http://www.youtube.com/watch?v=OHMMlURBh14
Juba tahaks osta Minul on kodu ja töö vahel 6-7km ehk siis oleksin ideaalne elektriauto tarbija. Vahest nädalavahetustel oleks siiski vaja ka 100-200km otsi sõita, kui elektriautost ei piisa.
Reeglina maksab paagitäis kütust ~600kr ja sõidab sellega veidi ülenädala, seega kokkuhoid oleks suur. Lisaks rihmad, küünlad, õlid, filtrid jms. Taolise seeriatootangu elektri-auto eelis on ka see, et kere ja veermiku jupid on saadaval ning esindus/töömehed ka.
Elektriautodest: Citroen EV'ie jt.
Elektriautodest: Citroen EV'ie jt.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
räägitakse, et 2010 pidi tulema Prius, mille akusid saab laadida. Kui ma peaks aasta pärast autot vahetama, siis ma täitsa mõtleks, kuigi 4-veost ja võimsusest oleks raske loobuda.
Ma olen natsa mures 2 asja pärast:
1. akude eluiga. Ok, olgu see 7 aastat, aga kui ma tahan autoga 3a sõita, siis on oluline osa ressursist juba läinud. Kas ostetaks kasutatud elektriautosid...?
2. salongi kütmine ja üleüldse, akumajandus talvel. Kui ta akude pealt salongi kütab, siis ju range kannatab. Ja kuidas tal ikkagi -20 juures akude mahutavusega on (kui ta neid ise soendab, siis kui kaua ta seda suudab jne jne).
AndrusK
räägitakse, et 2010 pidi tulema Prius, mille akusid saab laadida. Kui ma peaks aasta pärast autot vahetama, siis ma täitsa mõtleks, kuigi 4-veost ja võimsusest oleks raske loobuda.
Ma olen natsa mures 2 asja pärast:
1. akude eluiga. Ok, olgu see 7 aastat, aga kui ma tahan autoga 3a sõita, siis on oluline osa ressursist juba läinud. Kas ostetaks kasutatud elektriautosid...?
2. salongi kütmine ja üleüldse, akumajandus talvel. Kui ta akude pealt salongi kütab, siis ju range kannatab. Ja kuidas tal ikkagi -20 juures akude mahutavusega on (kui ta neid ise soendab, siis kui kaua ta seda suudab jne jne).
AndrusK
Akude temperatuuri jälgitakse ning kontrollitakse. See tähendab külmas/jahedas nende soojendamist ning soojas/kuumas nende jahutamist. Laadimast võttes ei ole ju tõesti probleem "seina kontaktist" akude soojendamisele ka veidi energiat kulutada. Eks meie tingimustes tuleks vast südatalvel akud isoleerida, et need ära ei jahtuks sõidu ajal.
Akude eluiga, kaal ja mahtuvus on tõepoolest probleemid. Aga eks läbimurre on just-just toimumas või ehk juba toimunud. Hetkel tundub, et kui linnas palju ei sõida, siis täna veel elektriautoga odavamalt läbi ei aja. Soetamise hind ja akude amort on kallim, kui odava bensiinimootoriga auto ost + kütu. Aga olukord on kohe-kohe muutumas Kes palju sõidab, sellel tasuks elektriauto ehk isegi täna ära. Minu puhul oleks põhiline probleem see, et mis autoga need nädalavahetuse mitmesajakilomeetrised otsad teha, kui elektriautot omada.
Salongi soojendamiseks kasutatakse ka soojuspumpasid. Ehk siis õhk-õhk soojuspumbad, sarnased nagu koju võimalik panna. Saab ~4x parema "kasuteguri" võrredes lihtasalt elektri soojaks kütmisega. Meie kliimas tõenäoliselt vajalik, samas jällegi lisab hinnale kena kopika.
Priuseid on ammu juba ümber ehitatud seinast laetavateks ehk PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Jällegi/endiselt probleemiks konversiooni kallis hind (laadija, aku kontrollsüsteem, akud ise) ja akude eluiga. Asja muudab suht mõttetuks see, et Prius ise maksab hingehinda
Tänasel päeval kipub suurimaks probleemiks saama see, et "seinast" ei saa piisavalt suurt voolu kätte, et tänapäevased akud kiirelt täis laadida. Näiteks 220V x 16A ei anna väga palju võimsust, hakkab laadimisaega piirama. Aku võib tunniga ehk 1C laadimist võimaldada ju, kuid seda energiat ei ole võimalik nii kiirestija suures mahus "seinast" saada.
Akude eluiga, kaal ja mahtuvus on tõepoolest probleemid. Aga eks läbimurre on just-just toimumas või ehk juba toimunud. Hetkel tundub, et kui linnas palju ei sõida, siis täna veel elektriautoga odavamalt läbi ei aja. Soetamise hind ja akude amort on kallim, kui odava bensiinimootoriga auto ost + kütu. Aga olukord on kohe-kohe muutumas Kes palju sõidab, sellel tasuks elektriauto ehk isegi täna ära. Minu puhul oleks põhiline probleem see, et mis autoga need nädalavahetuse mitmesajakilomeetrised otsad teha, kui elektriautot omada.
Salongi soojendamiseks kasutatakse ka soojuspumpasid. Ehk siis õhk-õhk soojuspumbad, sarnased nagu koju võimalik panna. Saab ~4x parema "kasuteguri" võrredes lihtasalt elektri soojaks kütmisega. Meie kliimas tõenäoliselt vajalik, samas jällegi lisab hinnale kena kopika.
Priuseid on ammu juba ümber ehitatud seinast laetavateks ehk PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). Jällegi/endiselt probleemiks konversiooni kallis hind (laadija, aku kontrollsüsteem, akud ise) ja akude eluiga. Asja muudab suht mõttetuks see, et Prius ise maksab hingehinda
Tänasel päeval kipub suurimaks probleemiks saama see, et "seinast" ei saa piisavalt suurt voolu kätte, et tänapäevased akud kiirelt täis laadida. Näiteks 220V x 16A ei anna väga palju võimsust, hakkab laadimisaega piirama. Aku võib tunniga ehk 1C laadimist võimaldada ju, kuid seda energiat ei ole võimalik nii kiirestija suures mahus "seinast" saada.
Lauri Laidna - www.pistik.com