Joker 2 ja Maxi Joker 2
Moderator: Kristjan
Joker 2 ja Maxi Joker 2
Olen sujuvalt liikumas pelgalt elektrimootoritega mudelite peale. Hiljuti sai ära müüdud MA Fury Expert ja asemele Joker 2.
Mõni pilt:
Aerofotode tegemiseks hankisin juba kevadel sama kopteri suurema versiooni ehk Maxi Joker 2. http://www.minicopter.de/
Elektrikatega mässamist vähem ja kätemäärimine jääb ka ära. Võimsuse ja kaalusuhe kah parem. Aga akud maksavad...
K.
Mõni pilt:
Aerofotode tegemiseks hankisin juba kevadel sama kopteri suurema versiooni ehk Maxi Joker 2. http://www.minicopter.de/
Elektrikatega mässamist vähem ja kätemäärimine jääb ka ära. Võimsuse ja kaalusuhe kah parem. Aga akud maksavad...
K.
J ma ei tahaks sinuga vaielda aga miks sa unustad pingelangu akude juures, sisetakistuse jms. Pmst. on asi nii, et kogu krempli peale on 1 celli pinge koos koormusega 3.7-3,8 volti. Seega 12x3.7 vms on ligilähedane 44,4 volti. Arvutme siit veel temperatuurid maha mis sellisel pingel ja voolude juures tekivad ning me mahume FAI klassi. Ilmselt keegi vaidleb vastu aga paraku on asi keerulisem ja siia foorumirdadesse mu mõte ei mahu Umbes nagu tuulegeneraatori arvutamine.
Unustasin, vaatasin oma möla järgi ja tundub nagu juristist-füüsiku jutt
Unustasin, vaatasin oma möla järgi ja tundub nagu juristist-füüsiku jutt
ttr, vaidluses pidavat sündima tõed!
UAV (tõlkes - mehitamata lennuaparaat) on tegelikult palju soliidsem, kui mudel...
Aga riist on võimas, juba akude hind kipub 15 000 kanti.
Määrustikus on asi antud nii:
5.5.5.3
c) POWER SOURCE: The power source for the electric motor shall consist of 30 or fewer rechargeable cells. Primary, that is, non-rechargeable cells are prohibited. The no-load voltage of the power pack must not exceed 42 volts.
UAV (tõlkes - mehitamata lennuaparaat) on tegelikult palju soliidsem, kui mudel...
Aga riist on võimas, juba akude hind kipub 15 000 kanti.
Määrustikus on asi antud nii:
5.5.5.3
c) POWER SOURCE: The power source for the electric motor shall consist of 30 or fewer rechargeable cells. Primary, that is, non-rechargeable cells are prohibited. The no-load voltage of the power pack must not exceed 42 volts.
Last edited by [J] on Sat Nov 18, 2006 19:12, edited 2 times in total.
FAI definitsioonis/reeglistikus on see pinge piir KOORMUSETA akule!!! See, palju aku pinge koormuse, temperatuuri jms mõjul langeb, on juba igaühe isiklik mure
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ega ma nüüd kellelegi trahvi maksma ei pea ???
Põhimõtteliselt siis kui aku on kapi otsas laadimas, on tegemist mudelkopteriga ja momentaalselt kui installeeritakse akud kopteri külge on tegemist UAVga. Suhteliselt koomilised määrused...
Individuaalselt ei tee ma siiski sellest probleemi kuna UAV`de ehitamine ja lennutamine on igapäevane leib.
Mõni korraldab sama raha eest pedeparaadi, mõni tõmbab triipu, mina finantseerin summad kopteritesse. Nii lihtne see ongi.
K.
Põhimõtteliselt siis kui aku on kapi otsas laadimas, on tegemist mudelkopteriga ja momentaalselt kui installeeritakse akud kopteri külge on tegemist UAVga. Suhteliselt koomilised määrused...
Individuaalselt ei tee ma siiski sellest probleemi kuna UAV`de ehitamine ja lennutamine on igapäevane leib.
Mõni korraldab sama raha eest pedeparaadi, mõni tõmbab triipu, mina finantseerin summad kopteritesse. Nii lihtne see ongi.
K.
See aku on omaniku valik, mida alati vastavalt VAJADUSELE muuta saab. Minu jaoks pole siin üldse probleemi, on ainult fakt, et täpselt sellise akuga võistlema ei saa.
Ka määrustikuga lubatud cellide max arv 30 on ajast justkui maha jäänud, sest LiPosid pannakse ka parralleelselt ja nii tundub jama kokku tulevat.
FAI def. järgi muutub iga mudel momentaalselt UAV-ks kui temaga raha või kasvõi pilti teha (mudel... on mehitamata väike lennuaparaat sportlikeks, ajaviite ja võistlemise eesmärkideks).
1.1. GENERAL DEFINITION OF MODEL AIRCRAFT
A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes rather than unmanned aeronautical vehicles (UAV) developed for commercial or governmental, scientific, research or military purposes. In the case of record attempts conducted under Part 2, the claimant(s) shall confirm that the submitted record claim is for a model aircraft record as noted in Table III.
See vahe paistab siis nii õhkõrn olema, kui ma enamvähem õigesti aru saan.
Hästi põnev oleks teada saada kui kaua see riist sellise akuga lennata võib?
Ka määrustikuga lubatud cellide max arv 30 on ajast justkui maha jäänud, sest LiPosid pannakse ka parralleelselt ja nii tundub jama kokku tulevat.
FAI def. järgi muutub iga mudel momentaalselt UAV-ks kui temaga raha või kasvõi pilti teha (mudel... on mehitamata väike lennuaparaat sportlikeks, ajaviite ja võistlemise eesmärkideks).
1.1. GENERAL DEFINITION OF MODEL AIRCRAFT
A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes rather than unmanned aeronautical vehicles (UAV) developed for commercial or governmental, scientific, research or military purposes. In the case of record attempts conducted under Part 2, the claimant(s) shall confirm that the submitted record claim is for a model aircraft record as noted in Table III.
See vahe paistab siis nii õhkõrn olema, kui ma enamvähem õigesti aru saan.
Hästi põnev oleks teada saada kui kaua see riist sellise akuga lennata võib?
Maxi Joker püsib õhus 20 minutit aga kui fototehnika küljes on siis 10 minutit. Mootoripinion on 14 hambaga, Plettenbergist soovitati kasutada 12st pinioni, siis pidavad ca. minuti võrra pikemaid lende saama kuna see mootor töötab kõrgematel pööretel efektiivsemalt. Tavalise Jokeriga olen törtsutanud ja timminud, täislendu pole veel teinud aga kuna seal pearootori pöörded ca. 1800 p/min (vs. Maxi joker 1300 p/min) siis ei usu, et lennuaeg üle 10 minuti on.
FAI reeglite kohaselt on mu väike Eolo siis ka UAV kuna olen temaga pilti teinud ja ka demonstratsioonlende raha eest. Kellelgi siin foorumis oli plaaneri küljes fotokas, samuti kohe UAV. Kui õhus see kaamera sealt ära peaks kukkuma siis maandub lennuaparaat mudelina, mitte UAVna. Aga üldiselt harrastusfotograafia on ka ajaviide. Kui mudel on lennuaparaat ka ajaviite eesmärkideks ja harrastusfotograaf teeb sellega ajaviite eesmärkidel pilti siis ühest küljest on tegemist mudeliga ja teisest küljest UAVga, järelikult jah, vahe on pea olematu.
UAV näol võiks siiski tegemist olla autonoomse vahendiga st. lennuaparaadiga, mis suudab ilma inimpiloodi abita ise hakkama saada. Piloodi poolt juhitavad lennuvahendid lähevad RPV`de ehk Remotely Piloted Vehicle klassifikatsiooni alla. Aga siin ongi see konks, et mõnelpool tõlgendatakse UAV`d kui Unmanned Aerial Vehicle ja mõnelpool Unmanned Autonomous Aerial Vehicle.
K.
FAI reeglite kohaselt on mu väike Eolo siis ka UAV kuna olen temaga pilti teinud ja ka demonstratsioonlende raha eest. Kellelgi siin foorumis oli plaaneri küljes fotokas, samuti kohe UAV. Kui õhus see kaamera sealt ära peaks kukkuma siis maandub lennuaparaat mudelina, mitte UAVna. Aga üldiselt harrastusfotograafia on ka ajaviide. Kui mudel on lennuaparaat ka ajaviite eesmärkideks ja harrastusfotograaf teeb sellega ajaviite eesmärkidel pilti siis ühest küljest on tegemist mudeliga ja teisest küljest UAVga, järelikult jah, vahe on pea olematu.
UAV näol võiks siiski tegemist olla autonoomse vahendiga st. lennuaparaadiga, mis suudab ilma inimpiloodi abita ise hakkama saada. Piloodi poolt juhitavad lennuvahendid lähevad RPV`de ehk Remotely Piloted Vehicle klassifikatsiooni alla. Aga siin ongi see konks, et mõnelpool tõlgendatakse UAV`d kui Unmanned Aerial Vehicle ja mõnelpool Unmanned Autonomous Aerial Vehicle.
K.
Kui kõrgel see kopter pildistamas-filmimas käib, või võiks käia?
UAV-des registreeritakse ka raadio-teel juhitavate rekordeid ja mudelites tegi FAI sellest aastast klassi F8, s.o. autonoomse lennuga riistad (Hilli üle Atlanti lend). Nii, et arengud esialgu vastupidised.
Minu poolest võiks sõna mudel ära unustada, see sobiks ehk ainult lennuki koopiate jaoks.
UAV-des registreeritakse ka raadio-teel juhitavate rekordeid ja mudelites tegi FAI sellest aastast klassi F8, s.o. autonoomse lennuga riistad (Hilli üle Atlanti lend). Nii, et arengud esialgu vastupidised.
Minu poolest võiks sõna mudel ära unustada, see sobiks ehk ainult lennuki koopiate jaoks.
Ma ei oska täpselt ütelda aga umbes 180 peal olen käinud. Ilma abivahenditeda nii kõrgel hõljuda on äärmiselt raske. Leomar pani oma lennukitele altimeetrid peale sedasi, et reaalajas ütleb programm talle kõrgust. Mul oli asi juba peaaegu tellitud aga ilmnes, et videosaatja ja datamodem hakkavad üksteist segama ja emb kumba sageduse pean ma ära muutma, muidu kasutada ei saa. Priidu lennukitel videosaatjat pole
Reaalselt tõusta võiks kopter paari kilomeetrini aga pole õnneks mingit vajadust.
K.
Reaalselt tõusta võiks kopter paari kilomeetrini aga pole õnneks mingit vajadust.
K.
Selle probleemi saab lahendada väga lihtsalt - kõrvetatakse data signaal tekstina lihtsalt pildi sisse. Elektroonika selle jaoks lihtne ja odav, veidi muidugi vähendab pildi kvaliteeti, aga teisest küljest ongi hea - kui pilti salvestad maapeal, siis kohe lennuinfo ka küljes. A la nagu need politseivideod, kus all nurgas auto kiirus, kella-aeg jne.
Ainult maksimaalset kõrgust salvestav altimeeter maksab ~300-400 krooni.
Ainult maksimaalset kõrgust salvestav altimeeter maksab ~300-400 krooni.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Teadmiseks foorumi lugejatele (loomulikult, kes ei tea), et võistlusstardis on selline andmeedastus keelatud (Any device for transmission of information from the model aircraft to the pilot is prohibited. Any use of telecommunication devices (including transceivers and telephones) in the field to communicate with competitors, their helpers or team managers while doing the competition task is not allowed.)
Rekordkatsetel ja muidu lennutamistel pole selliseid FAI piiranguid ja sedasorti loggerid on äärmiselt kasulikud.
Rekordkatsetel ja muidu lennutamistel pole selliseid FAI piiranguid ja sedasorti loggerid on äärmiselt kasulikud.
Jah mõtled Video Overlayd. Teema väga tuttav aga antud olukorras on reaalajas kõrguse ütlemine (arvuti hääl) parem lahendus, kuna on vaja hetkeliselt teada, mis kõrgusel kopter asub nii et silmad jälgivad koguaeg kopterit. Väike kaamera on asetatud fotokaamera pildiotsijasse, et objekt korralikult pildile saada, videopilti ma ei salvesta kuidagimoodi.
Täpselt täpselt, [J], kuna Leomar juba näiteks tuli siis temagi kasutab neid vidinaid pelgalt oskuste ja mullide äratundmise treenimiseks.
K.
Täpselt täpselt, [J], kuna Leomar juba näiteks tuli siis temagi kasutab neid vidinaid pelgalt oskuste ja mullide äratundmise treenimiseks.
K.
Uuel digiSLR-il (vist oli Sony oma?) on võimalik ka TFT-ekraani pealt "kaadrit otsida". Ehk siis kaameras on eraldi väike CCD milleni jõuab sama pilt kui optilisse pildiotsijasse. Eeldatavasti jõuab see pilt ka video-outi, nii nagu tavalistel digi-seebikatel.
Lauri Laidna - www.pistik.com
RemoteI tehtud (üks California firma) aga see on suuresti ja mitu korda ümberehitatud ja üleüldse ostetud Ebayst. Varsti laen pildid üles, kus on juhtimiselektroonika ka küljes.
http://www.remotei.com/
K.
http://www.remotei.com/
K.