokku 2 lennukit (piloodid: Mart, Valev) ja 2 kopterit.

Tegin 450-se kopteriga oma esimese natuke pikema jalused üles poole hõljutamise.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

:D https://plus.google.com/photos/11626201 ... 5732403969 Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud. Seekord üritan ka lennu eelse testi ära teha :lol:
Hetkel tahan natuke veel edf-i tasakaalustada ( umbes 68000 rpm 1000mah 4s lipo ) ja siis kui miskit ei sega, Kollasele :D
Kleemann
Posts: 74
Joined: Mon Jan 09, 2012 20:06
Location: Tartu

Post by Kleemann »

Irw, neid rakette võib varsti vaja minna...

Vaatasin ükspäev Discoveri kanalilt saaded "How hard can it be?" ja seal tegid tüübid raketti millega saaks kosmose piirile lennata. See neil muidugi ei õnnestunud, aga kütuseks oli kumm ja vist naerugaas (N2O)??
Igatahes neil toimis ka lahendus kus ehituspoest pärit alumiiniumtoru sees oli tahkeks kütuseks tavaline plastikust kanalka toru (PWC) ja oksüdeerijaks gaas (vist oli N2O).

Põhiliseks probleemiks oli raketi düüs, mis kippus liiga võimsa lahenduse korral üsna kiiresti ära sulama. Samas neid nõustav raketifänn rääkis, et nad on saavutanud ka 2,5 kordse helikiiruse ja kõrguse 30 000 jalga.

Võtke eesmärgiks ja tehke järgi! :D
Angaar: Aerobird Swift, Multiplexi Twinstart 2, Blizzard, Funjet, Cularis, PVC toru ja Easyglider PRO ristand ning FPV kola koos EagleTree OSD ja träkkimisega.

Pole olemas lolle küsimusi, probleem on selgitajas..
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud.
mis Sa nende mägureaktiividega jändad,võta päris......
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

Kuno wrote:
Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud.
mis Sa nende mägureaktiividega jändad,võta päris......
:shock: Sa mõtled seda või : http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_ ... 45_Goshawk
Ma olen tegelt, ikka palju vaesem :oops:
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

usamees wrote:
Kuno wrote:
Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud.
mis Sa nende mägureaktiividega jändad,võta päris......
:shock: Sa mõtled seda või : http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_ ... 45_Goshawk
Ma olen tegelt, ikka palju vaesem :oops:
Ma arvan, et Kuno peab ikkagi silmas midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=8AgmmbxTlJ0

või sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=YM1y0uSLOSI
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Bluesmellil õigus - nii ma mõtlesin jah.Aga pidades silmas meie väikest lennuvälja oleks mõistlik mõelda nii:
http://www.youtube.com/watch?v=bzBoVuEQW4A
küll Hüüru küla rõkkaks rõõmust :D
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

Kuno wrote:Bluesmellil õigus - nii ma mõtlesin jah.Aga pidades silmas meie väikest lennuvälja oleks mõistlik mõelda nii:
http://www.youtube.com/watch?v=bzBoVuEQW4A
küll Hüüru küla rõkkaks rõõmust :D
:oops: :oops: Ikka tuleb märkida vist ,härrased : ( Ma olen tegelt, ikka palju vaesem :cry: )
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

usamees wrote: :oops: :oops:Ikka tuleb märkida vist ,härrased : ( Ma olen tegelt, ikka palju vaesem :cry: )
Kas "hübriid" on juba ära proovitud?
Vist andis 40% juurde ja heli tundus videost juba päris ehe olema. :)
http://www.youtube.com/watch?v=yKuq8T7KMa0
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

Oehh wrote:
usamees wrote: :oops: :oops:Ikka tuleb märkida vist ,härrased : ( Ma olen tegelt, ikka palju vaesem :cry: )
Kas "hübriid" on juba ära proovitud?
Vist andis 40% juurde ja heli tundus videost juba päris ehe olema. :)
http://www.youtube.com/watch?v=yKuq8T7KMa0

:D Hehe ! Kusjuures viskasin sellele küll kah pilgu. Kui aga kogu seda kola võrrelda antud pisikese vahulennukiga siis sellest ei tule miskit peale üldise põlemise . Peale kuumaohu on kanalid niigi mpootorit täis jne. Meeldima hakkas, T-45 50mm EDF, aga seepärast ,et esiteks näeb hea väja ,paistab kaugelt(lapik kere,kõrguse kasuks), ja üks väheseid nii väikse tiivaga mis suudab probleemideta lennata väga aeglaselt ja samas ka kiiresti.
Aa: põhiline et kõige selle juures on väikeste mõõtmete tõttu pea alati kaasa võetav iga ilmaga lennuvõimeline ja noh veel odav kah + odav rem( tühjad kerekomplektid 25dollariga müügil) Aga eks näis ! :)
http://youtu.be/k50VaGbYFwk
http://youtu.be/lf0fg1udO_U
http://youtu.be/HRWP0ckEJBQ
http://youtu.be/lamSBz7Raow
http://youtu.be/yEhIWufOszo
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

usamees wrote::D https://plus.google.com/photos/11626201 ... 5732403969 Varsti läheb testlennuks. Mulle on need ilma propita lennukid vist sümpaatseks saanud. Seekord üritan ka lennu eelse testi ära teha :lol:
Hetkel tahan natuke veel edf-i tasakaalustada ( umbes 68000 rpm 1000mah 4s lipo ) ja siis kui miskit ei sega, Kollasele :D

Käisin täna lõpuks ,kannatamatult ja lausa töö ajast, Kollasel, sest ilmataat ähvardab muidu esmalendu minu jaoks võmatuna näivaisse kaugustesse lükata. :oops: Tulemus oli tõsiselt hull aga meeldiv :shock: . See lennuk on palju hullem kui nähtud videotes. Tavaliselt olen kõiki senini olemasolevaid lennukeid ikka kiiremaks üritanud tuunida aga see oli poole ,,gaasiga,, (vähemalt esialgu) mulle ikka veel pisut kiire :o . Kaks tagasipööret tegin täiesti pimesi ,vaid n.n. kõhutunde järgi ,kuna korraks kiirendades ta lihtsalt ei möödunud minust vaid kadus hetkega täpiks enne kui midagi taipasin ette võtta. Kokkuvõtteks olen lennukiga ikka väga rahul (automudelistide juures olen kuulnud fraasi : liiga võimas on alles peaaegu paras). Stardis ,käest, jätkas lendu raudsel horisontaalsel sirgjoonel. Poleks vist vajagi tõugata. Elevaatori tundlikkus ning reaktsioon oli ootuspärane ning ka täpne ning hea ka kiiruse olulisel langemisel, maandumisel. Otsesihis maandumine oli väga lihtne ja üllatusteta, ei seganud ka esimese lennu lõpetanud ootamatult täiesti tühjaks saanud aku .( Unustasin taimeri aktiveerida :oops: ) Eleronide töö aga sundis ettevaatlikkusele ning seetõttu jäid ka paljud asjad proovimata. Pidevalt oli õrnalt tunne nagu lendaks stalli piiril. Ei olnud konkreetset ning kindlat tunnet. Äkki probleemi tekitajaks liiga suur expo, mille hirmujuttude tõttu foorumites ümber seadistasin :? . Nüüd selle üle siin juurdlengi.
Kas ehk kellegil tarka nõu varuks, mida veel tasuks proovida muuta :wink:
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Liiga suur expo võib tunnetusele vingerpussi mängida, mina olen pidama jäänud max -12% juurde, siis tundub juhtimine suht lineaarne olevat.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

trebla wrote:Liiga suur expo võib tunnetusele vingerpussi mängida, mina olen pidama jäänud max -12% juurde, siis tundub juhtimine suht lineaarne olevat.
:lol:Aga kui mudel on väga kiire ja piloodil (mina) käed väga värisevad. Kas sellise seade juures ikkagi ,näiteks tiibasid küljest ei raputa :lol: :shock: :oops: :wink: Aastaid tagasi, kui ka veel nii noor olin, ei pidanud üldse expot kasutama :lol:
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

:lol: Sa oledki oma sõrmekesed selle expoga tuksi keeranud :lol: Pead uuesti treenima hakkama :wink:
Ehk pead hoopis tüüride käiku veidi piirama kui liiga äkiline on.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

trebla wrote::lol: Sa oledki oma sõrmekesed selle expoga tuksi keeranud :lol: Pead uuesti treenima hakkama :wink:
Ehk pead hoopis tüüride käiku veidi piirama kui liiga äkiline on.
Või siis kasutama erinevaid flight modesid... tõenäoliselt kiirel lennul tõepoolest pole väga suuri käikusid vaja. Samas, eespool kirjeldatud madalal kiirusel maanduma tulles oleks tõenäoliselt abiks, kui tüürid pisut rohkem töötaksid (NB! ei tohi ära unustada tüüri stallimise ohtu).

Edevamad puldid muidugi oskavad ka käigu reguleerimist throtle asendist sõltuvalt, ning muud niisugust, kuid isiklikult eelistaksin siiski manuaalset lülitamist, kuna näiteks ümberlennuks gaas põhjas, samas kiirus veel suht aeglane ja nõuaks suuremaid käike
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

trebla wrote::lol: Sa oledki oma sõrmekesed selle expoga tuksi keeranud :lol: Pead uuesti treenima hakkama :wink:
Ehk pead hoopis tüüride käiku veidi piirama kui liiga äkiline on.
:cry: Ei seda käte värisemist vist siiski enam ära saa. Sellega tuleb lihtsalt arvestama hakata :lol:
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Aivar, tee väiksed tuuningud. Saad nautida nii vaikset kui kiiret lendu. Näiteks http://www.youtube.com/watch?v=MgQ-vcqZDg0
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

Laupäeval, 22 märts, on plaanis pisilennutamine Väike-Maarjas.
Kogunemise algusaja määraks esialgu alates kella 14-st. Võib saabuda ka tund varem.
Annan oma nr-i ka igaksjuhuks: 58266677
Lennuplatse, mida ise kasutan, näeb siit https://goo.gl/maps/x857e (ainult Rakvere-Vägeva maantee ääres Ebavere ligidal märgitud koht on proovimata - plats 3).
Kaardil rohelise ristkülikuna tähistatud ala on hetkel esialgne planeeritud kogunemisala. Kuna ilmateade lubab tuult edelast, siis lennukite stardiks tee ja selle äärne ala hästi ei sobi - kui just suva pole tuulesuund ja teiselpool teed asuv liin - tuleb tatsata ikka rohkem rohumaale sissepoole.
Edit: muutsin algusaja tunnike hilisemaks
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Kindlasti platsis.kas antud tee on lumine v.saab juba ratastega startida?
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

kyylik wrote:Kindlasti platsis.kas antud tee on lumine v.saab juba ratastega startida?
Kuna täna õhtul otsustas talv, et tema ei soovi ikka ära minna ja tühja sest kevadest ning kukkus tuiskama koos sajuga, siis vist on ikka laupäeval seal tee lumine. Samas ilmateade lubab homseks päevaks sooja kenasti... Võta igaksjuhuks mõlemad kaasa, kui on sul võimalik vahetada neid kohapeal.
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Käisime Saaremaal mudellennunduse olukorda uurimas ja samal ajal ka lendasime ning pildistasime. Aprillis kavandame demopäeva Kuressaares ,et uurida kui paljud sügisel ringitegevusega algust tahaksid teha.
Siit saab pilte vaadata http://www.flickr.com/photos/101656028@N08/13302930825/
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

prosper wrote:lendasime ning pildistasime
Need pole ju õpipoisi kuhjas vigu täis pildid :o . Tahaks väga kiita aga ei tunne ennast sellise taseme puhul enam pädevana ...
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Fantastilised pildid Prosper :!: Väga huvitav näha Rootsit ja meie saari
selliste nurkade alt :!:
Kohe tulevad siinse foorumi tuntud nutulaulikud ja hakkavad lennuliikluse
ohustamisest patrama ja halisema,et tsoon ja transponder ja avalikud pildid ja kõrgus ja lennuvahendi mass ja paberid ja load...................
Last edited by martc on Fri Mar 21, 2014 21:20, edited 1 time in total.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Need pole ju õpipoisi kuhjas vigu täis pildid :o
Seal piltide hulgas on ka aasta taguseid katsetusi, GoPro filmikaadritest väljalõikeid. Ja see on nimelt jäetud :) . Hea arengut märgata. Mul veel endal alles ka võtmehoidjaga lennatud, pead ringi ajavad, videod. Nüüd hakkavad pildid juba endalegi meeldima :) Aitähh eeskujudele ja neid siit foorumist ikka leiab :) Nii lendamise kui pildistamise poolel.

Ilm on meil kevadeks vedanud, et ootame lennukid käes põllule minekut :) kui tuul vaibub ning mätas vähegi kuivem.

Lennuväljal oleme ikka luba küsinud ja vilkurite saatel lennurajale lastud. Kui küsid ja asjad korras saab ikka pildistada. :)
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Viljandi lennuväljal oli täna 10-15 m/s tuul, õnneks täpselt piki rada. Lennata julgesin ainult Triwoniga, kopteri jaoks tundus veidi kahtlane olevat. Loopis päris kõvasti, vastutuules oli lennuk enamastil maa suhtes paigal 8)
Aga sellise ilmaga juhtub ikka õnnetusi, peale maandumist avastasin, et saatjal on osa antennist kadunud :shock: õnneks leidsin selle raja pealt üles :D
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

Fox Glider 2320mm esmalend sai tehtud. Tuult jagus ja mitte vähe.
Vaja veel veidi lennuki kallal nokitseda, leidsin ühe omalt poolt tehtud vea - elevaatori servokäpp veidi vales asendis. Ja paistis, et bixleri pealt võetud regul oli mul pidur maha võetud, ka see tuleb veel üle kontrollida.
Fox-i kohta muidugi niipalju lisaks, et esmamulje super, aga üleni valge värvus on jube asi. Mitte ei saa vahepeal aru, mida pidi ta sul on.
Võõpan tiivad alt vist süsimustaks, Kyyliku Sbach oli musta värvuse tõttu väga hästi näha.
Nüüd ootan veidi rahulikumat ilma, et tuult võimalikult minimaalselt, vaja puldis seaded üle käia, sai hetkel kopeeritud bixleri seadistus üle, aga need expod pole päris head selle juraka jaoks.
Mootor on tal DAT, KV on hetkel arusaamatu, kas 750 või 950??? Aga 12x6 propiga minekut on. Vertikaalis jääb muidugi väheks, aga see lennuk pole raketiks mõeldud. 2200mAh 3S LiPo'ga tundub nina tiba raske olema, seda saab parandada kergelt (COG on hetkel tehase 4cm tiiva esiservast, aga soovitatakse 5cm)
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

tänane tuul vist häiris kõiki piloote ja lennukeid.eiaga vähemalt oli päikest!

Image

Image

Image
puldid uues ametis:lennuk kiskus muidu ise lendu minema.
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

Hahhaaaa, viimane pilt on hea :lol:
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Mida päev edasi, seda suuremaks sõbraks kopteriga saan. Väike video ka. Lennukoht pole parim, aga seal tuul väga ei seganud. Homme kui ilm lubab siis plaan Kollasele minna. Kui keegi veel, siis hõisake mulle ka.

Väike video:
http://youtu.be/np75FkoYceE
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
Post Reply