RIGID kopterid

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

RIGID kopterid

Post by AndrusT »

Tunnen huvi mida arvata RIGID tüüpi kopteritest?
Mehhanika tundub neil olema hoopis lihtsam ehk vähem juppe mis kuluda või katki minna võiksid.
Samas peab neil olema mingi suur puudus, et miks muidu need nii vähe levinud on.

Ehk oskab keegi selgitada milles on nende peamised puudused?
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Kas pead silmas ilma stabilisaatorivardata koptereid?

Nende mehaanika on tõesti lihtsam aga sinna on vahele vaja elektroonilist stabilisaatorit kuna mehaaniline stabilisaator ehk siis nimetatud varras puudub.

Sama probleem on ka skaalakopteritel, millel on kahe või enama labaline rootoripea.

Või mis täpsemalt rigidi all mõtled?

K.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Mikado lasi spets kopteri ka välja oma süsteemiga:

http://www.espritmodel.com/index.asp?Pa ... rodID=5404

Aga üldiselt selliseid elektroonilisi stabikaid on palju saadaval.

K.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ma saan aru, et rc kopterite puhul on flybari kasutamine justnimelt lihtsustus - lihtsamalt saab stabiilse lennumasina. On igasugu rc koptereid ümber ehitatud, et näeks välja ja oleks "nagu päris" ehk siis ilma flybar'ita, kuid mina selles mõtet ei näe (mõtet ei tea!).
Lauri Laidna - www.pistik.com
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Jah, mõltlesin stabilisaatorivardata koptereid.

Selle vähesa aja jooksul, millal pole õieti veel lendama saanud, peamiselt hüpitatud kopterit ühel kohal, on juba märke Grown III mehhaanika kulumisest. Elektroonika eluiga käib üldjuhul mehhaaikast üle.

Ehk on stabilisatsioonielektroonika saavutanud taseme kus võib mehhaanilistest lisanditest loobuda. Ikkagi väike võit kopteri kaalu vähendamiseks ja seega lennumasina efektiivsuse suurendamiseks.
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Noh, see mehhaanika osa mille moodustab stabikavarras on tegelt suht lihtne-odav.

Aga nagu Kristjan juba märkis - Mikado on alates eelmisest 3DMastersist (suvest saadik siis) päris kõvasti vastavat elektroonikat promonud. Iseenesest elektroonika ei kulu jah, aga kui labaga pihta saab läheb katki kyll. Mida kallimaid juppe kopter on täis topitud, seda kallim krässida tegelikult ikkagi on.
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Ahjah, praeguseks on Mikado VBAR eraldi müügis: 800 eurot.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Kas kellelgi on kogemusi flybarita kopterite osas? Mõtlen siin vahetut lennu kogemust. Kui "jah" siis hea meelega kontakteeruks ja kuulaks muljeid.
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Sulle võib huvi pakkuda csm -i CycLock, mis saab kahe gyro abil flybarita hakkama. http://www.rcmodels.org/csm/cyclock1.htm
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

RunRydersi käib mingi ilge poleemika, kas CMS ohustas oma ekstravagantse flybarless süsteemi demoga 3DMasteri ajal telgis pealtvaatajaid või mitte... Ega kellelegil pole vastavat videot ette juhtunud?
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Mis arvate, kui kopteril on mehhaaniline miksing (st. iga servo teeb oma asja) ja ei ole stabilisaatorvarrast (flybarless) siis kas kaks täiendavat gürot heading-lock moodis (asetatuna horisontaaltelgedele) ja kiired digiservod hoiaksid kopterit hõljutamisel stabiilsena? ... kiirel lennul stabiilsena?
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Lühike kirjutis - No flybar

Post by pipercub »

User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kiirelt läbi vaadates Krisjani lingi jäi silma lause: "Gyros on the pitch and roll axis do a very good job of helping with this problem but even when in HH mode, are still not quite as good as a real flybar."

Niiet oleneb, mis su eesmärk on. Mudeli puhul flybar tundub odavam, parem ja töökindlam. Kui koopia-kopterid huvitavad, siis muidugi ilma flybarita on "nagu päris"
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tehtud ka ühe labaga kopter ;)
Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Põrgu värk, ühe labaga kopter, see purustab taaskord minu arusaama lendamisest -- tuleb välja, et õhus saab püsida ka väärarengutega.
Huvitav, kas ühe labaga kopter on (väär)areng lihtsuse suunas?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Pidavat vist ühe labaga propeller kõige efektiivsem olema aerodünaamiliselt, targemad teavad rääkida. Praktika samas jällegi kahelabalisi pooldanud...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Olgu seal teise laba asemel ükskõik mis, fakt on see, et see üks laba hakkab siiski võlli meeletult väänama.

Samas jah, suurimad kiirused elektrilennukitega ja vist ka ohimudelitega on just ühe labaga saavutatud.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Tänan siia üles pandud linkide eest.
Koondina võib öelda, et pole mõtet ise mehhaanilise stabilisaatorita kopterit kompunnima hakata, sest tõenäoliselt sellest kompunnist head lendajat ei saa. Hulk nokitsemise tööaega jälle kokku hoitud :-)

Oli küsimus ka eesmärgist. Eesmärk on endale veidi suurem kopter (pearootor kuni 1 m) hankida, kuid sellele sean olulise tingimuse -- pakitavus väikse kopteri kohvrisse. Kui labad on kokku pandavad siis stabika varras paraku kokku murtav ei ole.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Sain sellise info...

We are proud to offer exclusively the Mikado V-Bar System for T-Rex
600 Electro and Nitro:

VStabi (a.k.a. "VBar") is an electronic stabilization system for
model helicopters. It replaces the mechanical components of the
flybar on the rotor head with special gyros and a computer. These
electronics are mounted to the frame and use software alogrithms
designed specifically for their intended purpose, to stabilize the
heli better and more accurately than a mechanical flybar system.

Do I need this?

It depends on your goals! A flybar mechanism is designed to
dynamically stabilize the heli in flight. Modern flybar systems are
very precise and easy to set up (you simply put it together and it
works). The problem is aerodynamic drag and appearance. Removing the
flybar eliminates this drag and makes the helicopter appear more
realistic.

Though it IS possible to fly a model helicopter without a flybar, it
can be tricky since the heli will be naturally unstable, especially
in forward flight. The VStabi system goes between the receiver and
servos, intercepting your inputs. Just like a tail gyro it takes both
your inputs and the gyro sensor information to achieve precise
control of the model, moreso than even the best flybar.

There are several reasons to go "flybarless"; One: scale realism, and
two: added efficiency by eliminating drag from the rotorhead. This
results in longer flights, sharper and more accurate response, and
more usable power.

VStabi's benefit over other products is that it has a very compact,
very high quality system delivering all three axes. Pitch, Roll, and
Yaw. This includes a world-class tail gyro as well. This purpose-
built all-in-one unit offers a single GUI software interface, making
programming very easy and intuitive.

More information can be found here:
http://www.vstabi.de

Kui keegi peaks huvi tundma, siis minu kaudu saaks asja tellida väga konkurentsivõimelise hinnaga. Saksamaa jaemüügi hind Koos KM-iga: 699,90 EUR
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

RIGID kopterid - sulgudesse võiks pealkirjale lisada "flybarless"

Küsimus siis selline: osad stabilisaatorita mehanismide elektroonika valmistajad reklaamivad, et 3 teljelise gyroga ei ole vaja enam kasutada saba gyro, vastab see ka tegelikuses tõele?

Küsisn seda selleks, et hetkel on olemas spartan ds 760 sabale ning mõtlen flybarles süsteemi peale, et kas saba gyro on mõtekas eraldi alles hoida või piisab ainult 3 teljelisest gyrost?

Gyro, mida vaatasin ja olen tsipa uurinud on Turnigy V-Bar 600 Flybarless System (v3) http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11733
V-Bar 600 juures reklaamitakse just, et ei ole enam eraldi saba gyro vaja.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Nii ja naa. Sinu praegu kasutatav gyro soft on selgelt parem kui antud flybarlessi elektronikas kasutatu, seega ennustan, et tahad nn. vana gyro alles jätta. Samas, kui soovid võimalikult odavalt teisele kopterile gyro vabastada, siis ilmselt sobib. Ps. Vastava flybarlessi manuali ei viitsind netist otsida, aga paljud neist saavad teoreetiliselt tõesti ise hakkama.

Ps. Tegelik tootja on Sjgd...

http://www.sjgd-tech.com/Engilsh/produc ... type_id=77

I.
Post Reply