Profiil F3A lennukile?
Profiil F3A lennukile?
Olen kõik oma (sümm.profiiliga)lennukid ehitanud NACA 00** profiilidega.
Kas lihtne naca 0010 profiil sobib f3a lendamiseks? Pole enne sellele mõelnud, ehk keegi teab mõnda nüansi mida jälgida? V.a. konstruktsioon.(õhuke tiib vs. tugevus)
Naca 0010:
http://members.cox.net/bdfelice/Wings/shape-.jpg
Kas lihtne naca 0010 profiil sobib f3a lendamiseks? Pole enne sellele mõelnud, ehk keegi teab mõnda nüansi mida jälgida? V.a. konstruktsioon.(õhuke tiib vs. tugevus)
Naca 0010:
http://members.cox.net/bdfelice/Wings/shape-.jpg
Tasub maailmameistreid "ahvida". Tehakse tugevuse huvides ka nii, et keskel 18%, tiivaotsas 12% (...0012). Ka nii, et keskel NACA 2415, otsas NACA0018 jne.
Mida ümaram profiili nina ja paksem profiil, seda raskemini rebeneb tiivalt õhuvool ja suurem manööverdamisvõime, ka takistus. Mina tiival alla 12% ja üle 18% ei teeks.
Mida ümaram profiili nina ja paksem profiil, seda raskemini rebeneb tiivalt õhuvool ja suurem manööverdamisvõime, ka takistus. Mina tiival alla 12% ja üle 18% ei teeks.
Bruno Giezendanner (googelda), kunagine supertäht tiiva keskel kasutas, otsas oli mingi 00xx.
Soomlastel on hea nimekiri, kelle järgi tasub nuhkida:
http://www.f3a.fi/events/world/lang-pref/fi/
Simu RF3,5 populaarsel lennukil JAK-54 on tiival 14% ja seal saab ka küllalt lihtsalt tiivaprofiile vahetada.
Soomlastel on hea nimekiri, kelle järgi tasub nuhkida:
http://www.f3a.fi/events/world/lang-pref/fi/
Simu RF3,5 populaarsel lennukil JAK-54 on tiival 14% ja seal saab ka küllalt lihtsalt tiivaprofiile vahetada.
Samas showflierite üks edu pante pidigi ju "laud" olema, loogiliselt võttes peaks ju suurel kohtumisnurgal tekkiv keeris tekitama tiiva peale paksu profiili. Miks peaks siis õhk F3A`l teistmood käituma?[J] wrote:Kui küsimus on selles, kas lendab või üldse ei lenda, on ükskõik. Kui küsimus selles, kellel paremini lendab, on oluline.
Laualt rebeneb õhuvoolus kriitilistes olukordades tunduvalt varem ja aerodünaamika on väga palju halvem.
Lennuk muutub mittejuhitavaks või lausa mittelendavaks. Klassikaline tiivalt rebenenud õhuga vigur vigurlennus on pööris. Kaotad kiiruse, tõstad nina ja kõrgus, ning pöördetüür põhja ...mida rebenev õhk lennus piloodi jaoks tähendab
Ka siin foorumis on korduvalt kurdetud, et lennuk väikesel kiirusel varises ...
ja pilpad taga.
Õhuvoolus rebenes tiivalt ja tiib enam ei kanna, ning lennuk lihtsalt kukub.
Ülo Keeduse raamatus "Purilend" on neid asju päris hästi ja eesti keeles õpetatud. Soovitan uurida.
Lamedal plaadil on päris märkimisväärne surnud ala. S.t. sa liigutad kangi, juhtpind liigub aga reaktsiooni ei ole. Mingist kriitilisest suurusest alates aga tekib järsk reaktsioon. Liigutad teises suunas, muudatus on teisel kohal - hüsterees. Kui täpne juhtimine on oluline - plaaneritel näiteks, siis parandab plaadi pärisprofiiliga asendamine märkimisväärselt juhitavust.
Arne
Arne
Mul on kaks shokflierit, üks plaat ja teine üsna suvaline sümmeetrilise profiiliga, mille sain plaati painutades ja liimides.
Need kaks mudelit lendavad täiesti erinevalt - profiiliga nagu tavaline mudellennuk, plaadiga nagu shokflier, kus "juhitamatus" tekib väga kergesti. Kui aga tead mudeli võimalusi, pole sellest hullu. Ka läbivarisemine võib taotluslik ja huvitav olla.
Kui maa liialt lähedal pole...
Need kaks mudelit lendavad täiesti erinevalt - profiiliga nagu tavaline mudellennuk, plaadiga nagu shokflier, kus "juhitamatus" tekib väga kergesti. Kui aga tead mudeli võimalusi, pole sellest hullu. Ka läbivarisemine võib taotluslik ja huvitav olla.
Kui maa liialt lähedal pole...
Ehitasin siis lihtsa NACA0010 tiivaga.Alustasin teisipäeval:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=Slipf3a
Veel teha:
Ühendada "sabasulgede" ning gaasi juhikud.
Katta tiivaotsad.
Paigutada aku, vastuvõtja.(servod on sees)
Eleronidel ja kõrgustüüril Futaba FS100,Pöördetüüril Simprop SES190BB ning gaasil odav 9g hiinakas. Aku tuleb arvatavasti 4.8v 2000mah, sest siiani on kaal täiesti normide piires. Tiivaulatus 1m pikkus ligikaudu sama.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=Slipf3a
Veel teha:
Ühendada "sabasulgede" ning gaasi juhikud.
Katta tiivaotsad.
Paigutada aku, vastuvõtja.(servod on sees)
Eleronidel ja kõrgustüüril Futaba FS100,Pöördetüüril Simprop SES190BB ning gaasil odav 9g hiinakas. Aku tuleb arvatavasti 4.8v 2000mah, sest siiani on kaal täiesti normide piires. Tiivaulatus 1m pikkus ligikaudu sama.
Käidud, lendas väga hästi. Pika sabaga lendab, nagu välismaa foorumites öeldakse, "flies like on rails".
Ainuke, mille üle kurdaks, on et järsult kõrgustüüriga üles tõmmates kaldub paremale. Ei tundu nagu läbivajumine, sest alati vajub paremale tiivale.
Äkki tiivalt-tiivale balanss paigast? Kui, siis vaid mootori summuti võrra ning see oli ka eelmisel lennukil samuti paigutatud.
Järgmine kord võiks proovida lisada raskust vasakule tiivale. Ehk mõjub.
Kunstlikult arstida annaks ka miksiga, mis segaks kokku kõrgustüüri (üles)äärmuse ning väga minimaalse vasakule kallutava eleroni sisendi?
Ainuke, mille üle kurdaks, on et järsult kõrgustüüriga üles tõmmates kaldub paremale. Ei tundu nagu läbivajumine, sest alati vajub paremale tiivale.
Äkki tiivalt-tiivale balanss paigast? Kui, siis vaid mootori summuti võrra ning see oli ka eelmisel lennukil samuti paigutatud.
Järgmine kord võiks proovida lisada raskust vasakule tiivale. Ehk mõjub.
Kunstlikult arstida annaks ka miksiga, mis segaks kokku kõrgustüüri (üles)äärmuse ning väga minimaalse vasakule kallutava eleroni sisendi?
Aga loe siit:
http://www.f3a.fi/kalusto/trimmauskartta/
Loe läbi: Moottorin vetokulma
Kõige parem, ÕPI KÕIK PÄHE.
http://www.f3a.fi/kalusto/trimmauskartta/
Loe läbi: Moottorin vetokulma
Kõige parem, ÕPI KÕIK PÄHE.
Millise konstruktsiooniga sul kõrgustüüri kang tehtud on? Äkki saavad kõrgustüüri vasak ja parem pool läbi painduda, üks liigub vähem kui teine ja see põhjustab "rolli"? Selline asi võib juhtuda siis, kui kõrgustüüri kang kinnitub ühele kõrgustüüri poolele, mis on teise poolega keskelt mingi tagasihoidliku ja läbi painduva süsteemiga nt. - http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1040663
Lauri Laidna - www.pistik.com