Page 1 of 2

P-38

Posted: Tue Jul 15, 2014 22:29
by kyylik
Tere! kuna Bf109 lennusalk ootab veel motosi jne..siis niisama kasutasin korra võimalust....

mõista mõista....(mis lennukit ma ehitan?)

NB! jooniseid küsisin särtsult ja välja printis need silversass siis teie ei tohi vastata!
Image

Posted: Tue Jul 15, 2014 22:38
by trebla
Nina meenutab kaugelt P-38 Lightningut aga sellel peaks tiibade küljes 2 mootorigondlit olema :?

Posted: Tue Jul 15, 2014 22:45
by ulmeKulgur
Mõni kahesabaline vana aja ründelennuk? Või on saba lihtsalt jätkamata veel?

Posted: Tue Jul 15, 2014 22:47
by kyylik
Õige Trebla ja Ulmekulgur,tegu ja P-38 .ega siis ei saand jube kohe sellist pilti näidata:D
aga kuna sa juba ära arvasid siis .... tänane ehitamine siis:

Image

Image

saba jätsin homseks(magustoiduks)kuna siis pean jälle traadiga lõikama jne.isegi mõõdud ajasin paika 1/12

Posted: Tue Jul 15, 2014 22:51
by Oehh
kas tahad P-38 ga õhuvõtlusse minna? :lol:

Posted: Tue Jul 15, 2014 23:02
by kyylik
Oehh wrote:kas tahad P-38 ga õhuvõtlusse minna? :lol:
Eieieiei! ma ei usu... ma õppisingi lendama taolisega.
https://www.youtube.com/watch?v=1pVikDuvVVw

ammu oli plaanis ehitada nüüd üks suurem ja korralikum.

Posted: Tue Jul 15, 2014 23:24
by trebla
Oehh wrote:kas tahad P-38 ga õhuvõtlusse minna? :lol:
No sellise lennukiga võeti kunagi Vaikse ookeani kohal Jaapani admiral alla :wink:

P-38

Posted: Tue Jul 15, 2014 23:28
by särts
Tee "sabad" pikemaks ja suurenda stabilisaatori pindala~10-15%,koopia lendab suht rabedalt.

Posted: Wed Jul 16, 2014 20:24
by kyylik
Täna siis said valmis ka saba tükid.nüüd vaja veel kuhjaga lihvida ja siis võib juba unistada lennuki katmisest jne jne.Peaks lihvima ka mootorid,kuna hetkel häirib pikk nina(mootorite osa puudu ju)

Image

Posted: Wed Jul 16, 2014 20:41
by Oehh
Millega katad?
Kena vaadata usinaid ehitajaid :)

Posted: Wed Jul 16, 2014 20:44
by kyylik
Jõupaberiga ja pva vist.tiivad paksemaga ja kere õhemaga.


Ml lollil tuli ehitamis tuhin.just siis kui 2kuud veel aega(pere jälle suurenemas)siis aega jälle ehitamisest puhata:)


Küsin tarkadelt nõu..niisama piilusin mootorite jne jne..ja avastasin hobbykingist lennuki SkyMule.kui kasutada tema tükke?

Image

Prop: Durafly® SkyMule 1500mm - Propeller Set (L/R)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _L_R_.html

Moto:Durafly™ SkyMule 1500mm - Replacement Motor 1100kv
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 100kv.html

Regud:Durafly™ SkyMule 1500mm - ESC Set inc. Power Lead
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Lead.html

Posted: Wed Jul 16, 2014 22:18
by Oehh
Kusagil rcgroups.com foami teemas kiideti kui hea on katta selle õhukese klaasriidega
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Thin_.html
penost konstruktsioone

Aga mitte EPO vaid mingi "water based acrylate" liimi või lakiga...

:oops:
Võttis nädalajagu aega enne kui avastasin, et olen lingi kopimisega midagi segast pannud...
Nüüd siis õige link õhukesele klaasriidele

Posted: Wed Jul 23, 2014 20:45
by kyylik
Kuna kahjuks on hetkel aega napilt siis p-38 on pausil natukene,loodan ehitamist jätkata uuel nädalal.(võibolla õnnestub 16august narvas teha sellega niisama esmalend)

Posted: Fri Jul 25, 2014 18:43
by kyylik
Vaikselt ikk ehitan...

Image

Nina norib juba katmist.

Posted: Fri Jul 25, 2014 23:06
by Erki.K
Mis materjalist sa selle lennuki välja voolisid?

Ja milleks see kilega katmine vajalik on?

Mul EPO vahust ja lendavad ilma kileta kah.Minu teada balsa sõrestikule on kilet peale vaja ,et õiget kuju saada.

Posted: Fri Jul 25, 2014 23:12
by kyylik
lennuk on finfoamist vms.mingi kollakas plaat,,ja katan jõupaberiga.

Posted: Fri Jul 25, 2014 23:19
by Erki.K
Milleks vahu katmine (klaasriie.jõupaber ,jne) vajalik on?

Posted: Sat Jul 26, 2014 10:40
by kyylik
ma kasutan aind jõupaberit.katan kuna ehitus poest saadud vahu plaat on ikk nõrgem kui see hk vahukas.pealegi kaetud kere on parem värvida jne.

Posted: Sat Jul 26, 2014 11:08
by tikka
Erki.K wrote: Ja milleks see kilega katmine vajalik on?

Mul EPO vahust ja lendavad ilma kileta kah.Minu teada balsa sõrestikule on kilet peale vaja ,et õiget kuju saada.

Milleks vahu katmine (klaasriie.jõupaber ,jne) vajalik on?
Kaetakse, et saada paremini lendavat, ilusamat ja vastupidavamat mudelit. Katmata penoplastist mudelid paljude mudelistide meelest lähedalt vaatamist ei kannata (peno struktuur näha, muljumisjäljed jne), seepärast katsetatakse igasuguseid vahendeid kõvema pealispinna saamiseks.

Näiteks saab kaetud mudeli tiiva tagaserva saab teha palju õhema, ilma et see kohe puru läheks. Õhem tiiva tagaserv tagab paremad lennuomadused, ja see näeb parem välja kui 5mm paksune serv.

Posted: Sat Jul 26, 2014 18:29
by Erki.K
Mis liimi kasutad?

Mina ostsin Casco Liquisolet. Kuivab kaua aga kui lõpuks ära hangub siis
seda kohta ikka enam naljalt lahti ei võta.

Posted: Sat Aug 09, 2014 20:29
by kyylik
Hakkab looma,tiivad ja kere kaetud.Täna liimisin tiivad kh juba kinni.homme üritan juba saba külge liimida.

Image

Posted: Sat Aug 09, 2014 22:00
by Erki.K
Hakkab juba ilmet võtma jah.

Aga liimi kohta ei taheta ikka infot jägada?

p38

Posted: Sat Aug 09, 2014 22:34
by särts
Cascol Poyuretan.Espakist.750ml 15.40EUR.

Posted: Sun Aug 10, 2014 1:12
by Oehh
Erki.K wrote:Mina ostsin Casco Liquisolet. Kuivab kaua aga kui lõpuks ära hangub siis
seda kohta ikka enam naljalt lahti ei võta.
Ma liimin sellega saapataldu ja oma puudiku saapaninasid.
Tõeliselt karm kummimass.
Plastkooriku sisse liimisin küll vineerist tugevdused sellega.
EPO lõi iga mättasse tulekuga lahti, Liquisole nakkub karestatud plastiga veidi paremini.
Vahust lennuki ehituseks veidi overkill.

Posted: Sun Aug 10, 2014 8:28
by kyylik
hommik! selle Cascol Poyuretaniga ma liimin aind sellised eriti olulised kohad,nagu:tiiva kinnitused,saba tükid jne..aga tiibade ka kere katmiseks kasutan ikk pva-d.

p38

Posted: Sun Aug 10, 2014 10:47
by särts
Midagi nüüd valesti aru saadud,see meenutab makroflexi ainult paisub vähe ja on ülikerge võrreldes muude liimidega.Liguisoliga midagi ühist ei ole,polüuretaanvaht paisub niiskuse toimel. Overkill see nüüd kindlasti ei ole,pigem ainuke mõistlik liim vahu tarbeks,muidu on mõeldud puidu liimimiseks.Täidab hästi suuri vahesid ja nakkub väga paljude materjalidega.Lisan hiljem pildi ka.

Posted: Sun Aug 10, 2014 12:12
by Oehh
Pidasin silmas, et Liquisole on overkill.
Polyuretan vahuliim on mul Soudali PRO 45P.
Põhimõtteliselt peaks olema sama mis Cascol aga ei pruugi muidugi.
Soudali oma jääb jäik ja 3mm vahuplaadist kere kokkuliimimisel
kippus kogu aeg lahti tulema.
Kas Casco Polyuretan jääb peale kuivamist elastne?

Posted: Sun Aug 10, 2014 14:07
by Erki.K
See liquisole on ka polüuretaanliim!

Palun: http://www.casco.ee/index.php?contentID ... ductID=528

Mina olen sellega vahtu liiminud.

p38

Posted: Sun Aug 10, 2014 14:34
by särts
See on nagu nätsu ja autorehvi võrdlemine.Üks kuivab elastseks kummiks teine üsna jäigaks vahuks.Olen ära kulutanud 3L vahtu ja 4 tuubi liquisoli,oskan võrrelda aga tänud õpetamise eest.Paar väikest nippi veel-vahuliimi saab vedeldada med.piirituse ja viinaga.Täiteainena saab kasutada soodat,paisutab tihedamaks ja jäigemaks.Palava ilmaga üks pind niisutada veega.Kiilto D4(deco4) sama aga paisub rohkem,jääb väga poorne.Soudali PRO 45 vist kõige parem aga saadavus olematu Rakveres.Saapataldu väga hea liimida makroflexi tühja pudelisse jääva tumekollase õlilaadse jäägiga,kõvemat liimi ei tea(kingsepad kasutavad).

Posted: Tue Aug 12, 2014 22:25
by kyylik
Nüüd saab vaikselt värvi loopida lennukile:D

Image

Ega keegi ei taha annetada 3ratast lennukile?
ehk midagi sellist? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... inch_.html