küsimus vene MK16 mootori kohta

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
MK16
Posts: 3
Joined: Tue Jun 02, 2009 22:50

küsimus vene MK16 mootori kohta

Post by MK16 »

Teema sissejuhatuseks ütleks, et ei tea mudel lennuki mootoritest suurt midagi ja tahaks teilt asjatundjatelt küsida MK-16 russian mootori kohta, mille ma komorkast leidsin :)

pilt siin (netist leitud) : http://modelenginenews.org/cardfile/images/mk16-2a.jpg

Nii palju tean, et tegemist siis kahetaktilise mootoriga eeldatavasti, mis on kompressioon süütega pmst pea aegu nagu diisel.

1. Mis kütusega see tööle läheb ?
2. Kas tõesti ainult kompressioonist tekib plahvatus, või on ka mingi parem soojust juhtiv element ülal otsas ?
3. Mis asi see must "julla" seal silindri jahutuse otsas on ?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

1. Eeter + kastoorõli, neist esimest pole nii lihtne kätte saada..
2.Süüde toimub vaid survest tekkivast soojusest, nagu auto diiselmootoridki.
3. Selle "julla" all mõtled ilmselt kompressiooni reguleerimis kruvi.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Eee....kas polnud mitte: eeter (süütab), petrool (põleb, kütus ise) ja kastoorõli (määrib).
MK16 oli suht normaalne mootor, MK12 nagu veidi viletsam. "Parim" selline isend tegi umbes-täpselt 10 tiiru ja siis oli väntvõlli ja kolvi kinnitus murdunud ...
Passi järgi oli tööiga 10 tundi.
Kunagi olid ka võimsad mootorid :) , üks mille nime enam ei mäleta, maksis tervelt 25 rubla (!) ja kasutas juba eelsüüteküünalt.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kas konkreetsest mootorist ei saaks pilti teha?

kui sa varem pole näinud ka kuidas seda käivitatakse, siis tõenäoliselt sa seda ise käima ei saagi

diislil on kapriisne käivitus ja suur oht end vigastada.
igasugused drellid ja muud vurrid unusta ära (see on kõigil esimene mõte, kui käima ei saa)

ma ei teagi kas siin põhjalikku juhendit ongi üldse, kuidas diislit käivitada.
Alustuseks tuleks kütuse komponendid leida, siis võib edasi soovitada
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Noh, nii hull see asi ka ei olnud aga sinise küüne sai esimesel korral kindlasti. Edasipidi jäi meelde ;)
Kui ma ei eksi siis kütuse komponendid segati võrdses vahekorras, Mudelipoed pakuvad ka kütust müüa ning samuti annavad nõu.
Stardiks kinnitad mootori pinki, kütusekraan paar tiiru lahti, imed mõne propi tiiruga veidi kütust sisse ja siis hakkad käivitama. Mina tegin seda lapsepõlves käega, hiljem sai ehitatud paadimootori nööriga starteri sarnane asjandus.
Peaasi on meeles pidada, et tõmbad parema käe 2 näpuga propist täie kiirusega ja käe liikumise tee peab olema lõpuni vaba (käsi ligub selja taha välja). Kui takerdud, saad propiga vasta näppe. See on nati valus. Proovitud.
Esimesel katsel ei käivitu,tavaliselt läheb siis, kui hakkad valvsust kaotama... ;)
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Terv,
mina panin alati eetrit rohkem(ligi 60%) kuna see aurustus suht ruttu ja jäi lahjaks. Käivitamine jah suht vilets. Enamus karpadel standart:1,5 tiiru lahti ja tuld. Ise ei saand kunagi siukest mootorit laulma :D
Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini
selle kruvi kinnikeeramisega peab olema väga ettevaatlik - kui keerad liiga palju peale,läheb keps kõveraks ja mootor ei käivitu iialgi.Ei soovita üldse teemaga tegeleda - praegusel ajal on hõõgsüütega mootori kasutamine palju mõistlikum - iseasi,muidugi sportlik huvi,aga arvan,et see käivitumine ei õnnestu,kui pole varem elus kokkupuuteid nende elukatega olnud.Mul endal õnnestus omal ajal käima saada vist mingi kolmas eksemplar.
Kummaline on tõesti,et kaugel veneajal ei olnud eetri saamine mingi probleem - igast küla apteegist võis osta ilma igasuguste piiranguteta - mäletan,et apteeker imestas soovitud koguse üle (tahtsin mingi 10tk 200gr pudelit osta) ja kuulnud,milleks vaja,kehitas õlgu ja palus paari päeva pärast järele tulla.
MK16
Posts: 3
Joined: Tue Jun 02, 2009 22:50

Post by MK16 »

Kuidas töötab kompressiooni kruvi, milline on selle tööpõhimõte ? Silindri ruumala ei muutu ju seda keerates, et kompressioon väheneks.

Pilt mootorist on esimeses postis !

Hmm.... äkki saaks BRAKECLEANERIGA tööle http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/UK10437-12.htm :D
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Aga palju oli selle 25 rublalise silindri maht ja mis oli tolle mootori võimsus :?: Tahaks seepärast teada ,et sai isegi neid noore tehniku klaasleti alt vahtimas käidud :wink:
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kruvist keerates justnimelt silindri maht suureneb või väheneb (muudab kontrakolvi asendit)

MK 16 on 1,5 cm3, tema järglane oli MK-17, silinder ja spinner punane, välimuselt väga sarnane, mis oli laialt levinud letikaup pea igas linnas

ära seda mootorit kruustangide vahele keera ja igasuguste lahustitega ei ole mõtet üritadagi käivitada
kogun vanu vene lennukimootoreid
MK16
Posts: 3
Joined: Tue Jun 02, 2009 22:50

Post by MK16 »

sellest mootorist võiks väga hea freesi teha :D
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Kütuse koostis on 50% eeter, 30% petrooleum, 10% kastoorõli ja 10% mieraalõli. Viimase asemel saab kasutada näiteks kahetaktilise õli.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mul on muideks olemas nii mootori pukk kui ka kütus ;)
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

martc wrote:Aga palju oli selle 25 rublalise silindri maht ...
Kas mitte 2,5 kuubikut ? Pead ei anna, palju aega sellest möödas juba...
Post Reply