Mõtisklusi...
Martin Kopplow lahkab teemat kas viskeka stabikas on parem panna sabatoru alla või peale. Pealepanijate väide on see, et siis on stabikas tiiva "downwashist" väljas.
Antud teemaga seondub niipalju, et väga hästi on näha kuidas tiib suunab õhuvoolu allapoole. Mida suurem on kamber ja seega tõstejõud, seda suurema nurga all õhuvool allapoole suundub.
http://www.youtube.com/watch?v=dAbloetwppU
Arne
Antud teemaga seondub niipalju, et väga hästi on näha kuidas tiib suunab õhuvoolu allapoole. Mida suurem on kamber ja seega tõstejõud, seda suurema nurga all õhuvool allapoole suundub.
http://www.youtube.com/watch?v=dAbloetwppU
Arne
Mind häirib selle videos sooritatud testi puhul asjaolu, et punase niidi kinnituskoht muutub vastavalt flapi nurgale ehk siis nö vertikaalselt on kõrvamal või madalamal sõltuvalt flapi nurgast See annab ju üpris moonutatud tulemuse. Niit oleks pidanud asuma tiivast taga pool KERE KÜLJES ühes kinnituspunktis ja siis näeks mingit reaalset tulemust kah. Hetkel on minumeelest tegu üpris kahtlase "testiga".
Oleks pidanud ikkagi mõõtma ja jälgima niidi nurka, hetkel jälgitakse niidi nurka pluss seda, et niidi kinnituskoht stapi suhtes muutub!
Või panen nüüd mööda?
Oleks pidanud ikkagi mõõtma ja jälgima niidi nurka, hetkel jälgitakse niidi nurka pluss seda, et niidi kinnituskoht stapi suhtes muutub!
Või panen nüüd mööda?
Lauri Laidna - www.pistik.com
- Nullpointer
- Posts: 110
- Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
- Location: Tartu
Ei osanud mujale postitada, eBay esilehelt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1
mingi ulmehõljuk 80-ndatestNullpointer wrote:Ei osanud mujale postitada, eBay esilehelt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 46461&rd=1
kogun vanu vene lennukimootoreid
nho nii muuseas...et siis milline näeb välja A380 kokpitAndrusT wrote:Saan aru, et õhu kaudu mõjutab lind karbi kaalu ehk õhk kannab kaalu karbi põhjale üle. Ok, lind on kerge. Kuid kui üle minu lendab ~20 m kõrguselt AIRBUS 380 (noh see kahekordne ja kaal üle 500 tonni), kas siis õhk lõmastab mind?
http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm
kogun vanu vene lennukimootoreid
Natuke sellesse "miks lennukid lendavad" teemasse aga muidu lihtsalt lahe kontsept:
http://www.custerchannelwing.com/
ja
http://www.angelfire.com/va3/bythefire/
Arne
http://www.custerchannelwing.com/
ja
http://www.angelfire.com/va3/bythefire/
Arne
Lugesin selle kohta veidi, väga põgusalt. Tegelikult tundub, et kogu see teema on veidi saladuskatte all?! Mina sain nii aru, et kuna selle kumeruse "sees" asub propeller, siis üle tiiva imetakse suur kogus õhku. See põhjustab tavapärasest suurema tõstejõu (madalatel kiirustel) - ju siis rõhkude erinevus tiiva all ja peal, nagu teooria räägib. Lennuki läbivajumiskiirus väheneb ning stardi- ja maandumisteekonnad lühenevad.
Seega oluline pole mitte tiiva kuju üksi, vaid see, et tiib "ümbritseb" propellerit.
Seega oluline pole mitte tiiva kuju üksi, vaid see, et tiib "ümbritseb" propellerit.
Lauri Laidna - www.pistik.com