ESC ja kaitse
ESC ja kaitse
Tere,
Mul selline küsimus, et kas keegi teab kas on olemas kaitsmetega ESC'e või mingit arvestatavat lahendust mootori ja ESC'i kaitseks?
Asi tuli mõttesse kuna mul vähe sõidu õppimine käimas ja põhi asjad mis järgi annavad on ESC'id. Kuni tänaseni (oli vaja vähe puu otsa ronida) oli ka propellerite kulu väiksem kui ESC'ide kulu.
Tegu mitte odavate juppidega ning vähe huvi, et kas kuidagi võimalik neid kaitsta miskit moodi - ala kasvõi mingi sulavkaitse vahele panna?
J.
Mul selline küsimus, et kas keegi teab kas on olemas kaitsmetega ESC'e või mingit arvestatavat lahendust mootori ja ESC'i kaitseks?
Asi tuli mõttesse kuna mul vähe sõidu õppimine käimas ja põhi asjad mis järgi annavad on ESC'id. Kuni tänaseni (oli vaja vähe puu otsa ronida) oli ka propellerite kulu väiksem kui ESC'ide kulu.
Tegu mitte odavate juppidega ning vähe huvi, et kas kuidagi võimalik neid kaitsta miskit moodi - ala kasvõi mingi sulavkaitse vahele panna?
J.
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Kardetavasti on sul ESC liiga nõrk kasutatava mootori jaoks kui nii tihti maha põleb. Samuti peab harjumuseks kujunema gaasikangi kohene maha tõmbamine krässi puhul, see säästab ESC-i asjatust ülekoormusest.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
ESC puhul:
1. kindlasti peab kasutatavate akude pinge välja vedama, kui peal 3s, siis 5s1p aku puhul pöleb ka ilma erilise koormuseta maha
2. lubatud ESC vool vöiks 30% suurem olla reaalsest kasutusest
3. ka ESC tahab jahutamist, kui peidetud kopteri sisemusse, siis ei jahutata korralikult ja vöimalik samuti ülekuumenemine
4. mis aga väga oluline, et juhtmed aku ja ESC vahel ikka üle 20 cm ei oleks.
pikad akujuhtmed on üks väga sagedasi ESC mahapölemise pöhjuseid, nii kallitel, kui odavatel.
Vöimalik kaitse on pikemate juhtmete korral panna ESC sisendisse lisakondensaatoreid, tublisti, vähemalt 5korda lisaks olemasolevatele.
Nii ei kuumene ESC üle.
Tavaliselt korralikel ESC´del sisseehitatud ülevoolu ja t° kaitsed ja mootori blokeerumisel neid lihtsalt mahapöletada pole lihtne. Kui need puuduvad, siis annab ikka targem järele.
1. kindlasti peab kasutatavate akude pinge välja vedama, kui peal 3s, siis 5s1p aku puhul pöleb ka ilma erilise koormuseta maha
2. lubatud ESC vool vöiks 30% suurem olla reaalsest kasutusest
3. ka ESC tahab jahutamist, kui peidetud kopteri sisemusse, siis ei jahutata korralikult ja vöimalik samuti ülekuumenemine
4. mis aga väga oluline, et juhtmed aku ja ESC vahel ikka üle 20 cm ei oleks.
pikad akujuhtmed on üks väga sagedasi ESC mahapölemise pöhjuseid, nii kallitel, kui odavatel.
Vöimalik kaitse on pikemate juhtmete korral panna ESC sisendisse lisakondensaatoreid, tublisti, vähemalt 5korda lisaks olemasolevatele.
Nii ei kuumene ESC üle.
Tavaliselt korralikel ESC´del sisseehitatud ülevoolu ja t° kaitsed ja mootori blokeerumisel neid lihtsalt mahapöletada pole lihtne. Kui need puuduvad, siis annab ikka targem järele.
ESC ja mootor on koos komplektina.
Niisama töötades muret ei olegi - kõik sujub ja jahe.
Usun viga rohkem jah selles, et tegu töntsakate ja aeglaste näppudega.
Küpseks saab ESC jah siis kui mootor seiskub.
Ikka ülikiired näpud peavad olema - eile õhtul lõppes lend puu otsas. Omast arust küll sai gaas kiirelt maha lastud ja disarm tehtud. LEDi värk ja muu kõik töötas kui alt nõutult vaatasime kuidas teine ripub seal. Lõpuks alla tuues vaatan, et kõik töötab (mootoreid ei proovinud, disarm peal).
Sai siis kuidagi aparaat sülle võetud kui tunnen, et üks ESC tuli kuum - kiirelt aku maha lahendas ohtliku olukorra. Siis hakkasingi mõtlema ning kirjutasin siia, et päris jama kui kopter kuskil kättesaamatus kohas (puu otsas näiteks) sädelema hakkab ning mis see LiPo ka selles olukorras veel tegema hakkaks.
(ei tea kas sai mure õieti edastatud aga asja tuum selles, et mootori seiskumisel takistuse tõttu ESC'il tekib lühis vms ning kärssamine ja sädelus toimuvad ESC sisendis niikaua kuni akult vool peale tuleb.)
ESC - 2-4S (kasutan 3s akut), ju siis muud võimalust ei olegi kui ise kiirem olla. (vb ka kuidagi kopteri jalgu paremaks teha, et asi ümber ei vajuks maanudmise ajal ja nii ennetada osaliselt probleem). Väljamaa foorumites enamasti ka kaitsmete mõte (aktiivselt kohe) maha tehtud - küsijatele öeldakse, et reageerige kiiremini gaasi maha võtmisega (üldiselt et sõitke ise korralikult) ning kaitsete panek on jura (lisa risk failimise puhul).
Eks siis tuleb kastitäis ESC'e tellida
Kas voolu kaitsmega ESC'ile linki oskate anda? hariksin end vähe nende teemal
Niisama töötades muret ei olegi - kõik sujub ja jahe.
Usun viga rohkem jah selles, et tegu töntsakate ja aeglaste näppudega.
Küpseks saab ESC jah siis kui mootor seiskub.
Ikka ülikiired näpud peavad olema - eile õhtul lõppes lend puu otsas. Omast arust küll sai gaas kiirelt maha lastud ja disarm tehtud. LEDi värk ja muu kõik töötas kui alt nõutult vaatasime kuidas teine ripub seal. Lõpuks alla tuues vaatan, et kõik töötab (mootoreid ei proovinud, disarm peal).
Sai siis kuidagi aparaat sülle võetud kui tunnen, et üks ESC tuli kuum - kiirelt aku maha lahendas ohtliku olukorra. Siis hakkasingi mõtlema ning kirjutasin siia, et päris jama kui kopter kuskil kättesaamatus kohas (puu otsas näiteks) sädelema hakkab ning mis see LiPo ka selles olukorras veel tegema hakkaks.
(ei tea kas sai mure õieti edastatud aga asja tuum selles, et mootori seiskumisel takistuse tõttu ESC'il tekib lühis vms ning kärssamine ja sädelus toimuvad ESC sisendis niikaua kuni akult vool peale tuleb.)
ESC - 2-4S (kasutan 3s akut), ju siis muud võimalust ei olegi kui ise kiirem olla. (vb ka kuidagi kopteri jalgu paremaks teha, et asi ümber ei vajuks maanudmise ajal ja nii ennetada osaliselt probleem). Väljamaa foorumites enamasti ka kaitsmete mõte (aktiivselt kohe) maha tehtud - küsijatele öeldakse, et reageerige kiiremini gaasi maha võtmisega (üldiselt et sõitke ise korralikult) ning kaitsete panek on jura (lisa risk failimise puhul).
Eks siis tuleb kastitäis ESC'e tellida
Kas voolu kaitsmega ESC'ile linki oskate anda? hariksin end vähe nende teemal
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Proovi lagedama koha peal (põld, heinamaa) juhtimisega sina peale saada, siis nii tihti puusse ei lenda ja ümber ei kuku
Kui mootori max voolutarve on 25-30A siis võiks ESC olla 40A. Vahet pole, olid nad mootoriga komplektis või mitte, seda võimsusevaru reeglit, millest mart siin ennist rääkis, tasub ikkagi jälgida. Ju need sinu komplekti ESC-id on arvestatud viisaka lendamisstiiliga kasutajale
Kui mootori max voolutarve on 25-30A siis võiks ESC olla 40A. Vahet pole, olid nad mootoriga komplektis või mitte, seda võimsusevaru reeglit, millest mart siin ennist rääkis, tasub ikkagi jälgida. Ju need sinu komplekti ESC-id on arvestatud viisaka lendamisstiiliga kasutajale
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Tänud teile väärt nõu eest.
Proovin seda võimsuse varu edaspidi jälgida.
Linna inimesele see lagedam plats probleemiks - oma teadmatusega (ning sellega ka teistele ohtlik olemisega) ma lennutamise platsidele ilmuda ei taha. (eraldatud ning küll väiksema suurusega platsike/territoorium muidu leitud.)
See puu otsa saatumine oli FPV katsetamise tulemus. DIY prillid peas ei tajunud hästi ümbrust, tänu spotteri abile sai niigi õnnelikult.
Kasutatud kaamera (ühe teise projekti raames järgi jäänud) ei reageerinud valguse balanseerimisele hästi - kui umbes üle poole ekraani oli heledat taevast siis lõi kõik tumedamad asjad ühtlaselt mustaks - maapind, objektid kõik ühtlaselt must mass ning eristamatud spotteri abil sai natuke navigeeritud kuid orientatsioon kadus kiiresti. Tuli prillid peast võtta, et tajuda mis toimub. Prillide peast võtmise järel näen, et kopter liigub puude poole - tunde järgi liigutasin aileron kangi kuna kaugelt ei saanud aru mis pidi kopter on siis läkski nii, et masin liikus hooga hoopis puu poole. Noh ja korras oligi.
Õpetuseks teistele et ärge nii tehke ;)!
Proovin seda võimsuse varu edaspidi jälgida.
Linna inimesele see lagedam plats probleemiks - oma teadmatusega (ning sellega ka teistele ohtlik olemisega) ma lennutamise platsidele ilmuda ei taha. (eraldatud ning küll väiksema suurusega platsike/territoorium muidu leitud.)
See puu otsa saatumine oli FPV katsetamise tulemus. DIY prillid peas ei tajunud hästi ümbrust, tänu spotteri abile sai niigi õnnelikult.
Kasutatud kaamera (ühe teise projekti raames järgi jäänud) ei reageerinud valguse balanseerimisele hästi - kui umbes üle poole ekraani oli heledat taevast siis lõi kõik tumedamad asjad ühtlaselt mustaks - maapind, objektid kõik ühtlaselt must mass ning eristamatud spotteri abil sai natuke navigeeritud kuid orientatsioon kadus kiiresti. Tuli prillid peast võtta, et tajuda mis toimub. Prillide peast võtmise järel näen, et kopter liigub puude poole - tunde järgi liigutasin aileron kangi kuna kaugelt ei saanud aru mis pidi kopter on siis läkski nii, et masin liikus hooga hoopis puu poole. Noh ja korras oligi.
Õpetuseks teistele et ärge nii tehke ;)!
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Tegelikult oleks mudellennu platsil sul ohutum kui jälgid lihtsaid lennutamisreegleid - lendad lennusektoris (seal inimesi pole) ja üle oma pea selja taha ei lenda.jtz wrote:
Linna inimesele see lagedam plats probleemiks - oma teadmatusega (ning sellega ka teistele ohtlik olemisega) ma lennutamise platsidele ilmuda ei taha. (eraldatud ning küll väiksema suurusega platsike/territoorium muidu leitud.)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Mäletan, et algajana oli raske seda lennusektorit hoida ja üle pea enda selja taha kippus ka minema...trebla wrote:Tegelikult oleks mudellennu platsil sul ohutum kui jälgid lihtsaid lennutamisreegleid - lendad lennusektoris (seal inimesi pole) ja üle oma pea selja taha ei lenda.
Algajal pole seda kogemust, et õigel hetkel instinktiivselt kange väänata
... pidin tihti kangid lahti laskma ja nägema ja aru saama mis asendis ja kuhu
ta kulgeb...
Selle käigus tekkis nii mõnigi ülelend ja veidi närviline olukord
Aga kindlasti tasuks minna korralikule "lennuväljale" harjutama.
Kollasel saab ju ka 200m eemale minna kui teisi teavitad, et sa seal läheduses olemas oled...
Eks laua taga arvutada, uurida, meisterdada ja kokku panna üks asi - see sõitmise värk juba aga teine tera
No ma kaalun seda mudellennu platsi võimalust. Ehk tõesti seal parem.
No ma kaalun seda mudellennu platsi võimalust. Ehk tõesti seal parem.
Kõik neli võtsin välja, 5V asjad saavad toite eraldiseisvast BEC'ist.primaat wrote:regude pistikutel pluss juhtmed võtsid välja?.
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Pole olnud viitsimist süveneda peenelt probleemi tekkesse, aga mul omal üks Turnigy 30A UBEC ning see ka kuumeneb niisama juba. Maha pole põlema hakanud veel. Pole isegi vahet, kas pidur ON või OFF, aga temp alates +35 ilma koormuseta. Koormusega tarve korralikult järgi panna, siis pole +80 mingi probleem kätte saada.
Hiljuti sain kätte Turnigy 70A SBEC'i ja see kuumaks ei lähe, vaevu soe on. Ei taha kuramus eriti kuumaks minna ka siis, kui tarve sabas on - hetkel puudub võimalus üle 50A sappa panna (Turnigy L3010C - 1300KV koos 12x6 propiga momendil suurim neelaja).
Hiljuti sain kätte Turnigy 70A SBEC'i ja see kuumaks ei lähe, vaevu soe on. Ei taha kuramus eriti kuumaks minna ka siis, kui tarve sabas on - hetkel puudub võimalus üle 50A sappa panna (Turnigy L3010C - 1300KV koos 12x6 propiga momendil suurim neelaja).
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
No ma ka ei saa aru. No tegelikult saan nii aru, et ei tõmba piisavalt kiiresti gaasi maha ning kui sekund peale crashi (või crashi ajal) gaasi maha saab siis on kahju juba tehtud ning midagi lühises - faaside esimesed (mälu järgi ütleks nii) FET'id maha põlenud (iga kord erineval faasil juhtunud). Protsess toimub ESC'is nii kaua kui talle vool peale tuleb - võin sulle ühe ekspertiisi tuua kui soovi onfelch wrote:Mitte ei saa aru, mismoodi ESCid saavad kuumeneda kui gaas juba maha tõmmatud ja isegi disarm tehtud??? Ja üldse...isegi kui propp saab takistet, ei põle ESC eriti kiiresti maha, peaks olema piisavalt aega reageerida.
Mis juhtsüsteem ja ESCid kasutusel on?
Peale sädelust, tossutamist ja hulganisti paha haisu otsustasingi uurida kas on mingit riistvaralist lihtsat kaitsemehhanismi asjale peale oma kiirete näppude.
Norm töötamisel on kõik jahe ja cool kuid nagu eelnevalt mainiti on minu "lennu stiil" vähe "ekstreemsem" teatud põhjustel mis ka tingivad norm tööst kõrvalekalded
Pm sain aru, et on olemas kallimad ja korralikumad millel on ülevoolu kaitse peal.
Flightboard - KK 2.1.X (v1.17s2)
Mootor/esc combo (simonK)- http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Combo.html
ESC põlend 3x maha (lennu katsetusi kokku ka teinud üldse 3)
1. elu esimene sõit ning maandudes lõpetas kopter tagurpidi rohu sees ning gaasi maha tõmbamine viibis mitu tubli sekundit korralikust adrenaliinist
2. maandumise lõpus kaldus kopter viltu ning läks küllili, propid ega muu viga ei saanud kuid järjekordselt (ainuke loogiline põhjus siis) maa poolse mootori (mis takistatud) esc andis otsad.
3. Kolmas kord männikul kaitseväe harjutusväljakul tobeda juhtumi tõttu puuotsas lõpetades.
Last edited by jtz on Wed Jul 09, 2014 19:25, edited 2 times in total.
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Proovi siis oma lennustiili muuta. Alusta vaikselt hõljutamise ja positsioneerimis harjutustega ning ära kõrgele lenda
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Eile õhtu (loojangu paiku) kui juba jahedam sai käidud kollasel katsetamas.
- Orig. 30A ESC'id sai vahetatud HK F-50A vastu
- Sai täiendatud ka jalgade osa. Jalad (ja raam ise ka) on sellised LINK. Kui täpselt tasaselt maapinnaga ei maandunud siis käitusid jalad nagu vedrud mis vajusid läbi ning tõukasid kopteri jälle ülesse poole - selle tulemusena kopter ka palju küllili. Lahenduseks lisasin jalgadele risti pulgad ning katsin toru koorikuga. Solid shi.
Viimase õnnetuse tõttu kus puu otsas olin läksid ka viimased propellerid tuli tellida uued. Ennem olid 12x4,7 mis asendasin 12x4'ga.
Õhtu kokkuvõttes kõik ESC'id terved - ja külmad. Mootorid olid vb õrnalt soojad. Kopter ei vetru enam maandumisel ning erinevad ebatasasused maapinnal ei paiska masinat kohe ümber. Asi mis ei meeldi ainult see, et tõenäolisemalt lahjemate proppide ja vb ka siis õrnalt kaalu tõusuga (uued esc 2x raskemad, jalgade tuuning) seoutuna on õhkutõusu punkt üle keskmise gaasi - 2/3 peal (ennem oli alla keskmise natuke). Ilmnes ka muid probleeme (kere mure ja kopteri käitumine õhus - väriseb/võbiseb vahest aga need kõik teised teemad ja topicud)
Pm siit saadud soovitused kõik väga õiged - vaja õigeid sõidu võtteid + õigesti valitud ESC'e ja selliseid probleeme ei teki
(pagana putukad proovi hõljumist ja mudu õppida kui kämbla suurune mardikas sul silma tahab siniseks rihtida)
- Orig. 30A ESC'id sai vahetatud HK F-50A vastu
- Sai täiendatud ka jalgade osa. Jalad (ja raam ise ka) on sellised LINK. Kui täpselt tasaselt maapinnaga ei maandunud siis käitusid jalad nagu vedrud mis vajusid läbi ning tõukasid kopteri jälle ülesse poole - selle tulemusena kopter ka palju küllili. Lahenduseks lisasin jalgadele risti pulgad ning katsin toru koorikuga. Solid shi.
Viimase õnnetuse tõttu kus puu otsas olin läksid ka viimased propellerid tuli tellida uued. Ennem olid 12x4,7 mis asendasin 12x4'ga.
Õhtu kokkuvõttes kõik ESC'id terved - ja külmad. Mootorid olid vb õrnalt soojad. Kopter ei vetru enam maandumisel ning erinevad ebatasasused maapinnal ei paiska masinat kohe ümber. Asi mis ei meeldi ainult see, et tõenäolisemalt lahjemate proppide ja vb ka siis õrnalt kaalu tõusuga (uued esc 2x raskemad, jalgade tuuning) seoutuna on õhkutõusu punkt üle keskmise gaasi - 2/3 peal (ennem oli alla keskmise natuke). Ilmnes ka muid probleeme (kere mure ja kopteri käitumine õhus - väriseb/võbiseb vahest aga need kõik teised teemad ja topicud)
Pm siit saadud soovitused kõik väga õiged - vaja õigeid sõidu võtteid + õigesti valitud ESC'e ja selliseid probleeme ei teki
(pagana putukad proovi hõljumist ja mudu õppida kui kämbla suurune mardikas sul silma tahab siniseks rihtida)
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU