küsimus vene MK16 mootori kohta
küsimus vene MK16 mootori kohta
Teema sissejuhatuseks ütleks, et ei tea mudel lennuki mootoritest suurt midagi ja tahaks teilt asjatundjatelt küsida MK-16 russian mootori kohta, mille ma komorkast leidsin
pilt siin (netist leitud) : http://modelenginenews.org/cardfile/images/mk16-2a.jpg
Nii palju tean, et tegemist siis kahetaktilise mootoriga eeldatavasti, mis on kompressioon süütega pmst pea aegu nagu diisel.
1. Mis kütusega see tööle läheb ?
2. Kas tõesti ainult kompressioonist tekib plahvatus, või on ka mingi parem soojust juhtiv element ülal otsas ?
3. Mis asi see must "julla" seal silindri jahutuse otsas on ?
pilt siin (netist leitud) : http://modelenginenews.org/cardfile/images/mk16-2a.jpg
Nii palju tean, et tegemist siis kahetaktilise mootoriga eeldatavasti, mis on kompressioon süütega pmst pea aegu nagu diisel.
1. Mis kütusega see tööle läheb ?
2. Kas tõesti ainult kompressioonist tekib plahvatus, või on ka mingi parem soojust juhtiv element ülal otsas ?
3. Mis asi see must "julla" seal silindri jahutuse otsas on ?
Eee....kas polnud mitte: eeter (süütab), petrool (põleb, kütus ise) ja kastoorõli (määrib).
MK16 oli suht normaalne mootor, MK12 nagu veidi viletsam. "Parim" selline isend tegi umbes-täpselt 10 tiiru ja siis oli väntvõlli ja kolvi kinnitus murdunud ...
Passi järgi oli tööiga 10 tundi.
Kunagi olid ka võimsad mootorid , üks mille nime enam ei mäleta, maksis tervelt 25 rubla (!) ja kasutas juba eelsüüteküünalt.
MK16 oli suht normaalne mootor, MK12 nagu veidi viletsam. "Parim" selline isend tegi umbes-täpselt 10 tiiru ja siis oli väntvõlli ja kolvi kinnitus murdunud ...
Passi järgi oli tööiga 10 tundi.
Kunagi olid ka võimsad mootorid , üks mille nime enam ei mäleta, maksis tervelt 25 rubla (!) ja kasutas juba eelsüüteküünalt.
kas konkreetsest mootorist ei saaks pilti teha?
kui sa varem pole näinud ka kuidas seda käivitatakse, siis tõenäoliselt sa seda ise käima ei saagi
diislil on kapriisne käivitus ja suur oht end vigastada.
igasugused drellid ja muud vurrid unusta ära (see on kõigil esimene mõte, kui käima ei saa)
ma ei teagi kas siin põhjalikku juhendit ongi üldse, kuidas diislit käivitada.
Alustuseks tuleks kütuse komponendid leida, siis võib edasi soovitada
kui sa varem pole näinud ka kuidas seda käivitatakse, siis tõenäoliselt sa seda ise käima ei saagi
diislil on kapriisne käivitus ja suur oht end vigastada.
igasugused drellid ja muud vurrid unusta ära (see on kõigil esimene mõte, kui käima ei saa)
ma ei teagi kas siin põhjalikku juhendit ongi üldse, kuidas diislit käivitada.
Alustuseks tuleks kütuse komponendid leida, siis võib edasi soovitada
kogun vanu vene lennukimootoreid
Noh, nii hull see asi ka ei olnud aga sinise küüne sai esimesel korral kindlasti. Edasipidi jäi meelde
Kui ma ei eksi siis kütuse komponendid segati võrdses vahekorras, Mudelipoed pakuvad ka kütust müüa ning samuti annavad nõu.
Stardiks kinnitad mootori pinki, kütusekraan paar tiiru lahti, imed mõne propi tiiruga veidi kütust sisse ja siis hakkad käivitama. Mina tegin seda lapsepõlves käega, hiljem sai ehitatud paadimootori nööriga starteri sarnane asjandus.
Peaasi on meeles pidada, et tõmbad parema käe 2 näpuga propist täie kiirusega ja käe liikumise tee peab olema lõpuni vaba (käsi ligub selja taha välja). Kui takerdud, saad propiga vasta näppe. See on nati valus. Proovitud.
Esimesel katsel ei käivitu,tavaliselt läheb siis, kui hakkad valvsust kaotama...
Kui ma ei eksi siis kütuse komponendid segati võrdses vahekorras, Mudelipoed pakuvad ka kütust müüa ning samuti annavad nõu.
Stardiks kinnitad mootori pinki, kütusekraan paar tiiru lahti, imed mõne propi tiiruga veidi kütust sisse ja siis hakkad käivitama. Mina tegin seda lapsepõlves käega, hiljem sai ehitatud paadimootori nööriga starteri sarnane asjandus.
Peaasi on meeles pidada, et tõmbad parema käe 2 näpuga propist täie kiirusega ja käe liikumise tee peab olema lõpuni vaba (käsi ligub selja taha välja). Kui takerdud, saad propiga vasta näppe. See on nati valus. Proovitud.
Esimesel katsel ei käivitu,tavaliselt läheb siis, kui hakkad valvsust kaotama...
Terv,
mina panin alati eetrit rohkem(ligi 60%) kuna see aurustus suht ruttu ja jäi lahjaks. Käivitamine jah suht vilets. Enamus karpadel standart:1,5 tiiru lahti ja tuld. Ise ei saand kunagi siukest mootorit laulma
Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini.
mina panin alati eetrit rohkem(ligi 60%) kuna see aurustus suht ruttu ja jäi lahjaks. Käivitamine jah suht vilets. Enamus karpadel standart:1,5 tiiru lahti ja tuld. Ise ei saand kunagi siukest mootorit laulma
Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini.
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
selle kruvi kinnikeeramisega peab olema väga ettevaatlik - kui keerad liiga palju peale,läheb keps kõveraks ja mootor ei käivitu iialgi.Ei soovita üldse teemaga tegeleda - praegusel ajal on hõõgsüütega mootori kasutamine palju mõistlikum - iseasi,muidugi sportlik huvi,aga arvan,et see käivitumine ei õnnestu,kui pole varem elus kokkupuuteid nende elukatega olnud.Mul endal õnnestus omal ajal käima saada vist mingi kolmas eksemplar.Ja must julla on komp. kruvi. Keerad kinni ja 3 tiiru lahti, nii käis mu oma kõige paremini
Kummaline on tõesti,et kaugel veneajal ei olnud eetri saamine mingi probleem - igast küla apteegist võis osta ilma igasuguste piiranguteta - mäletan,et apteeker imestas soovitud koguse üle (tahtsin mingi 10tk 200gr pudelit osta) ja kuulnud,milleks vaja,kehitas õlgu ja palus paari päeva pärast järele tulla.
Kuidas töötab kompressiooni kruvi, milline on selle tööpõhimõte ? Silindri ruumala ei muutu ju seda keerates, et kompressioon väheneks.
Pilt mootorist on esimeses postis !
Hmm.... äkki saaks BRAKECLEANERIGA tööle http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/UK10437-12.htm
Pilt mootorist on esimeses postis !
Hmm.... äkki saaks BRAKECLEANERIGA tööle http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/UK10437-12.htm
kruvist keerates justnimelt silindri maht suureneb või väheneb (muudab kontrakolvi asendit)
MK 16 on 1,5 cm3, tema järglane oli MK-17, silinder ja spinner punane, välimuselt väga sarnane, mis oli laialt levinud letikaup pea igas linnas
ära seda mootorit kruustangide vahele keera ja igasuguste lahustitega ei ole mõtet üritadagi käivitada
MK 16 on 1,5 cm3, tema järglane oli MK-17, silinder ja spinner punane, välimuselt väga sarnane, mis oli laialt levinud letikaup pea igas linnas
ära seda mootorit kruustangide vahele keera ja igasuguste lahustitega ei ole mõtet üritadagi käivitada
kogun vanu vene lennukimootoreid