esimesed triibulised Challengeriga & Fik60 ehitus

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
mcmatrix
Posts: 266
Joined: Wed May 09, 2007 17:01
Location: Peetri alevik / Harjumaa
Contact:

esimesed triibulised Challengeriga & Fik60 ehitus

Post by mcmatrix »

Sain minagi siis oma esimesed triibulised kätte :)

Tegin oma esmalennu, mis kestis vast 2s.
Lennumasin, mis häda sai on Aerobird Challenger, mille ma natuke ümber ehitasin.
Image

Originaal elektroonika võtsin välja ja asemele panin päris servod ning pushrod'idega tüürid.
Originaal mootori 380 vahetasin 480 vastu ja akupakk sai 8 celline NiMH.

siruulatus - 107 cm
tiivapindala - 10,77 dm2
tiivakoormatus = 52g/dm2
lennukaal - 560g

Staatilist tõuget mõõtsin 6x4 propiga 323g
tõukejõu ja kaalu suhe tuleb siis kusagil 0.58

Mis on vist alustamiseks natuke vähe ja lennuk raske (krdi kiirelt lendas ikka ja kohe küljele ning mats vastu maad) Tuult oli ka vist natuke palju :roll:

Kui nüüd lennuki terveks teen siis proovin originaal mootorit koos
originaal akupakiga 6 celline. See annab umbes 60g võitu.

Tõenäoliselt oleks mõistlik esmalennutusel siit foorumist kellegi abistavat kätt paluda. :oops:

Kuna sel päeval olin väheke pahane enda peale siis mõtlesin, et teen
ehitamisel ka käe valgeks ja modifitseerin Fik60 motoriseerituks.
Igast liime ja materjale ju kokku ostetud ning naist ka kodus pole :)

Neid EPP vahust komplekte müüakse meil ka hobipoes, mina ostin
netist http://www.flyingwings.co.uk/store/prod ... cts_id=557
3tk kokku 10naela.

moditud Fik60 andmed siis

kaal - 120g (võib natuke muutuda, kuna ma pole veel lennuki raskuskeset paika ajanud)
siruulatus - 60cm
tiivapindala - 6dm2
tiivakoormatus = 20g/dm2

servod - 2tk bluearrow 3.6g mini JST otsikuga.
mootor - 10g brushless (18mm, 1700kv)
prop - graupneri 12.5cm x 11cm
aku - esky 2s lipo 800mah
ESC - 6A budget ESC mini JST otsikuga (http://www.micronradiocontrol.co.uk/budget_bldc.html)
vastuvõtja - spektrum AR6300

Sabaosa ja juhtpinnad tegin 6mm depronist uued.
Hingede tegemisel kasutasin huvitavat tehnikat kasutades UHU PORi.(http://www.youtube.com/watch?v=fSE6v9NFRCM)
Tundusid päris tugevad jääma, ega vahukale palju vaja olegi, kuigi kuivab päris kaua

Voolu tarbib mootor selle propiga täispööretel vähe, mõõtsin umbes 2-3A.

Ehitusest pildid:
Image

Image

Image

Image

Image

Näis kui lennuki balanssi saan kuidas lennutamisega läheb.
Ikkagi omaenese kätega tehtud kahju kui katki läheb.
See peaks loodetavasti suhteliselt aeglaselt lendama ning ei nõua väga meeletut platsi. Tuult muidugi ei tohiks eriti olla.
Simus harjutamine ei tee ka paha :wink:
Last edited by mcmatrix on Sun May 03, 2009 20:53, edited 1 time in total.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

ilma eleronideta lennukist pole nagu suurt midagi lootagi :)
ära imesta kui üle tiiva vastu maad keerab

tuulevaikuses on selliste omadusi hea kompida
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Ropka wrote:ilma eleronideta lennukist pole nagu suurt midagi lootagi :)
ära imesta kui üle tiiva vastu maad keerab
Liiga pessimistlik, et mudelil on siiski kõrvad olemas, on mingisugne stabiilsus täiesti tagatud.

Tee esimesed visked ilma propellerita (pane sama raske tükk tina lennuki ninna) kuskilt künka otsast vastu tuult visates, vaata kuidas käitub ja kas allub juhtimisele. Kontrolli kindlasti, et raskuskese oleks ikka mõistlikus kohas ja et tüürid käiksid piisavalt.
Hiljem, kui mingisugune oskus juba tekkinud on, proovi propelleriga, aga ära esialgu täisgaasi pane, propp on suur ja kallutab täiesti kindlalt lennuki külili - taaskord oleks hea kuskilt künkalt alustada, siis on maapinnani rohkem ruumi.
User avatar
tann200
Posts: 191
Joined: Mon Oct 02, 2006 18:14
Location: Tartu

Post by tann200 »

Lendab ilma eleronideta väga hästi. Fik80 vähemalt lendab.
Post Reply