Õhuavad balsa lennukil ?

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
shwipster
Posts: 5
Joined: Tue Jan 13, 2015 19:29
Location: Tallinn

Õhuavad balsa lennukil ?

Post by shwipster »

Kas oleks mõistlik jätta õhuavad ette ja taha et jahutaks elektroonikat ? Kas õhuniiskus ei hakka balsat ja elektroonikat kiusama ? Mõjutab see juhitavust, eelkõige suuremate tuulte puhul ?
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Õhuavad

Post by särts »

Õhuavade asukoht sõltub ikkagi lennuki konstruktsioonist/disainist.Suvel lennutades seda niiskust niipalju nüüd ka ei ole,et hakkaks elektroonikat rikkuma.Kui just vihmaga ei lennuta.Regulaatori otsad saab silikooni või kuumaliimiga hermeetiliseks teha,vastuvõtja eraldi pakendisse jne.Aga esmalt võiks olla lennuki pilt või joonised,et oskaks täpsemalt vastata.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: Õhuavad balsa lennukil ?

Post by tikka »

shwipster wrote:Kas oleks mõistlik jätta õhuavad ette ja taha et jahutaks elektroonikat ?
On mõistlik, minul on kõik elektrikad nii ehitatud, et mootor, ESC ja jõuaku jahutust saaksid. Kasutan nö pöidlareeglit, et õhu väljumisava on kaks lorda suurem sisenemisavast. Mudeli välimus on ka minu jaoks oluline.
shwipster wrote: Kas õhuniiskus ei hakka balsat ja elektroonikat kiusama ? Mõjutab see juhitavust, eelkõige suuremate tuulte puhul ?
Kui õhuniiskus on alla 100% ehk ei lennuta udus, uduvihmas, vihmas, lumesajus, jääudus jms, ei tohiks probleemi olla. Mõistlikkuse piirides tehtud õhuavad juhitavust üldjuhul eriti ei mõjuta. Tuule tugevus pole oluline, sest mudel lendab ikka oma kiirusega õhu suhtes. Jahutusavad suurendavad õhutakistust, aga jällegi on see mõju normaalsuse piirides tehtud avade puhul väga väike ja mudel suudab maa suhtes vastu normaalse tugevusega tuult lennata.

Kui mudeli sisemus saab mingil põhjusel niiskeks (näiteks külmast tuppa minnes tekib kondensaat) võib toimida nii nagu vette kukkunud telefoni puhul. Lased enne aku uuesti külge ühendamist mudelil korralikult mõned päevad kuivada. Võistlustel olen udus ja tibutavas vihmas lennutanud ja siiani pole midagi juhtunud.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Millne osa elektroonikast üle kuumeneb? Tekkis lihtsalt teema seoses uudishimu.
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

Mootorikontroller on üks esimesi. Ise olen ka raske töö käes sulanud servot näinud, aga see oli ebanormaalses olukorras (katusele kinni jäänud, pult välja lülitatud, servo võis üritada nüri näoga läbi lõputakistuse pürgida).
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Erki.K wrote:Millne osa elektroonikast üle kuumeneb? Tekkis lihtsalt teema seoses uudishimu.
Normaalolekus see osa, mida vool läbib ;) Mida suurem vool, seda suurem soojuseraldus. Lihtlabane füüsika ütleb, et eralduv võimsus sõltub voolust ja takistusest. Takistusevaba pole mitte ükski komponent, seega soojeneb kõikjal.

Suuremad voolud aga läbivad

1. ESC
2. Mootor
3. Aku
4. jõu-juhtmed (NB! Ühenduskohad, pistikud)
5. Ajud (protsessorid on suht suured voolutarbijad)
6. listi lõppu jah servod/servojuhtmed. Normaaloludes ja normaalsuuruses mudelite korral seal voolud suht väikesed.


Oooot, kas jäi veel mõni elektriga käiv komponent mainimata ;)
shwipster
Posts: 5
Joined: Tue Jan 13, 2015 19:29
Location: Tallinn

Post by shwipster »

Aitähh tikka. Tundub, et kõik oluline sai vastatud :)
Post Reply