Kajakas

Teemast mööda vestlus... ehk kõik mis pole seotud mudelismiga!
Post Reply
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Kajakas

Post by daapn »

Hei!

Vaatasin just aknast, kuidas kajakas majade vahel planeeris ilma mingi vaevata.

Huvitav, mis kajaka tiivasiruulatus on ka?
Ei tea, mis servod tal peal on?
Puht praktiline küsimus: mis sagedust nad kasutavad?


daapn
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Ma ei saa nüüd aru. Kajakal servod ja vastuvõtja peal? :lol:
Käib jutt mingist spetsiifilisest plaanerist või mudelitüübist vms?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ropskar wrote:Ma ei saa nüüd aru. Kajakal servod ja vastuvõtja peal? :lol:
Käib jutt mingist spetsiifilisest plaanerist või mudelitüübist vms?
Kajakat ei ole näinud, küll aga on mingid vennad teinud päris seksika "suitsupääsukese" - taga pusher voldib end ilusti "käärideks" kokku kah, niiet päris ehtne tundub lendamas.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kajakad teevad 9-kordsete majade serva kohal mäeveeru lendu tavaliselt. Koolitaga pidevalt nii, suht pull vaadata. Eriti tore kui paar varest combatit teevad mingi saiatüki pärast, nii maal kui õhus. :lol:
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

No algselt ma kirjutasin lihtsalt paar tobedat mõtet. Nagu vaja, Off-topic osakonda.

Jälgige nüüd mängu.

Õismäe tornmaja viimase (16) korruse aknast viskad välja saiatüki. Ja mängukaaslane viskab ka. Võidab see, kelle saiatükk käib läbi rohkema arvu kajakate nokast, enne kui maha kukub.
Kui kajakaid pole, lähed ostad turult (Õismäe 48 torni juures näiteks) mingi kala ja viskad selle esimesena.

Kuidas aga saavutada, et saiatükk ei lendaks esimese kajaka nokas minema?

Sai tuleb hambapastaga kokku määrida.

Eesti MV esimene etapp korraldatakse märts-mai-aprill-veebruar 2008. head harjutamist!

daapn
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Spinningu ja saiaga ka päris pönev.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Muuseas, kajaka pinnakoormatus on 75 g/dm2 ja vajumiskiirus planeerimisel 0,25 m/sek. Tehke järgi!
Poe 2 m plaaner on kusagil 30 g/dm2 ja vajumiskiirus 0,7 m/s.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

[J] wrote:Muuseas, kajaka pinnakoormatus on 75 g/dm2 ja vajumiskiirus planeerimisel 0,25 m/sek. Tehke järgi!
Poe 2 m plaaner on kusagil 30 g/dm2 ja vajumiskiirus 0,7 m/s.
Huvitav kust selline vahe tuleb siis? Kas seepärast, et kajakas oskab oma tiibu efektiivsemalt sättida lennu ajal?
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Muidugi sellest, et kajakas muudab dünaamiliselt tiiva kuju, kasutades ära ka kõige väiksemad soosivad õhuvoolud. Samuti on kajaka tiib tema lennuülesande jaoks ideaalkujuline. Kindlasti mängib siin veel rolli tiiva ehk sulestiku peenstruktuur. Väiksem hõõrdejõud ja vähem pööriseid. Evolutsioon on toiminud miljoneid aastaid ja on olnud aega valida parimad kujud, materjalid, mootorid/servod ja juhtimiselektroonika.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kajakas läbinud evolutsiooni sadu tuhandeid ja miljoneid aastaid. Inimene lennukit täiustanud veidi rohkem kui sada aastat :wink:

Vaadake F1 autot 5 aastat tagasi ja sellel aastal. Aerodünaamika komponendid, erinevad tiivad on ikka meeletult muutunud. Niiet arenguruumi on kõvasti.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kradi paganatest Darvini jüngrid. JUMAL lõi kajaka!!! :D:D:D:D
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

kui kajakas on nii mitu miljonit aasta arenenud, siis miks on tal tiivad ja mitte propeller nagu kopteril :?:
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

tola555 wrote:kui kajakas on nii mitu miljonit aasta arenenud, siis miks on tal tiivad ja mitte propeller nagu kopteril :?:
Paljud linnud suudavad ka kohapeal lennata. Selleks ei pea olema kopter.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

AndresO wrote:
tola555 wrote:kui kajakas on nii mitu miljonit aasta arenenud, siis miks on tal tiivad ja mitte propeller nagu kopteril :?:
Paljud linnud suudavad ka kohapeal lennata. Selleks ei pea olema kopter.
Kopter tegelikult ei lenda ju.

Ta peksab lihtsalt kaigastega õhku maapinna poole, mille peale ärritunud maapind inetu aparaadi endast eemale tõukab.


daapn
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

kas see ei ole mitte veidi vale, eks ta pritsib õhku allapoole küll aga tõstejõud tekib ikkagi labade kohale tekkivast alarõhust...onju - nagu lennuki tiibki lennukit tõstab. Allapritsitav õhk mängib vähe rolli.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Marek wrote:kas see ei ole mitte veidi vale, eks ta pritsib õhku allapoole küll aga tõstejõud tekib ikkagi labade kohale tekkivast alarõhust...onju - nagu lennuki tiibki lennukit tõstab. Allapritsitav õhk mängib vähe rolli.
Minu teadmiste kohaselt need 2 asja omavahel jäigalt seotud peaksid olema ja lõppkokkuvõttes ikka sõber Impulsi ja tema jäävuse seaduse pikad ning karvased kõrvad kogu selle süsteemi tagant välja paistavad.
Vaadeldes lokaalset süsteemi, siis võid jah kujutada jõuvektoreid, mis tekkivad pindala korda rõhkude vahe baasil. Samas aga seesama rõhkude vahe paratamatult ühtlustub ühel hetkel, ning tulemuseks ongi allapoole liikuv õhumass ühes oma impulsiga ning teistpidist impulssi omav ja sellega gravitatsiooniseaduse rikkumise eest türmi minev koperdis.
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Servod kajakal ja kaikad kopteril :D :D Pole ammu niipalju naerda saanud :D
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Ma ei saa siiani aru, misasi või kesasi see "kajaks" siis siin teemast on. On see siis mingil kindel mudellennuki tüüp või tehakse siin teemas ainult nalja? :) Kui see on mingi mudellennuki tüüp, siis paluks et postitataks ka pilt, saaks asi vähe selgemaks.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Eks ta üks segane teema-arendus ole :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ropskar wrote:Ma ei saa siiani aru, misasi või kesasi see "kajaks" siis siin teemast on. On see siis mingil kindel mudellennuki tüüp või tehakse siin teemas ainult nalja? :) Kui see on mingi mudellennuki tüüp, siis paluks et postitataks ka pilt, saaks asi vähe selgemaks.
Tüüp on tal tegelikult Larus marinus ja välja näeb see mudel umbes selline...
Image

Mis teemasse puutub, siis selles teemas polegi teist nigu õieti ( Off-Topic'is jaurame ju ).
Kuigi, kuigi - igas naljas tera tõtt ja tões nalja. Nii ka siin on siiski märgata häirivalt mudellennunduslikku lähenemist eriti varisemiskiiruse osas näiteks :roll:
Post Reply