Spirit elite 2m
Spirit elite 2m
Tere olen siin foorumis uustulnuk ning olen siit foorumist juba palju uut teada saanud ise olen lennutanud algõppe lennukit silenceit. Nüüd tahaks midagi paremat. spirit elite 2m tundub mulle sobivat aga ma tean temast vähe. Niisis palun natuke abi. Ma soovin enne soetamist spetsialistide arvamust kuulata.
Kas kellegil on selle lennukiga kogemusi? Kui raske seda lenutada on?
pilt:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0535.jpg
Kas kellegil on selle lennukiga kogemusi? Kui raske seda lenutada on?
pilt:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0535.jpg
Kas elektrimootoriga plaanerit ei tahaks? Janti palju vähem ja saad kasvõi 3-4 tundi järjest lennutada! Lisakulud muidugi: laadija, akupakk, mootor, regulaator, propeller. Odavaimal juhul kõik kokku umbes 1000kr kanti ja sealt üles siis.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mina soovitaksin mingit "Spiriti" elektrimootoriga varianti. Elektrimootoriga muutuks lennuki ülessaamine efektiivsemaks ja hea akuga saaks juba ainuüksi mootorlennu pikkuseks vähemalt 5-20 minutit. See muudaks harjutamise efektiivsemaks. Plaaneri mõneminutiste lendudega läheb õppimine aeglaselt. Elektrimootoriga plaanerit saaks soovi korral startida loomulikult ka kõigi plaaneri meetoditega ja mootorit kasutamata.
Minul on 4 aasta vanune isekombineeritud kontaktivaba mootoriga "Spiriti" lähisugulane kapi otsas. Ta on igati normaalne ja tavaline lennuk. Umbes sarnaste lennukite valikuvõimalused on väga suured ja nende lennuomaduste vahel suuri erinevulsi ei ole. Lisatud pilt on pildistatud sellelt lennukilt.
Minul on 4 aasta vanune isekombineeritud kontaktivaba mootoriga "Spiriti" lähisugulane kapi otsas. Ta on igati normaalne ja tavaline lennuk. Umbes sarnaste lennukite valikuvõimalused on väga suured ja nende lennuomaduste vahel suuri erinevulsi ei ole. Lisatud pilt on pildistatud sellelt lennukilt.
Spetsialist ma pole, aga kui soetada stardiliin(tamiil120m) ja kumm(30m), pole normaalse suurusega põllul plaaneri startimine kuigi tülikas. Kuna mudel on rohkema kui 2 kanaliga, siis läheks see: ilma mootorita- F3J klassi ;mootoriga- F5J klassi. Kui oleks kahe kanaliga variant siis saaks osaleda RC-2M võistlustel, mis ongi mõeldud selliseks klassiks, kus algajad saaksid plaaneri asjandusse süveneda. Aga eks nii liht- kui elektriplaaneritel ole oma plussid ja miinused
T.T
T.T
Spirit Elite plaaneril on kaldtüürid, mis võivad ka klappidena töötada. See nõuaks ikkagi rohkem kanaleid. Ilma pöördetüürita (ainult kald- ja kõrgustüür) ja nööriga startides on mudelit nööri otsas üliraske juhtida.
Kahekanalisele soovitaks mingit kõrvadega mudelit. Näiteks klassikaline Spirit või sellesarnane. Sirge tiivaga on hea tulemuse saamine palju keerulisem.
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1045.html
Üks päris vahva ja hea lennuk on selline:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1062.html
Kahekanalisele soovitaks mingit kõrvadega mudelit. Näiteks klassikaline Spirit või sellesarnane. Sirge tiivaga on hea tulemuse saamine palju keerulisem.
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1045.html
Üks päris vahva ja hea lennuk on selline:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1062.html
See viimane pakutud Fling on päris ok,kaalusin seda ka ise,aga otsustasin lihtsalt nullist ehitada ühe kahemeetrise.
Pakuks omaltpoolt välja järgmise variandi:
Saksamaalt Staufenbielist maksaks 99.- eurot+transa 13.- eurot
juurde on vaja 4 servot,vastuvõtja,mootori kiirusregu ja võib olla ka uus prop.
Ise pakkusin seda mudelit vahepeal müügiks,vaata: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=349
kuna suurem huvi puudus jäi teine alles,vahetasin tehasemootori brushlessi vastu ja panin suurema propi.
Suht normaalne lendaja ja tugev konstruktsioon,esialgu olen proovinud ainult käest ja mäeveerult,vajab veel veidi reguleerimist,mootori regulaatorit pole veel paika saanud.
Kere plastikust,peaaegu purunematu.
Spiritist veel,et on puhas puitkonstruktsioon,kui tellid KIT (peotäis pulki) versiooni,siis kokkupanek suht aeglane ja vaevaline,USA päritolu mudelid tihti suht ebatäpsed,omal kogemus olemas,tuli päris palju ise juurde mõelda.
Pakuks omaltpoolt välja järgmise variandi:
Saksamaalt Staufenbielist maksaks 99.- eurot+transa 13.- eurot
juurde on vaja 4 servot,vastuvõtja,mootori kiirusregu ja võib olla ka uus prop.
Ise pakkusin seda mudelit vahepeal müügiks,vaata: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=349
kuna suurem huvi puudus jäi teine alles,vahetasin tehasemootori brushlessi vastu ja panin suurema propi.
Suht normaalne lendaja ja tugev konstruktsioon,esialgu olen proovinud ainult käest ja mäeveerult,vajab veel veidi reguleerimist,mootori regulaatorit pole veel paika saanud.
Kere plastikust,peaaegu purunematu.
Spiritist veel,et on puhas puitkonstruktsioon,kui tellid KIT (peotäis pulki) versiooni,siis kokkupanek suht aeglane ja vaevaline,USA päritolu mudelid tihti suht ebatäpsed,omal kogemus olemas,tuli päris palju ise juurde mõelda.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Hei!
Miks peaks plaaner kehvem olema? Alustuseks?
Olen ise alustanud puhta plaaneriga ja ka Kristiina alustas plaaneriga.
Loopis aias kaheteljelist, kuni lendama sai. Vahepeal kleepis ka muidugi.
Edasi tuli kummi ja nööriga variant.
Plaaneri eelised:
1. Öpib kiiremini ära maandumise, alguses mudel lihtsalt lühemat aega öhus.
2. Öpib ära maanduma igas situatsioonis, pole mootorit, millega mudel platsile lähemale vedada.
3. Öpib kiiresti selgeks, et lihtne aja ja ruumi arvestus vähendab tublilt jalavaeva.
Eelnevad kolm punkti tagavd peagi kogemuse, et mudel maandub soovitud kohas ja ajal.
4. Öpib kiiresti ära temikalennu, peale hulgalisi "platsiringe" tekib tahtmine ka mudelit pikemalt öhus hoida ja nii hakkavad köik meeled "iseenest" termikat otsima.
5. Jääb ära jama mootori ja akudega, kulutus ka.
6. Kui Plaaneriga asi sujub ja huvi hobi vastu ikka veel olemas, siis elektrimootori lisamine avab uued vöimalused.
Lennutan regulaarselt elektrika körval ka plaanerit, startides kummi vöi vintsiga. Lennutamise tunne plaaneri puhul hoopis teine, kui elektrikaga.
Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".
Edu köigile plaaneri lennutajatele.
Miks peaks plaaner kehvem olema? Alustuseks?
Olen ise alustanud puhta plaaneriga ja ka Kristiina alustas plaaneriga.
Loopis aias kaheteljelist, kuni lendama sai. Vahepeal kleepis ka muidugi.
Edasi tuli kummi ja nööriga variant.
Plaaneri eelised:
1. Öpib kiiremini ära maandumise, alguses mudel lihtsalt lühemat aega öhus.
2. Öpib ära maanduma igas situatsioonis, pole mootorit, millega mudel platsile lähemale vedada.
3. Öpib kiiresti selgeks, et lihtne aja ja ruumi arvestus vähendab tublilt jalavaeva.
Eelnevad kolm punkti tagavd peagi kogemuse, et mudel maandub soovitud kohas ja ajal.
4. Öpib kiiresti ära temikalennu, peale hulgalisi "platsiringe" tekib tahtmine ka mudelit pikemalt öhus hoida ja nii hakkavad köik meeled "iseenest" termikat otsima.
5. Jääb ära jama mootori ja akudega, kulutus ka.
6. Kui Plaaneriga asi sujub ja huvi hobi vastu ikka veel olemas, siis elektrimootori lisamine avab uued vöimalused.
Lennutan regulaarselt elektrika körval ka plaanerit, startides kummi vöi vintsiga. Lennutamise tunne plaaneri puhul hoopis teine, kui elektrikaga.
Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".
Edu köigile plaaneri lennutajatele.
Jah. Lisaks Mardi jutule, et plaaner on oluliselt machom kui mootoriga lennuk. Plaaneri lennutamine on tõeline "mees looduse stiihia vastu" üritus, umbes nagu purjelauasõit, alpinism, jms.
Mina olen korra soovitanud Art Hobby toodangut. See on Poola firma ja teeb väga lennuvalmis lennukeid väga mõistliku hinnaga. Üks foorumiosaline endale selle ka soetas, äkki jagab muljeid. Kui need muljed väga negatiivsed pole, soovitaks veelgi. http://www.arthobby.pl/ on nende veeb.
Arne
Mina olen korra soovitanud Art Hobby toodangut. See on Poola firma ja teeb väga lennuvalmis lennukeid väga mõistliku hinnaga. Üks foorumiosaline endale selle ka soetas, äkki jagab muljeid. Kui need muljed väga negatiivsed pole, soovitaks veelgi. http://www.arthobby.pl/ on nende veeb.
Arne
Selle ütluse tõde oligi minu soovituse "uba". Võib aru saada, et lennuvõimeline plaaner on koos kõigega juba kasutuses ja nii kiireneks areng.Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".
Lihtsalt - kes rohkem lendab, on parem! Algul jääb asi termikalennust kaugele ja 2 minutiste lendudega koguneb see pool tundi suure hädaga pika aja jooksul.
Ise olen ka kindlasti rohkem plaanerimees, viimasel ajal küll abimootoriga plaaneri.
"Fling 2m" pole mulle mitte ilusalt pildilt tuttav asi, vaid selle tiivad on mul lennanud palju tunde. Ütleks, et sellest paremini lendavat tiiba oskaks valmistada vähesed.
Arne soovitatud plaanereid olen piilunud korduvalt ja võimalik, et ühel päeval hakkan tellima.
Last edited by [J] on Sun Apr 22, 2007 13:36, edited 1 time in total.
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Oman siis Arthobby V-sabaga Thermicut (2,5m tiiba). Kokkupanek on lihtne, juhendis vajalik info olemas. Mudel ise on hästi kerge, seetõttu suure tuulega ei kipu väga vastu tuult liikuma, õnneks leevendab seda profiili väike paksus. Tiiva tala on nõrk, vintsimist ei kannata, ka joostes tuleb asja mõistusega võtta. Kere sees eriti ruumi ei ole, seega tuleb enne paigutus läbi mõelda ning kasutada pisemat sorti tehnikat. Lendab mõnusalt, tänu väikesele pinnakoormatusele piisab ka nõrgast termikast. Ostetud sai esimeseks mudeliks. Kere sisse panin 2xHS-81 ja eleronidele 2xHS125, HS81 ei tahtnud eriti hästi tiivasse ära mahtuda (liiga paks).