Joker 2 ja Maxi Joker 2

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Joker 2 ja Maxi Joker 2

Post by Kristjan »

Olen sujuvalt liikumas pelgalt elektrimootoritega mudelite peale. Hiljuti sai ära müüdud MA Fury Expert ja asemele Joker 2.

Mõni pilt:
Image
Image
Image
Image
Image

Aerofotode tegemiseks hankisin juba kevadel sama kopteri suurema versiooni ehk Maxi Joker 2. http://www.minicopter.de/
Elektrikatega mässamist vähem ja kätemäärimine jääb ka ära. Võimsuse ja kaalusuhe kah parem. Aga akud maksavad...

Image
Image
Image
Image
Image

K.
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Mis Sa t-rex 600 -st ja raptori elektrikast arvad?
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

T-Rex 600 soovitan 100ga aga Raptorist ma suurt midagi ei tea :wink:

K.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

tee mõni hea pilt ka, kus on näha, kui palju selle telliskivi sees neid liposid ka on:)
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

12S3P Lipod olid vist (6S3P+6S3P pakid)? Ehk siis 36tk kokku...

Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

12s on täis akudega 12x4,2=50,4 Volti. FAI reeglites on minuteada ülemiseks piiriks 42 Volti. Seega siis hoopis UAV-de klassi riist, mitte mudelhelikopter.
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Selle eesmärk on vist ka veidi teine kui 3d teha ;)
ttr
Posts: 85
Joined: Wed Jul 05, 2006 16:59
Location: Tallinn

Post by ttr »

J ma ei tahaks sinuga vaielda aga miks sa unustad pingelangu akude juures, sisetakistuse jms. Pmst. on asi nii, et kogu krempli peale on 1 celli pinge koos koormusega 3.7-3,8 volti. Seega 12x3.7 vms on ligilähedane 44,4 volti. Arvutme siit veel temperatuurid maha mis sellisel pingel ja voolude juures tekivad ning me mahume FAI klassi. Ilmselt keegi vaidleb vastu aga paraku on asi keerulisem ja siia foorumirdadesse mu mõte ei mahu ;) Umbes nagu tuulegeneraatori arvutamine.
Unustasin, vaatasin oma möla järgi ja tundub nagu juristist-füüsiku jutt :D
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

ttr, vaidluses pidavat sündima tõed!
UAV (tõlkes - mehitamata lennuaparaat) on tegelikult palju soliidsem, kui mudel...
Aga riist on võimas, juba akude hind kipub 15 000 kanti.

Määrustikus on asi antud nii:
5.5.5.3
c) POWER SOURCE: The power source for the electric motor shall consist of 30 or fewer rechargeable cells. Primary, that is, non-rechargeable cells are prohibited. The no-load voltage of the power pack must not exceed 42 volts.
Last edited by [J] on Sat Nov 18, 2006 19:12, edited 2 times in total.
ttr
Posts: 85
Joined: Wed Jul 05, 2006 16:59
Location: Tallinn

Post by ttr »

J, ma tean väga hästi mis on UAV ;). Paremini nendest asjadest teab meil siin foorumis Hr.Kristjan. Nii hinnast ja nende paremusest. Ok Tõde on see, et ma jätan selle teema arutada meie jälgedeskäijatele.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

FAI definitsioonis/reeglistikus on see pinge piir KOORMUSETA akule!!! See, palju aku pinge koormuse, temperatuuri jms mõjul langeb, on juba igaühe isiklik mure :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Ega ma nüüd kellelegi trahvi maksma ei pea :D???

Põhimõtteliselt siis kui aku on kapi otsas laadimas, on tegemist mudelkopteriga ja momentaalselt kui installeeritakse akud kopteri külge on tegemist UAVga. Suhteliselt koomilised määrused...

Individuaalselt ei tee ma siiski sellest probleemi kuna UAV`de ehitamine ja lennutamine on igapäevane leib.

Mõni korraldab sama raha eest pedeparaadi, mõni tõmbab triipu, mina finantseerin summad kopteritesse. Nii lihtne see ongi. :roll:

K.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

See aku on omaniku valik, mida alati vastavalt VAJADUSELE muuta saab. Minu jaoks pole siin üldse probleemi, on ainult fakt, et täpselt sellise akuga võistlema ei saa.
Ka määrustikuga lubatud cellide max arv 30 on ajast justkui maha jäänud, sest LiPosid pannakse ka parralleelselt ja nii tundub jama kokku tulevat.
FAI def. järgi muutub iga mudel momentaalselt UAV-ks kui temaga raha või kasvõi pilti teha (mudel... on mehitamata väike lennuaparaat sportlikeks, ajaviite ja võistlemise eesmärkideks).

1.1. GENERAL DEFINITION OF MODEL AIRCRAFT
A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to carry a human being and to be used for competition, sport or recreational purposes rather than unmanned aeronautical vehicles (UAV) developed for commercial or governmental, scientific, research or military purposes. In the case of record attempts conducted under Part 2, the claimant(s) shall confirm that the submitted record claim is for a model aircraft record as noted in Table III.

See vahe paistab siis nii õhkõrn olema, kui ma enamvähem õigesti aru saan.

Hästi põnev oleks teada saada kui kaua see riist sellise akuga lennata võib?
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Maxi Joker püsib õhus 20 minutit aga kui fototehnika küljes on siis 10 minutit. Mootoripinion on 14 hambaga, Plettenbergist soovitati kasutada 12st pinioni, siis pidavad ca. minuti võrra pikemaid lende saama kuna see mootor töötab kõrgematel pööretel efektiivsemalt. Tavalise Jokeriga olen törtsutanud ja timminud, täislendu pole veel teinud aga kuna seal pearootori pöörded ca. 1800 p/min (vs. Maxi joker 1300 p/min) siis ei usu, et lennuaeg üle 10 minuti on.

FAI reeglite kohaselt on mu väike Eolo siis ka UAV kuna olen temaga pilti teinud ja ka demonstratsioonlende raha eest. Kellelgi siin foorumis oli plaaneri küljes fotokas, samuti kohe UAV. Kui õhus see kaamera sealt ära peaks kukkuma siis maandub lennuaparaat mudelina, mitte UAVna. Aga üldiselt harrastusfotograafia on ka ajaviide. Kui mudel on lennuaparaat ka ajaviite eesmärkideks ja harrastusfotograaf teeb sellega ajaviite eesmärkidel pilti siis ühest küljest on tegemist mudeliga ja teisest küljest UAVga, järelikult jah, vahe on pea olematu.

UAV näol võiks siiski tegemist olla autonoomse vahendiga st. lennuaparaadiga, mis suudab ilma inimpiloodi abita ise hakkama saada. Piloodi poolt juhitavad lennuvahendid lähevad RPV`de ehk Remotely Piloted Vehicle klassifikatsiooni alla. Aga siin ongi see konks, et mõnelpool tõlgendatakse UAV`d kui Unmanned Aerial Vehicle ja mõnelpool Unmanned Autonomous Aerial Vehicle.

K.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kui kõrgel see kopter pildistamas-filmimas käib, või võiks käia?

UAV-des registreeritakse ka raadio-teel juhitavate rekordeid ja mudelites tegi FAI sellest aastast klassi F8, s.o. autonoomse lennuga riistad (Hilli üle Atlanti lend). Nii, et arengud esialgu vastupidised.
Minu poolest võiks sõna mudel ära unustada, see sobiks ehk ainult lennuki koopiate jaoks.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Ma ei oska täpselt ütelda aga umbes 180 peal olen käinud. Ilma abivahenditeda nii kõrgel hõljuda on äärmiselt raske. Leomar pani oma lennukitele altimeetrid peale sedasi, et reaalajas ütleb programm talle kõrgust. Mul oli asi juba peaaegu tellitud aga ilmnes, et videosaatja ja datamodem hakkavad üksteist segama ja emb kumba sageduse pean ma ära muutma, muidu kasutada ei saa. Priidu lennukitel videosaatjat pole :wink:

Reaalselt tõusta võiks kopter paari kilomeetrini aga pole õnneks mingit vajadust.

K.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Selle probleemi saab lahendada väga lihtsalt - kõrvetatakse data signaal tekstina lihtsalt pildi sisse. Elektroonika selle jaoks lihtne ja odav, veidi muidugi vähendab pildi kvaliteeti, aga teisest küljest ongi hea - kui pilti salvestad maapeal, siis kohe lennuinfo ka küljes. A la nagu need politseivideod, kus all nurgas auto kiirus, kella-aeg jne.

Ainult maksimaalset kõrgust salvestav altimeeter maksab ~300-400 krooni.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Teadmiseks foorumi lugejatele (loomulikult, kes ei tea), et võistlusstardis on selline andmeedastus keelatud (Any device for transmission of information from the model aircraft to the pilot is prohibited. Any use of telecommunication devices (including transceivers and telephones) in the field to communicate with competitors, their helpers or team managers while doing the competition task is not allowed.)
Rekordkatsetel ja muidu lennutamistel pole selliseid FAI piiranguid ja sedasorti loggerid on äärmiselt kasulikud.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Jah mõtled Video Overlayd. Teema väga tuttav aga antud olukorras on reaalajas kõrguse ütlemine (arvuti hääl) parem lahendus, kuna on vaja hetkeliselt teada, mis kõrgusel kopter asub nii et silmad jälgivad koguaeg kopterit. Väike kaamera on asetatud fotokaamera pildiotsijasse, et objekt korralikult pildile saada, videopilti ma ei salvesta kuidagimoodi.

Täpselt täpselt, [J], kuna Leomar juba näiteks tuli siis temagi kasutab neid vidinaid pelgalt oskuste ja mullide äratundmise treenimiseks.

K.
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Kritjan, kas kaameral pole videoväljundit, et sealt signaal võtta?
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Videoväljund ikka on aga nagu kõigil DSLR kaameratel saab ka EOS 30D`l ainult pilte vaadata, mitte Video Outi pildiotsijana kasutada.

K.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Uuel digiSLR-il (vist oli Sony oma?) on võimalik ka TFT-ekraani pealt "kaadrit otsida". Ehk siis kaameras on eraldi väike CCD milleni jõuab sama pilt kui optilisse pildiotsijasse. Eeldatavasti jõuab see pilt ka video-outi, nii nagu tavalistel digi-seebikatel.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tundmatuks mehhanismiks jääb mulle veel kaameraliigutaja (ESC eelsed pildid). On see "kodukootud"?
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

RemoteI tehtud (üks California firma) aga see on suuresti ja mitu korda ümberehitatud ja üleüldse ostetud Ebayst. Varsti laen pildid üles, kus on juhtimiselektroonika ka küljes.

http://www.remotei.com/

K.
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Kristjan wrote:Videoväljund ikka on aga nagu kõigil DSLR kaameratel saab ka EOS 30D`l ainult pilte vaadata, mitte Video Outi pildiotsijana kasutada.

K.
Õige küll, peegel ju. Jäin mõtlemisega oma digiseebi juurde kinni :P
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

See raam on äge värk tõesti.
Post Reply