"Risti" niitmisest Alliku lennuväljale.

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

"Risti" niitmisest Alliku lennuväljale.

Post by Kuno »

Suhtlesin täna Alliku lennuvälja omanikuga ja tema seisukoht on selline,et "risti" lennuväljale lõigata ei tohi,kuna see eksitaks maanduma tulevat väikelennuki pilooti.Kui järele mõelda,siis just nii see olekski.Tema ettepanek on selline,et kui soovime madalamat muru,siis on vaja niita üle terve maandumisrada.Inimene,kes teemaga tegeleb on olemas ja raja üleniitmine maksab ca 500-600 kr.See aga eeldaks juba kergeid väljaminekuid seltskonnalt,kes on teemast huvitatud.Samas poleks ka ju midagi hullu,kui ohverdada mingi aja tagant nii ca 100kr selle nimel,et kasutada korralikult niidetud maandumisrada,eeldan,et huvilisi oleks vähemalt 5-6,tegelikult on ju ilmselt rohkem.Millised on arvamused?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kas jutt käis maandumisraja peale risti niitmisest või metsa taga olevast platsist.

tegelikult me praegu oleme käinud kõige kitsamas kohas seal põllul üldse, kui tuul oleks metsa ja selle väikse teekese taga oleva lepiku suunas siis on lendamine jube natuke kahtlane....kahe metsa sihis kogu aeg.
palju parem oleks minu arust ntx seal külatee ja metsasaarekese vahel, tundub rohkem ruumi olema. kas sinna risti tahtmise korral tuleb ka terve see metsatagune põld üle lasta?
hea oleks ka seal künka peal olla, maandumisraja kõrval või peal....see aga vist segaks majaasukaid

kui niitmise teenust osta...siis teatavasti suvel rohi kasvab raginal ja tuleb vähemalt iga nädal niita, muidu kasvavad kõrred sisse ja asi on pees.
paljas niitmine ei tee põldu sirgemaks ka eriti, golfimuru ka iseenesest ei teki.


samas vahest tuleb tahtmine/mõte kohe lendama/proovima minna ja siis on juba takistuseks see etteteatamine....ilmaennustamine on ka nii nagu ta on


siukesed mõtted tekkisid
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Ma sain nii aru,et ei tohi mingeid geomeetrilisi kujundeid tekitada sellele platsile,mis võiks õhust vaadatuna tekitada piloodis mingeid eksitavaid arvamusi.See on tegelikult loogiline.Sel laupäeval võiks mööda rada vaadata,kas on seal sellist meeldivat kohta,kuhu kannataks niiöelda platseeruda.Ega ta seal taga servas tuule suhtes tõesti kõige parem koht ei ole - kipub kummaliselt keerutama kahe metsatuka vahel.Peaks vaatama kohta,mis jääb raja lõpu ja keskkohast tuleva tee vahele - äkki on vähe parem.Niitmisega on nii,et ega muidu teada ei saa,kui järgmisel kevadel ükskord see protsess ette võtta ja vaadata,kuidas toimib.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Tegelikult sain aru,et madalamaks niitmise jutt käib ainult lennuraja kohta so. 30 m lai ja 600 m pikk,muu põld haritakse omasoodu ja meist olenemata.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Alliku platsi asja tasub edasi mõelda, kuid nüüd hakkavadki välja tulema need probleemid, mida ma algusest peale kartnud olen...

Kui me niidame paljaks ja "töötame üles" ringikujulise ala, kas selline geomeetriline kuju tekitab ka segadust :D?

Lennukipiloodi painaja:
Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

See on just nii - eks omanik kehtesta reeglid ja valida jääb ainult selle vahel,kas aktsepteerid või lähed otsid paremat varianti.Eks selle ristiga ole seal tõesti nii,et nagu praegu näha,ei erine rada üldisest heinamaast,aga aerofotol on rada selgesti näha.Kui nüüd niita kuhugi nurga taha rist ja tuleb mõni võõras piloot,kes Alliku lennuvälja ei tunne,siis ilmselt peaks ta seda mingisuguseks märgiks.Ma eeldan,et seda peeti silmas selle all,et väljapoole lennurada ei tohi mingeid kujundeid moodustada.Ja kui me niidame oma vahenditest mõnikord raja ära,siis loetakse seda mingisuguseks kompensatsiooniks lennuvälja kasutamise eest.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Arusaadav täielikult. Aga probleemid ongi kogu niitmise hind + Reivo mainitud fakt, et seda peaks vist päris tihedalt tegema. Probleemiks on kindlasti ka teatamise süsteem, sest suvel on sisuliselt igal õhtul platsil lennutajaid - kas siis pommitame platsi omanikku sms-idega nii nagu hetkel?!

Ühesõnaga küsimusi on õhus...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Nojah,ega seda kõike ei oskagi praegu nii lambist ennustada,kas on see niitmine mõistlik,või ei.Praegu ei ole ilmselt mõtet niitma kihutada,kuna aeg selline,et lumi võib kasvõi ülehomme maha tulla ja ongi kogu lugu.Ma näen asja arendamise mõtet vaid selles,et plats on linnale nii lähedal.Praegu on maast startimise alternatiiv vaid Piibe maantee,mis asub 40 km kauguse ja ei ole ka lendamise mõttes hea.Samas iga sõit Piibele maksab laias laastus 70 kr (kütus edasi tagasi),nii,et raha nagu ei tohiks väga otsustav olla,ajast ei ole mõtet üldse rääkida.Samas Lasnamäe meestel on võit väiksem ja ajas nad ilmselt kaotavad võrreldes Piibe maanteega.Niitmise sageduse suhtes ma arvan,et üle ühe korra kuus kindlasti vaja ei oleks ja eks see tuleks teiste kasutajatega koos kokku leppida.Ja tegelikult on ju see üks kaalutavatest võimalustest.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Vaatasin mina just ühte toretad raamatut "Tallinna ortofotoatlas" kui nüüd päris aus olla siis on ka Tallinn ja tema ümbrus korralike platse täis.

ei taha midagi öelda...lihtsalt mainisin :) teinekord ehk võtan kaasa kui huvi on.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Seda minagi mõelnud, et kindlasti on paremaid lahendusi olemas... ole ainult mees ja leia üles... Nii nagu Kuno leidis Alliku platsi peale seda, kui kümned mudelistid on sadu kordi sellest mööda sõitnud kaugemale platsile lennutama minemiseks :)

www.ekk.ee/tallinn ja maa-ameti lehel on mõlemal ortofotod olemas...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply