50cc bensukale elektriline starter

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
tpita
Posts: 19
Joined: Thu Jan 29, 2009 17:27

50cc bensukale elektriline starter

Post by tpita »

On käsil 50cc-se mootoriga lennuki projekt ja otsime elektrilist starterit. Enamus starterite tehnilisi dokumente viitab nitromootorite kubatuurile või njuutonmeetritele/cm kohta ja tihtipeale tõmbavad võrdusmärgi nitro ja bensuka kubatuurile (näiteks http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm).

On kellegil praktilisi kogemusi, et kui suurt elektrilise starterit 50cc mootori jaoks tarvis on?
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Starteriga mootoreid sai nähtud eelmisel aastal AHHAA näitusel Tartus. Eesti UAV.
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

vabandan teemasse trügimise pärast aga küsimus suht sarnane.
kus müüakse või kus kohast saab osta elektristarterit 80cm3 zdz mootorile ja palju see lennuki kaalu suurendab?
hädasti oleks vaja biplaanile veest tõusu ja maandumise komplekt külge keevitada. :wink:
tpita
Posts: 19
Joined: Thu Jan 29, 2009 17:27

Post by tpita »

Starter pardale on järgmine samm :)

Mõtlesin esialgu starterit vaid mootori maa peal käivitamiseks (stiilis http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm -- see räägib samuti nitro mootori kubatuurist).
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Hindiks võid ju võtta kubatuurid enam-vähem võrdseks, kuigi...
Minu isikliku kogemuse kohaselt "naftamehed" eelistavad käsitsi starti :)
Tegelikult on põhjus võibolla suht proosaline, nimelt, kui vaatad enamuse bensumootorite kasutajajuhiseid, siis startimis protseduur näeb ette:
....
* Sulge klapp
* Kruti ringi, kuni esimese "pauguni"
* Ava klapp
* Kruti kuni mootor käivitub

Võibolla on põhjus seal, et starter annab nii palju põõrdeid, et toda "first prime"-t on raske tabada.

PS. Kuna ise ei ole "naftaga" mässanud, siis eelpool on oletused ja tegelike kasutajate pajatused täienduseks/paranduseks igati teretulnud ;)
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

pipercub wrote:Starteriga mootoreid sai nähtud eelmisel aastal AHHAA näitusel Tartus. Eesti UAV.
See ei olnud starteriga mootor vait mootor, mille võllil oli generaator...


50cc mootorile piisab Dynatroni starter, mille otsa on konstureeritud reduktor, 2:1, 3:1 või 4:1, mis iganes ülekande suudad leida. Ilmselt kui 12V akut kasutad siis 2:1 ülekanne ei jõua ikka vedada.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

imm wrote:vabandan teemasse trügimise pärast aga küsimus suht sarnane.
kus müüakse või kus kohast saab osta elektristarterit 80cm3 zdz mootorile ja palju see lennuki kaalu suurendab?
hädasti oleks vaja biplaanile veest tõusu ja maandumise komplekt külge keevitada. :wink:
Selline asi on ise väga lihtsasti tehtav. Ühesuuna laager või nö. ühesuunasidur koos kinnitusflantsiga ning reduktor vastavalt elektrimootori pingele ja momendile. Piisab kergest akust, mis suudab hetkelist koormust taluda.

Suured bensiinimootorid on väga lihtsasti modifitseeritavad, kuna neil on igasugu lisavidinatele kinnitusvõimalusi väga palju.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

ZDZ 50 starter lehelt http://zdz.se/shop/:
Image

Kuski on mul ka UAV pildid sarnase starteriga, aga ei suuda üles leida.

Käsistarteril pole mingit mõtet, ettevalmistatud mootor läheb käima poolest propelleripöördest. Probleem on bensiini karburaatorisse saamisega. ZDZ karburaatoril pole käsipumpamise tilu. Minu lennukil on vaja 10-20 lööki avatud gaasisiibri ja suletud rikastussiibriga bensiini sisseimemiseks, seejärel 5 lööki avatud siibritega segu ühtlustamiseks ja seejärel gaas maha ning süüde sisse ja 1 löök käivitamiseks (kui õnnestub :( )
tpita
Posts: 19
Joined: Thu Jan 29, 2009 17:27

Post by tpita »

See pilt näeb huvitav välja, uurin. Tänud.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Link veel ühele pildile ZDZ lehel:
http://zdz.se/shop/catalog/images/zdz-210b2rvst4-a.jpg
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Arvan,et starter on suht mõttetu bensumootori puhul,kuna käsitsi käivituvad nad väga hõlpsasti.
Ei kujuta ette,kui palju lisab kaalu lennuki pardal olev starter ja kui võimast lisaakut on vaja.Bensumootor on juba oma olemuselt raskem - süütesüsteem ja akud süütele - kui nüüd lisada veel midagi,siis võib lennuki kaal probleemseks muutuda.
Kui ei ole tahtmist tegeleda mootori käivitamisega,oleks äkki mõistlikum vaadata juba elektrimootorite poole - äkki starter pardal koos akudega kaalub samapalju ja maksab ka samapalju,kui elektrimootor mudelile.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Vaatasin huvi pärast järgi - starteriga ZDZ 50 kaalub tehn andmete järgi 2380 gr ja ilma starterita 1350 gr.Nüüd siis veel juurde aku jm. pudi padi - ilmselt teise mootori kaalu korjab rahulikult juurde.Selle numbri üle tasub nuputada - mudel tuleb selle võrra kergem või suurem teha.
Post Reply