Air combat RC

Õhuvõitlus - Aircombat igal kujul
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Need on enamasti sellistlaadi masinad:Image
Keeravad kohapeal ja võimsate mootoritega. Nendele ei saa vastu niisama vales mõõdus koopiamudeliga ilmselt.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kas ma näen valesti või on neil tõesti peal OS LA-seeria "säästumootorid" ?
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ju on mingi selline klass kuskil üle lombi, pilt on täiesti suvaline googlest.
Point selles, kui juba vabaklassis lennata, siis tavalise koopiaga vastu ei saa, arvan.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Sellepärast ma uurisingi, et mis reeglite järgi te lennata mõtlete. Kui kellelegi meeldib ilus koopia, siis on ju tore. Aga tuleb üks või kaks meest, kes tahavad paremat lennukit ja ehitavad "sellise koleda kasti", mis lennuomadustelt peajägu üle :roll: That's my point...

Performance over beauty :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

meie mail saab ka nii
Image
kogun vanu vene lennukimootoreid
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Mina hakkan kindlasti koopiatega tegelema :) - need lendavad, mitte ei tõmble, ma siuke rahulik inimene :D
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Mina plaanin ka ainult ww-2 1/12 koopialennukite klassis lendamist.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

telliks äkki õhuvõitluse tarbeks selliseid mootoreid?http://alshobbies.com/shop/lookupstock. ... 6905&Desc=
kas oleks huvilisi,mõtlesime Valeriga mõned tellida.Äkki keegi veel ühineks,saaks saatmiskulusid kokku hoida.
Minu idee oleks siiski katsetada sellist labidakujulist lennukit,nagu olid vanasti ohjade otsas,valmistada lennuk vahust,paar tala sisse,kile peale ja ongi valmis
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kas sellisele käib tavaline küünal või selline ilma keermeta punn?
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

hea küsimus...kirjutatud,et pea käib keermega maha,aga küünla kohta ei ole midagi kirjutatud.Arvan,et selle töömahu juures võiks nagu tavaline küünal olla.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

uurisin vähe varuosalisti - küünal on tavaline,väntvõll puksi peal ja eripäraks on see,et karburaator on karteriga ühes tükis - iseenesest väga mõistlik lahendus.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Ärge jätke tähele panemata,et see mootor on 3ccm.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Kuidas siis jääb, kas tulevad 1/12 poolkoopiad või vabaklass?
Mismoodi I-Virumaal tehakse?
Vene foorumitest on rohkem vabaklassi näha. Pool tosinat vaidtiiba auto najal reas.

Mootoritest SPADi lennutamise kogemuse valguses. 1m tiivaga jäi .40 OS MAX nõrgaks, .
46 oli just paras. Tiiva laius 600mm. Võitluslennukil on tiib muidugi kitsam, aga .18 on ikka õige vähe.
Suvel sai nähtud sarnase mootoriga pinisejat - õnnetu ei jõudnud korralikult õhkugi tõusta.

Link SPADide lehele, seal on ka mõned "combat" mudelid:
http://www.spadtothebone.com/SPAD/

VõitlusSPADid: http://www.spadcombat.co.uk/spad/

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-7cUmCksOXg

LA mootoritest. 46LA töötab iga ilmaga ja iga kütusega. Vihmaga ja lumes, +30 ja -15C,
nitroga ja ilma, kastooriga või sünteetikaga. Oma 5 korda maa sisse põrutanud. Pläriseb ja jöriseb,
aga lõppkokkuvõttes on stabiilsem, kui sportmootorid. Ei mäletagi, et oleks õhus välja surnud.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kuno, miks osta selline mootor? Lindingeris 45eurine vähe standardsem. Kuullaagritel väntvõll ka, võimsuse näitaja on sama (0.45hp).
Too on kompaktsem ka kui see thunder tigeri oma.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Ameerika vabaklassi reeglid: http://www.rccombat.com/documents/2008d ... 2008-1.pdf .

Kes ei viitsi vaadata:
Class . . . . . . . . Maximum Weight . . . . . . . Electric Maximum
1\2A = up to .061 cu in . . . 2.0 lbs (907g) . . . 2.0 lbs (907g)
A = up to .15 cu in . . . . . 2.5 lbs (1134g) . . . 3.0 lbs (1361g)
B = up to .30 cu in . . . . . 3.5 lbs (1588g) . . . 4.0 lbs (1814g)
C = up to .47 cu in . . . . . 5.0 lbs(1588g) . . . 5.0 lbs(1588g)

On veel spetsiaalne ohutum 0.15 klass: Slow Survivable Combat (SSC). Kiirused ~55mph (88 km/t).

Vabandust, et teemast kõrvale läheb. Võibolla tõsta vabaklass eraldi haru alla.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Mulle meeldiks muidugi kui oleks ikka sõjsaegseid lennukeid ka.Vaba klass on ka hea mõte ,kuid loodan,et saab ikka sõjalennukitega mõõtu võtta.Võib tunduda küll kallima lõbuna aga see eest esteetilisem ja rahulikum.Arvan,et avariisi tuleb ka selles klassis vähem kuna liikumine on sujuvam.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Mis mootoritesse puutub siis soovitaksin ka odavaid hiinakaid.LA töötab hästi,kuid kallim,sumps tuleb ka enamasti eraldi osta.Kui aga on suurem lennuk üle ,1meetri siis sobib küll LA -25 sest ta on gabariitidelt ja kaalult kõige väiksem ning jõudu piisavalt.LA de viga on selles,et nõel on karteri t.kaanega ühes tükis ,õnnetuse korral kipub katki minema.Karbuss on ka poolenisti plastist.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Minul veab see 45eurine 2.5cc@8x4 prop ilusasti 1.1m Mig7 ära, ise ju nägite. OS 15LA on lahjem kui see mootor, ning thunder tigeri .18'l ei näe mingeid eeliseid. Kubatuuriga võib ka ütlemist tulla(oleneb klassist), kui juba üle 2.5cc siis pigem 4cc.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Ma loodan,et Järgmise nädala lõpuks saavad mõned Mustangid valmis .Ootan ise ka ,millal näeb esimest lendamas.Valmis on muidugi palju öeldud aga toorikud on selle kohta jälle kuidagi vähe öelda.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Mina saan ka varsti Mig-i õhku :p - Mardi Mig-i venna siis ;)

Vladimiril valmib vahva biplan I-153 ;) ja Anatolil on juba suvest I-16 elektrikas (1/12 suurused mõlemad).

Varsti on päris mõnus õhuarmaada Tallinnas :D
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Teema üle viidud uude alajaotusse - Õhuvõitlus / Aircombat.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Marek wrote:Mina saan ka varsti Mig-i õhku :p - Mardi Mig-i venna siis ;)
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1310128

Vaikselt valmimas. :)
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

See siis Marekile või?
Last edited by Raits on Fri Jan 30, 2009 23:50, edited 1 time in total.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Just. Praegu 20h30min ehituseks kulunud, paar tundi läheb veel, ei tea kas natuke liiga mahukas?
Raits kaua sa fockesid kokku kleepisid?
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

ma tegin 3 päevaga 2 kere ja 1 tiivad.aega ei vaadanud aga terve päev ka ei teinud.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Ausalt ,tunde ei lugenud.Kaks tiiba tegi mulle Aado Salumäe.Aga terve lennuki puidu osa Võttis u. 10 tundi.Kasutasin enamjaolt CA tüüpi kiirllimi.Kõige rohkem võttis aega joonisel plastdetailide Balsast ümberjuurutamine.Kabiini ja Kapoti vormid olid olemas. Tuleb siiski ka mõni Jak -9,mis on kujult JAK-3 kuid tiivaulatus suurem.Tuleb 1/12-le tiib u. 82 cm,see peaks lennuomadusi väheke parandama.Kahjuks ei tea täpset valmimsisaega,kuna ei tee neid ise.Ja tuleb teha veel ka kapoti ja kabiini vormid.Mis minu arvates tähtis on, et alati saab uue kere või tiiva vms.-e tellida meistri käest suht kiiresti.Pealegi on vähemalt tiiva konstrui üli vastupidav.Olen FW-190 D-ga paar apsakat teinud kuid tiib on täiesti OK. Murdus ainult kere küljest tiiva kinnitus.
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

olen openist osa võtnud vahelduva eduga juba mitu aastat, kuid plaanin mingi aeg 1-12 le ilmselt üle minna seoses asjaolude muutumisega eks näis.
ise olen ka ida-virust ja pean tõdema, et niinimetatud uut verd oleks siia kanti kindlasti vaja. kohalikud võistlejad on viimasel ajal sellele küsimusele korduvalt tähelepanu pööranud ja seoses sellega paluti mul foorumis sõna võtta ,et uurida kas ja kuipalju tõsiseltvõetavaid osavõtjaid foorumil osalejate hulgas leidub. käesoleva aasta kalendri leiate http://www.funpilot.ee/est.htm kodukalt, sealt saab ka muud erinevat inffi täitsa riigikeeles. kahjuks ei saa seda öelda sealse foorumi kohta (on olemas ainult vene keeles), kuid ega seal midagi lugeda ka ei ole. openis võib osa võtta praktiliselt kõigega ,mis lendab ,ise võtsin paar aastat tagasi varuvarjandina võistluse käigus kasutusele isegi pizzaboxi, millel peal 46 la mootor, kuna teised lennukid olin juba pilpaks saanud võistluse käigus. soe soovitus vabaklassist osavõtjatele on mitte osa võtta mingite 2 meetriste treeneritega, kui ei taha hea sihtmärk olla :lol: . kellel huvi aga 1-12 lennukitega võistelda ,kuid pole millega siis on võimalik meie kandis lasta teha suht arvestatavate lennuomadustega valmis lennukeid, kuni rtf-ini välja ,oleneb tellija vajadusest.
ühesõnaga, kui kellegil peaks tekkima mingeid küsimusi siis võtke julgesti ühendust.
ps; peale kõige muu müün maha soodsalt oma 50zdz bensumootoriga rtf 330l extra, kuna pole aega kõige jaoks, küsi hinda!

imre
imre.peenema@gmail.com
53800929
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Paluks mingit ülevaadet toodetest ja hindadest,kui võimalik. Hea oleks ka mingeid pilte näha saada.Tahaks teada millest lint on tehtud ?Kui palju arvestatakse maalinguid,kui täpselt peab värvitud olema? Kas peab võisteldes omama ka joonist? Reeglites on see päris karm.
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

toodete kohta niipalju, et hetkel saab ette tellides endale soetada ki-61 jaapan, millele sobib 2,5 cm3 mootor hinnaks 1200- ,mustang p-51 usa ka 2,5cm3 hind 1200- ja corsar 4cm3 mootori jaoks, hinnaks 1500-. lennukitele tuleb endal külge kruvida elektroonika ja mootor, kõik ülejäänud on juba olemas. võimalus on lasta ka see töö ära teha, kuid siis lisandub hindele veel keskeltläbi 300-400 eeki. nenedele lennukitele ei ole vaja kaasa otsida jooniseid ,mis on 1-72-le ega värviskeeme, kuna need on juba olemas ja need lennukid on kontrollitud. ka on võimalus osta need lennukid poole hinnaga, kuid siis on nad värvimata ja kokku panemata.
reeglite poole pealt veel niipalju, et lennukite koopia võib erineda pikkusest ja tiiva laiusest + -5% ja kere mõõdud võivad erineda 2 cm. miinimum kaal on 700gr ja max kaal ühe mootorilisel lennukil on 1500gr ja kahe mootorilisel 1800gr .elektrikate omanikud peavad arvestama veel selle tõsiasjaga, et aku peab pidama kogu lennu aja ehk siis 7min, juhul kui aku tühjenemise tõttu lennuk enne aega alla tuleb on tulemuseks 0 punkti. sisepõlekatel on keelatud kasutada resonantstoru ja ka ilma sumpsita ei tohi lennata, kasutama peaks originaalsummutit. lintide kohta niipalju, et pikkust peaks olema 12meetrit ja laius oli vist 1,5cm täpselt ei mäleta. osta saab seda linti tavaliselt vist saepoodidest, metsas kasutatakse sellist linti vist märkimiseks. lennuki värvid ei pea 100% olema samad kuid peavad olema sarnased. jooniseid on kolmes vaates tark omada, kuna vaidluse korral peale kellegi ebaõnnestunud võistlust on need hädavajalikud. mingit meeletut kontrolli ei toimu, kuid kahtluse korral võidakse ka kaaluda ja mõõta :wink:
loodan, et vastasin küsimusele ja kui ma millegiga puuse panin siis vabandan ette :oops:
ps; pilte saab vaadata kodukalt ja varsti ehk suudan paar tükki ka siia võluda.
parimatega!
imre
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kuidas mõõdetakse kere pikkust? Spinneri otsast kuni kiilu (pöördetüüri) tagaservani?
Post Reply