50cc bensukale elektriline starter
50cc bensukale elektriline starter
On käsil 50cc-se mootoriga lennuki projekt ja otsime elektrilist starterit. Enamus starterite tehnilisi dokumente viitab nitromootorite kubatuurile või njuutonmeetritele/cm kohta ja tihtipeale tõmbavad võrdusmärgi nitro ja bensuka kubatuurile (näiteks http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm).
On kellegil praktilisi kogemusi, et kui suurt elektrilise starterit 50cc mootori jaoks tarvis on?
On kellegil praktilisi kogemusi, et kui suurt elektrilise starterit 50cc mootori jaoks tarvis on?
Starter pardale on järgmine samm
Mõtlesin esialgu starterit vaid mootori maa peal käivitamiseks (stiilis http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm -- see räägib samuti nitro mootori kubatuurist).
Mõtlesin esialgu starterit vaid mootori maa peal käivitamiseks (stiilis http://www.sullivanproducts.com/StartersMainFrame.htm -- see räägib samuti nitro mootori kubatuurist).
Hindiks võid ju võtta kubatuurid enam-vähem võrdseks, kuigi...
Minu isikliku kogemuse kohaselt "naftamehed" eelistavad käsitsi starti
Tegelikult on põhjus võibolla suht proosaline, nimelt, kui vaatad enamuse bensumootorite kasutajajuhiseid, siis startimis protseduur näeb ette:
....
* Sulge klapp
* Kruti ringi, kuni esimese "pauguni"
* Ava klapp
* Kruti kuni mootor käivitub
Võibolla on põhjus seal, et starter annab nii palju põõrdeid, et toda "first prime"-t on raske tabada.
PS. Kuna ise ei ole "naftaga" mässanud, siis eelpool on oletused ja tegelike kasutajate pajatused täienduseks/paranduseks igati teretulnud
Minu isikliku kogemuse kohaselt "naftamehed" eelistavad käsitsi starti
Tegelikult on põhjus võibolla suht proosaline, nimelt, kui vaatad enamuse bensumootorite kasutajajuhiseid, siis startimis protseduur näeb ette:
....
* Sulge klapp
* Kruti ringi, kuni esimese "pauguni"
* Ava klapp
* Kruti kuni mootor käivitub
Võibolla on põhjus seal, et starter annab nii palju põõrdeid, et toda "first prime"-t on raske tabada.
PS. Kuna ise ei ole "naftaga" mässanud, siis eelpool on oletused ja tegelike kasutajate pajatused täienduseks/paranduseks igati teretulnud
See ei olnud starteriga mootor vait mootor, mille võllil oli generaator...pipercub wrote:Starteriga mootoreid sai nähtud eelmisel aastal AHHAA näitusel Tartus. Eesti UAV.
50cc mootorile piisab Dynatroni starter, mille otsa on konstureeritud reduktor, 2:1, 3:1 või 4:1, mis iganes ülekande suudad leida. Ilmselt kui 12V akut kasutad siis 2:1 ülekanne ei jõua ikka vedada.
Selline asi on ise väga lihtsasti tehtav. Ühesuuna laager või nö. ühesuunasidur koos kinnitusflantsiga ning reduktor vastavalt elektrimootori pingele ja momendile. Piisab kergest akust, mis suudab hetkelist koormust taluda.imm wrote:vabandan teemasse trügimise pärast aga küsimus suht sarnane.
kus müüakse või kus kohast saab osta elektristarterit 80cm3 zdz mootorile ja palju see lennuki kaalu suurendab?
hädasti oleks vaja biplaanile veest tõusu ja maandumise komplekt külge keevitada.
Suured bensiinimootorid on väga lihtsasti modifitseeritavad, kuna neil on igasugu lisavidinatele kinnitusvõimalusi väga palju.
ZDZ 50 starter lehelt http://zdz.se/shop/:
Kuski on mul ka UAV pildid sarnase starteriga, aga ei suuda üles leida.
Käsistarteril pole mingit mõtet, ettevalmistatud mootor läheb käima poolest propelleripöördest. Probleem on bensiini karburaatorisse saamisega. ZDZ karburaatoril pole käsipumpamise tilu. Minu lennukil on vaja 10-20 lööki avatud gaasisiibri ja suletud rikastussiibriga bensiini sisseimemiseks, seejärel 5 lööki avatud siibritega segu ühtlustamiseks ja seejärel gaas maha ning süüde sisse ja 1 löök käivitamiseks (kui õnnestub )
Kuski on mul ka UAV pildid sarnase starteriga, aga ei suuda üles leida.
Käsistarteril pole mingit mõtet, ettevalmistatud mootor läheb käima poolest propelleripöördest. Probleem on bensiini karburaatorisse saamisega. ZDZ karburaatoril pole käsipumpamise tilu. Minu lennukil on vaja 10-20 lööki avatud gaasisiibri ja suletud rikastussiibriga bensiini sisseimemiseks, seejärel 5 lööki avatud siibritega segu ühtlustamiseks ja seejärel gaas maha ning süüde sisse ja 1 löök käivitamiseks (kui õnnestub )
Link veel ühele pildile ZDZ lehel:
http://zdz.se/shop/catalog/images/zdz-210b2rvst4-a.jpg
http://zdz.se/shop/catalog/images/zdz-210b2rvst4-a.jpg
Arvan,et starter on suht mõttetu bensumootori puhul,kuna käsitsi käivituvad nad väga hõlpsasti.
Ei kujuta ette,kui palju lisab kaalu lennuki pardal olev starter ja kui võimast lisaakut on vaja.Bensumootor on juba oma olemuselt raskem - süütesüsteem ja akud süütele - kui nüüd lisada veel midagi,siis võib lennuki kaal probleemseks muutuda.
Kui ei ole tahtmist tegeleda mootori käivitamisega,oleks äkki mõistlikum vaadata juba elektrimootorite poole - äkki starter pardal koos akudega kaalub samapalju ja maksab ka samapalju,kui elektrimootor mudelile.
Ei kujuta ette,kui palju lisab kaalu lennuki pardal olev starter ja kui võimast lisaakut on vaja.Bensumootor on juba oma olemuselt raskem - süütesüsteem ja akud süütele - kui nüüd lisada veel midagi,siis võib lennuki kaal probleemseks muutuda.
Kui ei ole tahtmist tegeleda mootori käivitamisega,oleks äkki mõistlikum vaadata juba elektrimootorite poole - äkki starter pardal koos akudega kaalub samapalju ja maksab ka samapalju,kui elektrimootor mudelile.