Õhuavad balsa lennukil ?
Õhuavad balsa lennukil ?
Kas oleks mõistlik jätta õhuavad ette ja taha et jahutaks elektroonikat ? Kas õhuniiskus ei hakka balsat ja elektroonikat kiusama ? Mõjutab see juhitavust, eelkõige suuremate tuulte puhul ?
Õhuavad
Õhuavade asukoht sõltub ikkagi lennuki konstruktsioonist/disainist.Suvel lennutades seda niiskust niipalju nüüd ka ei ole,et hakkaks elektroonikat rikkuma.Kui just vihmaga ei lennuta.Regulaatori otsad saab silikooni või kuumaliimiga hermeetiliseks teha,vastuvõtja eraldi pakendisse jne.Aga esmalt võiks olla lennuki pilt või joonised,et oskaks täpsemalt vastata.
Re: Õhuavad balsa lennukil ?
On mõistlik, minul on kõik elektrikad nii ehitatud, et mootor, ESC ja jõuaku jahutust saaksid. Kasutan nö pöidlareeglit, et õhu väljumisava on kaks lorda suurem sisenemisavast. Mudeli välimus on ka minu jaoks oluline.shwipster wrote:Kas oleks mõistlik jätta õhuavad ette ja taha et jahutaks elektroonikat ?
Kui õhuniiskus on alla 100% ehk ei lennuta udus, uduvihmas, vihmas, lumesajus, jääudus jms, ei tohiks probleemi olla. Mõistlikkuse piirides tehtud õhuavad juhitavust üldjuhul eriti ei mõjuta. Tuule tugevus pole oluline, sest mudel lendab ikka oma kiirusega õhu suhtes. Jahutusavad suurendavad õhutakistust, aga jällegi on see mõju normaalsuse piirides tehtud avade puhul väga väike ja mudel suudab maa suhtes vastu normaalse tugevusega tuult lennata.shwipster wrote: Kas õhuniiskus ei hakka balsat ja elektroonikat kiusama ? Mõjutab see juhitavust, eelkõige suuremate tuulte puhul ?
Kui mudeli sisemus saab mingil põhjusel niiskeks (näiteks külmast tuppa minnes tekib kondensaat) võib toimida nii nagu vette kukkunud telefoni puhul. Lased enne aku uuesti külge ühendamist mudelil korralikult mõned päevad kuivada. Võistlustel olen udus ja tibutavas vihmas lennutanud ja siiani pole midagi juhtunud.
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Normaalolekus see osa, mida vool läbib Mida suurem vool, seda suurem soojuseraldus. Lihtlabane füüsika ütleb, et eralduv võimsus sõltub voolust ja takistusest. Takistusevaba pole mitte ükski komponent, seega soojeneb kõikjal.Erki.K wrote:Millne osa elektroonikast üle kuumeneb? Tekkis lihtsalt teema seoses uudishimu.
Suuremad voolud aga läbivad
1. ESC
2. Mootor
3. Aku
4. jõu-juhtmed (NB! Ühenduskohad, pistikud)
5. Ajud (protsessorid on suht suured voolutarbijad)
6. listi lõppu jah servod/servojuhtmed. Normaaloludes ja normaalsuuruses mudelite korral seal voolud suht väikesed.
Oooot, kas jäi veel mõni elektriga käiv komponent mainimata