3 veebruari pärastlõunal lendama

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

3 veebruari pärastlõunal lendama

Post by Marek »

Ilmaennustus lubab, loodetavasti reaalne ilm samuti :)
Peame siis sidet, mina rihin jälle Piibe mnt-d. Nt kella 13-14 ajal võiks juba koguneda, kui windgurud uskuda.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: 3 veebruari pärastlõunal lendama

Post by cuprum »

Marek wrote: kui windgurud uskuda.
Ellujäämistarkus õpetab - usalda, aga kontrolli.
Seepärast kavatsengi kah kontrollima tulla. Nagunii vaja veel oma tunnikene maapeal ringi põristada, enne, kui täisgaasi saan pruukida. Miski ~14 oleks vast kohal.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Re: 3 veebruari pärastlõunal lendama

Post by mart63 »

cuprum wrote:
Marek wrote: kui windgurud uskuda.
Ellujäämistarkus õpetab - usalda, aga kontrolli.
Seepärast kavatsengi kah kontrollima tulla. Nagunii vaja veel oma tunnikene maapeal ringi põristada, enne, kui täisgaasi saan pruukida. Miski ~14 oleks vast kohal.
Uus mootor?
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Sellist vestlust arenda PSiga, teemaväline ju? :p

Niipalju veel teadmiseks, et Rapla kandis juba pilvkate peal ja tuul vaibunud, loodetavasti on siin enne päikeseloojangut sama seis. Varsti liikvele.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Isa ka Rapla poolt Tallinna poole teel, kui jõuab pakime asjad peale ja tuleme kah.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kuno ka juba liigub
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Käidud ja lennatud :p

Kohale jõudsid Lauri, Kuno, Cuprum, Mart ja Anatoli ka lõpuks :)
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Suht meeldiv oli. 8)
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Jõudsin täpselt 14 kohale ja imestus oli suur - plats tühi. Seekord olid teised siiski alles tulemata ;) Õnneks kodus mõtlesin, et pole mõtet tühjade kätega vaatama tulla ja laadisin kopteri aku ka ära ning sain üle poole aasta ühe lennu kirja :roll:

Mõned pildid ka, enamjalt Cuprumi uuest mootorist. Esimene omataoline Eestis? Mardi kiire "pylon-flight" elektrikas ja ainult veidi aeglasem "delta" panid täitsa vahtima ja imestama...

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 03_02_2008
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Päh mis feissid. :lol:
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Wankel ?

Post by martc »

Kas cuprumil on wankel tüüpi mootor :?:
Kuidas hääl,jõud ,käivitumine........ :?:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ei ole wankel, wanklis on rootor, tal siiski silinder, aga liigub edasitagasi mootori sees.
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Aga kuidas siis toimub ülekanne propa võllile :?:
Kas netis mingit infot selle mootori kohta on :?:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

RCV - rotary cylinder valve four stroke engine

Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Mehaanilises mõttes väga huvitav lahendus,ainult jube palju kiirelt pöörlevaid detaile ja laagrid peavad õlituse suhtes ka suht omapäi hakkama saama - kaua see asi kestab?Aga eks me saa teada :)
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Konstruktsioonilt ei saa selline kaadervärk tavalisele süsteemile vähimatki konkurentsi pakkuda. Tehnilises mõttes on see lihtsalt nalja- või hobivärk.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kui SP seeria puhul on gabariitide osas näha selge eelis.siis mulle jääb täiesti arusaamatuks CD seeria mõte - gabariidid jäävad samadesse piiridesse nagu 2 taktilisel mootoril ja tehn andmete poolest ka pole midagi erilist - 10ccm mootoril võimsust vaid 0,9 hp ja kaal 540 g?Ja ikkagi see laagrite määrimine -kuidas see küll käib?Ilmselt asi ka hästi õrn - isegi propi vastu maad minnes on võimalus,et see silindri-väntvõlli vaheline hammasühendus saab kannatada.Aga samas - varsti teame.Ootan põnevusega Cuprumi "sõjalinnu" esmalendu.Seal on see mootor küll justkui valatud külge.Ilmselt sobiks see ka hästi Spitfire kapoti alla!
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kunagi lugesin selle ametliku info läbi. Seal oli kirjas, et peale crashi ära proovigi mootorit ringi ajada... niiet crashi mõttes on kindlasti vähem andestav! Tavalise konstruktsiooniga mootor on ikka uskumatult vastupidav, selle vastu kindlasti ei saa. Kuid 2:1 reduktor ja huvitavad gabariidid - miks ka mitte.
Lauri Laidna - www.pistik.com
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Laagrid võivad olla suletud (määrdega), kuid neid on poole rohkem, hammasülekanne ja mis peamine - silinder teeb ühe töötakti jooksul ka kaks täispööret. Hõõrduvaid pindu 2x rohkem. Hammasülekande kasutegur on kindlasti max. 90% kandis. Probleemiks on ka pöörleva silindri soojusülekanne välisele, jahutavale osale.
See on lihtsalt fännindus.
Aga miks ka mitte?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

vana wrote:ja mis peamine - silinder teeb ühe töötakti jooksul ka kaks täispööret. Hõõrduvaid pindu 2x rohkem.
Od, kuis nii?!?
Niipalju, kui mina seda masinavärki olen tundma õppinud, siis silinder teeb ühe täispõõrde ühe täistsükliga. Seega siis iga põõrde ajal on ka üks töötakt.
Hõõrduvatest pindadest niipalju, et põhjalikum tehniline kirjeldus väidab järgmist:
* Silindri ja kolvi vaheline põõrlemine ei pidavat olema oluline, pigem isegi parandavat paratamatut "edasi-tagasi" liikumist (hõõrduv pindala on "tavamootoriga" sama, kergendavaks asjaoluks olevat sobiv kolvirõngas).
* Silindri ja välissärgi vahel ei ole vahetut hõõrumist. Väiksematel mootoritel seal temperatuuri juhtiv iseeneslik õlikile, suurematel kasutatakse õli ringiajamiseks ka "sunnimeetodeid".

Aga jah, kuna mind ennastki hakkas see mootoritüüp huvitama, siis põhimiselt katsetamiseks ma ta võtsingi (jätame ilusti kapotialla mahtumise hetkel kõrvale, kuna plaanis olnud summutisüsteem ei ole veel kohale jõudnud).

Mis aga mootorisse enesesse puutub, siis olen kuulnud risti vastupidiseid arvamusi. Kõige negatiivsema sain Udisco mudellennu müügiaffilt (tema sõber ei olevat asja eriti käimagi saanud). Aga seda arvamust ma ignoreeriksin, kuna minu arust läheb see mootor "toore" isendi kohta päris hästi käima. Hetkel ta ei ole mul veel "häälde" pandud (sissetöötamine ikka *väga* rikka seguga ), aga tundub, et suhteliselt "lõdva" häälestamisega - andestab palju ja käivitub kergelt isegi (talve)külmast peast.

PS. Et kuidagi selle aruteluga "Ürituste" alla jääda, siis tuleval nädalavahetusel tõenäoliselt jälle Piibele ja vast isegi õhku. Lubati peris ilusat lennuilma.
PSS. Kunagi, kui antud mootoritüübi kohta arvamust küsisin, siis ei olnud pooltki nii elavat arutelu
8)
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »


vana kirjutas:
ja mis peamine - silinder teeb ühe töötakti jooksul ka kaks täispööret. Hõõrduvaid pindu 2x rohkem.
Kirjutas jah. Kui on 4 takti, siis 2 täispööret, kui kahetaktiline, siis üks pööre töötakti kohta. Või hakkan lolliks minema???
Igaljuhul on tore, kui mehed midagi ebastandardset ja huvitavat ette võtavad. Koopial ei peagi eriti võimsust taga ajama.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

vana wrote: Kirjutas jah. Kui on 4 takti, siis 2 täispööret, kui kahetaktiline, siis üks pööre töötakti kohta.
Tundub, et üks meist räägib väntvõllist, teine silindrist ;)
Nimelt on silindri hammasvõõ juhtumisi 2 korda "pikem" kui väntvõlli otsas olev hammasratas. Seega kolb üles, kolb alla annab poole silindripõõrdest. Teise üles-alla'ga tehakse ülejäänud silindripõõre.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Õige, cuprum. Ülekanne on siis ilmselt 2:1-le, siit ka mu eksitus.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Huvitav,CD variandi puhul on ilmselt vastupidi see ülekande arv,kuna propp on nö. väntvõlli otsas.Võibolla ongi siis nii mõeldud,et kui on vaja väikse läbimõõduga proppi kasutada,siis võtad CD mootori ja kui suure läbimõõduga proppi,siis SP mootor.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Kuno wrote:Huvitav,CD variandi puhul on ilmselt vastupidi see ülekande arv,kuna propp on nö. väntvõlli otsas.
Eeh, mina jälle teisiti arvama 8)
Kui prop väntvõlli otsas, siis tegu "täiesti tavalise" 4-taktisega - ehk siis ühe peavõlli (väntvõlli seekord) põõrdega tehakse 2 takti neljast (silinder - aka "klapid") teeb poole põõret, ehk siis poole täistsüklist(4 takti == täistsükkel)

Ülaltoodud keerukast lausekonstruktsioonist -> Reaalne ülekandearv on 1:1
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Ühesõnaga CD variant töötab nagu tavaline,aga SP nagu reduktoriga mootor.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Ja reduktor 1:2, st. propp käib 2x aeglasemalt, kui muidu.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Ma ütlen lihtsalt ,et parim sisepõlekas väiksele koopiale,kahju et kallivõitu.Vaatasin pilti,asi on lihtne:väntvõll käib 2 korda kiiremini kui pöörlev silinder ,mis on ka propi kiirus.Propi kiirus on nagu tava 4takti nukkvõlli kiirus,see tähendab 2 korda aeglasem.Võimalus kasutada väiksel mootoril suurt proppi,mis on koopiate juures väga hea.
Post Reply