ehitus

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

ehitus

Post by dellll »

küsiks seda et kas on vahet kui ehitan lennukid ja plaanin sinna panna nitro mootori kuna ei sa üle oma leiutamisest. Või on mingid normid mida tuleb jälgida. Sain joonised ka kätte täna, mis on 1:1 le ja plaan tegema hakkata.Lennuk on üla tiivaline,tiiva sirutus 115 cm laius tiival 17,3 cm,kere 59 cm pikk ,ja plaanin kasutada vineeri ,paksust ei tea veel ,aga arvan et 2-3 mm. Olen uurind et on olemas (palsa puu) või midagi taolist, ise tean et on olemas 6mm ümar puitu aga kas on olemas peenemat ja 4 kanti ?


Samuti märkus vanadele tegijatele olge veidi tolerantsemad uute suhtes - teie huvi on ju et harraastajaid tuleks juurde, mitte et kohe nad ära hirmutada. Ei ole olemas lolle küsimusi on lollid vastused!

TÄNUD ETTE. :wink:
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: ehitus

Post by cuprum »

dellll wrote:küsiks seda et kas on vahet kui ehitan lennukid ja plaanin sinna panna nitro mootori kuna ei sa üle oma leiutamisest.
See sõltub üsna suuresti mudelist, mida ehitada. On olemas mudelid, mis sobivad mõlema varjandi peale, samas on olemas ka mudeleid, mida ühelt energiatüübilt teisele suht raske ehitada on - põhjuseks siin peamiselt raskuskeskme paiknemine. Kui ikka mudeli kere juures on arvestatud, et ninna tuleb suht suure massiga nitro/bensu-õgard, siis võib "kergekaalulise" elektrimootoriga raskuskeskme paika ajamine olla tõeline PITA.

dellll wrote: Lennuk on üla tiivaline,tiiva sirutus 115 cm laius tiival 17,3 cm,kere 59 cm pikk ,ja plaanin kasutada vineeri ,paksust ei tea veel ,aga arvan et 2-3 mm. Olen uurind et on olemas (palsa puu) või midagi taolist, ise tean et on olemas 6mm ümar puitu aga kas on olemas peenemat ja 4 kanti ?
Ülatiivaline suht stabiilne peaks tulema, samas aga kere tundub suht lühike olema, tõotab elevaatori järgi suht hüppama hakata.

Tõenäoliselt ikka on. Ja kui isegi ei ole, siis varsti (peale hõõvlistatud usina meistrimehe kätte sattumist) ikka on ;)
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ma nüüd su plaanidest väga hästi aru ei saanud, kuid kas kavatsed raadioteel juhitava lennuki vineerist ehitada? Vineer on igal juhul liiga raske materjal ja lennuk lendama ei hakka. Kui raadioteel mudel ehitatakse puidust, siis on see balsapuust. Olemas on balsapuu "lehed" 1000x100mm suurused ja erinevates paksustes - näiteks 1.5mm, 2mm, 3mm, 4mm. On ka balsa talasid, tiiva esi- ja tagaservasid jne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balsa

Kohtades, kus on suuremat tugevust vaja, kasutatakse vineeri, männitalasid, söetalasid jms.

Lennuki joonised võiksid sellised olla, kus on ka materjali tüüp ära näidatud, siis on lihtsam ehitada.
Lauri Laidna - www.pistik.com
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

Jah balsapuu "lehed" ja joonis näitab 2mm mis on põhi osa millest tuleb vällja voolida iupid.Joonisel on koht kus on kütuse mahuti siis ei ole enam küsimust et teha nitro mootoriga või mitte.Uuriks ennem ka seda et millega seda balsapuud liimida,arvan ise et uhu,pva,b4 oli vist.
Ja kas neid balsapuu lehed on neid kullos või hobi poes saada teab keegi või veel varjant on kellegil üle oleks kohe suur huviline. :P

Panen siis siia et omal olemas SU-26mx (dwg) joonised kellel huvi jagan rõõmuga.(PRINTIMIS VAEV )
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kullo poes on olemas jah balsa lehti: http://www.mudelipood.ee/Pildid/Balsa2.JPG

Liimimise kohta on foorumis juttu olnud. Lihtsustatult võiks öelda nii, et ise olen kasutanud EPO-liime ja CA-liimi (cyanoacrylate). EPO-liimid on kindlasti väga vastupidavad, ning neid on saada erineva kuivamiskiirusega alates 5-minutit kuni Eestis tehtud Epo-2, mis kuivab umbes 6+ tundi. CA-liime on eri paksusega ning liimib hetkega, kuid reeglina mitte nii tugevalt. PVA-tüüpi sobib ka, kuid mina kasutaksin selle asemel juba EPO-t või CA-d, sest üks on kindlalt tugevam ja teine kuivab hetkega.

Lisaks tavapärastele ehitusvahenditele liivapaberist metalljoonlauani on vaja ka kindlasti nö "hobinuga", millega saab kergelt balsat lõigata. http://packandseal.com/Images/Catergori ... Xacto4.jpg

Loe siit: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... noacrylate
Lauri Laidna - www.pistik.com
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

"hobinuga", need on täitsa olemas 5tk eri otsad ka veel.

Kohtades, kus on suuremat tugevust vaja, kasutatakse vineeri, männitalasid, söetalasid et uurin seda et kuhu need söetalasid pannakse ?
Ja mis vahe on männitalal, söetalal ?Saan aru et materjal on erinev kuna nimi on erinev aga kas on siis tugevus,kaal, jms.

EPO-liimid on kindlasti väga vastupidavad, ning neid on saada erineva kuivamiskiirusega alates 5-minutit kuni Eestis tehtud Epo-2, mis kuivab umbes 6+ tundi. :roll: Ja kui siit aru saan on hea kui kasutan kivistuvat liime et liide mida liimin oleks 100% kinni ja ei paindu läbi!
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

Sai siis kullos käidud ja ostetud balsapuu "lehed" ja muud materjali.
Tehtud ka esimesed lõikamised joonise järgi.
Tekkis selline küsimus et kuna lennuki kere tuleb algul kahes tükis siis arvan et tuleb naad võrtsesse kaalu saada ? Ennem kui kokku panen.
Ja kuna olen nüüd seda EPO-liimi saanud proovida siis 5 min on algajale suht jama (KUIVAB KÄÄS ÄRA.)
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

No nii kuna olen saanud kere nii kaugele et tuleb tellida juppe aga väike abi on tere tulnud.
Mootor 2 taktiline. Engine / 2 stroke. 40, 4 stroke. 48~53 class engine, on ette nähtud aga kas saan kasutada seda mootorit kuna on kõik olemas seal .
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=61018

Propeller / D12×P6~8 GP propeller ehk saab ka selle kohta infi.
Kas küünal on ka kaasas või ei ole.
Ja kuna tellin siis võtaks ka kohe starteri et ei jääks näppudest ilma.
Ehk tuleb soovitusi.
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Olen kindel , et see mootos jääb sinu lennukile liiga suureks, selline mootor sobiks pigem 1,7m ja enam tiiva siruulatusega lennukile, ja kuna kere sul kaa suht lühike, siis raskus keskmega tuleb kindlasti probleeme.
Võibolla midagi sellist proovida http://www.hobbypeople.com/shop/index.p ... ts_id=8757
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

dellll wrote:No nii kuna olen saanud kere nii kaugele et tuleb tellida juppe aga väike abi on tere tulnud.
Mootor 2 taktiline. Engine / 2 stroke. 40, 4 stroke. 48~53 class engine, on ette nähtud aga kas saan kasutada seda mootorit kuna on kõik olemas seal .
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=61018

Propeller / D12×P6~8 GP propeller ehk saab ka selle kohta infi.
Kas küünal on ka kaasas või ei ole.
Ja kuna tellin siis võtaks ka kohe starteri et ei jääks näppudest ilma.
Ehk tuleb soovitusi.

kui õieti aru saan siis su lennuki tiivaulatus vaid 115cm,see mootor liiga võimas,nagu silver juba mainis.
küünalt pole kaasas,selle pead eraldi juurde tellima.
propp 12D see on tollides propi läbimõõt ja P6 on samm.
ja see mootor mida mainisid seal on kaasas ainult mootor ja sumps,küünla ja propi pead ikka eraldi ostma.

seal ka olemas näiteks http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=44680
53457079



Ridali lennuklubi.
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

JEP

Post by dellll »

Tänud ette.
Jah tiivaulatus vaid 115cm :lol:
ja see küünal ja prop on mõtekas sealt tellida aga siin saab minu mõistus otsa,kui on kellegil viitsimist siis võib mulle siia linke panna. :wink:
Nädalavahetusel üritan tiiva kallal pusima hakkada.

kas see on siis http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=14262
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Miks selle raha eest valmis komplekti ei osta? Lennukil on 100+x asja, mis peavad paigas olema, muidu ei lenda.
Sellisel "keemial" peale raharaiskamise muud tulemust ei tulle. Oma peaga võib mõtlema hakata kui pakendilennukid õhus püsivad ja lendamine probleem pole.
Korralikus lennukipakendis on kõik vastused küsimustele olemas ja asi testitud samuti.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kui tiib 115 senti on, siis üle .40 mootorit pole mõtet panna, läheb liiga raskeks ja lennuomadused halvenevad.

mul oli 40 LA mootoriga lennuk 1,2 m tiivaga, lendu sai lasta nii et lihtsalt lased käest lahti ja juba lendab, ei mingit meeletut viskamist ega mööda maad hoovõttu
kogun vanu vene lennukimootoreid
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

Sai siis ostetud kütuse paak,tangimis seade ,mis tuleb kerest vällja et oleks lihtsam tankida ja käivitus seade nii vähemalt öeldi.Üks ots läheb küünlale ja teine mootori masiks.Kuna vaevan oma pead selle küünlaga et on 2 tüübi üks tavaline ja teine kus traat sees.?
Juurde on veel vaja 2 standart servod ja vastuvõtjat 4 kanalit.
Varsti pilde ka :wink:
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Kui sul on nitro mootor, siis läheb sul just vaja seda traadiga küünalt , kui pensukas siis tavalist küünalt.
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

Sai siis täna juppe juurde 3 standard servot Futaba S3003. Tuleb veel teine tiiva osa valmis teha, siiamaani on olnud õnne.Tuleb kullosse minna ja hinged muretseda.
Nüüd oman ka mootorid 4ccm.
Küsimus et kas peale käivitust ei vaja mooror enam voolu (nitro mootor)
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

No nii. Kuna olen viimasel ajal oma uue hobiga hoos.
Siis on paar küsimust .1 Kas vastuvõtja on vahe ka vällja arvatud 4,6,8 kanalit ehk kanali arv ? 2. kas hinged püsivad ainult liimiga või on parem kui panen sinna mingid kruvid.

Sai siis tehtud esimene mootori käivitus. :lol:
Ega ei ole jah et mootor paika ja kohe käima,läheb ikka oma jagu aega et
saada aru millal on see õige moment et läheb tööle.
Aga kokkuvõttes sain hakkama. :lol: :lol:
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

hei hei

Post by dellll »

Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

ei väsi kordamast :) GX 40 töötab hästi
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
dellll
Posts: 127
Joined: Sun May 06, 2007 20:56
Location: Tallinn

Post by dellll »

Ise arvan et mootor on nüüd ilusti sisse töödanud.
Nüüd tuleb kõvasti lennuki kallal tööd teha.
Panin ka mõned pildid kollasest.

http://nagi.ee/photos/dellll/?picture_type=s&start=0
Kopteri valik super! Kui ainult rahakott kannatab.
Post Reply