27% Extra 300s ehitus.
27% Extra 300s ehitus.
Tere!
Hakkan parasjagu sellist suuremat sorti Extrat ehitama, mõtlesin teha siia foorumisse ka ehituslogi sarnase asja.
Tiivaulatus tuleb natuke üle kahe meetri.
Praegusel hetkel olen välja lõiganud stabilisaatori tükid vahust ja ootan puitu et asuda kere kallale.
Hakkan parasjagu sellist suuremat sorti Extrat ehitama, mõtlesin teha siia foorumisse ka ehituslogi sarnase asja.
Tiivaulatus tuleb natuke üle kahe meetri.
Praegusel hetkel olen välja lõiganud stabilisaatori tükid vahust ja ootan puitu et asuda kere kallale.
Jah seade on ülilihtne ,aga lõikamistehnoloogija on mulle siiani ikka mõistatus.
Olen ka ise tahtnud sellisest materjalist tiibu teha,aga ei ole kogemust.
Olen ka ise tahtnud sellisest materjalist tiibu teha,aga ei ole kogemust.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
lõikamistehnoloogia ise ka ülilihtne:
teed vineerist tiiva otsa šabloonid, torkad naelte või varrastega nad penoplokki ja siis selle traadiraamiga muudkui tõmbad mööda šabloone.
šabloonidele on kasulik teha nn. juhikud, et enne peno sisse minemist oleks traadil juba kuhugi toetada, mina olen natuke terastraati liiminud šablooni otstesse.
teed vineerist tiiva otsa šabloonid, torkad naelte või varrastega nad penoplokki ja siis selle traadiraamiga muudkui tõmbad mööda šabloone.
šabloonidele on kasulik teha nn. juhikud, et enne peno sisse minemist oleks traadil juba kuhugi toetada, mina olen natuke terastraati liiminud šablooni otstesse.
kogun vanu vene lennukimootoreid
või klõpsad paar korda "hiirega" ja lihtsalt vaatad pealt.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=Pic02357
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=Pic02357
-
- Posts: 44
- Joined: Sat Dec 15, 2007 0:03
-
- Posts: 44
- Joined: Sat Dec 15, 2007 0:03
Ikka peaks olema. Sõltub rakendusest. Punktid, millega pead arvestama on üldjoontes konstruktsiooni raskus ja nõutav vastupidavus. Kardan, et liim/paber koorik tuleb keskmiselt pisut raskem, kui kergpuit kate.rallikas wrote:ot. Aga kas niimoodi on ka võimalik teha, et katad peno ainult mingi paberi ja pva-ga?
olen teinud penotiiva ja jõupaberiga/PVA-ga katnud
tulemus jääb väga tugev
praegu võtsin laua alt vana jupi tiiba ja lapiti vastu lauda puruks lüüa ei õnnestunud (muidugi on ka männist pikiliist sees ja balsast esi/tagaserv)
raskuse kohta ei ütleks, et see balsast raskem oleks, sest balsa liimimiseks on rohkem liimi vaja, kui paberi märjaks tegemiseks
kõrvaloleva pildi lennukitiib muide
tulemus jääb väga tugev
praegu võtsin laua alt vana jupi tiiba ja lapiti vastu lauda puruks lüüa ei õnnestunud (muidugi on ka männist pikiliist sees ja balsast esi/tagaserv)
raskuse kohta ei ütleks, et see balsast raskem oleks, sest balsa liimimiseks on rohkem liimi vaja, kui paberi märjaks tegemiseks
kõrvaloleva pildi lennukitiib muide
kogun vanu vene lennukimootoreid
kui paberi teed minna, siis peaks viimistlema enne paberiga katmist, seega tuleb kõrgemad nõudmised peno lõikamisel. traat peab hästi pingul olema ja läbitõmbamise kiirus peab õige olema, st traat ei tohi lainetama hakata. Vagusid paberiga pärast eriti ei kompenseeri enam.
kogun vanu vene lennukimootoreid
ma ei saa aru,miks peaks balsale mingit alternatiivi otsima.Ka ei näe erilist mõtet talade sisseliimimisel-balsga kaetud tiib on ülitugev ilma igasuguste taladetagi.Balsa tuleks liimida penoplasti peale polüuretaanliimiga,mis paisudes täidab kõik ebatasasused,kuivab ära ka õhu juurdepääsuta ja on kerge.Meenub aeg,kus Janno Türil esimesi Extraid tegi - katsetuseks ronisid nad jalgupidi toruga ühendatud ja otstest toetatud (keskelt õhus) tiibadele peale - tiivad ei murdunud,vaid toru (läbimõõt 40mm) läks kõveraks.Need katsetuseks tehtud tiivad olid küll kokku liimitud vaiguga,aga ma ise arvan,et polüretaanliim on selleks otstarbeks efektiivsem,kuna ta annab täieliku ühenduse vahu ja balsa vahel.Fantaseerida võiks veel teemal klaasriie ja vaik,mu meelest Planexi õhumärgid valmistati nii,aga siis tuleb tiib hiljem vormi suruda,et saada klaasjas pind.Samas,kui tiib on sirge (või trapets),siis saab sileda pinna siis,kui valmistada vorm näiteks org. klaasist,mis on ennem vastavalt tiivaprofiilile painutatud.Tehnoloogiliselt on see oluliselt keerulisem ja hiljem on vaja tiib värvida.
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
-
- Posts: 44
- Joined: Sat Dec 15, 2007 0:03
MagnusL
Lõikasin siis sulle need ribid kah välja CNC'ga. Kui midagi vigane anna teada mis valesti, omaarust oli kõik OK. Ühe ribi jätsin tegematta ei jätkunud vineeri, nagu aru sain oli see kapoti üks ribi, eks nikerdad vast ise välja.
Masinkoodi konvertimine oli paras pain konverteerija importis sisse alati jumala tobedalt pidi kõvasti käsitööd tegema. Aga üldiselt oli üsna hariv nüüd jälle tükmaad targem.
Eks helista homme...
Lõikasin siis sulle need ribid kah välja CNC'ga. Kui midagi vigane anna teada mis valesti, omaarust oli kõik OK. Ühe ribi jätsin tegematta ei jätkunud vineeri, nagu aru sain oli see kapoti üks ribi, eks nikerdad vast ise välja.
Masinkoodi konvertimine oli paras pain konverteerija importis sisse alati jumala tobedalt pidi kõvasti käsitööd tegema. Aga üldiselt oli üsna hariv nüüd jälle tükmaad targem.
Eks helista homme...