Brushless set.

Autod mis mõeldud kõval pinnal sõitma!
Post Reply
User avatar
Wreckie
Posts: 359
Joined: Mon Jan 07, 2008 17:11
Location: Kagu-Eesti, Tallinn

Brushless set.

Post by Wreckie »

Tere,
Mõtlesin, et prooviks siis Brushless mootori ära:), kavas kasutada mitte Li-Po akut, vaid Ni-Cd'd. Autoks on Stock Sprint 2 Sport
Kas Brushless mootoril peab olema eraldi Speed controller? või ajab stock ka asja ära?
Kas Brushless mootoriga kestab aku kauem kui brushed mootoriga, seda on raske uskuda, sest Brushed mootor toodab vähem võimsust, seega peaks ju vähem akut võtma.
Üldse, millist komplekti soovitate?
Ei pea olema tipp klass, võiks olla selline millega oleks vahet tunda, et on palju parem.
Tänud!
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Re: Brushless set.

Post by Võsalendur »

Brushless mootor vajab brushless mootorile mõeldud regu. Brushed mootori regu ei sobi. Brushed mootori kasutegur on reeglina väiksem kui brushless mootoril, seega brushlessi kasutades jõuab rohkem akust võetavast "mootori võlli otsa".
User avatar
Wreckie
Posts: 359
Joined: Mon Jan 07, 2008 17:11
Location: Kagu-Eesti, Tallinn

Post by Wreckie »

Nii, aga oskate soovitada mõnda mõistliku komplekti?
Ja seda ka veel, et miks Brushless mootoril on 3 juhet ? 1 on mass :lol: ?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Wreckie wrote:Nii, aga oskate soovitada mõnda mõistliku komplekti?
Ja seda ka veel, et miks Brushless mootoril on 3 juhet ? 1 on mass :lol: ?
Oh ei - seal kordamõõda nad kõik nii plussid kui ka miinused ;)
Nimelt nende kolme juhtme abil tekitatakse põõrlev magnetväli - a kui võõraid keeli valdad, siis FAQ päris abiks.
User avatar
uljaspea
Posts: 40
Joined: Mon Apr 21, 2008 7:50
Location: Tallinn

Post by uljaspea »

Teadmiseks siis sulle, et alates 01.01.2009 on stock klassis lubatud ainult 17.5T brussless ja lipo aku. Nüüd siis mõtlemiseks, et kui sul hetkel ei ole midagi olemas siis tuleks need asjad ainult muretseda. Ütlen veel lisaks, et nendest asjadest ainult ei piisa, et sellise masinaga võidusõita teistega. Lisaks veel carbon põhi ja ülemine plaat, uued amordid, diffrid, kardaanid, rehvid ja kere.
Ise sõitsin täna just sama masinaga esimest korda. Tulems ei olnud eriti rahuldav (asi jäi regu taha kinni).
HPI Sprint 2 Sport / HPI Baja SS / CEN Matrix
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ma ei mõista, miks peaks NiCd/NiMH akut eelistama LiPole? Maksavad sama palju, LiPo aga kestab muretult 100+ tsüklit ära (100x10kond minutit!). Ka on NiCd/NiMH aku hooldamine paras peavalu, kui seda vähegi õigesti tahta teha.

Brushless mootor + Brushless regu + LiPo + LiPo ohutuks laadimiseks spets kott + LiPo laadija

Kui sul on akud juba olemas ja seestõttu ei taha LiPo-t, siis mõistan.

Osta brushless regu (nii hea kui rahakott võimaldab) ja normaalne/korralik 17.5T mootor, sest see on nagu öeldud juba 2009. aastast alates võistlustel ainus lubatud. Isegi kui võistlema ei kipu, tasub see võtta :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Hm,mis võistlus klassist on jutt :?:
User avatar
Wreckie
Posts: 359
Joined: Mon Jan 07, 2008 17:11
Location: Kagu-Eesti, Tallinn

Post by Wreckie »

Akud on jah mul juba olemas, Li-Pole pöördun kunagi hiljem, hetkel üks aku olemas ja ka ohutuse pärast. Kas see 17.5T Brushless mootor + Ni-Cd aku on tunduvalt võimsam kui 15T Brushed ?
User avatar
uljaspea
Posts: 40
Joined: Mon Apr 21, 2008 7:50
Location: Tallinn

Post by uljaspea »

Jutt käib on-road stock 1/10 klassist http://foorum.hpi.ee/viewtopic.php?t=3263&highlight=
HPI Sprint 2 Sport / HPI Baja SS / CEN Matrix
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

17.5T Brushless on enamvähem sama võimas kui korralik 27T harjadega mootor. Korralik harajadega 15T on tunduvalt kiirem, kui 17.5T brushless.

Võistlusklassidest : www.modelcar.ee

Rääkisime 1:10 elektri onroad stock klassist (piiratud mootoriga). Täna oli võistlemas 13 inimest.
Lauri Laidna - www.pistik.com
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Kas sinna stock klassi alla võiks minna Kyosho TF-5 mudel :?:
Kas võistlustel oleks midagi teha Kyosho G20 sandard stock mootoriga :?:
Mitu T võiks sellel mootoril olla :?:
Kas peaülekandeid võistlustel muudetakse :?:
Last edited by martc on Sun Sep 28, 2008 22:25, edited 1 time in total.
User avatar
Wreckie
Posts: 359
Joined: Mon Jan 07, 2008 17:11
Location: Kagu-Eesti, Tallinn

Post by Wreckie »

Niiet minu 15T brushed mootor on võimsam kui 17.5T brushless? Või sain valesti aru? Võistlustel eriti käima ei kipu, niiet võiks ming i3-9T poole vaadata? Mis hinnast need süsteemi hinnad muidu algavad?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Wreckie wrote:Niiet minu 15T brushed mootor on võimsam kui 17.5T brushless?
Nii peaks minu arusaama kohaselt olema jah, kui rääkida sama mõõtu võistlus-mootoritest. Harjadega mootori puhul jällegi kuluvad harjad ja kollektor vajab treimist. Reaalselt ilma hooldamata üle 30minuti sõitu läheb juba jamaks :wink:
martc wrote:Kas sinna stock klassi alla võiks minna Kyosho TF-5 mudel :?:
Kas võistlustel oleks midagi teha Kyosho G20 sandard stock mootoriga :?:
Mitu T võiks sellel mootoril olla :?:
Kas peaülekandeid võistlustel muudetakse :?:
1. - nii vähe kui ma asjast tean, võiks sobida küll. Tutvu võistlusmäärustega ja vaata täpsemalt. Tõenäoliselt vajad reeglitepärast keret (Mazda 6 või Dodge Stratus vms). Selle kohta ka reeglites kirjas. 300kr väljaminek
2. - G20 mootorist ei tea midagi. 20T mootor? Stock klassis sõidetakse see aasta veel 27T harjadega mootoriga või brushlessiga. Tutvu võistlusmäärustega. 01.01.09 alates 17.5T brushless ja 2S Lipo või 6Cell Nimh
3. - ülekannet ikka muudetakse. Peamiselt mootori temperatuuri abil. Kui 5-minutise sõidu lõpuks on mootori temperatuur 70 lähedale, on ülekanne õige. Sellisel moel ülekannet valides saad kõige suurema võimsuse mootorist kätte. Pinione tavaliselt on kohapeal saada raha eest.

Kahe nädala pärast pühapäeval Saue Gümnaasiumisse kohale :wink: Kaks nädalat tagasi üks käis vaatamas ja täna oli juba rajal uue mudeliga võistlemas...[/quote]
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Wreckie
Posts: 359
Joined: Mon Jan 07, 2008 17:11
Location: Kagu-Eesti, Tallinn

Post by Wreckie »

Tuleks ikka kohale, aga ise elan Tallinnast 260 KM kaugusel, väga kerge pole :D. Juhilubasid ka veel pole.
Post Reply