Spirit elite 2m

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
Tõnn2
Posts: 4
Joined: Fri Apr 20, 2007 22:27
Location: Valgamaa, Riidaja

Spirit elite 2m

Post by Tõnn2 »

Tere olen siin foorumis uustulnuk ning olen siit foorumist juba palju uut teada saanud ise olen lennutanud algõppe lennukit silenceit. Nüüd tahaks midagi paremat. spirit elite 2m tundub mulle sobivat aga ma tean temast vähe. Niisis palun natuke abi. Ma soovin enne soetamist spetsialistide arvamust kuulata.
Kas kellegil on selle lennukiga kogemusi? Kui raske seda lenutada on?

pilt:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0535.jpg
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kas elektrimootoriga plaanerit ei tahaks? Janti palju vähem ja saad kasvõi 3-4 tundi järjest lennutada! Lisakulud muidugi: laadija, akupakk, mootor, regulaator, propeller. Odavaimal juhul kõik kokku umbes 1000kr kanti ja sealt üles siis.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mina soovitaksin mingit "Spiriti" elektrimootoriga varianti. Elektrimootoriga muutuks lennuki ülessaamine efektiivsemaks ja hea akuga saaks juba ainuüksi mootorlennu pikkuseks vähemalt 5-20 minutit. See muudaks harjutamise efektiivsemaks. Plaaneri mõneminutiste lendudega läheb õppimine aeglaselt. Elektrimootoriga plaanerit saaks soovi korral startida loomulikult ka kõigi plaaneri meetoditega ja mootorit kasutamata.
Minul on 4 aasta vanune isekombineeritud kontaktivaba mootoriga "Spiriti" lähisugulane kapi otsas. Ta on igati normaalne ja tavaline lennuk. Umbes sarnaste lennukite valikuvõimalused on väga suured ja nende lennuomaduste vahel suuri erinevulsi ei ole. Lisatud pilt on pildistatud sellelt lennukilt.
Image
User avatar
kurikoer
Posts: 39
Joined: Wed Sep 07, 2005 20:47
Location: Tartu

Post by kurikoer »

Spetsialist ma pole, aga kui soetada stardiliin(tamiil120m) ja kumm(30m), pole normaalse suurusega põllul plaaneri startimine kuigi tülikas. Kuna mudel on rohkema kui 2 kanaliga, siis läheks see: ilma mootorita- F3J klassi ;mootoriga- F5J klassi. Kui oleks kahe kanaliga variant siis saaks osaleda RC-2M võistlustel, mis ongi mõeldud selliseks klassiks, kus algajad saaksid plaaneri asjandusse süveneda. Aga eks nii liht- kui elektriplaaneritel ole oma plussid ja miinused

T.T
Tõnn2
Posts: 4
Joined: Fri Apr 20, 2007 22:27
Location: Valgamaa, Riidaja

Post by Tõnn2 »

Plaaneri varustus on mul kõik olemas. Elektriplaaner ise ei ole kallis aga mul ei ole praegu raha et uut saatjat osta mis on nelja kanaline. Kui kellegil on odavalt saatjat ja vastuvõtjat pakkuda siis miks mitte. Ja veel et kui keegi on huvitatud siis müün oma kahe kanaliga saatja maha.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Spirit Elite plaaneril on kaldtüürid, mis võivad ka klappidena töötada. See nõuaks ikkagi rohkem kanaleid. Ilma pöördetüürita (ainult kald- ja kõrgustüür) ja nööriga startides on mudelit nööri otsas üliraske juhtida.
Kahekanalisele soovitaks mingit kõrvadega mudelit. Näiteks klassikaline Spirit või sellesarnane. Sirge tiivaga on hea tulemuse saamine palju keerulisem.
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1045.html
Üks päris vahva ja hea lennuk on selline:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1062.html
User avatar
kurikoer
Posts: 39
Joined: Wed Sep 07, 2005 20:47
Location: Tartu

Post by kurikoer »

Kui ma õiget asja ikka uurisin, siis vaja kuue kanaliga saatjat - nelja servo tiib. Oleks hea kui oleks crow=butterfly pidurite funktsioon ka. Saaks maksimaalselt tiiba ära kasutada.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

See viimane pakutud Fling on päris ok,kaalusin seda ka ise,aga otsustasin lihtsalt nullist ehitada ühe kahemeetrise.
Pakuks omaltpoolt välja järgmise variandi:
Image

Image

Saksamaalt Staufenbielist maksaks 99.- eurot+transa 13.- eurot
juurde on vaja 4 servot,vastuvõtja,mootori kiirusregu ja võib olla ka uus prop.
Ise pakkusin seda mudelit vahepeal müügiks,vaata: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=349
kuna suurem huvi puudus jäi teine alles,vahetasin tehasemootori brushlessi vastu ja panin suurema propi.
Suht normaalne lendaja ja tugev konstruktsioon,esialgu olen proovinud ainult käest ja mäeveerult,vajab veel veidi reguleerimist,mootori regulaatorit pole veel paika saanud.
Kere plastikust,peaaegu purunematu.

Spiritist veel,et on puhas puitkonstruktsioon,kui tellid KIT (peotäis pulki) versiooni,siis kokkupanek suht aeglane ja vaevaline,USA päritolu mudelid tihti suht ebatäpsed,omal kogemus olemas,tuli päris palju ise juurde mõelda.

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Miks peaks plaaner kehvem olema? Alustuseks?
Olen ise alustanud puhta plaaneriga ja ka Kristiina alustas plaaneriga.
Loopis aias kaheteljelist, kuni lendama sai. Vahepeal kleepis ka muidugi.
Edasi tuli kummi ja nööriga variant.

Plaaneri eelised:

1. Öpib kiiremini ära maandumise, alguses mudel lihtsalt lühemat aega öhus.
2. Öpib ära maanduma igas situatsioonis, pole mootorit, millega mudel platsile lähemale vedada.
3. Öpib kiiresti selgeks, et lihtne aja ja ruumi arvestus vähendab tublilt jalavaeva.

Eelnevad kolm punkti tagavd peagi kogemuse, et mudel maandub soovitud kohas ja ajal.

4. Öpib kiiresti ära temikalennu, peale hulgalisi "platsiringe" tekib tahtmine ka mudelit pikemalt öhus hoida ja nii hakkavad köik meeled "iseenest" termikat otsima.
5. Jääb ära jama mootori ja akudega, kulutus ka.

6. Kui Plaaneriga asi sujub ja huvi hobi vastu ikka veel olemas, siis elektrimootori lisamine avab uued vöimalused.

Lennutan regulaarselt elektrika körval ka plaanerit, startides kummi vöi vintsiga. Lennutamise tunne plaaneri puhul hoopis teine, kui elektrikaga.
Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".

Edu köigile plaaneri lennutajatele.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Jah. Lisaks Mardi jutule, et plaaner on oluliselt machom kui mootoriga lennuk. Plaaneri lennutamine on tõeline "mees looduse stiihia vastu" üritus, umbes nagu purjelauasõit, alpinism, jms.

Mina olen korra soovitanud Art Hobby toodangut. See on Poola firma ja teeb väga lennuvalmis lennukeid väga mõistliku hinnaga. Üks foorumiosaline endale selle ka soetas, äkki jagab muljeid. Kui need muljed väga negatiivsed pole, soovitaks veelgi. http://www.arthobby.pl/ on nende veeb.

Arne
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".
Selle ütluse tõde oligi minu soovituse "uba". Võib aru saada, et lennuvõimeline plaaner on koos kõigega juba kasutuses ja nii kiireneks areng.
Lihtsalt - kes rohkem lendab, on parem! Algul jääb asi termikalennust kaugele ja 2 minutiste lendudega koguneb see pool tundi suure hädaga pika aja jooksul.
Ise olen ka kindlasti rohkem plaanerimees, viimasel ajal küll abimootoriga plaaneri.
"Fling 2m" pole mulle mitte ilusalt pildilt tuttav asi, vaid selle tiivad on mul lennanud palju tunde. Ütleks, et sellest paremini lendavat tiiba oskaks valmistada vähesed.
Arne soovitatud plaanereid olen piilunud korduvalt ja võimalik, et ühel päeval hakkan tellima.
Last edited by [J] on Sun Apr 22, 2007 13:36, edited 1 time in total.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Oman siis Arthobby V-sabaga Thermicut (2,5m tiiba). Kokkupanek on lihtne, juhendis vajalik info olemas. Mudel ise on hästi kerge, seetõttu suure tuulega ei kipu väga vastu tuult liikuma, õnneks leevendab seda profiili väike paksus. Tiiva tala on nõrk, vintsimist ei kannata, ka joostes tuleb asja mõistusega võtta. Kere sees eriti ruumi ei ole, seega tuleb enne paigutus läbi mõelda ning kasutada pisemat sorti tehnikat. Lendab mõnusalt, tänu väikesele pinnakoormatusele piisab ka nõrgast termikast. Ostetud sai esimeseks mudeliks. Kere sisse panin 2xHS-81 ja eleronidele 2xHS125, HS81 ei tahtnud eriti hästi tiivasse ära mahtuda (liiga paks).
Tõnn2
Posts: 4
Joined: Fri Apr 20, 2007 22:27
Location: Valgamaa, Riidaja

Post by Tõnn2 »

Mulle tundub et Fling 2m on siis teje soovituste järgi mulle kõige parem. Tänan soovituste eest. :D Kuulge tartus lennutajad, ma käin tartus tihti, võime koos lennutama minna. :) Õpetate mind natuke. Kui oma uue lennumasina olen kätte saanud lepime aja kokku.
Post Reply