Hakkaks otsast peale

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Hakkaks otsast peale

Post by andrias »

Tere
Oleks soov hakata nullist pihta mingisuguse traineri(spm) lennutamisega. Eelmine lennuk purunes oskamatuse, kogenematuse ning kõigelelisaks hoolimatuse tõttu. Hobbi on huvitav ja ei tahaks veel käega lüüa, vaid prooviks veel korra.
Seega otsiksin inimest kes oleks instruktori eest, soovitavalt Tartust. Ostaks kere, kas siis calmato või graupneri oma. Laeks sinna näsa ümber ja oleks kes kontrolliks üle, jagaks näpunäiteid ning oleks lennutamisel abiks.
Kui keegi soovib aidata siis telliks lähiajal ära ja uuest aastast hakkaks nokitsema.
Andrias
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Tartus aitab teema 911 ehk http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=911 :)

Ja Tartu Mudellennu Klubis on ikka mootorlennukite lennutajaid ka.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Talv on hea aeg ühe korraliku simulaatoriga harjutamiseks. Lennuk võiks aprilliks valmis olla.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Meil on homme 16.30 tund, kui tahad roni kohale.
Sesmõttes oleks klubis ehitamine hea, et saaksid kasutada klubi ruume ja tööriistu, omandaksid natuke sellealast haridust ja saad kogemusi ja teadmisi teistega jagada.
Miinus oleks muidugi see, et mudeli tegemine võtab arvatavasti natuke kauem aga kvaliteet tuleks vast parem.
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Mnjah jäin seda klubiasja mõtlema ja kahjuks ei saa ma seal käia, sest olen tööinimene ja aeg ei sobi kuidagi :(
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

korraliku simulaatoriga
Aamen
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

kas ka FMS'i võib lugeda korralikuks :D
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mitte eriti, aga tunnetuse, sh. endapoole lendamisel vastupidised osad liigutused jne, saab kätte.
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

FMSi on lennatud küll, aga tulutult :?
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kas su lennukil kõik ikka õietpidi liikus ja kas lasid kellelgi kogenumal enne proovida, äkki polnud sinus probleem, vaid lennukis?
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Esimene lend:lasin puruks ja taastasin
Teine lend: lendas peaaegu perfektselt maandudes lõhkusin vaid propelleri(põhjuseks maandusin liiga kaugele ja künklikule pinnale idleva mootoriga)
Kolmas lend: ja viimane lend seega. Tõusul tundus lennuk ilmatuma raske olema ja lendas nagu vati sees, kuigi olin raskuskeset tahapoole viinud. Vb ka jahedast ilmast mootor veits jõuetu. Surus pöördel ikkagi nina alla(ei suutnud kuidagi enam nina üles saada), pööris ja otse maase.
Sihuke lugu
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ahnii, siis oli ikka ju kasu fms-ist kui teise lennu ikka lennatud said..
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Teise lennu kohta mainiks et variant A kas algaja õnn, või B imesid juhtub :roll:
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kui pikk see lend oli?
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Ütleme nii et teine lend kestis ikka hea 5-6minutit, siis tulin maanduma kuna ei olnud kursis palju kütust tarbitud on. Aga viimane lend oli ainult oma 15 sekundit esimese pööramiseni.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Ok aga telliks siis lähiajal lennuki ära.Kumb oleks parem kas graupneri trainer 65(199eur.) või calmato 40(155eur). Mõlemal mootorid peal ja nende hinnavaheks u.50 euri. Graupneri oma on suurem, see on vist peamine eelis.
Paneksin lennuki kokku ja siis kevade poole tuleks vaatama kuidas lennatakse ja ehk veaks lennuki kohale ning äkki keegi hea inimene vaatab üle ja teeks proovilennu? Talve sisustaksin fms'iga, kui see on piisav.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

hmmm, stardist tuiskad minema ja paned 15 sekki sirgelt, siis on lennuk juba vaatevälja piiril või sellest väljas juba....liiga palju minu arust

proovi rohkem enda ees lennutada, selja taha, kaugele sattumist ja väga suuri kiiruseid katsu vältida

kaugel olles on lennuk väga pisike ja peab tugevasti pingutama, et selle lendu jälgida, samuti ei kuule enam mootori häält ka, võtad gaasi maha ja äkki mootor enam ei käigi, sa ei tea ka, siis lähed kalpsad rõõmsalt pool tundi ja otsid oma lennukit kesa pealt. ei saa ohutult maanduda ka kuna lennukit enam ei näe, eriti maa lähedalt

teine viga mis tehakse...lastakse lennuk kaugele väikseks mustaks kriipsuks ja tüürid on suure käiguga ehk lennuk väga äkiline, siis kaotad orientatsiooni ja paanika ja "prügikott" on kerge tulema :)


proovi neid asju esialgu vältida ja asi muutub iga lennuga põnevamaks;)


ahjaa lennuki kohta kehtib see, et mida suurem seda parem, rahulikum, sujuvam lendaja, aga samas kui sul juba kogu tehnika on olemas ja töötab, siis võid sama "40" mõõtu lennukiga edasi tegelda, pole vaja kohe suuri rahanumbreid tuulutada.
kogun vanu vene lennukimootoreid
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Hei, Andrias
Olen ise ilmselt Sinutaoline kärsitu, algaja (1,2a.) pohhuist. Oma mudeleid olen lasknud n korda vastu maad, kuid parandamine on aega võtnud max. 30 min.
Milles asi? Asi nimelt selline, et esimeseks mudeliks tuleb valida mitte kergelt purunev, kuid lihtsalt parandatav mudel. Kindlasti pole see balsa-kile...
Näit. Multiplexi toodangus on vähemalt 4 erinevat, mida saaks soovitada.
Kindlasti peab simulaatoriga lendamine enamvähem käppas olema.
Multiplexi Elaporist mudelitega lendamiseks piisab FMS´ist.
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

No ütleme et 15 sekundit stardist. aga väga kaugele ma ei lasknud teda nii umbes 70m. Aga jah ei saanud aru mis päriselt juhtus. Tõenäoliselt ei olnud raskuskeskmed ikkagi päris paigas.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

võta parem nagu vana ütles. Minu esimene lennuk on kah multiplex easystar. Lendasin FMS tasuta simuga tunnikese ja sai minna juba päriselt lendama. Natuke liimipüstoliga vahuplasti augutäiteks ja asi parandatud. On kerge ja aeglane lendaja. Saad refleksid selges oluliselt odavamalt ja pingevabamalt.
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

Ilmselt oligi raskuskese vale, mida eespool raskuskese on, seda rahulikum lennuk on.
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Multiplexil on FMSi mudelid olemas (www.multiplex-rc.de, Downloads/Software/Data files for FMS...).
Kas FMSi proovisid ikka viimast versiooni, kus saab tuule ka sisse lülitada?
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Pigem ikka jah ilma tuuleta. Ja olen otsustanud ikkagi spm traineri kasuks. Lihtsalt elekter ei tõmba mind eriti.
Teen korralikult trenni ja siis vaatan :D
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

andrias wrote:Pigem ikka jah ilma tuuleta. Ja olen otsustanud ikkagi spm traineri kasuks. Lihtsalt elekter ei tõmba mind eriti.
Teen korralikult trenni ja siis vaatan :D
söö paar päeva makarone ja osta siis juba bensukas kui elekter veel ei tõmba.
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Loodan et ma kedagi oma väljaütlemistega ei solvanud. Lihtsalt minu arvamus. 8)
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

ei usu et kedagi nüüd solvasid ;) SPM meeldib ka mulle ja ka paljudele teistele ja on ka mehi kes on jäänud elektri juurde. Maitse asi.
Kukkumis ja lõhkumist vältida soovitan 2 puldi treeningut tänu sellele on minul (ma ka suht algaja veel) kõik lennukid terveks jäänud. Ära üksi platsil proovima hakka :)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

jah vot ongi. Eelviimane lend oli juba enamvähem, seega hakkasingi rusikaga vastu rinda taguma, et mis see siis lendamine ära ei ole.
Ja nüüd on käes :?
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

andrias wrote:jah vot ongi. Eelviimane lend oli juba enamvähem, seega hakkasingi rusikaga vastu rinda taguma, et mis see siis lendamine ära ei ole.
Ja nüüd on käes :?
Tegelikult hakkab enamus ränki kukkumisi tulema just siis, kui arvad endal juba kogemust olema - muutud hooletuks, lähed ülbeks ja riskid liialt.
Paarist kolmest lennust ei maksa veel järeldusi teha - see võib olla algaja õnn. Kunagi mäletan kellegi soovitust, et ennem pärislennukit ei maksaks näppida, kui simus vähemalt kümme lendu järjest ja korralikult tehtud.

Mis solvamisse puutub, siis mootori valik on minu arusaamise järgi kujunenud siinsel seltskonnal asjaks, mida aksepteeritakse. Kellele ema, kellele tütar, kes võtaks nad mõlemad korraga letti :shock: Loomulikult üritatakse teisi vahetevahel "oma usku põõrata", aga see rohkem siuke vaheldustegevus.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

cuprum wrote:
andrias wrote:jah vot ongi. Eelviimane lend oli juba enamvähem, seega hakkasingi rusikaga vastu rinda taguma, et mis see siis lendamine ära ei ole.
Ja nüüd on käes :?
Tegelikult hakkab enamus ränki kukkumisi tulema just siis, kui arvad endal juba kogemust olema - muutud hooletuks, lähed ülbeks ja riskid liialt.
Paarist kolmest lennust ei maksa veel järeldusi teha - see võib olla algaja õnn. Kunagi mäletan kellegi soovitust, et ennem pärislennukit ei maksaks näppida, kui simus vähemalt kümme lendu järjest ja korralikult tehtud.

Mis solvamisse puutub, siis mootori valik on minu arusaamise järgi kujunenud siinsel seltskonnal asjaks, mida aksepteeritakse. Kellele ema, kellele tütar, kes võtaks nad mõlemad korraga letti :shock: Loomulikult üritatakse teisi vahetevahel "oma usku põõrata", aga see rohkem siuke vaheldustegevus.
Mul küll mõlemad letis, mõlemal omad plussid ja omad miinused. Väikest paarisaja grammist 3d mudelit sisepõlekaga vast ei tee, aga suuri 33%jne mõõtkavas lennukeid elektrile ehitada on väga kulukas, ning praegusel hetkel suured elektrikad tulevad enamasti raskemad lõpp kokkuvõttes kui sisepõlekad. :)
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

ärge laske end minu jutust häirida :P
Post Reply