RIGID kopterid
Moderator: Kristjan
RIGID kopterid
Tunnen huvi mida arvata RIGID tüüpi kopteritest?
Mehhanika tundub neil olema hoopis lihtsam ehk vähem juppe mis kuluda või katki minna võiksid.
Samas peab neil olema mingi suur puudus, et miks muidu need nii vähe levinud on.
Ehk oskab keegi selgitada milles on nende peamised puudused?
Mehhanika tundub neil olema hoopis lihtsam ehk vähem juppe mis kuluda või katki minna võiksid.
Samas peab neil olema mingi suur puudus, et miks muidu need nii vähe levinud on.
Ehk oskab keegi selgitada milles on nende peamised puudused?
Kas pead silmas ilma stabilisaatorivardata koptereid?
Nende mehaanika on tõesti lihtsam aga sinna on vahele vaja elektroonilist stabilisaatorit kuna mehaaniline stabilisaator ehk siis nimetatud varras puudub.
Sama probleem on ka skaalakopteritel, millel on kahe või enama labaline rootoripea.
Või mis täpsemalt rigidi all mõtled?
K.
Nende mehaanika on tõesti lihtsam aga sinna on vahele vaja elektroonilist stabilisaatorit kuna mehaaniline stabilisaator ehk siis nimetatud varras puudub.
Sama probleem on ka skaalakopteritel, millel on kahe või enama labaline rootoripea.
Või mis täpsemalt rigidi all mõtled?
K.
Mikado lasi spets kopteri ka välja oma süsteemiga:
http://www.espritmodel.com/index.asp?Pa ... rodID=5404
Aga üldiselt selliseid elektroonilisi stabikaid on palju saadaval.
K.
http://www.espritmodel.com/index.asp?Pa ... rodID=5404
Aga üldiselt selliseid elektroonilisi stabikaid on palju saadaval.
K.
Ma saan aru, et rc kopterite puhul on flybari kasutamine justnimelt lihtsustus - lihtsamalt saab stabiilse lennumasina. On igasugu rc koptereid ümber ehitatud, et näeks välja ja oleks "nagu päris" ehk siis ilma flybar'ita, kuid mina selles mõtet ei näe (mõtet ei tea!).
Lauri Laidna - www.pistik.com
Jah, mõltlesin stabilisaatorivardata koptereid.
Selle vähesa aja jooksul, millal pole õieti veel lendama saanud, peamiselt hüpitatud kopterit ühel kohal, on juba märke Grown III mehhaanika kulumisest. Elektroonika eluiga käib üldjuhul mehhaaikast üle.
Ehk on stabilisatsioonielektroonika saavutanud taseme kus võib mehhaanilistest lisanditest loobuda. Ikkagi väike võit kopteri kaalu vähendamiseks ja seega lennumasina efektiivsuse suurendamiseks.
Selle vähesa aja jooksul, millal pole õieti veel lendama saanud, peamiselt hüpitatud kopterit ühel kohal, on juba märke Grown III mehhaanika kulumisest. Elektroonika eluiga käib üldjuhul mehhaaikast üle.
Ehk on stabilisatsioonielektroonika saavutanud taseme kus võib mehhaanilistest lisanditest loobuda. Ikkagi väike võit kopteri kaalu vähendamiseks ja seega lennumasina efektiivsuse suurendamiseks.
Noh, see mehhaanika osa mille moodustab stabikavarras on tegelt suht lihtne-odav.
Aga nagu Kristjan juba märkis - Mikado on alates eelmisest 3DMastersist (suvest saadik siis) päris kõvasti vastavat elektroonikat promonud. Iseenesest elektroonika ei kulu jah, aga kui labaga pihta saab läheb katki kyll. Mida kallimaid juppe kopter on täis topitud, seda kallim krässida tegelikult ikkagi on.
Aga nagu Kristjan juba märkis - Mikado on alates eelmisest 3DMastersist (suvest saadik siis) päris kõvasti vastavat elektroonikat promonud. Iseenesest elektroonika ei kulu jah, aga kui labaga pihta saab läheb katki kyll. Mida kallimaid juppe kopter on täis topitud, seda kallim krässida tegelikult ikkagi on.
Sulle võib huvi pakkuda csm -i CycLock, mis saab kahe gyro abil flybarita hakkama. http://www.rcmodels.org/csm/cyclock1.htm
Mis arvate, kui kopteril on mehhaaniline miksing (st. iga servo teeb oma asja) ja ei ole stabilisaatorvarrast (flybarless) siis kas kaks täiendavat gürot heading-lock moodis (asetatuna horisontaaltelgedele) ja kiired digiservod hoiaksid kopterit hõljutamisel stabiilsena? ... kiirel lennul stabiilsena?
Kiirelt läbi vaadates Krisjani lingi jäi silma lause: "Gyros on the pitch and roll axis do a very good job of helping with this problem but even when in HH mode, are still not quite as good as a real flybar."
Niiet oleneb, mis su eesmärk on. Mudeli puhul flybar tundub odavam, parem ja töökindlam. Kui koopia-kopterid huvitavad, siis muidugi ilma flybarita on "nagu päris"
Niiet oleneb, mis su eesmärk on. Mudeli puhul flybar tundub odavam, parem ja töökindlam. Kui koopia-kopterid huvitavad, siis muidugi ilma flybarita on "nagu päris"
Lauri Laidna - www.pistik.com
Pidavat vist ühe labaga propeller kõige efektiivsem olema aerodünaamiliselt, targemad teavad rääkida. Praktika samas jällegi kahelabalisi pooldanud...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tänan siia üles pandud linkide eest.
Koondina võib öelda, et pole mõtet ise mehhaanilise stabilisaatorita kopterit kompunnima hakata, sest tõenäoliselt sellest kompunnist head lendajat ei saa. Hulk nokitsemise tööaega jälle kokku hoitud
Oli küsimus ka eesmärgist. Eesmärk on endale veidi suurem kopter (pearootor kuni 1 m) hankida, kuid sellele sean olulise tingimuse -- pakitavus väikse kopteri kohvrisse. Kui labad on kokku pandavad siis stabika varras paraku kokku murtav ei ole.
Koondina võib öelda, et pole mõtet ise mehhaanilise stabilisaatorita kopterit kompunnima hakata, sest tõenäoliselt sellest kompunnist head lendajat ei saa. Hulk nokitsemise tööaega jälle kokku hoitud

Oli küsimus ka eesmärgist. Eesmärk on endale veidi suurem kopter (pearootor kuni 1 m) hankida, kuid sellele sean olulise tingimuse -- pakitavus väikse kopteri kohvrisse. Kui labad on kokku pandavad siis stabika varras paraku kokku murtav ei ole.
Sain sellise info...
We are proud to offer exclusively the Mikado V-Bar System for T-Rex
600 Electro and Nitro:
VStabi (a.k.a. "VBar") is an electronic stabilization system for
model helicopters. It replaces the mechanical components of the
flybar on the rotor head with special gyros and a computer. These
electronics are mounted to the frame and use software alogrithms
designed specifically for their intended purpose, to stabilize the
heli better and more accurately than a mechanical flybar system.
Do I need this?
It depends on your goals! A flybar mechanism is designed to
dynamically stabilize the heli in flight. Modern flybar systems are
very precise and easy to set up (you simply put it together and it
works). The problem is aerodynamic drag and appearance. Removing the
flybar eliminates this drag and makes the helicopter appear more
realistic.
Though it IS possible to fly a model helicopter without a flybar, it
can be tricky since the heli will be naturally unstable, especially
in forward flight. The VStabi system goes between the receiver and
servos, intercepting your inputs. Just like a tail gyro it takes both
your inputs and the gyro sensor information to achieve precise
control of the model, moreso than even the best flybar.
There are several reasons to go "flybarless"; One: scale realism, and
two: added efficiency by eliminating drag from the rotorhead. This
results in longer flights, sharper and more accurate response, and
more usable power.
VStabi's benefit over other products is that it has a very compact,
very high quality system delivering all three axes. Pitch, Roll, and
Yaw. This includes a world-class tail gyro as well. This purpose-
built all-in-one unit offers a single GUI software interface, making
programming very easy and intuitive.
More information can be found here:
http://www.vstabi.de
Kui keegi peaks huvi tundma, siis minu kaudu saaks asja tellida väga konkurentsivõimelise hinnaga. Saksamaa jaemüügi hind Koos KM-iga: 699,90 EUR
We are proud to offer exclusively the Mikado V-Bar System for T-Rex
600 Electro and Nitro:
VStabi (a.k.a. "VBar") is an electronic stabilization system for
model helicopters. It replaces the mechanical components of the
flybar on the rotor head with special gyros and a computer. These
electronics are mounted to the frame and use software alogrithms
designed specifically for their intended purpose, to stabilize the
heli better and more accurately than a mechanical flybar system.
Do I need this?
It depends on your goals! A flybar mechanism is designed to
dynamically stabilize the heli in flight. Modern flybar systems are
very precise and easy to set up (you simply put it together and it
works). The problem is aerodynamic drag and appearance. Removing the
flybar eliminates this drag and makes the helicopter appear more
realistic.
Though it IS possible to fly a model helicopter without a flybar, it
can be tricky since the heli will be naturally unstable, especially
in forward flight. The VStabi system goes between the receiver and
servos, intercepting your inputs. Just like a tail gyro it takes both
your inputs and the gyro sensor information to achieve precise
control of the model, moreso than even the best flybar.
There are several reasons to go "flybarless"; One: scale realism, and
two: added efficiency by eliminating drag from the rotorhead. This
results in longer flights, sharper and more accurate response, and
more usable power.
VStabi's benefit over other products is that it has a very compact,
very high quality system delivering all three axes. Pitch, Roll, and
Yaw. This includes a world-class tail gyro as well. This purpose-
built all-in-one unit offers a single GUI software interface, making
programming very easy and intuitive.
More information can be found here:
http://www.vstabi.de
Kui keegi peaks huvi tundma, siis minu kaudu saaks asja tellida väga konkurentsivõimelise hinnaga. Saksamaa jaemüügi hind Koos KM-iga: 699,90 EUR
Lauri Laidna - www.pistik.com
RIGID kopterid - sulgudesse võiks pealkirjale lisada "flybarless"
Küsimus siis selline: osad stabilisaatorita mehanismide elektroonika valmistajad reklaamivad, et 3 teljelise gyroga ei ole vaja enam kasutada saba gyro, vastab see ka tegelikuses tõele?
Küsisn seda selleks, et hetkel on olemas spartan ds 760 sabale ning mõtlen flybarles süsteemi peale, et kas saba gyro on mõtekas eraldi alles hoida või piisab ainult 3 teljelisest gyrost?
Gyro, mida vaatasin ja olen tsipa uurinud on Turnigy V-Bar 600 Flybarless System (v3) http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11733
V-Bar 600 juures reklaamitakse just, et ei ole enam eraldi saba gyro vaja.
Küsimus siis selline: osad stabilisaatorita mehanismide elektroonika valmistajad reklaamivad, et 3 teljelise gyroga ei ole vaja enam kasutada saba gyro, vastab see ka tegelikuses tõele?
Küsisn seda selleks, et hetkel on olemas spartan ds 760 sabale ning mõtlen flybarles süsteemi peale, et kas saba gyro on mõtekas eraldi alles hoida või piisab ainult 3 teljelisest gyrost?
Gyro, mida vaatasin ja olen tsipa uurinud on Turnigy V-Bar 600 Flybarless System (v3) http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11733
V-Bar 600 juures reklaamitakse just, et ei ole enam eraldi saba gyro vaja.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne
; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )

Nii ja naa. Sinu praegu kasutatav gyro soft on selgelt parem kui antud flybarlessi elektronikas kasutatu, seega ennustan, et tahad nn. vana gyro alles jätta. Samas, kui soovid võimalikult odavalt teisele kopterile gyro vabastada, siis ilmselt sobib. Ps. Vastava flybarlessi manuali ei viitsind netist otsida, aga paljud neist saavad teoreetiliselt tõesti ise hakkama.
Ps. Tegelik tootja on Sjgd...
http://www.sjgd-tech.com/Engilsh/produc ... type_id=77
I.
Ps. Tegelik tootja on Sjgd...
http://www.sjgd-tech.com/Engilsh/produc ... type_id=77
I.