Mõtisklusi...

Postita siia naljakaid ja erilisi pilte ja videosid, mis on mudelismiga seotud
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Martin Kopplow lahkab teemat kas viskeka stabikas on parem panna sabatoru alla või peale. Pealepanijate väide on see, et siis on stabikas tiiva "downwashist" väljas.

Antud teemaga seondub niipalju, et väga hästi on näha kuidas tiib suunab õhuvoolu allapoole. Mida suurem on kamber ja seega tõstejõud, seda suurema nurga all õhuvool allapoole suundub.

http://www.youtube.com/watch?v=dAbloetwppU

Arne
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mind häirib selle videos sooritatud testi puhul asjaolu, et punase niidi kinnituskoht muutub vastavalt flapi nurgale ehk siis nö vertikaalselt on kõrvamal või madalamal sõltuvalt flapi nurgast :? See annab ju üpris moonutatud tulemuse. Niit oleks pidanud asuma tiivast taga pool KERE KÜLJES ühes kinnituspunktis ja siis näeks mingit reaalset tulemust kah. Hetkel on minumeelest tegu üpris kahtlase "testiga".

Oleks pidanud ikkagi mõõtma ja jälgima niidi nurka, hetkel jälgitakse niidi nurka pluss seda, et niidi kinnituskoht stapi suhtes muutub!

Või panen nüüd mööda?
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Mnjahh, mina hakkasin jälle mõtlema sinnapoole, et kas peale eleroni serva alt välja saamist ei hakka õhk end ülespoole rullima, seda eriti klappe kasutades? Seljuhul läheks see segatud õhu piir kindlasti ülespoole, hõlmates enda alla ka stabilisaatori.
User avatar
Nullpointer
Posts: 110
Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
Location: Tartu

Post by Nullpointer »

Ei osanud mujale postitada, eBay esilehelt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Nullpointer wrote:Ei osanud mujale postitada, eBay esilehelt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1
mingi ulmehõljuk 80-ndatest :)
kogun vanu vene lennukimootoreid
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Peaks tulema väiksem külgtuuleke ja sõiduk on kummuli ja tormab mootorite jõul vastu maad :?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

AndrusT wrote:Saan aru, et õhu kaudu mõjutab lind karbi kaalu ehk õhk kannab kaalu karbi põhjale üle. Ok, lind on kerge. Kuid kui üle minu lendab ~20 m kõrguselt AIRBUS 380 (noh see kahekordne ja kaal üle 500 tonni), kas siis õhk lõmastab mind?
nho nii muuseas...et siis milline näeb välja A380 kokpit
http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm
kogun vanu vene lennukimootoreid
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Natuke sellesse "miks lennukid lendavad" teemasse aga muidu lihtsalt lahe kontsept:

http://www.custerchannelwing.com/

ja

http://www.angelfire.com/va3/bythefire/

Arne
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Sellise kujuga tiivatala tegemine on küll "enesetapp".
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Sellise kujuga tiivatala tegemine on küll "enesetapp".
mitte ei saa aru,miks peaks lennukil selline kõver tiib olema?
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Disain!
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lugesin selle kohta veidi, väga põgusalt. Tegelikult tundub, et kogu see teema on veidi saladuskatte all?! Mina sain nii aru, et kuna selle kumeruse "sees" asub propeller, siis üle tiiva imetakse suur kogus õhku. See põhjustab tavapärasest suurema tõstejõu (madalatel kiirustel) - ju siis rõhkude erinevus tiiva all ja peal, nagu teooria räägib. Lennuki läbivajumiskiirus väheneb ning stardi- ja maandumisteekonnad lühenevad.

Seega oluline pole mitte tiiva kuju üksi, vaid see, et tiib "ümbritseb" propellerit.
Lauri Laidna - www.pistik.com
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Ehk siis võiks olla tavaline lapik tiib, kui selle peale oleks võimalik lai ja kire õhuvool tekitada.
Post Reply