Page 1 of 3
Mai 2014
Posted: Fri May 02, 2014 8:49
by kyylik
Hommik! Kui homme ilm kannatab siis kobin rakvere lennuväljale homme 13:00..ehk keegi veel?
Posted: Sat May 03, 2014 20:26
by kyylik
Käisin antud lennukiga esimest lendu tegemas! peale mõnda lendamist käis üleval plaks ja mootori jäi rippuma,peab ikk hakkama mootori kruve kinni liimima vms.hea et terveks jäi!
selline jama on küll ml esimest korda.

Posted: Sat May 03, 2014 22:48
by tikka
kyylik wrote:Käisin antud lennukiga esimest lendu tegemas! peale mõnda lendamist käis üleval plaks ja mootori jäi rippuma,peab ikk hakkama mootori kruve kinni liimima vms.hea et terveks jäi!
selline jama on küll ml esimest korda.
Minu Ki-61 mootor tundub olevat samamoodi kinnitatud ja pole olnud mingeid probleeme. Mootor kinnitub risti kujulise metallist osa külge peitpeaga metallikruvidega. Kruvi pea sobitub päris hästi metallis olevate kooniliste avadega. Metallist osa on puidust "tuleseina" küljes puidukruvidega. Niivisi on peitpea surutud metalli ja puidu vahele ning see ei saa kuidagi lahti kerida.
Posted: Sun May 04, 2014 9:47
by prosper
Üks kruvi täiesti puudu ka? Seal ehk miskit muud juhtunud. Ja esimene lend ka ?? Vibra ??
Posted: Sun May 04, 2014 10:15
by nemo
Kyylik, sul ikka propp balanseeritud? Välimuselt sama propp, mis mul siin ümberlõigatuna hetkel vedeleb ja oli juba enne ümber lõikamist ikka ühe laba poolt nagu kiva vette. Mootori küljes on, siis hullem kui sääreväristaja. Korraliku vibraga krutib sul kruvid ilusti lahti keerata, hoolimata sellest, et seal taga tugipind olemas
Posted: Sun May 04, 2014 10:44
by kyylik
üks kruvi suutis end ära peita:D kuna selle kruvi tagune oli tühi.ma arvan kh et vibras oli jh asi,eks täna siis uuele katsele.
Posted: Sun May 04, 2014 10:59
by cuprum
kyylik wrote:üks kruvi suutis end ära peita:D kuna selle kruvi tagune oli tühi.ma arvan kh et vibras oli jh asi,eks täna siis uuele katsele.
Balanseerimine?!?
Posted: Sun May 04, 2014 12:10
by kyylik
st start oli ilus,mingit erilist vibra polnud.vaatasin ka kruvid uuesti üle,et ikk tegu oleks selle mootori kruvidaga.panin ka propi uuesti pealel,seal tundus et prop polnud vist tõesti kõige paremini peale jäänud.ehk tekitas õhus mingi vibra mida stardis ei olnud tunda.
Posted: Sun May 04, 2014 12:46
by cuprum
kyylik wrote: mida stardis ei olnud tunda.
Pisut juba offtoppic, seepärast minu poolt siia viimane selle teemaline....
Aga balanseeritakse tavaliselt ikka propeller *enne* nina alla kruvimist. Lisaks, teine siuke huvitav nähtus, mis sellega seostub on resonants. Võib olla niimoodu, et stardi täisgaasiga ei olegi miskit erilist tunda, aga leveli peal veerandist kolmveerandi gaasini kukub päris põhjalikult lõhkuma. Aga, kaugelt Saaremaalt on seda muidugi suht raske kuulda ning täpselt juhendada

Posted: Sun May 04, 2014 12:52
by nemo
cuprum wrote: Võib olla niimoodu, et stardi täisgaasiga ei olegi miskit erilist tunda, aga leveli peal veerandist kolmveerandi gaasini kukub päris põhjalikult lõhkuma. Aga, kaugelt Saaremaalt on seda muidugi suht raske kuulda ning täpselt juhendada

Aga kui ikka korralikult lõhkuma kukub, siis on Saaremaale tunda juba

Posted: Sun May 04, 2014 17:17
by kyylik
Antud lennuki test lenndude lõpetuseks ütlen seda et,viga oli prop adapteris ja propis.teise propiga nurrub nagu kass ja mootorit üle parda ei viska:D
Posted: Sun May 11, 2014 19:54
by Riff
Täna oli väga hea lennuilm. Sai Lantel käidud koptereid tuulutamas.
Üle pika aja oli palju ruumi, sai kohe suurema kopteriga proovitud kiiret lendu ning järske kurve. Esimest korda sai kiirel lennul tehtud tagasipööre nii, et kopter oli maapinna suhtes 90 kraadise nurga all. Peaks mingil hetkel gps peale istutama, et kiirust hinnata

Posted: Sun May 11, 2014 20:33
by nemo
Riff wrote:Täna oli väga hea lennuilm. Sai Lantel käidud koptereid tuulutamas.
Üle pika aja oli palju ruumi, sai kohe suurema kopteriga proovitud kiiret lendu ning järske kurve. Esimest korda sai kiirel lennul tehtud tagasipööre nii, et kopter oli maapinna suhtes 90 kraadise nurga all. Peaks mingil hetkel gps peale istutama, et kiirust hinnata

Kas selline kurv tuli?
http://youtu.be/jOlVJv7jAHg
Posted: Sun May 11, 2014 21:19
by Riff
Peaaegu... kui taimestik oleks ka olnud 10m kõrgune, siis täpselt nii

Posted: Sun May 11, 2014 22:55
by trebla
Seega siis maapinna suhtes ikkagi 0 kraadi

Posted: Sun May 11, 2014 23:14
by Riff
lõuapoolik selline

Posted: Tue May 13, 2014 23:03
by prosper
Ohh kui palju tegemist. Pole aega siia kirjagi panna kõike.

Posted: Fri May 16, 2014 10:02
by kyylik
ehk keegi yhineb homme rakvere lennuväljal kell13:00?
Posted: Sat May 17, 2014 11:20
by Riff
Panen akud laadima, tulen ka. Kohale jõudmise aeg sõltub laadimise kiirusest

Posted: Sat May 17, 2014 18:17
by Riff
Suured tänud
kyylik-le, oli täna minu mentor lennukiga lendamise juures - esimene lend üldse.
Valevile ka tänud, et sai mind nii kaugele oma optimismiga ja kihutuskõnega ning laenas oma lennukit
Täna sai järgi proovitud ka uus trikk kopteriga - lendad kopteriga nina ees endast eemale, tõstad nina üles nii, et jalused on üleval ning lendad enda juurde tagasi ning uuesti nina üles, jalused uuesti alla poole ja endast eemale... Simus on see trikk suhteliselt lihtne, nüüd sai ka õhus järgi proovitud. Järgmine eesmärk on teha jalused üleval kurv.
Posted: Sat May 17, 2014 19:59
by nemo
Mind kihutasid mu oma lapsed täna põlla pääle Fox'i pöördesse ajama ja ise tulid ka kaasa. Sai 3 lendu tehtud, kokku veetsime aega pea 2 tundi platsil.
Tehase seadistusega on ikka jama selle lennuki puhul, mootor lahja - DT750 ja 12x6 propp. Vastu tuult tekib punnitamise effekt ja pikema ülestõusuga kisub regu kole kuumaks. Max temp, mille puldi ekraan mällu jättis, oli +83C. Rõõmu ei valmista see, video pealt vaatasin üle selle temperatuuriga käitumise - regu hakkas hooti pöördeid vähendama. Hea seegi, muidu oleks maha põlenud.
Täna õhtul, kui vabast ajast vaba aega üle jääb, vahetan mootori laagrid ära. Originaalid on kaks pauku saanud ja pole enam hea seisus.
Posted: Sun May 18, 2014 13:16
by kyylik
riff küll erilist abi ei vajanud.lennuk püsis ilusti õhus jne.sa siuke äkiline mees(kopter voolab sl soontes)ehk teinekord 3d lennukit pead proovima!
aga minu juhtimise ajal pääsesime napilt crashist! minu kõrval seisnud inimesel helises telefoon! aga just siis sattus olema selline muster täpselt ühel joonel!: mina-2meetrit-helisev telefoon-7meetrit-lennuk-cr400meetrit-mobiili mast.lennuk kaotas 2-3sekundiks kõik tüürid.keeras nina alla,pööras end kummuli jne.(nutine oli veel lennuki kõrgus siis,mitte rohkem kui 6-7meetrit)paanika hoos rebisin kõrgus tüüri ja lõin gaasi põhja,õnneks reageeris lennuk tüürile enne maad.mootor ärkas ellu natukene peale lennuki paika saamist.
Posted: Sun May 18, 2014 19:00
by Ervin2
nemo wrote:Mind kihutasid mu oma lapsed täna põlla pääle Fox'i pöördesse ajama ja ise tulid ka kaasa. Sai 3 lendu tehtud, kokku veetsime aega pea 2 tundi platsil.
Tehase seadistusega on ikka jama selle lennuki puhul, mootor lahja - DT750 ja 12x6 propp. Vastu tuult tekib punnitamise effekt ja pikema ülestõusuga kisub regu kole kuumaks. Max temp, mille puldi ekraan mällu jättis, oli +83C. Rõõmu ei valmista see, video pealt vaatasin üle selle temperatuuriga käitumise - regu hakkas hooti pöördeid vähendama. Hea seegi, muidu oleks maha põlenud.
Täna õhtul, kui vabast ajast vaba aega üle jääb, vahetan mootori laagrid ära. Originaalid on kaks pauku saanud ja pole enam hea seisus.
See mootor ja tehase regu kannatb vabalt 13x7 labasid,ilma probleemidetta.
Posted: Sun May 18, 2014 19:14
by nemo
Ervin2 wrote:nemo wrote:Mind kihutasid mu oma lapsed täna põlla pääle Fox'i pöördesse ajama ja ise tulid ka kaasa. Sai 3 lendu tehtud, kokku veetsime aega pea 2 tundi platsil.
Tehase seadistusega on ikka jama selle lennuki puhul, mootor lahja - DT750 ja 12x6 propp. Vastu tuult tekib punnitamise effekt ja pikema ülestõusuga kisub regu kole kuumaks. Max temp, mille puldi ekraan mällu jättis, oli +83C. Rõõmu ei valmista see, video pealt vaatasin üle selle temperatuuriga käitumise - regu hakkas hooti pöördeid vähendama. Hea seegi, muidu oleks maha põlenud.
Täna õhtul, kui vabast ajast vaba aega üle jääb, vahetan mootori laagrid ära. Originaalid on kaks pauku saanud ja pole enam hea seisus.
See mootor ja tehase regu kannatb vabalt 13x7 labasid,ilma probleemidetta.
Eks see sõltu ka lennustiilist, mul on see midagi muud kui liuglemine kõrgustesse a'la 0.5m sekundis. Ikka ruttu üles ja siis igas asendis alla ja üles ja tont teab kuhu veel - kui ma ainult liuelda sooviks, siis FOX Acrobatic Glider ei sobiks selleks mitte. Tehase regu kinkisin ära, asemele sai HK 30A UBEC, mind on see hästi teeninud.
Laagrid said vahetatud ja regu temp ka rahunes.
Posted: Mon May 19, 2014 16:02
by usamees

Kollasel jube tuul kuid väga palav.:
http://youtu.be/pRtQPFbW1JI
Posted: Mon May 19, 2014 21:14
by Kpe
Sa ikka veel julged Kollasel käia?
Posted: Mon May 19, 2014 21:26
by Ropka
minu arust oli täitsa ok tuul, lennukid lendasid küll
tavaliselt on võistluste ajal palju kõvem tuul ja kindlasti valest suunast

Posted: Tue May 20, 2014 13:00
by trebla
Ropka wrote:minu arust oli täitsa ok tuul, lennukid lendasid küll
tavaliselt on võistluste ajal palju kõvem tuul ja kindlasti valest suunast

Vaata, osadel inimestel on nii riskantne töö, et vabal ajal püüavad nad kõiki riske minimeerida. Teise inimese elu jälle nii igav, et peab vägisi riske otsima ja kuskile ronima või alla hüppama

Posted: Tue May 20, 2014 14:36
by usamees
Kpe wrote:
Sa ikka veel julged Kollasel käia?

Kõigepealt ikka vaatad hooldekodu juurest või Keila maantelt ja siis vastavalt riskitasemele, laekud või mitte

Eile päeval oli täiesti riskivaba, kui mind mitte arvestada . Sel ajal, kui tuul kõige tegijam oli ,polnud sääl küll keskit lendamas. Hommikul ja õhtul polnudki tuult aga siis polnud endal aega

Posted: Tue May 20, 2014 18:28
by mart63
Mis riskidest jutt käib?