Juhtpult F3A tarbeks

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Juhtpult F3A tarbeks

Post by mart »

Mul puuduvad kogemused F3A lennutamises.

Siit ka küsimus, et milliseid juhtimisvötteid ja pulti oleks sobilik kasutada.

Kas kasutatakse väikest peoshoitavat pulti ja juhitakse pöialdega vöi sobib ka suurem pult, kus juhtkange hoitakse pöidla ja esimese(teise)sörmega.

Plaaneri lennutamisel kasutan "suurt" pulti ,MC4000, juhtkange hoian pöidla ja esimese (teise) sörmega. Kangide otsas lennufaaside lüliti paremal ja taimeri lüliti vasakul.
Viskeka puhul kasutan "väikest" peoshoitavat pulti, CocpitMM, ja juhin pöialdega.

Piltidelt tundub, et enamuses kasutatavd peoshoitavad puldid.

Vöi on see lihtsalt harjumuse ja maitse asi.

Mart.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ma olen piltidelt näinud, et paljud tipud on uusima peoshoitava 14MZ kaelasrippuvaks teinud (custom tray ehitatud). Üldiselt maailma tipud nii F3A kui F3C puhul lasevad minumeelest pooleks kas "näppude" või "pöialdega".

Tegu on maitse ja harjumuse ja moe ja sponsorite asjaga. Kui ikka Futabal või JR uus mudel välja tuleb, saavad eeldatavasti kõik maailma tipud omale tasuta uued aparatuurid, et siis meiesugused nende järgi vaataks ja endale uued ostaks... F3A EM-il kasutati ka see aasta veel alla 10-tuhandesi saatjaid.

MC4000 on kindlasti parem kui vaja ;)
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kangide hoidmisviisi ei tasu küll vahetada ja tüürid peaks jääma samamoodi nagu enne, kui just mingi lausa imevariant kasutusel polnud. Kui refleksid on automaatsed, siis muutmine on väga raske ja kasu küllalt olematu. Olen poialdele üle läinud ja peale vahepealse suure jama pole see midagi andnud. Euroopas kasutatakse palju "kõnepulte" ja näppe, USA-s põhiliselt pöidlaid. Prettner ja Matt oma "kõnepultidega" on enamuse MM-e kinni pannud, kuigi pöidlamehed samaväärselt lasevad.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

See teadmine rahustab mind.
Arvasin, et pöialdega juhtimine veidi kiirem ja tundlikum.
Olen siiani oma vana MC4000-"könepuldiga" igati rahul olnud.

Tundub, et ka selles osas on effekt 10%puldis ja 90%mehes, nagu kogu mudellennundusesgi.

Mart.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Pöidlapuldi ainus reaalne eelis minu jaoks on selle kompaktsus. Kui ka lennuaparaat on väike, saab hästi pisikese kompsuga hakkama.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Kompaktsuses kindlad eelised.
Väike mudel ja väike pult- sellega saab ka jalgrattaga platsile söita.

Proovisin ka suure mudeliga ja jalgrattaga...... autoga oli lihtsam.

Mart.
Post Reply