Air combat RC
Kas ma näen valesti või on neil tõesti peal OS LA-seeria "säästumootorid" ?
Lauri Laidna - www.pistik.com
Sellepärast ma uurisingi, et mis reeglite järgi te lennata mõtlete. Kui kellelegi meeldib ilus koopia, siis on ju tore. Aga tuleb üks või kaks meest, kes tahavad paremat lennukit ja ehitavad "sellise koleda kasti", mis lennuomadustelt peajägu üle That's my point...
Performance over beauty
Performance over beauty
Lauri Laidna - www.pistik.com
telliks äkki õhuvõitluse tarbeks selliseid mootoreid?http://alshobbies.com/shop/lookupstock. ... 6905&Desc=
kas oleks huvilisi,mõtlesime Valeriga mõned tellida.Äkki keegi veel ühineks,saaks saatmiskulusid kokku hoida.
Minu idee oleks siiski katsetada sellist labidakujulist lennukit,nagu olid vanasti ohjade otsas,valmistada lennuk vahust,paar tala sisse,kile peale ja ongi valmis
kas oleks huvilisi,mõtlesime Valeriga mõned tellida.Äkki keegi veel ühineks,saaks saatmiskulusid kokku hoida.
Minu idee oleks siiski katsetada sellist labidakujulist lennukit,nagu olid vanasti ohjade otsas,valmistada lennuk vahust,paar tala sisse,kile peale ja ongi valmis
Kuidas siis jääb, kas tulevad 1/12 poolkoopiad või vabaklass?
Mismoodi I-Virumaal tehakse?
Vene foorumitest on rohkem vabaklassi näha. Pool tosinat vaidtiiba auto najal reas.
Mootoritest SPADi lennutamise kogemuse valguses. 1m tiivaga jäi .40 OS MAX nõrgaks, .
46 oli just paras. Tiiva laius 600mm. Võitluslennukil on tiib muidugi kitsam, aga .18 on ikka õige vähe.
Suvel sai nähtud sarnase mootoriga pinisejat - õnnetu ei jõudnud korralikult õhkugi tõusta.
Link SPADide lehele, seal on ka mõned "combat" mudelid:
http://www.spadtothebone.com/SPAD/
VõitlusSPADid: http://www.spadcombat.co.uk/spad/
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-7cUmCksOXg
LA mootoritest. 46LA töötab iga ilmaga ja iga kütusega. Vihmaga ja lumes, +30 ja -15C,
nitroga ja ilma, kastooriga või sünteetikaga. Oma 5 korda maa sisse põrutanud. Pläriseb ja jöriseb,
aga lõppkokkuvõttes on stabiilsem, kui sportmootorid. Ei mäletagi, et oleks õhus välja surnud.
Mismoodi I-Virumaal tehakse?
Vene foorumitest on rohkem vabaklassi näha. Pool tosinat vaidtiiba auto najal reas.
Mootoritest SPADi lennutamise kogemuse valguses. 1m tiivaga jäi .40 OS MAX nõrgaks, .
46 oli just paras. Tiiva laius 600mm. Võitluslennukil on tiib muidugi kitsam, aga .18 on ikka õige vähe.
Suvel sai nähtud sarnase mootoriga pinisejat - õnnetu ei jõudnud korralikult õhkugi tõusta.
Link SPADide lehele, seal on ka mõned "combat" mudelid:
http://www.spadtothebone.com/SPAD/
VõitlusSPADid: http://www.spadcombat.co.uk/spad/
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-7cUmCksOXg
LA mootoritest. 46LA töötab iga ilmaga ja iga kütusega. Vihmaga ja lumes, +30 ja -15C,
nitroga ja ilma, kastooriga või sünteetikaga. Oma 5 korda maa sisse põrutanud. Pläriseb ja jöriseb,
aga lõppkokkuvõttes on stabiilsem, kui sportmootorid. Ei mäletagi, et oleks õhus välja surnud.
Ameerika vabaklassi reeglid: http://www.rccombat.com/documents/2008d ... 2008-1.pdf .
Kes ei viitsi vaadata:
Class . . . . . . . . Maximum Weight . . . . . . . Electric Maximum
1\2A = up to .061 cu in . . . 2.0 lbs (907g) . . . 2.0 lbs (907g)
A = up to .15 cu in . . . . . 2.5 lbs (1134g) . . . 3.0 lbs (1361g)
B = up to .30 cu in . . . . . 3.5 lbs (1588g) . . . 4.0 lbs (1814g)
C = up to .47 cu in . . . . . 5.0 lbs(1588g) . . . 5.0 lbs(1588g)
On veel spetsiaalne ohutum 0.15 klass: Slow Survivable Combat (SSC). Kiirused ~55mph (88 km/t).
Vabandust, et teemast kõrvale läheb. Võibolla tõsta vabaklass eraldi haru alla.
Kes ei viitsi vaadata:
Class . . . . . . . . Maximum Weight . . . . . . . Electric Maximum
1\2A = up to .061 cu in . . . 2.0 lbs (907g) . . . 2.0 lbs (907g)
A = up to .15 cu in . . . . . 2.5 lbs (1134g) . . . 3.0 lbs (1361g)
B = up to .30 cu in . . . . . 3.5 lbs (1588g) . . . 4.0 lbs (1814g)
C = up to .47 cu in . . . . . 5.0 lbs(1588g) . . . 5.0 lbs(1588g)
On veel spetsiaalne ohutum 0.15 klass: Slow Survivable Combat (SSC). Kiirused ~55mph (88 km/t).
Vabandust, et teemast kõrvale läheb. Võibolla tõsta vabaklass eraldi haru alla.
Mis mootoritesse puutub siis soovitaksin ka odavaid hiinakaid.LA töötab hästi,kuid kallim,sumps tuleb ka enamasti eraldi osta.Kui aga on suurem lennuk üle ,1meetri siis sobib küll LA -25 sest ta on gabariitidelt ja kaalult kõige väiksem ning jõudu piisavalt.LA de viga on selles,et nõel on karteri t.kaanega ühes tükis ,õnnetuse korral kipub katki minema.Karbuss on ka poolenisti plastist.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1310128Marek wrote:Mina saan ka varsti Mig-i õhku :p - Mardi Mig-i venna siis
Vaikselt valmimas.
Ausalt ,tunde ei lugenud.Kaks tiiba tegi mulle Aado Salumäe.Aga terve lennuki puidu osa Võttis u. 10 tundi.Kasutasin enamjaolt CA tüüpi kiirllimi.Kõige rohkem võttis aega joonisel plastdetailide Balsast ümberjuurutamine.Kabiini ja Kapoti vormid olid olemas. Tuleb siiski ka mõni Jak -9,mis on kujult JAK-3 kuid tiivaulatus suurem.Tuleb 1/12-le tiib u. 82 cm,see peaks lennuomadusi väheke parandama.Kahjuks ei tea täpset valmimsisaega,kuna ei tee neid ise.Ja tuleb teha veel ka kapoti ja kabiini vormid.Mis minu arvates tähtis on, et alati saab uue kere või tiiva vms.-e tellida meistri käest suht kiiresti.Pealegi on vähemalt tiiva konstrui üli vastupidav.Olen FW-190 D-ga paar apsakat teinud kuid tiib on täiesti OK. Murdus ainult kere küljest tiiva kinnitus.
olen openist osa võtnud vahelduva eduga juba mitu aastat, kuid plaanin mingi aeg 1-12 le ilmselt üle minna seoses asjaolude muutumisega eks näis.
ise olen ka ida-virust ja pean tõdema, et niinimetatud uut verd oleks siia kanti kindlasti vaja. kohalikud võistlejad on viimasel ajal sellele küsimusele korduvalt tähelepanu pööranud ja seoses sellega paluti mul foorumis sõna võtta ,et uurida kas ja kuipalju tõsiseltvõetavaid osavõtjaid foorumil osalejate hulgas leidub. käesoleva aasta kalendri leiate http://www.funpilot.ee/est.htm kodukalt, sealt saab ka muud erinevat inffi täitsa riigikeeles. kahjuks ei saa seda öelda sealse foorumi kohta (on olemas ainult vene keeles), kuid ega seal midagi lugeda ka ei ole. openis võib osa võtta praktiliselt kõigega ,mis lendab ,ise võtsin paar aastat tagasi varuvarjandina võistluse käigus kasutusele isegi pizzaboxi, millel peal 46 la mootor, kuna teised lennukid olin juba pilpaks saanud võistluse käigus. soe soovitus vabaklassist osavõtjatele on mitte osa võtta mingite 2 meetriste treeneritega, kui ei taha hea sihtmärk olla . kellel huvi aga 1-12 lennukitega võistelda ,kuid pole millega siis on võimalik meie kandis lasta teha suht arvestatavate lennuomadustega valmis lennukeid, kuni rtf-ini välja ,oleneb tellija vajadusest.
ühesõnaga, kui kellegil peaks tekkima mingeid küsimusi siis võtke julgesti ühendust.
ps; peale kõige muu müün maha soodsalt oma 50zdz bensumootoriga rtf 330l extra, kuna pole aega kõige jaoks, küsi hinda!
imre
imre.peenema@gmail.com
53800929
ise olen ka ida-virust ja pean tõdema, et niinimetatud uut verd oleks siia kanti kindlasti vaja. kohalikud võistlejad on viimasel ajal sellele küsimusele korduvalt tähelepanu pööranud ja seoses sellega paluti mul foorumis sõna võtta ,et uurida kas ja kuipalju tõsiseltvõetavaid osavõtjaid foorumil osalejate hulgas leidub. käesoleva aasta kalendri leiate http://www.funpilot.ee/est.htm kodukalt, sealt saab ka muud erinevat inffi täitsa riigikeeles. kahjuks ei saa seda öelda sealse foorumi kohta (on olemas ainult vene keeles), kuid ega seal midagi lugeda ka ei ole. openis võib osa võtta praktiliselt kõigega ,mis lendab ,ise võtsin paar aastat tagasi varuvarjandina võistluse käigus kasutusele isegi pizzaboxi, millel peal 46 la mootor, kuna teised lennukid olin juba pilpaks saanud võistluse käigus. soe soovitus vabaklassist osavõtjatele on mitte osa võtta mingite 2 meetriste treeneritega, kui ei taha hea sihtmärk olla . kellel huvi aga 1-12 lennukitega võistelda ,kuid pole millega siis on võimalik meie kandis lasta teha suht arvestatavate lennuomadustega valmis lennukeid, kuni rtf-ini välja ,oleneb tellija vajadusest.
ühesõnaga, kui kellegil peaks tekkima mingeid küsimusi siis võtke julgesti ühendust.
ps; peale kõige muu müün maha soodsalt oma 50zdz bensumootoriga rtf 330l extra, kuna pole aega kõige jaoks, küsi hinda!
imre
imre.peenema@gmail.com
53800929
toodete kohta niipalju, et hetkel saab ette tellides endale soetada ki-61 jaapan, millele sobib 2,5 cm3 mootor hinnaks 1200- ,mustang p-51 usa ka 2,5cm3 hind 1200- ja corsar 4cm3 mootori jaoks, hinnaks 1500-. lennukitele tuleb endal külge kruvida elektroonika ja mootor, kõik ülejäänud on juba olemas. võimalus on lasta ka see töö ära teha, kuid siis lisandub hindele veel keskeltläbi 300-400 eeki. nenedele lennukitele ei ole vaja kaasa otsida jooniseid ,mis on 1-72-le ega värviskeeme, kuna need on juba olemas ja need lennukid on kontrollitud. ka on võimalus osta need lennukid poole hinnaga, kuid siis on nad värvimata ja kokku panemata.
reeglite poole pealt veel niipalju, et lennukite koopia võib erineda pikkusest ja tiiva laiusest + -5% ja kere mõõdud võivad erineda 2 cm. miinimum kaal on 700gr ja max kaal ühe mootorilisel lennukil on 1500gr ja kahe mootorilisel 1800gr .elektrikate omanikud peavad arvestama veel selle tõsiasjaga, et aku peab pidama kogu lennu aja ehk siis 7min, juhul kui aku tühjenemise tõttu lennuk enne aega alla tuleb on tulemuseks 0 punkti. sisepõlekatel on keelatud kasutada resonantstoru ja ka ilma sumpsita ei tohi lennata, kasutama peaks originaalsummutit. lintide kohta niipalju, et pikkust peaks olema 12meetrit ja laius oli vist 1,5cm täpselt ei mäleta. osta saab seda linti tavaliselt vist saepoodidest, metsas kasutatakse sellist linti vist märkimiseks. lennuki värvid ei pea 100% olema samad kuid peavad olema sarnased. jooniseid on kolmes vaates tark omada, kuna vaidluse korral peale kellegi ebaõnnestunud võistlust on need hädavajalikud. mingit meeletut kontrolli ei toimu, kuid kahtluse korral võidakse ka kaaluda ja mõõta
loodan, et vastasin küsimusele ja kui ma millegiga puuse panin siis vabandan ette
ps; pilte saab vaadata kodukalt ja varsti ehk suudan paar tükki ka siia võluda.
parimatega!
imre
reeglite poole pealt veel niipalju, et lennukite koopia võib erineda pikkusest ja tiiva laiusest + -5% ja kere mõõdud võivad erineda 2 cm. miinimum kaal on 700gr ja max kaal ühe mootorilisel lennukil on 1500gr ja kahe mootorilisel 1800gr .elektrikate omanikud peavad arvestama veel selle tõsiasjaga, et aku peab pidama kogu lennu aja ehk siis 7min, juhul kui aku tühjenemise tõttu lennuk enne aega alla tuleb on tulemuseks 0 punkti. sisepõlekatel on keelatud kasutada resonantstoru ja ka ilma sumpsita ei tohi lennata, kasutama peaks originaalsummutit. lintide kohta niipalju, et pikkust peaks olema 12meetrit ja laius oli vist 1,5cm täpselt ei mäleta. osta saab seda linti tavaliselt vist saepoodidest, metsas kasutatakse sellist linti vist märkimiseks. lennuki värvid ei pea 100% olema samad kuid peavad olema sarnased. jooniseid on kolmes vaates tark omada, kuna vaidluse korral peale kellegi ebaõnnestunud võistlust on need hädavajalikud. mingit meeletut kontrolli ei toimu, kuid kahtluse korral võidakse ka kaaluda ja mõõta
loodan, et vastasin küsimusele ja kui ma millegiga puuse panin siis vabandan ette
ps; pilte saab vaadata kodukalt ja varsti ehk suudan paar tükki ka siia võluda.
parimatega!
imre