T3 võistlus
T3 võistlus
Hei,
selleks et autopilootidega võistelda, ei ole tingimata vaja kuhugi reisida. Hetkel (kuni kuu lõpuni) käib võistlus, kus igaüks võistleb oma koduplatsil ja võrreldakse tulemusi. Ausus on teadagi oluline faktor siinjuures.
http://www.diydrones.com/profiles/blogs ... -in-the-t3
Ma võiks panna oma lennuki toda rada läbima. Nädal on aega, nii et võib-olla panen ka ja saadan ka oma tulemused.
AndrusK
selleks et autopilootidega võistelda, ei ole tingimata vaja kuhugi reisida. Hetkel (kuni kuu lõpuni) käib võistlus, kus igaüks võistleb oma koduplatsil ja võrreldakse tulemusi. Ausus on teadagi oluline faktor siinjuures.
http://www.diydrones.com/profiles/blogs ... -in-the-t3
Ma võiks panna oma lennuki toda rada läbima. Nädal on aega, nii et võib-olla panen ka ja saadan ka oma tulemused.
AndrusK
Seal vist lennukõrgus pole fikseeritud? Saaksid ju alustada näiteks 500m pealt ja lõpetada 50m peal, see annaks päris korraliku kiiruselisa.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
ma kardan, et lennuk ise saab piiravaks faktoriks kiiruse suurendamisel, Arcus pole teps mitte hotliner ja kardetavasti ei pea vastu;-) Hakata midagi puht selleks tarbeks aretama/kohandama ei viitsi ega jõuagi, sest aega on nädal ja muid asju kah vaja teha ja küllap neid võistlusi tuleb veel.
Aga vaatab, ma programmi juba tegin ära, eks homme-ülehomme paistab et kas/kuidas see töötab ja mis kiiruse saab. Oleks hea, kui Eesti lipu esikümnessegi saaks.
Üldiselt, mis puutub autopilooti, siis tundub, et kõige keerukam oli kiiruse/kõrguse/suunahoidmise funktsioonid käima saada. Lendavate õhuvoolude otsimine ja ka waypointide vahel rändamine oli kumbki selline poole tunni programmeerimine, ehk siis imelihtne võrreldes muu eelnevaga.
Andrus K
ma kardan, et lennuk ise saab piiravaks faktoriks kiiruse suurendamisel, Arcus pole teps mitte hotliner ja kardetavasti ei pea vastu;-) Hakata midagi puht selleks tarbeks aretama/kohandama ei viitsi ega jõuagi, sest aega on nädal ja muid asju kah vaja teha ja küllap neid võistlusi tuleb veel.
Aga vaatab, ma programmi juba tegin ära, eks homme-ülehomme paistab et kas/kuidas see töötab ja mis kiiruse saab. Oleks hea, kui Eesti lipu esikümnessegi saaks.
Üldiselt, mis puutub autopilooti, siis tundub, et kõige keerukam oli kiiruse/kõrguse/suunahoidmise funktsioonid käima saada. Lendavate õhuvoolude otsimine ja ka waypointide vahel rändamine oli kumbki selline poole tunni programmeerimine, ehk siis imelihtne võrreldes muu eelnevaga.
Andrus K
Hei,
nonii, Eesti on tabelis:
http://diydrones.com/profiles/blogs/ann ... 0#comments
Ei olnud see asi sugugi kerge, täpsus ja tuulega arvestamine võib üsna tricky olla. Paranemisruumi on.
AndrusK
nonii, Eesti on tabelis:
http://diydrones.com/profiles/blogs/ann ... 0#comments
Ei olnud see asi sugugi kerge, täpsus ja tuulega arvestamine võib üsna tricky olla. Paranemisruumi on.
AndrusK
Õnnitlused 4 päeva töö kohta selline tulemus ja koht, pole midagi muud öelda, kui et super.
Nüüd kiirelt oma autopiloodile nime välja mõtlema
Nüüd kiirelt oma autopiloodile nime välja mõtlema
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
tänud,
täpsuse huvides tuleb mainida, et ega Paparazzi ja Ardupilot kah päris karbitooted pole, mõlemal on soft vaba ja ka raua skeem vabalt saada, võib nad ka ise kokku panna. Päris karbiga saab vast ainult Cropcam'i ja Flexipilot'i, nad müüvad pilooti koos lennukiga.
Autopiloodi nime suhtes jah ootan ettepanekuid, lähiajal on oodata tema leviku kahekordset (või koguni kolmekordset?) kasvu ja teema on aktuaalne;-)
AndrusK
tänud,
täpsuse huvides tuleb mainida, et ega Paparazzi ja Ardupilot kah päris karbitooted pole, mõlemal on soft vaba ja ka raua skeem vabalt saada, võib nad ka ise kokku panna. Päris karbiga saab vast ainult Cropcam'i ja Flexipilot'i, nad müüvad pilooti koos lennukiga.
Autopiloodi nime suhtes jah ootan ettepanekuid, lähiajal on oodata tema leviku kahekordset (või koguni kolmekordset?) kasvu ja teema on aktuaalne;-)
AndrusK
Hei,
võistlus läks viimastel tundidel pingeliseks: senine parim aeg ületati vahepeal HELIKOPTERIGA! Senine rekordiomanik kogus end ruttu ja tegi veel parema aja, aga siiski, märkimisväärne saavutus!
Mu positsioon peaks olema 2 kohta kukkunud, aga punkte peaks siiski saama.
EDIT: kuna tuli juurde vaid üks uus võistleja, kes tegi küll kaks paremat aega erinevate lennumasinatega, siis tabelis ta on ikkagi ühes isikus ja minu lõplik koht on viies.
AndrusK
võistlus läks viimastel tundidel pingeliseks: senine parim aeg ületati vahepeal HELIKOPTERIGA! Senine rekordiomanik kogus end ruttu ja tegi veel parema aja, aga siiski, märkimisväärne saavutus!
Mu positsioon peaks olema 2 kohta kukkunud, aga punkte peaks siiski saama.
EDIT: kuna tuli juurde vaid üks uus võistleja, kes tegi küll kaks paremat aega erinevate lennumasinatega, siis tabelis ta on ikkagi ühes isikus ja minu lõplik koht on viies.
AndrusK
http://diydrones.com/profiles/blogs/ann ... 2#comments
See vist lõplik seis või lõplikule väga lähedane. Mingi Maxi Joker helikopter on tabelisse päris etteotsa roninud!
See vist lõplik seis või lõplikule väga lähedane. Mingi Maxi Joker helikopter on tabelisse päris etteotsa roninud!
Õnnesoovid. Tubli töö, eriti ainsa "custom" autopiloodi kasutamise osas
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
tänud,
ma kirjutasin sinna blogi artikli oma piloodi kohta, sellest paistab et piisab.
AGA - ka teistest osalejatest osalevad mitmed omaenda loodud piloodiga!
Krzysztof Bosak - osaleb omaloodud Flexipilot'iga.
Chris Anderson - üks Ardupiloti loojatest
William (Bill) Premerlani - UAV devboard &matrixnav looja.
Ma tunnen, et olen heas seltskonnas.
Muide, see on siiamaani ainus kord, kus distants on laitmatult läbitud. Eelnevatel ja ka hilisematel kordadel on ikka kas mõnest wp'st valelt poolt möödutud või siis mõni wp läbitud pärast mõningat ringitamist. Eks ma olen pilooti push'inud kah, et ta ikka veel kiiremini pööraks ja lendaks. Samas, distants on piisavalt pikk, nii et ühe akuga seda kaks korda kiirelt läbida minu lennukiga ei saa, vahepeal peab laadima, lennuilmu kah viimasel ajal napib.
Veel: võrreldes eelmise korraga, ma olen implementeerinud koosinusmaatriks algoritmi. See tähendab, et mul on 3 gürot ning ma tean igal hetkel, mispidi mu lennuk on. Seal on siiski omad nüansid, nii et päris laitmatu sooritus pole veel käes, aga ma olen sinnapoole teel. F3C kava läbilendamine pole enam mägede taga;-)
Andrus
tänud,
ma kirjutasin sinna blogi artikli oma piloodi kohta, sellest paistab et piisab.
AGA - ka teistest osalejatest osalevad mitmed omaenda loodud piloodiga!
Krzysztof Bosak - osaleb omaloodud Flexipilot'iga.
Chris Anderson - üks Ardupiloti loojatest
William (Bill) Premerlani - UAV devboard &matrixnav looja.
Ma tunnen, et olen heas seltskonnas.
Muide, see on siiamaani ainus kord, kus distants on laitmatult läbitud. Eelnevatel ja ka hilisematel kordadel on ikka kas mõnest wp'st valelt poolt möödutud või siis mõni wp läbitud pärast mõningat ringitamist. Eks ma olen pilooti push'inud kah, et ta ikka veel kiiremini pööraks ja lendaks. Samas, distants on piisavalt pikk, nii et ühe akuga seda kaks korda kiirelt läbida minu lennukiga ei saa, vahepeal peab laadima, lennuilmu kah viimasel ajal napib.
Veel: võrreldes eelmise korraga, ma olen implementeerinud koosinusmaatriks algoritmi. See tähendab, et mul on 3 gürot ning ma tean igal hetkel, mispidi mu lennuk on. Seal on siiski omad nüansid, nii et päris laitmatu sooritus pole veel käes, aga ma olen sinnapoole teel. F3C kava läbilendamine pole enam mägede taga;-)
Andrus
Hei,
tundub et kolmas olen, nii teises ringis kui ka üldarvestuses.
Üldtabel on siin: http://www.diydrones.com/profiles/blogs ... ue-table-1
AndrusK
tundub et kolmas olen, nii teises ringis kui ka üldarvestuses.
Üldtabel on siin: http://www.diydrones.com/profiles/blogs ... ue-table-1
AndrusK