Deproni värvimine
Deproni värvimine
Järsku teadjamad mehed oskavad öelda, kas meie ehitus/autovaruosade poodides vms on mingit aerosool värvi millega sobiks värvida depronit (ei söövita seda). Foorumites on juttu mingitest vesialusel akrüülvärvidest (acrylic), st et peab hakkama tellima spets värve. Uuemad autovärvid on samuti vesialausel, kuid nende hind on üle mõistuse.
Ehituspoodides on olemas igasuguseid vesialusel värve, aga mulle tundub, et kui pintsliga hakata värvima, siis läheb seda lennukile palju (kaalu tuleb juurde lennukile). Mudugi on võimalik kasutada värvipüstolit, kuid siis on vaja ka kompressorit, seda mul ei ole või on järsku kellelgi mingi kaval nipp olemas?
Ühesõnaga, kui kellelgi on olemas kogemus, siis andke inffi.
NB! Selle foorumi olen läbi otsinud - info üsna üldine, lääne foorumites keskendub jutt nendele värvidele, mis on neil saadaval või siis tellimiskaup.
Ehituspoodides on olemas igasuguseid vesialusel värve, aga mulle tundub, et kui pintsliga hakata värvima, siis läheb seda lennukile palju (kaalu tuleb juurde lennukile). Mudugi on võimalik kasutada värvipüstolit, kuid siis on vaja ka kompressorit, seda mul ei ole või on järsku kellelgi mingi kaval nipp olemas?
Ühesõnaga, kui kellelgi on olemas kogemus, siis andke inffi.
NB! Selle foorumi olen läbi otsinud - info üsna üldine, lääne foorumites keskendub jutt nendele värvidele, mis on neil saadaval või siis tellimiskaup.
Värvisin depronit markeriga. Üks marker maksab u. 20kr.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... icture_065
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... icture_070
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... icture_065
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... icture_070
Calmato trainer 40
SILENCE
MX-12 kanal 79
SILENCE
MX-12 kanal 79
Kui kompressorit ei ole, aga püstol on, siis mina isiklikult olen selle probleemi lahendanud auto tagavara rattaga, pistad kusagil teeninduses sutsu rohkem ôhku sisse ja asi toimib Olen ise niimodi oma suurt paati värvinud, enne kui omal kompressorit polnud.
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Vot see on hea nipp! Katsetan ära.
Maja värvimisest oli alles veidi vesialusel värvi "Vivacolor VILLA AKVA". Tegin hästi lahja segu: 1 osa vett, 2 osa värvi. Kandsin pintsliga peale, vedel värv valgus ise ilusti laiali, et ei jäänud piltsli jälgi näha. Moodustus kile pind ja siis panin tavalise aerosoolvärvi (saadav igas ehituspoes, ColorWorks värvid) selga, nüüd enam ei sulatanud deproni.silver wrote:Kui kompressorit ei ole, aga püstol on, siis mina isiklikult olen selle probleemi lahendanud auto tagavara rattaga, pistad kusagil teeninduses sutsu rohkem ôhku sisse ja asi toimib Olen ise niimodi oma suurt paati värvinud, enne kui omal kompressorit polnud.
No nii, siin on siis lõpptulemus, kiitke heaks või laitke maha. Lennuk tehtud siin http://www.parkjets.com/t-38.html olevate jooniste järgi. Proovi lend oli stabiilne, vajalik veits timmida (kole äkiline). 100% rahule ei jää tulemusega, sest enda kärsitusest ei viimistlenud enne värvimist korralikult (nt pahteldamine). Kuid sellegi poolest on see tegelikult esimene linnuke, mille olen jõudnud/viitsinud lõpuni valmis tehe, enne kui ta ribadeks sõidan. Aga tänu Teile on nüüd palju uusi ideid ja kohen hakkne ka uut lindu tegema.[/url]
Last edited by parkjet on Sat Aug 09, 2008 13:29, edited 3 times in total.
Mina tegin samat asja, ainult pva liimiga kunagi, kellel huvi on, vist vähe odavamalt kätte saadav. tekitas ka kaitsekihi peale.Maja värvimisest oli alles veidi vesialusel värvi "Vivacolor VILLA AKVA". Tegin hästi lahja segu: 1 osa vett, 2 osa värvi. Kandsin pintsliga peale, vedel värv valgus ise ilusti laiali, et ei jäänud piltsli jälgi näha. Moodustus kile pind ja siis panin tavalise aerosoolvärvi (saadav igas ehituspoes, ColorWorks värvid) selga, nüüd enam ei sulatanud deproni.
56481228- Erkki
Sama "pulbrilist" värvi kihti täheldasin minagi, kui värvisin lennukit. See värv mis aerosooliga lennukist mööda läks, see kogunes alusele millel värvisin ning hiljem pühkisin selle aluse nö "tolmust" puhtaks.AndresO wrote:Olen katsetanud tavaliste neoon-aerosoolidega (dupli-color ja plasti-kote). Kui pealekantav kiht on hästi õhuke, siis maerjal sulama ei jõua hakata. Neid kihe tuleb siis kanda peale päris mitmeid. Samas kui pihustada liiga vähe ja kaugelt, on oht et kate jääb 'pulbriline' ja tuleb nühkides maha.
See PVA liimi variant tundub kah hea - tõenäoliselt annab depronile ka elastsust juurde.
Järsku on kellelegi veel mõni nipp varuks, kuidas depronit värvida.
Huvitav, kas käepäraste vahenditega on võimalik ka depronist tehtud lennukitele värvimisel saada näiteks selline läige
- Nullpointer
- Posts: 110
- Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
- Location: Tartu
Autovärvid katavad väga hästi.
Võib-olla ei hakka vesialusel autovärvidega depron sulama. Minimaalne kogus on tavaliselt 100g paksu (ma ei tea kas vesialusel värvide töösegule pannakse vedeldit). Sikkens/Lesonal on tõenäoliselt kõige odavam, aga ma pole kaua aega selle teemaga enam tegelenud. "Ajavaim" oli firma nimi, mis sikkens/lesonali vanasti müüs.
Võib-olla ei hakka vesialusel autovärvidega depron sulama. Minimaalne kogus on tavaliselt 100g paksu (ma ei tea kas vesialusel värvide töösegule pannakse vedeldit). Sikkens/Lesonal on tõenäoliselt kõige odavam, aga ma pole kaua aega selle teemaga enam tegelenud. "Ajavaim" oli firma nimi, mis sikkens/lesonali vanasti müüs.
Minu jaoks on see autovärv siuke kahtlane asi .Ostsin akrüülautovärci (kui juba akrüül-siis minu loogika järgi peaks see nagu vee baasil olema)aga tutkit, hea et enne proovisin vahutüki peal - kohe tegi suure augu sisse. Panin siis prilli pähe ja loen sellelt pisikeselt sildilt,et atsetooni baasil.Mina olen siiamaani aru saanud,et KÕIK akrüülid on vee baasi.Pole nagu värvi ala spets aga ju olen ma siis asjadet täitsa valesti aru saanud.
Kui juba depronit vaja kõvemaks teha siis võiks seda tollesama PVA liimiga ja pruuni jõupaberiga üle kleepida.Pind jääb üsna kõva -ise proovisin, muidugi kaalu tuleb ka juurde.Paber tuleb enne kleepimist märjaks teha siis liim läheb paremini sisse ja paber ise on pehmem ja liibub paremini ka kõverpindade ümber.Võibolla tasuks katsetada parketilakiga see peaks väga kõva pinna tekitama
Kui juba depronit vaja kõvemaks teha siis võiks seda tollesama PVA liimiga ja pruuni jõupaberiga üle kleepida.Pind jääb üsna kõva -ise proovisin, muidugi kaalu tuleb ka juurde.Paber tuleb enne kleepimist märjaks teha siis liim läheb paremini sisse ja paber ise on pehmem ja liibub paremini ka kõverpindade ümber.Võibolla tasuks katsetada parketilakiga see peaks väga kõva pinna tekitama
Mingi depronist tüki jaoks sikkensi ostmine tundub natuke kahtlase kulutusena, tegu on üpris kalli kraamiga. Kas see vedeldi ei ole ise miskit lahusti sarnast ja seetõttu ka vahule kõlbmatu?Nullpointer wrote:Autovärvid katavad väga hästi.
Võib-olla ei hakka vesialusel autovärvidega depron sulama. Minimaalne kogus on tavaliselt 100g paksu (ma ei tea kas vesialusel värvide töösegule pannakse vedeldit). Sikkens/Lesonal on tõenäoliselt kõige odavam, aga ma pole kaua aega selle teemaga enam tegelenud. "Ajavaim" oli firma nimi, mis sikkens/lesonali vanasti müüs.
Algse paksusega sikkens on minumeelest küll ilmselgelt liiga paks, et otse mudeli peale pihustada.
- Nullpointer
- Posts: 110
- Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
- Location: Tartu
Ma ei tea, millega nad neid nn uue põlvkonna st vesialusel värve lahjendavad.
Tegelikult on olemas ka igasuguseid plastiku krunte jms., aga kõike seda on mõttekam poest küsida (ja deproni tükk kaasa võtta).
Sikkensist odavam bränd on Lesonal (aga sisuliselt sama firma). Vanasti oli Lesonal Sikkensist ca poole odavam. Kallis vist ikkagi.
Tegelikult on olemas ka igasuguseid plastiku krunte jms., aga kõike seda on mõttekam poest küsida (ja deproni tükk kaasa võtta).
Sikkensist odavam bränd on Lesonal (aga sisuliselt sama firma). Vanasti oli Lesonal Sikkensist ca poole odavam. Kallis vist ikkagi.
kui sa peale cbjuss tehnikat kasutades oled oma lennuki ära värvinud ja siis aerosoolpurgiga lakki peale lased mitu õhukest kihti, peaks läikima jääma küll.parkjet wrote:Huvitav, kas käepäraste vahenditega on võimalik ka depronist tehtud lennukitele värvimisel saada näiteks selline läige
56481228- Erkki
Ma tegin hetk tagasi katsetusi kahe värviga .Üks osa oli PVA liimiga krunditud ja sinna peale lasin musta matti aerosoolvärvi ja sinna kõrvale pitseldasin PVA ja musta guass värvi segu.Ma ei tea kui objektiivne selline võrdlemine saab olla ,aga PVA&guassi segu oli ikka tunduvalt läikivam.Paketi lakk,mis on tehtud vee baasil peaks olema ju seesama PVA ja läigib vägagi.Muidugi mina oma loogika järgi teeks kogu kupatuse võimalikult matiks,sest depronit ikka nii siledaks ei tee,et kõrgläige seal peal ilus välja näeks.Matt värv aga näitab vähem aluspinna konarusi välja