"Risti" niitmisest Alliku lennuväljale.
"Risti" niitmisest Alliku lennuväljale.
Suhtlesin täna Alliku lennuvälja omanikuga ja tema seisukoht on selline,et "risti" lennuväljale lõigata ei tohi,kuna see eksitaks maanduma tulevat väikelennuki pilooti.Kui järele mõelda,siis just nii see olekski.Tema ettepanek on selline,et kui soovime madalamat muru,siis on vaja niita üle terve maandumisrada.Inimene,kes teemaga tegeleb on olemas ja raja üleniitmine maksab ca 500-600 kr.See aga eeldaks juba kergeid väljaminekuid seltskonnalt,kes on teemast huvitatud.Samas poleks ka ju midagi hullu,kui ohverdada mingi aja tagant nii ca 100kr selle nimel,et kasutada korralikult niidetud maandumisrada,eeldan,et huvilisi oleks vähemalt 5-6,tegelikult on ju ilmselt rohkem.Millised on arvamused?
kas jutt käis maandumisraja peale risti niitmisest või metsa taga olevast platsist.
tegelikult me praegu oleme käinud kõige kitsamas kohas seal põllul üldse, kui tuul oleks metsa ja selle väikse teekese taga oleva lepiku suunas siis on lendamine jube natuke kahtlane....kahe metsa sihis kogu aeg.
palju parem oleks minu arust ntx seal külatee ja metsasaarekese vahel, tundub rohkem ruumi olema. kas sinna risti tahtmise korral tuleb ka terve see metsatagune põld üle lasta?
hea oleks ka seal künka peal olla, maandumisraja kõrval või peal....see aga vist segaks majaasukaid
kui niitmise teenust osta...siis teatavasti suvel rohi kasvab raginal ja tuleb vähemalt iga nädal niita, muidu kasvavad kõrred sisse ja asi on pees.
paljas niitmine ei tee põldu sirgemaks ka eriti, golfimuru ka iseenesest ei teki.
samas vahest tuleb tahtmine/mõte kohe lendama/proovima minna ja siis on juba takistuseks see etteteatamine....ilmaennustamine on ka nii nagu ta on
siukesed mõtted tekkisid
tegelikult me praegu oleme käinud kõige kitsamas kohas seal põllul üldse, kui tuul oleks metsa ja selle väikse teekese taga oleva lepiku suunas siis on lendamine jube natuke kahtlane....kahe metsa sihis kogu aeg.
palju parem oleks minu arust ntx seal külatee ja metsasaarekese vahel, tundub rohkem ruumi olema. kas sinna risti tahtmise korral tuleb ka terve see metsatagune põld üle lasta?
hea oleks ka seal künka peal olla, maandumisraja kõrval või peal....see aga vist segaks majaasukaid
kui niitmise teenust osta...siis teatavasti suvel rohi kasvab raginal ja tuleb vähemalt iga nädal niita, muidu kasvavad kõrred sisse ja asi on pees.
paljas niitmine ei tee põldu sirgemaks ka eriti, golfimuru ka iseenesest ei teki.
samas vahest tuleb tahtmine/mõte kohe lendama/proovima minna ja siis on juba takistuseks see etteteatamine....ilmaennustamine on ka nii nagu ta on
siukesed mõtted tekkisid
kogun vanu vene lennukimootoreid
Ma sain nii aru,et ei tohi mingeid geomeetrilisi kujundeid tekitada sellele platsile,mis võiks õhust vaadatuna tekitada piloodis mingeid eksitavaid arvamusi.See on tegelikult loogiline.Sel laupäeval võiks mööda rada vaadata,kas on seal sellist meeldivat kohta,kuhu kannataks niiöelda platseeruda.Ega ta seal taga servas tuule suhtes tõesti kõige parem koht ei ole - kipub kummaliselt keerutama kahe metsatuka vahel.Peaks vaatama kohta,mis jääb raja lõpu ja keskkohast tuleva tee vahele - äkki on vähe parem.Niitmisega on nii,et ega muidu teada ei saa,kui järgmisel kevadel ükskord see protsess ette võtta ja vaadata,kuidas toimib.
Alliku platsi asja tasub edasi mõelda, kuid nüüd hakkavadki välja tulema need probleemid, mida ma algusest peale kartnud olen...
Kui me niidame paljaks ja "töötame üles" ringikujulise ala, kas selline geomeetriline kuju tekitab ka segadust ?
Lennukipiloodi painaja:
Kui me niidame paljaks ja "töötame üles" ringikujulise ala, kas selline geomeetriline kuju tekitab ka segadust ?
Lennukipiloodi painaja:
Lauri Laidna - www.pistik.com
See on just nii - eks omanik kehtesta reeglid ja valida jääb ainult selle vahel,kas aktsepteerid või lähed otsid paremat varianti.Eks selle ristiga ole seal tõesti nii,et nagu praegu näha,ei erine rada üldisest heinamaast,aga aerofotol on rada selgesti näha.Kui nüüd niita kuhugi nurga taha rist ja tuleb mõni võõras piloot,kes Alliku lennuvälja ei tunne,siis ilmselt peaks ta seda mingisuguseks märgiks.Ma eeldan,et seda peeti silmas selle all,et väljapoole lennurada ei tohi mingeid kujundeid moodustada.Ja kui me niidame oma vahenditest mõnikord raja ära,siis loetakse seda mingisuguseks kompensatsiooniks lennuvälja kasutamise eest.
Arusaadav täielikult. Aga probleemid ongi kogu niitmise hind + Reivo mainitud fakt, et seda peaks vist päris tihedalt tegema. Probleemiks on kindlasti ka teatamise süsteem, sest suvel on sisuliselt igal õhtul platsil lennutajaid - kas siis pommitame platsi omanikku sms-idega nii nagu hetkel?!
Ühesõnaga küsimusi on õhus...
Ühesõnaga küsimusi on õhus...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Nojah,ega seda kõike ei oskagi praegu nii lambist ennustada,kas on see niitmine mõistlik,või ei.Praegu ei ole ilmselt mõtet niitma kihutada,kuna aeg selline,et lumi võib kasvõi ülehomme maha tulla ja ongi kogu lugu.Ma näen asja arendamise mõtet vaid selles,et plats on linnale nii lähedal.Praegu on maast startimise alternatiiv vaid Piibe maantee,mis asub 40 km kauguse ja ei ole ka lendamise mõttes hea.Samas iga sõit Piibele maksab laias laastus 70 kr (kütus edasi tagasi),nii,et raha nagu ei tohiks väga otsustav olla,ajast ei ole mõtet üldse rääkida.Samas Lasnamäe meestel on võit väiksem ja ajas nad ilmselt kaotavad võrreldes Piibe maanteega.Niitmise sageduse suhtes ma arvan,et üle ühe korra kuus kindlasti vaja ei oleks ja eks see tuleks teiste kasutajatega koos kokku leppida.Ja tegelikult on ju see üks kaalutavatest võimalustest.
Seda minagi mõelnud, et kindlasti on paremaid lahendusi olemas... ole ainult mees ja leia üles... Nii nagu Kuno leidis Alliku platsi peale seda, kui kümned mudelistid on sadu kordi sellest mööda sõitnud kaugemale platsile lennutama minemiseks
www.ekk.ee/tallinn ja maa-ameti lehel on mõlemal ortofotod olemas...
www.ekk.ee/tallinn ja maa-ameti lehel on mõlemal ortofotod olemas...
Lauri Laidna - www.pistik.com