lennuk ei lenda.

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

lennuk ei lenda.

Post by / / / / /ALPINE »

oma kõige esimese lennukina ostsin endale siis mudeli nimega deluxe skymaster.

Image

olen teinud kõik õigesti, et see asi lendaks, aga võta näpust, ei lenda :lol:

kuna tal puuduvad igasugused tüürid, peaks vastu tuult aparaat siis õhku tõusma, aga nonäed ei püsi üldse õhus...

ja mismoodi üleüldse lennuk kõrgust juurde võtab ilma tüürideta?

lennuk täiesti terve ja siia maani kapi otsas ootab lennutamist :lol:
shop.pistik.com
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

vaata mul oli ka kõige esimene lennuk midagi taolis ja usu mind see KA ei lennanud...kohe mitte mingi valemiga ja lõpuka ma loobusin temast. Ostsin bandidi (robbe oma) aga see oli minule liiga vänge. Siis tuli Piper ja lendas väga ilusti. Nüüd oman Calmatot...ei ole veel lennutanud kuid küll see aeg ka tuleb.
Last edited by Submarin on Sun Dec 03, 2006 22:26, edited 1 time in total.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

need lennukid vist tõepoolest ei lenda :)

mõõt oli nii täis, et ostsin ka piperi :lol:
shop.pistik.com
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Ma isiklikut arvan et ma ise ei osanud teda lennutada :) liiga keeruline :D
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

tätisa võimalik, peab ootama, kui mõni targem siin kommenteerib :lol:
shop.pistik.com
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Tere!

Ma selliseid lennutanud küll ja küll.
Lendab ka tuulise ilmaga aga alustada võiks täiesti tuulevaiksest ilmast.

Ühesõnaga asi on suht lihtne, kui mõlemad mootorid töötavad maksimumiga siis mudel tõuseb, kui emma kumma mootori pöörded on väiksemad siis mudel keerab aeglasemalt pöörleva mootori suunas. Raskuskese tuleb paika ajada kuna neil see poeletilt tulles ei ole paigas, võtke teipi kaasa ja kleepige kas mingi väike kivi või sent vms. väikene raskus vastavalt sinna, kuhu on vaja. Visates peab lennuk otse lendama.

Kuigi jah tegemist on suht koht mänguasjaga ja pikka lõbu sellest ei ole.

Kaubamajas maksis sarnane 300 krooni ja sai siin neid lennutatud mingi aeg.

K.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

hmm..ma viskasin seda oma pool tundi, ja kohe mitte ei jäänud õhku..minuarust raskuskese on minu mudelil paigas..

ning mina maskin selle eest 1100.- mitte 300 :cry:
shop.pistik.com
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

kõige naljakam on veel see, et toote pakendi peal on uhkelt kirjas: EASY TO PLAY :lol:
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Nii see on, et
EASY TO PLAY
pole veel EASY TO FLY
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

aga äkki keegi jagaks näpunäiteid, et kuidas see isend siiski õhku toimetada ja seda seal ka hoida? :roll:
shop.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Alati on nr.1. RASKUSKESE. See tuleb paika panna. Vajalik asukoht on juhendis ilmselt antud. Edasi saab ehk stabilisaatorit veidi painutades pikeerimised-pumpamised ära.
Sellised asjad tuleks selgeks õppida mingi odava viskeplaaneriga, näiteks:
http://shop.pistik.com/index.php?cPath= ... 40e5519dff

Pole ka suur kunst balsalauast sellist viskeplaanerit kasvõi täiesti ise teha. Raskuskese paika ja kõrgustüüri üles-alla painutades saab planeerima.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

raskuskeskme ma panin juhendi järgi paika ja ta on paigas olnud koguaeg.

eks asi vajab vist rohkem harjutamist sellisel juhul :P
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Kui mudelit käest viskamisega startida, siis ei tohi seda ülesse visata. Köige öigem oleks mudelit algatuseks proovida horisontaalselt visata, anda vajalik algkiirus, lootuses, et mootorid piisavalt tömmet arendavad. Kui ei, siis peaks mudel, kui köik trimmis on, otse edasilennates tasapisi körgust kaotama ja sujuvalt maanduma.
Proovida kindlasti tuulevaikse ilmaga. Selline mudel peab ka ilma töötavate mootoriteta veidike planeerima ja sujuvalt maanduma.

Kui mootorid sisse lülitada, kas siis on tunda, et nad ka tömmet arendavad?
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

no eks ilmade paranedes teen proovi siis vast :lol:
shop.pistik.com
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Algajale lootusetu üritus.
Kui tahad midagi tõesti lendavat, vali midagi Easy Star´i taolist, kas või nt. Easy Glieder.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

mul on juba olemas lennuk piper, mida ma küll erinevatel põhjustel lendama pole saanud.

aga loodan siiski, et tulevikus saan
shop.pistik.com
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Piper lendab väga ilusti.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

usun täiesti, aga mingil imekombel kärssas mul mootor juba teist korda läbi, ja seda kõike lennukit lihtsalt vabalt käes hoides :?
shop.pistik.com
Henri
Posts: 47
Joined: Tue Sep 05, 2006 10:32
Location: Tallinn

Post by Henri »

/ / / / /ALPINE wrote:usun täiesti, aga mingil imekombel kärssas mul mootor juba teist korda läbi, ja seda kõike lennukit lihtsalt vabalt käes hoides :?

Mis piper sul on?
Miljon miksi.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

graupneri elektrikas


juhtus siis nii, et lasin lihtsalt vabalt mootoril ringi käia-hoides lennukit käes, lõppes see siis sellega, et mootor koos kiiruseregulaatoriga kärssas ära ja aku temp oli ca 80'c mistõttu aku kile ümbert ära sulas :?

kuidas selline asi on üldse võimalik :?:
shop.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kui aku oli õige, siis üks väheseid võimalusi selliseks tulemuseks on aku vale polaarsusega külge ühendamine. Aku +/- valet pidi toimib 100%, hetkeliselt ja alati.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

heh :lol: nii loll ma nüüd ka ei ole, et seda teeksin

isegi kõige suurema tahtmise korral see ei õnnestuks, sest pistiku otsad on lihtsalt sellised :wink: , et seda on võimatu valet pidi ühendada
shop.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kui pistiku pidisus on õige, oli kusagil ikkagi mingi lühis. Ainus küsimus, et kus?
Mida tähendab - mootor kärssas ära? Kas ilma regulaatorita tööle ei hakka. Kas põles ära mähisejuhtmetelt lakk?
Kuna teistel nii ei juhtu, siis see 2 korda tähendab, et tehtud viga korratakse.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

ma ei ole mootorit proovinud, ega lahti teinud, ning mismõttes tehtud viga korratakse, kui ma midagi valesti teinud ei ole?
shop.pistik.com
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

ma arvan, et tegu on tehase praagiga, sest lennuk ise heastpeast nii ei tohiks nagu teha ju, kui õigesti lennukit talitada :?
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Ma täpselt ei tea, milline mudel ja miline mootor jne.....
Seetöttu spekuleerin.

1. Ilmselt tegemist väiksemat tüüpi motoriga, vast Speed 400 klassi harjadega mootoriga. Need mootorid elavad lühiajalisselt, alla 10 sek, kuni 14A üle. Normaalne töövaool 8..10A. Selle juures läheb mootor päris soojaks, kuid ei pöle maha. Mul neid mootoreid erinevates reziimides üle 15 kasutuses olnud. Mootor pöleb maha, kui vool pikemat ega, 30sek, üle 14A. 13A on kuni 60sek vastu pidanud, kuid vaid ühe stardi, sest läheb nii kuumaks, et magnetid ülekuumenemisest oma toime kaotavad.
2. Polaarsusest pole neil mootoritel sooja ega külma, käivad tespidise polaarsusega vaid teispidi ringi ja kui on harjade asendit veidi spets vötmega manipuleeritud, siis käivad ühtepidi paremini, effektiivsemalt.
3. Mootori regulaator on aku poolses otsas tundlik polaarsuse suhtes. Kui seal toiteotsad valetpidi ühendada, siis pölem regulaator maha, mitte mootor.
4. Speed 400 klassi mootoritel kasutatakse tavaliselt 8 purgist akut. Kui panna suurem aku, siis oht, et vool kasvab liiga suureks.
5. Mootori tarbitav vool on otseses söltuvuses propelleriga. Arvatavasti kasutad originaalpropellerit ja see mudelile ja mootorile kohandatud ja ei tohiks samuti probleeme tekitada. Kui panna suurem propeller, siis vötab mootor ka rohkem voolu ja pöleb läbi.
6. Kui mootor vanalt ringi ei käi, mingi komponent, spinner jne.... höörub kusagile vasta, siis ka voolutarve suuur.
7. Kui mootoril reduktor otsas ja sellel probleeme, ei käi kergelt, sest deffetne, vähe määret vöi määre kuivanud jne.... siis ka koormus suur ja vool suuur ja jälle palju suitsu.

Mina otsiks vigu sellises skeemis ja möödaksin nii pingeid kui ka voolu mootoril.

Seda mootorit vöib ka ilma muundajata otse akust toita. Kasutan seda varianti grilli süütamisel. Möne minutiga puhub söed ilusastui hööguma.

Asjadesse selguse saamiseks oleks hea, kui teeksid möned pildid mootorist akust, muundajast jne.....
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Graupneril on mitmesuguseid elektriPipereid. Milline neist see ikkagi on? Kas tüürid liikusid ja servod töötasid enne sissepõlemist (eespool sõna kiiruseregulaator eeldab juhitavat ?). Lennundus eeldab maksimaalset täpsust, aga erinevaid Pipereid on maailmas sadu!
Last edited by [J] on Sun Dec 10, 2006 15:34, edited 1 time in total.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

piper j-3, mida müüakse 1590.- eest

rääkides probleemist siis, voolu pinge ei saanud lubatust suurem olla, kuna kasutasin originaal akut..

viga ilmselt selles, et panin lennukile suurema propelleri peale :lol:

ma ise arvasingi kusjuures, et sellest võis nii juhtuda..

ometigi ostsin propelleri lauri enda käest ja tema soovitusel panin selle piperile peale :(
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Önneks on elu karm, aga ebaöiglane, nii, et ära kaota meeleheidet.

Kui sul mudeli pilte käepärast pole, siis anna vähemalt webi link, et tuvastada mudeli tüüp.
Millist propellerit kastasid? Ole hea ja kirjuta möödud, läbimööt ja samm.
Mitu purki on akul? Mitu volti see pinget välja annab?

Kui mul need andmed oleksid, siis saaksn välja arvutada, milline näeks asi vähemalt teoreetiliselt välja.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lennuk on alustamiseks päris hea. Käes hoides on muuseas mootori koormus tublisti suurem, kui lennus. Proppi põhjusena ei usu hästi (nii on ennegi lennutatud), aga ehk Mart arvutab välja! Tema juttu tasub uskuda.
Kas tüüre ikka sai liigutada?
Post Reply