Page 1 of 1
Spirit elite 2m
Posted: Fri Apr 20, 2007 22:42
by Tõnn2
Tere olen siin foorumis uustulnuk ning olen siit foorumist juba palju uut teada saanud ise olen lennutanud algõppe lennukit silenceit. Nüüd tahaks midagi paremat. spirit elite 2m tundub mulle sobivat aga ma tean temast vähe. Niisis palun natuke abi. Ma soovin enne soetamist spetsialistide arvamust kuulata.
Kas kellegil on selle lennukiga kogemusi? Kui raske seda lenutada on?
pilt:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0535.jpg
Posted: Fri Apr 20, 2007 23:14
by lauri
Kas elektrimootoriga plaanerit ei tahaks? Janti palju vähem ja saad kasvõi 3-4 tundi järjest lennutada! Lisakulud muidugi: laadija, akupakk, mootor, regulaator, propeller. Odavaimal juhul kõik kokku umbes 1000kr kanti ja sealt üles siis.
Posted: Fri Apr 20, 2007 23:30
by [J]
Mina soovitaksin mingit "Spiriti" elektrimootoriga varianti. Elektrimootoriga muutuks lennuki ülessaamine efektiivsemaks ja hea akuga saaks juba ainuüksi mootorlennu pikkuseks vähemalt 5-20 minutit. See muudaks harjutamise efektiivsemaks. Plaaneri mõneminutiste lendudega läheb õppimine aeglaselt. Elektrimootoriga plaanerit saaks soovi korral startida loomulikult ka kõigi plaaneri meetoditega ja mootorit kasutamata.
Minul on 4 aasta vanune isekombineeritud kontaktivaba mootoriga "Spiriti" lähisugulane kapi otsas. Ta on igati normaalne ja tavaline lennuk. Umbes sarnaste lennukite valikuvõimalused on väga suured ja nende lennuomaduste vahel suuri erinevulsi ei ole. Lisatud pilt on pildistatud sellelt lennukilt.
Posted: Sat Apr 21, 2007 17:14
by kurikoer
Spetsialist ma pole, aga kui soetada stardiliin(tamiil120m) ja kumm(30m), pole normaalse suurusega põllul plaaneri startimine kuigi tülikas. Kuna mudel on rohkema kui 2 kanaliga, siis läheks see: ilma mootorita- F3J klassi ;mootoriga- F5J klassi. Kui oleks kahe kanaliga variant siis saaks osaleda RC-2M võistlustel, mis ongi mõeldud selliseks klassiks, kus algajad saaksid plaaneri asjandusse süveneda. Aga eks nii liht- kui elektriplaaneritel ole oma plussid ja miinused
T.T
Posted: Sat Apr 21, 2007 17:23
by Tõnn2
Plaaneri varustus on mul kõik olemas. Elektriplaaner ise ei ole kallis aga mul ei ole praegu raha et uut saatjat osta mis on nelja kanaline. Kui kellegil on odavalt saatjat ja vastuvõtjat pakkuda siis miks mitte. Ja veel et kui keegi on huvitatud siis müün oma kahe kanaliga saatja maha.
Posted: Sat Apr 21, 2007 18:16
by [J]
Spirit Elite plaaneril on kaldtüürid, mis võivad ka klappidena töötada. See nõuaks ikkagi rohkem kanaleid. Ilma pöördetüürita (ainult kald- ja kõrgustüür) ja nööriga startides on mudelit nööri otsas üliraske juhtida.
Kahekanalisele soovitaks mingit kõrvadega mudelit. Näiteks klassikaline Spirit või sellesarnane. Sirge tiivaga on hea tulemuse saamine palju keerulisem.
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1045.html
Üks päris vahva ja hea lennuk on selline:
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1062.html
Posted: Sat Apr 21, 2007 18:47
by kurikoer
Kui ma õiget asja ikka uurisin, siis vaja kuue kanaliga saatjat - nelja servo tiib. Oleks hea kui oleks crow=butterfly pidurite funktsioon ka. Saaks maksimaalselt tiiba ära kasutada.
Posted: Sun Apr 22, 2007 10:43
by Ervin2
See viimane pakutud Fling on päris ok,kaalusin seda ka ise,aga otsustasin lihtsalt nullist ehitada ühe kahemeetrise.
Pakuks omaltpoolt välja järgmise variandi:
Saksamaalt Staufenbielist maksaks 99.- eurot+transa 13.- eurot
juurde on vaja 4 servot,vastuvõtja,mootori kiirusregu ja võib olla ka uus prop.
Ise pakkusin seda mudelit vahepeal müügiks,vaata:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=349
kuna suurem huvi puudus jäi teine alles,vahetasin tehasemootori brushlessi vastu ja panin suurema propi.
Suht normaalne lendaja ja tugev konstruktsioon,esialgu olen proovinud ainult käest ja mäeveerult,vajab veel veidi reguleerimist,mootori regulaatorit pole veel paika saanud.
Kere plastikust,peaaegu purunematu.
Spiritist veel,et on puhas puitkonstruktsioon,kui tellid KIT (peotäis pulki) versiooni,siis kokkupanek suht aeglane ja vaevaline,USA päritolu mudelid tihti suht ebatäpsed,omal kogemus olemas,tuli päris palju ise juurde mõelda.
Posted: Sun Apr 22, 2007 11:23
by mart
Hei!
Miks peaks plaaner kehvem olema? Alustuseks?
Olen ise alustanud puhta plaaneriga ja ka Kristiina alustas plaaneriga.
Loopis aias kaheteljelist, kuni lendama sai. Vahepeal kleepis ka muidugi.
Edasi tuli kummi ja nööriga variant.
Plaaneri eelised:
1. Öpib kiiremini ära maandumise, alguses mudel lihtsalt lühemat aega öhus.
2. Öpib ära maanduma igas situatsioonis, pole mootorit, millega mudel platsile lähemale vedada.
3. Öpib kiiresti selgeks, et lihtne aja ja ruumi arvestus vähendab tublilt jalavaeva.
Eelnevad kolm punkti tagavd peagi kogemuse, et mudel maandub soovitud kohas ja ajal.
4. Öpib kiiresti ära temikalennu, peale hulgalisi "platsiringe" tekib tahtmine ka mudelit pikemalt öhus hoida ja nii hakkavad köik meeled "iseenest" termikat otsima.
5. Jääb ära jama mootori ja akudega, kulutus ka.
6. Kui Plaaneriga asi sujub ja huvi hobi vastu ikka veel olemas, siis elektrimootori lisamine avab uued vöimalused.
Lennutan regulaarselt elektrika körval ka plaanerit, startides kummi vöi vintsiga. Lennutamise tunne plaaneri puhul hoopis teine, kui elektrikaga.
Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".
Edu köigile plaaneri lennutajatele.
Posted: Sun Apr 22, 2007 11:46
by arne
Jah. Lisaks Mardi jutule, et plaaner on oluliselt machom kui mootoriga lennuk. Plaaneri lennutamine on tõeline "mees looduse stiihia vastu" üritus, umbes nagu purjelauasõit, alpinism, jms.
Mina olen korra soovitanud Art Hobby toodangut. See on Poola firma ja teeb väga lennuvalmis lennukeid väga mõistliku hinnaga. Üks foorumiosaline endale selle ka soetas, äkki jagab muljeid. Kui need muljed väga negatiivsed pole, soovitaks veelgi.
http://www.arthobby.pl/ on nende veeb.
Arne
Posted: Sun Apr 22, 2007 13:32
by [J]
Poole tunnine plaaneri lend pakub päris hea rahulduse, elektrika puhul on see lihtsalt "normaalne".
Selle ütluse tõde oligi minu soovituse "uba". Võib aru saada, et lennuvõimeline plaaner on koos kõigega juba kasutuses ja nii kiireneks areng.
Lihtsalt - kes rohkem lendab, on parem! Algul jääb asi termikalennust kaugele ja 2 minutiste lendudega koguneb see pool tundi suure hädaga pika aja jooksul.
Ise olen ka kindlasti rohkem plaanerimees, viimasel ajal küll abimootoriga plaaneri.
"Fling 2m" pole mulle mitte ilusalt pildilt tuttav asi, vaid selle tiivad on mul lennanud palju tunde. Ütleks, et sellest paremini lendavat tiiba oskaks valmistada vähesed.
Arne soovitatud plaanereid olen piilunud korduvalt ja võimalik, et ühel päeval hakkan tellima.
Posted: Sun Apr 22, 2007 13:34
by Võsalendur
Oman siis Arthobby V-sabaga Thermicut (2,5m tiiba). Kokkupanek on lihtne, juhendis vajalik info olemas. Mudel ise on hästi kerge, seetõttu suure tuulega ei kipu väga vastu tuult liikuma, õnneks leevendab seda profiili väike paksus. Tiiva tala on nõrk, vintsimist ei kannata, ka joostes tuleb asja mõistusega võtta. Kere sees eriti ruumi ei ole, seega tuleb enne paigutus läbi mõelda ning kasutada pisemat sorti tehnikat. Lendab mõnusalt, tänu väikesele pinnakoormatusele piisab ka nõrgast termikast. Ostetud sai esimeseks mudeliks. Kere sisse panin 2xHS-81 ja eleronidele 2xHS125, HS81 ei tahtnud eriti hästi tiivasse ära mahtuda (liiga paks).
Posted: Sun Apr 22, 2007 14:12
by Tõnn2
Mulle tundub et Fling 2m on siis teje soovituste järgi mulle kõige parem. Tänan soovituste eest.
Kuulge tartus lennutajad, ma käin tartus tihti, võime koos lennutama minna.
Õpetate mind natuke. Kui oma uue lennumasina olen kätte saanud lepime aja kokku.