Robbe ASW-15 ehitamine

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

Nii tegin hoopis väiksese kannapöörde ja otsustasin i hoopis selle nõrgema komplekti kasuks. :roll: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=4711
see pidi ikka olema nii sisse kui ka välja poole firewalli paigaldatav ja sellega mul raskkus paigas ja hea treenida alguses ,hiljem on siis võimalik kohe hakata juba vaatama mida paremaks teha annab. no selle combo hind lihtsalt nii super et ei ole midagi nagu kaotada. aga nüüd siis ootama kunas asjad kohal!
HK Piaget
Multiplex Mentor
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Ise kasutan rihno 1750 mah akut robbe mootoriga 3535-16
lennuaeg põhjagaasiga 12 min.Vaevalt,et servo raami nihutamata 2200 aku ära mahub,mul on tugevalt taha nihutatud ja 2200 läheb napilt keresse.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

nii...väike transpordipaus on läbi ja asjad hongkongist kohal! niipalju sain ikka targemaks ,et mootor mis ma sealt tellisin ei sobi siiski sissepoole firewalli panna ,no saab aga jube nikerdamine ,ostsin robbe originaal mootori ja esci turult!
nüüd oleks küsimus targematele selle aileronide ühendamise kohta! Et kuidas ma saan aileronid vastuvõtjasse ühendada ?kas Y juhtmega v saan ka erinevatele kanalitele panna? puldiks futaba 7c ,sellel kanaleid kõvasti üle aga mis seadistused siis puldist tegema peab? kuidas te tavaliselt plaanerilneed aileronid ühendate?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Aileronide kohta niipalju, et mina isiklikult soovitaksin panna kahte eri kanalisse (kui nagunii saatjal/vastuvõtjal neid jagub). Põhjuseks see, et siis saad neid natuke viisakamalt pärast trimmida. Ok, PÕHIMINE trimm pannakse paika mehhaanikaga, aga lendude vahepeal on puldi nuppudega mugavam majandada, kui tangide ja kruvikatega ;)

Niipalju, kui mina KIIRE pilguga ESIMESSE võrgust leitud 7C manuali leidsin, on esimene (paremoolse!?) aileroni kanal siis #1 ja vasakpoolse aileroni võid panna kas #5, #6 või #7 kanalisse - seda kanalit saad puldil konfida. NB! vaata ISE OMA PULDI MANUALIST ÜLE - võtmesõnad võiks siis olla channel assignment, aileron & flapperon
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

tänud , manual jube paks ja keeruline aga jah 1 kanal on kindel ja teised proovin siis välja lugeda sealt!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aga aileronid peavad liikuma ju vastassuundades? vabandan löolli küsimuse pärast
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Jah, eleronid eri suundades, koos liikumist nimetatakse flaperon (koos alla)/spoileron(koos üles).
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ot aga mina siis pean ikka eleronid ehk siis erisuundades liikuvad endale muretsema jah? :D
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Just, vasak üles ja parem alla ning vastupidi.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aga seda ju Y juhtmega ei saakski?! peaks ka veel pööratud olema aga ka nii ei saa ju? ega siis ei saa - ja + lihtsalt ümber pöörata! pean ikka puldil seadistuse selgeks saama! kui kellelgi on see selge võiks muga teadmisi jagada!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Y-juhtmega saad Sa SERVODELE täpselt sama signaali.
See, kas servod selle peale samas suunas liiguvad (on olemas "vastupidiseid" servosid, samuti võib digidel suunda progeda) ja kuidas see liikumine juhtpindadele mõjub, sõltub juba mehhaanikast ;)
+/- EI OLE niisamalihtsalt vahetatavad.

Aga mina soovitaksin küll puldi selgeks õppida - kasvõi juba järgmise mudeli tarbeks.

Eesmärk siis niisugune:
Kangi liigutamine paremale -> Parema tiiva aileron üles, vasaku oma alla
Kangi liigutamine vasakule -> Parema tiiva aileron alla, vasaku oma üles.

Peale seda siis võiks puldi pealt sub-trim'iga sättida nii, et kang vaba tähendaks ka seda, et aileronid "peituksid tiiva kuju sisse" (loe: näiksid olema tiiva loomulik osa, ega punnitaks ei üles ega allapoole).

PS. Kui juba manuali lugemiseks läheb, siis soovitaksin ka expo koha pealt silmad lahti hoida. Alguseks muudab elu lihtsamaks.
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Vabandused et segan aga selle lahja :) mootori,kahese lipo 1450,ja 10x6 propiga läeb see asi otse üles.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

primaat wrote:Vabandused et segan aga selle lahja :) mootori,kahese lipo 1450,ja 10x6 propiga läeb see asi otse üles.
ei saa päris täpselt aru aga...? mootor on robbe oma ja see mida robbe sinna soovitas ,aku on 3s 1350 mah
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei, kommenteeriks Y-kaabli ja eleronide koha pealt, et kuna ühes tiivas on servo ühtpidi ja teises teistpidi, siis liigubki üks eleron alla ja teine üles, kui servod sama signaali saavad.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ahaaaaaa ...väga hea point.! siis ikkagist äkki Y kaabel kõige mõistlikum. no kui keegi annaks otsa kätte kust ma puildil näiteks kuuenda kanali saaksin esimese kanaliga koos liikuma siis muidgi oleks parem saaks häälestada puldist!
HK Piaget
Multiplex Mentor
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Et siis minulgi Futaba 7C.Eleronidele tuleks kasutada ikkagi oma kanaleid
(minul 1 ja 6) saab eleronidele kasutada erinervaid käike ehk siis alla vähem kui üles,pidavat pikatiivalisel plaaneril keerata aitama ja tekib airbrake kasutus võimalus........ .Expo tuleks panna miskit 35% -40%
Mis robbe mootor on :?:
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

robbe 2827 -26 oli vist
aga kust ma 6 kanali saan selleks määrata? ja mis see expo oli? et tuimemaks teha kangid keskel vist jah?
HK Piaget
Multiplex Mentor
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Rääkisid et otsustasid lahjema mootori kasuks(viide hiinakale).Tolle robbe soovitatud mootoriga nõnna kenasti ei üles ei läe.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah no see hiinakas tuli välja ,et oli ikkagist keeruline hakata paigaldama sissepoole firewalli! otsustasin alguses kärab mulle see lahjem ka ,muidu lasen vabsee pilbastes kohe sele lennuki! :D
et originaal mootor ehk stabiilsem ja rahulikum alustamiseks! no täna tahaks simu teha paar tundi ja siis Y juhtme või puldi kanalid seadistada eleronidele .
homme läheks kuskile proovima! 8)

nii ,et keegi siis ei oska mulle öelda kust sedaistusest ma leian Futaba 7C l selle koha kust 6 kanali saan endale vasakuks eleroniks?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

nii midagi leidsin! hakkas tööle! mis see airbrake teema on? kuidas seda kasutada ja mismoodi siis peaksid asjad liikuma?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Airbrake - kasutatakse lennuki(mudeli) maandamisel,kasutusel rohkem koopiaplaaneritel. Tiiva ülaosast (keskel kusagil) väljub lisaseade,mis suurendab õhutakistust päris kõvasti, st. ongi õhupidur.

Veel on ka flaperonid - suht suured pinnad tiibade alaosas (peaaegu samasugused kui eleronidki),töötab pidurina ja suurendab ka tõstejõudu.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aga kas mingite settingutega ma ei saa endale neid õhupidureid? et eleronid äkki lähvad mõlemad koos ala vms? puldil nagu on mingisugune airbrake mix???
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

nii saingi airbrake paikka! et tõstab elevatorit ja langetab mõlemat eleroni.
kas siis selle lülitan enne maandumist sisse?
oioi naja hakkab saama homme :?
teen video ka. huvitav kui juppideks see lennuk mul homme õhtuks on? :lol:
ni kas kellelgi on veel mingeid trikke soovitada , et kas näiteks kõik tüürid peavad liikuma samapalju alla kui üles v. on seal ka mingi erisetting?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mrtn wrote: oioi naja hakkab saama homme :?
teen video ka. huvitav kui juppideks see lennuk mul homme õhtuks on?
Kisub vägisi kurb/halenaljakaks niimoodu see tegevus.
Soojalt soovitan mõne teadjama tegelase enne esimest lendu ligi kutsuda. Kasvõi selleks, et teeks kõikse elementaarsema kontrolli ära Su mudelile. Muidu võib lend kesta ka pool sekundit.

PS. Kus kandis seda lendu plaanid teha?
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

elan pirital ,ma arvan et lähen muugale liivakarjääri ,seal mägine ,saab mõne künka otsast startida ,kuidas liiva cräshida on? äkki liiga kõva ,peaks ikka heinamaale minema kuskile hoopis ?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

alguses ära hakka nende airbrakede ja muude kellade ja viledega jamama!
Katsu kõik tüürid õigetes suundades liikuma saada - piisab korralikust eleronide ja kõrgustüüri tööst esialgu - aga korralikust.
Kui sa ei saa hakkama,astu minu juurest poest lennukiga läbi,aitan sul tüürid õieti liikuma saada.
Ervin - Liivalaia 20A (kolmap mind ei ole)
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

tänan abi eest! kas ma alguses peaksin ringe tegema st. pöörama rohkem sabatüüriga v. eleronidega? kummaga alustajale lihtsam on?
ja kui palju ma elevatorit sabas peaksin reguleerima et koguaeg oleks kergelt ülesse suund jah? kuskilt lugesin et võiks niimoodi olla reguleeritud et kui käed lahti siis kergelt koguks kõrgust koguaeg!? kui palju siis seda eleroni sabas trimmima pean ? mitu kraadi vms.? hetkel olen käed lahti positsioonis kõik asjad täiesti otse pannud ehk siis ilma ühegi pidurita.
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Kui nagunii Tlnas oled, siis teeks pigem nõnna, et homme kell 12:00 hoopis Kollasel?
Oleksin siis ise kah sealkandis sõjalindu ja muid loomi põristamas.

Miks liivamäed ja muu selline paha on - kui käest visates rohu sisse on kummumine (horisontaalkiirus) 1.5-2 meetrit, siis mäe otsast... mõtle ise ;)
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ok tulen homme 12.00 kollasele! kus see asub täpsemalt?
oli vist harku tagant keila poole sõitta ,brc st mõne km pärast kust keerab paremale tabasalu poole sealt paremale vist jah ja siis vasakule kuskile sinna jääb? ma uurin foorumist ,oli vist isegi gps koordinaadid antud!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Yep. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1277 peaks andma nii pealt, kui alt vaate ;)

Tasub muidugi tähele panna, et praegu tasub Vatsla poolt sisse tulla - porine tee küll natukene pikem, aga kandvus loomkatsetega tõestatud
Post Reply