Kollane, Vol. 5
Taits küsis:
Ärme hakka nende töötundidega väga vehklema,aga samas ootaks mõistvat suhtumist ka teiselt poolt,siis ehk saame tänases individualistlikus maailmas normaalselt hakkama.
arvan,et lennata võivad kõik,aastaajast,kellaajast hoolimata (siiski peale kella 2300 ja enne 600 ei ole soovitav-Hyundai Lantrad võivad hakata "madalalt lendama" ja neil on sel kellaajal ka selleks õigus).Jälgima peab sagedust,et ei tekiks konflikte,seoses sellega oleks soovitav nö.liituda enamusega kas siis uue või vana platsi ääres,et vaadata üle kasutuses olevad kanalid.Lepiks kokku,et uuele platsile ei tohi autoga peale sõita,käime seal vaid jala ja seal sõidavad vaid mudelid-kui on näha,et sinna teed ei lähe,ehk ei kipu siis ka võõrad sinna peale.Muidu nagu ikka head tavad ette näevad-sodi maha ei jäta ja kui on käimas mingi aktsioon -muruniitmine või kivikorjamine,siis tuleb ka käed külge panna.Tahaks teada, mis on platsi kasutamise kord
Ärme hakka nende töötundidega väga vehklema,aga samas ootaks mõistvat suhtumist ka teiselt poolt,siis ehk saame tänases individualistlikus maailmas normaalselt hakkama.
Olen tiiduga sama meelt, kurb, lihtsalt kurb mis toimub inimestega kelle HINGES on mudellism ja kes on jätnud mulle väga sümpaatse mulje oma viisakusega, mis just siin eriti välja ei paista Selline tüli hirmutab kindlasti algajaid mudeliste eemale ja see ei teeks kellelegi rôômu.
Pole lihtsalt sônu..................
Pole lihtsalt sônu..................
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Olen kollasel käinud 3 korda (nendest 2 ühe päeva lennutamise jooksul). Mul ausalt öelda pole aimugi, kui kaugel endine plats ja rajatud plats teineteisest asetsevad. Seda just sageduste jagamise asjus.Kuno wrote: Jälgima peab sagedust,et ei tekiks konflikte,seoses sellega oleks soovitav nö.liituda enamusega kas siis uue või vana platsi ääres,et vaadata üle kasutuses olevad kanalid.
Rahaliselt toetasin, tööd ei ole teinud. Võibolla satun suvel paar korda kollasele. Hea oleks siis nagu teada, et kus on primaarne plats ja kus veel lennata tohib ning see sageduste jaotamine. Eelmisel suvel piisas karjumisest ja/või 10 inimese käest küsimisest aga eks see mudeldamine läheb ju popimaks ka.
daapn
Selge. Küsisin korda ja lennutamist ainult seepärast, et teada mida poes rääkida. Muidu hiljem tekib veel suurem pahandus. Kui klient küsib, kus Tallinna lähistel võimalik lennata? Saadan kollasele. Tuleb välja, et seal lendamine tasuline ja Taivo saatis, siis olen mina paha ja vastik.
Burn more fuel!
platside vahel täitsa silmside olemas - kui mõlemal platsil lennata,võivad lennusektorid täitsa kattuda.Praegu meil vanal platsil ka mingi algeline kvartsipuu kraavis külili - kui on rohkem lennutajaid on see isegi püsti tõstetud ja kasutusel -kui on paar-kolm lendajat,siis on üldiselt teada,mis kanalit keegi kasutab.Seega kanali täpsustamine eriti oluline nende meeste puhul,kes seal väga tihti ei käi ja alati pilk üle välja,et kas keegi äkki platsi teises nurgas ei lenda.Olen kollasel käinud 3 korda (nendest 2 ühe päeva lennutamise jooksul). Mul ausalt öelda pole aimugi, kui kaugel endine plats ja rajatud plats teineteisest asetsevad. Seda just sageduste jagamise asjus
Terve vana. ( teie netti lehekyljel olen ma jah uus.Pyyan ainult ennast kursis hoida mis ka eesti pool toimub.) Muidu vana tegija, kuulun soomes kahte lennoki kerho ja maksan iga aasta aasta maksu.(Silveriga käisime mölemal platsil) Teiega päriselt yhineda ei tule vist välja, kuna olen soomes elanud kaheksa aastat ja vaevalt et ma eesti tagasi tulen. Lihtsalt puhkuse aeg kui tulen eesti puhkama möttlesin lennukid kaasa vötta ja eesti platsid läbi käia, kui muidugi ilma on
-
- Posts: 123
- Joined: Sun May 04, 2008 22:53
- Location: Ridali
- Contact:
Tere ! Arvan, et Vanal on suhtumine mingisse mõõtmetelt olematusse platsi täiesti vale. Tekkinud on tal "omanikutunne", mida ei saa seostada ei kulunud raha ega töötundidega. Mingi missioonitunne peab ka olema, mille vilju saab hiljem noppida. Elu ja tegevus peab käima, küll hakkavad ka teised hiljem siis selle kollase heaks end liigutama. Meile on Ridalis huvitav lennutajate tegemisi jälgida. Seriff maksis terve kamba eest ühe klubiliikme aastamaksu 1500 eek, niidab nii oma kui klubi murutraktoriga lennuplatsi ja tunneb end arvatavasti päris koduselt. Niidame ja hooldame Ridali lennuvälja (40 ha) ühikondlikus korras, lennuväli on sertifitseeritud ja saabunud mudelistid on teretulnud. Laupäeval mahtusid lendama nii klubi lennukid, plaanerid, Pakker Avio oma kolme Cessnaga ja ka rida lennutajaid. Intsidente oli mitmeid, aga mingit jura ei tekkinud. Kõike saab lihtsalt lahendada ja ei pea mingite jamadega tegelema. Ridalis ei katsu keegi kellelegi pähe istuda, lihtsalt tuleb olla normaalne. Nii alustades jääb see kollane lihtsalt tühjaks ja üksi ei ole lennutamisel mingit jumet. Hinnang minu "mätta" otsast, jura, mida Vana ei loe !
Oma mudel puudub , sest raha ja aeg kaob Ridalisse ära.
Oma mudel puudub , sest raha ja aeg kaob Ridalisse ära.
ma soovitaks selle teema lukku panna
kes tahtis midagi öelda, on saanud oma võimaluse
ootame vihma ja niidame muru ära ja lennutame lennukeid ja koptereid
ei ole enam vaja joriseda kui halb vana on, tänu temale on meil äge lennuväljak olemas.
mina isiklikult poleks suutnud kõike seda kokku organiseerida, ei maaomanikke, ei traktoreid, teerulle, rahalist fondi jne
kes tahtis midagi öelda, on saanud oma võimaluse
ootame vihma ja niidame muru ära ja lennutame lennukeid ja koptereid
ei ole enam vaja joriseda kui halb vana on, tänu temale on meil äge lennuväljak olemas.
mina isiklikult poleks suutnud kõike seda kokku organiseerida, ei maaomanikke, ei traktoreid, teerulle, rahalist fondi jne
kogun vanu vene lennukimootoreid
Hei,
lukku võiks panna negatiivsed postitused teemal a la kes ei tohi Kollasele tulla, kes tohib tulla ainult plaaneriga ja kes ainult võistlemiseks. Vastasel juhul hakkab kõik otsast peale niipea kui Vana vastavate avaldustega sõna võtab. Kuigi, mitte inimene pole jama, vaid idee. (J, kui Sa kritiseerid inimest, siis Sa oled ebaõiglane tolle hea poole suhtes mida Ropka ennist esile tõi ja see võib riivata kaaslennutajate õiglustunnet).
Minu arust peaks olema olemas ka mingisugune lennutajate põhiseadus, mis võiks kõlada umbes nii, et igal inimesel on õigus lennutada oma lennuvahendeid, kui see ei piira teiste inimeste samasugust õigust. Sinna juurde eraomandi puutumatus, aga kõik muu tuleb teises järjekorras alles ja PEAB SELLEGA KOOSKÕLAS OLEMA!
Minu kui planeristi jaoks pole seda niidetud ja silutud lapikest vaja, ma ei kasutaks seda niikuinii. Algne toetus oli lihtsalt poolehoiuavaldus kaaslennutajatele. Kui ma aga ei sega teisi lendamast ja oma lapikesest rõõmu tundmast, siis võiks keegi seletada, miks ma ise seal lähedal lennata ei tohi. See on nagu põhimõtteliselt vale ja sellega pole minu arust võimalik leppida.
Loomulikult võib aidata kedagi ka siis, kui endal sellest mingit otsest kasu ei ole, aga ma jätaks selle ikkagi enda otsustada, et keda siis ja mis viisil ma aitan. See ei saa olla sunduslik ja kui ma vajan kellegi abi otsustamisel, et mida täpselt teha, siis olgu soovitajad mureta, küll ma küsin (näiteks oma naiselt).
AndrusK
lukku võiks panna negatiivsed postitused teemal a la kes ei tohi Kollasele tulla, kes tohib tulla ainult plaaneriga ja kes ainult võistlemiseks. Vastasel juhul hakkab kõik otsast peale niipea kui Vana vastavate avaldustega sõna võtab. Kuigi, mitte inimene pole jama, vaid idee. (J, kui Sa kritiseerid inimest, siis Sa oled ebaõiglane tolle hea poole suhtes mida Ropka ennist esile tõi ja see võib riivata kaaslennutajate õiglustunnet).
Minu arust peaks olema olemas ka mingisugune lennutajate põhiseadus, mis võiks kõlada umbes nii, et igal inimesel on õigus lennutada oma lennuvahendeid, kui see ei piira teiste inimeste samasugust õigust. Sinna juurde eraomandi puutumatus, aga kõik muu tuleb teises järjekorras alles ja PEAB SELLEGA KOOSKÕLAS OLEMA!
Minu kui planeristi jaoks pole seda niidetud ja silutud lapikest vaja, ma ei kasutaks seda niikuinii. Algne toetus oli lihtsalt poolehoiuavaldus kaaslennutajatele. Kui ma aga ei sega teisi lendamast ja oma lapikesest rõõmu tundmast, siis võiks keegi seletada, miks ma ise seal lähedal lennata ei tohi. See on nagu põhimõtteliselt vale ja sellega pole minu arust võimalik leppida.
Loomulikult võib aidata kedagi ka siis, kui endal sellest mingit otsest kasu ei ole, aga ma jätaks selle ikkagi enda otsustada, et keda siis ja mis viisil ma aitan. See ei saa olla sunduslik ja kui ma vajan kellegi abi otsustamisel, et mida täpselt teha, siis olgu soovitajad mureta, küll ma küsin (näiteks oma naiselt).
AndrusK
Last edited by ak on Tue Jun 03, 2008 23:37, edited 2 times in total.
Aga mina olen oma 500eek eest vähemalt saand huvitavat juttu lugeda selle teema alt
Kollasele ei tahaks küll enam minna peale kõike seda mis siin toimub...
Lendan parema meelega piibel või ridalis edasi, seal pole mulle kunagi keegi midagi ette heitnud, alati on sõbralike naeratustega vastu võetud!
See lendamine pole ikkagist töö ega kohustus, pigem ikka sõbrad, ajaviide ja hobi!
Kollasele ei tahaks küll enam minna peale kõike seda mis siin toimub...
Lendan parema meelega piibel või ridalis edasi, seal pole mulle kunagi keegi midagi ette heitnud, alati on sõbralike naeratustega vastu võetud!
See lendamine pole ikkagist töö ega kohustus, pigem ikka sõbrad, ajaviide ja hobi!
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G
Maksim Keks 5228035
T-REX 700
kanal: 2,4G
Maksim Keks 5228035
Väike valik vana džuudovõtetest:
2007.a.
2007.a.
2008.aTeen mart63 otsustamise lihtsamaks.
Kui soovid tuleval aastal kollasel lennutada, siis toetad.
Ja nii meile tünga tehtigi. Mart sai maksmisest hoolimata ülemaailmse vana hõike internetis:PS. Ropka eksis pisut. On osalised, toetajaid me ei vaja.
Mart63 pole õigust kollasel RC mudelit lennutada.
Last edited by [J] on Wed Jun 04, 2008 1:09, edited 1 time in total.
Justnimelt... ei tasuks seda unustada! Võiks selle loosungiga nokamütsi või t-särgi omale teha, kui kipub ununema. Kõiksugu muid kohustusi on elus piisavalt, mudelism võiks siiski nendest priiks või enamvähem priiks jääda.Keks wrote:See lendamine pole ikkagist töö ega kohustus, pigem ikka sõbrad, ajaviide ja hobi!
Ja lõppkokkuvõttes. Platsi korrastustöödel kohal käijad on minumeelest päris õiges proportsioonis sellega, kes ja kui palju platsi kasutab, niiet selles osas peaks tegelikult kõik paigas olema. Seda kõike reguleeriks elu ise-enesest väga hästi, nii nagu Ridalis ja igalpool mujalgi. Pole vaja eraldi käskijat, poojat ning arvestuse pidajat. Kui ma käiks üle päeva lennutamas, satuksin kindlasti ka kasvõi juhuslikult mõnele kivikoristusoperatsioonile. Kuid nagu siit lugeda, siis PALJUD rahalised toetajad/osalised pole isegi kordagi või ainult mõne korra seal platsil lennutanud. Nende osas kõlanud "jõumeetodite" kasutamine arusaadavalt tekitab trotsi, viha ja tunnet, et nüüd on küll midagi valesti. Loodetavasti sellest saavad lõpuks KÕIK aru, mitte 99% foorumi lugejatest.
Ma arvan, et üldiselt on Kollase platsi kasutuskorra point enamikele siiski selge. Kui ma peaks jälle mõne lendava mootorlennuki omale kokku saama, siis lähen ikkagi Kollasele ja ütlen ka kõigile tere Tõenäoliselt kipuksin ise mootorlennukit lennutama ikkgi praegusel "looduslikul" stardi-maandumisrajal, kuna uus rajatud rada on vastikult Paldiski mnt lähedal - kaardilt hinnanguliselt kuskil 250-350m ja pole võimatu, et seal mootorlennuki lennutamine üle-üldse ohtlikuks osutub.
See, et kellelgi on Kollase platsi maa-omanikega suusõnalised kokkulepped, on igati tore ja hea, et maa-omanikud lennutajaid sealt ära ajama ei tule. Nagu juba öeldud, on seal alal lennukeid juba aastaid ja aastaid lennutatud ja tehakse seda ka edaspidi ilma, et keegi seda eraldi lubama peaks. Valgel ajal rahu, heinamaad ja mida iganes rikkumata sealt ära ajada väga ikka ei tohi ja polegi ju põhjust.
NB! Mootorlennukitele kruvige alati korralikud summutid külge. Olen ise seal samas kõrval eramaja hoovis mõned korrad viibinud ja see põristamine toimub ikka VÄGA lähedal neile Nüüdseks on kohalikud aga sellega juba vaikselt ära harjunud
Lauri Laidna - www.pistik.com
kollane
kuulge lendurid.Asi enam hullemaks minna ei saagi.siis,kui Kunnile mingi kohalik jobu autoga ette sõitis,olite kõik nn. Marosovid(jutuga)Kui aga Vana püüab natukenegi võrdlust jalule seada olete kõik kõvad mehed(a.la polegi sinu platsi vaja)Aga pange end tema asemele...orgunn,papi kogumine,traktorid randaalid rullid kivikoristus muru ,jne,jne,aga millegipärast meeldib kollane enamikule rohkem,kui Piibe. Mõtisklegem.
Hei,
inimesi kes on midagi head korda saatnud on mitmeid, nimetaks mõningaid neist (suvalises järjekorras).
Marek - inimene kes tõi Kollasele kvartsipuu (sellest on kasu kõigil). Sama inimene oli ka initsiaator varustamaks poode uue mudelisti juhistega. Lisaks on ta mitmeid algajaid treeninud ja muidu meeleolu kõrgel hoidnud.
Lauri, kelle foorumis me siin jätkuvalt oleme ja ennast hästi tunneme, kes organiseerib võistlusi, suhtleb riigiasutustega jne. Soovijad võiks mõtiskleda, mis oleks saanud, kui Pistiku foorumit oleks aetud samadel alustel kui vana Kollast püüab ajada - kujutan ette midagi sellist, et "kes poest kaupa ei telli see ei postita siia" vms. Aga õnneks see ei läinud nii.
Einar rääkis missioonitundest, küllap see ongi see, mis häid asju edasi viib.
AndrusK
inimesi kes on midagi head korda saatnud on mitmeid, nimetaks mõningaid neist (suvalises järjekorras).
Marek - inimene kes tõi Kollasele kvartsipuu (sellest on kasu kõigil). Sama inimene oli ka initsiaator varustamaks poode uue mudelisti juhistega. Lisaks on ta mitmeid algajaid treeninud ja muidu meeleolu kõrgel hoidnud.
Lauri, kelle foorumis me siin jätkuvalt oleme ja ennast hästi tunneme, kes organiseerib võistlusi, suhtleb riigiasutustega jne. Soovijad võiks mõtiskleda, mis oleks saanud, kui Pistiku foorumit oleks aetud samadel alustel kui vana Kollast püüab ajada - kujutan ette midagi sellist, et "kes poest kaupa ei telli see ei postita siia" vms. Aga õnneks see ei läinud nii.
Einar rääkis missioonitundest, küllap see ongi see, mis häid asju edasi viib.
AndrusK
võrdle Piibe maanteega-seal tee kaugus maandumisrajast ehk 50 m kaugusel ja häda pole midagi.Üldiselt arvestades päikese liikumist sellel platsil jääb lennusektor alati heinamaale,Tabasalu-Tallinna poolsele alale.Selle heinamaa kohal jäävad ka elamud vähe kaugemale,kuigi võibolla segame hooldekodu-samas on hooldekodu juba nii suure tee ääres,et seal vaevalt mudelit enam keegi häirivalt eraldi kuuleb.Paldiski mnt poolsel alal on päike kogu aeg sektoris,kuni õhtu mingi kella 1700-ni.Paldiski mnt lähedal - kaardilt hinnanguliselt kuskil 250-350m ja pole võimatu, et seal mootorlennuki lennutamine üle-üldse ohtlikuks osutub
Rõõmsa jällenägemiseni Kollasel platsil
ei usu,et probleemi üldse tekib,kuna vaadates crashe läbi aegade (ma mõtlen kohaliku tähtsusega ja siiamaani),mis on mootorlennukitega juhtunud on lennuki "maasepuurimise" koht olnud enamjaolt mitte kaugemal,kui 100m piloodist.Eks siin mängib ka rolli see,et lendame suht enda lähedal,ennem on meil probleeme laagri ja autode kohal lendamisega.Vale piloteerimisotsuse või oskamatuse korral jõuab lennuk autodeni keskmiselt 2 sekundiga ja tagajärjed võivad olla hullud.
See võib osutuda tõsiseks probleemiks
Tabasalu poole pööraval ristmikul on piirkiiruseks 70. Enne Hüüru silda on samuti 70 märk. 90 km/h on nende vahel väike jupp, vaevalt seal 120 sõidetakse. 90...100 vast küll. 120 märki ma seal näinud ei ole.[J] wrote:Paldiski maantee on siiski Piibega võrreldes ülitiheda liiklusega kiirtee, kus enamusel pidevalt 120 rauas. Vale piloteerimisotsuse või oskamatuse korral jõuab lennuk autodeni keskmiselt 2 sekundiga ja tagajärjed võivad olla hullud.
See võib osutuda tõsiseks probleemiks.
Ja vahet ei ole kes kui kiiresti seal sõidab, mina sõidan seal rattaga 25 km/h. Mujale ei oleks saanud platsi teha. Teest kaugemale on veelgi kivisem maa.
[quote="vana"]Ei viitsi seda jura lugeda, viimast Lauri juttu vaatasin põgusalt.
Kordan VIIMAST korda....
Olen vahelduva eduga kõrvalt jälginud seda "teravnenud" arutelu antud teema ümber ja tuleb tõdeda - pisut kurb on jõuda jällegi tõdemusele, et üks pigitilk kipub kogu meepoti ära rikkuma...
Tahaks uskuda ja loota, et kogu see "virrvarr" on tingitud valesti valitud väljendite ja vahendite kogupuntrast mis ühel hetkel lihtsalt mürinal allamäge veerema hakkas...
Olgugi et isegi meie poisiga oma näpud saime eelmisel aastal seal paar korda mullaseks siis ikkagi nagu siin Keks ja veel keegi on tõdenud on isu kollasele lennutama minna igati kärbunud...
Ma ei tea kuidas "vana"..l selle asjaga lood on aga meie oleme sisenenud sellesse seltskonda eesmärgiga suhelda normaalsete hobitajatega ja seda pingevabalt ... s.t. mitte tunda end kui muiduleivasööja-rongistmahajääjana...
Kuniks on olemas Piibe lendame seal...
NB! eile sai isegi Mareku maja kõrval Lasnagorskis Homer vihaseks aetud...
Kordan VIIMAST korda....
Olen vahelduva eduga kõrvalt jälginud seda "teravnenud" arutelu antud teema ümber ja tuleb tõdeda - pisut kurb on jõuda jällegi tõdemusele, et üks pigitilk kipub kogu meepoti ära rikkuma...
Tahaks uskuda ja loota, et kogu see "virrvarr" on tingitud valesti valitud väljendite ja vahendite kogupuntrast mis ühel hetkel lihtsalt mürinal allamäge veerema hakkas...
Olgugi et isegi meie poisiga oma näpud saime eelmisel aastal seal paar korda mullaseks siis ikkagi nagu siin Keks ja veel keegi on tõdenud on isu kollasele lennutama minna igati kärbunud...
Ma ei tea kuidas "vana"..l selle asjaga lood on aga meie oleme sisenenud sellesse seltskonda eesmärgiga suhelda normaalsete hobitajatega ja seda pingevabalt ... s.t. mitte tunda end kui muiduleivasööja-rongistmahajääjana...
Kuniks on olemas Piibe lendame seal...
NB! eile sai isegi Mareku maja kõrval Lasnagorskis Homer vihaseks aetud...
----------------------------------------------------------
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
CAP 580
Super Tiger 90
MX 12
SMC 14
Kanalid: 72
Kellel on Tabasalu lähedal (õismäe, mustamäe, vääna jne...) laenata järelkäru? Mitte aiult 1x vaid mitu korda kuus, et saaks murutraktori Kollasele platsile viia. Uus plats tervenisti traktoriga üle niita ja siis veel tavalise niidukiga hästi madalalt lõigates rist keskele teha. Eile Kuno ja Ropka seda platsi seal hoogsalt niitsid aga jah terve plats käsiniidukiga üle niita on ajasurm.
K.
K.
Lubasin teemat mitte rohkem kommenteerida, aga kuna seda minu käest ekstra paluti, siis olgu siin veel pisike lisa...
Täiendaks, et ilmselt on asjas oma osa ka mõningases liigses tähenärimises, ilmselgelt mõlemalt poolelt... Kusjuures, seoses sellega on ilusasti teatud kohast alla lastud ka asja sisuline point.
Järgnev aga küsimus igaühele endale, selline enda käest küsimiseks ja mitte siia foorumisse lahmimiseks:
- kas mul on moraalne õigus käia platsil, mille ehitamisel ja hooldamisel ma pole seni kaasa aidanud ega _kavatse seda teha ka tulevikus teha_? Ja kui mul ka selline eneseõigustus on, kuidas mõjutab see tulevikus minu jaoks olulisi harrastustingimusi Eestis?
Minu kysimises on (on alati olnud) rõhk kohal "tulevikus". IMHO (vähemalt minu enda jaoks) on vastus sellele küsimusele selgelt EI. Ma ei saaks näiteks Kunot kohates temaga ühel platsil lennutades ennast mugavalt tunda, kui ma tean, et tema niidab korra kuus seda platsi, aga mina mitte... Ja ma tean, et see lugu on (hoiatavaks) õpetuseks neile, kes kavatsevad Eestis (lennu)mudelismi alal mingit algatusvõimet ülesse näidata.
Õnneks on sellele EI-le imelihtne lahendus...
PS. Kui kõik see lahmimisele kulunud aeg oleks kulunud seda lahendust realiseerides, oleks meil ilmselt hetkel Tallinna ümber mitu uut lennutusplatsi
Täiendaks, et ilmselt on asjas oma osa ka mõningases liigses tähenärimises, ilmselgelt mõlemalt poolelt... Kusjuures, seoses sellega on ilusasti teatud kohast alla lastud ka asja sisuline point.
Järgnev aga küsimus igaühele endale, selline enda käest küsimiseks ja mitte siia foorumisse lahmimiseks:
- kas mul on moraalne õigus käia platsil, mille ehitamisel ja hooldamisel ma pole seni kaasa aidanud ega _kavatse seda teha ka tulevikus teha_? Ja kui mul ka selline eneseõigustus on, kuidas mõjutab see tulevikus minu jaoks olulisi harrastustingimusi Eestis?
Minu kysimises on (on alati olnud) rõhk kohal "tulevikus". IMHO (vähemalt minu enda jaoks) on vastus sellele küsimusele selgelt EI. Ma ei saaks näiteks Kunot kohates temaga ühel platsil lennutades ennast mugavalt tunda, kui ma tean, et tema niidab korra kuus seda platsi, aga mina mitte... Ja ma tean, et see lugu on (hoiatavaks) õpetuseks neile, kes kavatsevad Eestis (lennu)mudelismi alal mingit algatusvõimet ülesse näidata.
Õnneks on sellele EI-le imelihtne lahendus...
PS. Kui kõik see lahmimisele kulunud aeg oleks kulunud seda lahendust realiseerides, oleks meil ilmselt hetkel Tallinna ümber mitu uut lennutusplatsi