laste väikesed plastsuusad, väiksemale lennukile väiksemad, suuremale suuremad, neid ju kaks suurust. kunagi tegin ühele 1,5m treenerile ühe suusa pikki pooleks, sai väga hea kõvemal lumel tegutsemiseks.
Esimesed suusad lagunesid kuu ajaga ära. Lennutasin põhiliselt jää pealt, iga külmaga, mõned järsud maandumised ka ja kulusid-murdusid need lastesuusad ära.
Kuumliimiga reklaamiplastist tehtud eriti laiad suusad tuhklumele:
Mina enda Jakil (nüüdseks omadega õhtal) ei pannud erinevust üldse täele. Kui suusad ei lopenda on kõik korras. Minul olid nad võrreldes tiivaga umbes 10 kraadise nurga all.
nüüd juba mitmeid kordi Kiili põldudel käidud - pole küll märganud mingeid erinevusi ratastega võrreldes.Muidugi ei lenda ju ka mingi hullu kiirusega - rohkem püüad just aeglasemalt lennata. http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC_0082
aga kui cessna tüüpi lennuk millel ees ratas ? kas siis ikka 3 suuska alla kja korras? kuidas reaalsuses toimib sedasi 3 suuska lähestikku? kas üle nina ei taha kukkuda vms?
mul veidi keerulisem variant kuna trike rattad ,ehk siis propi all ka ratas! tegin suusad valmis aga ... kindlasti oskab keeegi nõu anda mis oleks just kõige parem viis neid sinna kinnitada ,et proppi ei läheks.
Ise mõtlen ,et suusa tagaotsast nöör teliku külge mis ei lase lihtsalt propini liikuda ,aga suusk ei tohi propi pärast üldse eriti nurga alla minna aga kas see nurk piisab üldse ,et maanduda?
see oleks ka lahendus aga niigi pidi trike lanendusega lennukil kogu raskus maandumishetkel ainult esisuusale minema ,et äkki vajub läbi ja jookseb lumme kinni? sellisel juhul võib suusa lihtsalt poole lühemaks teha.
samas kui lühemaks teha siis väheneb ka kandepind ja nii ta lume alla kaevubki, samas kui ta laiemaks teha...
mina mäletan, et esimesena läksid maha ikka tagarattad
aga äkki mäletan valesti...
jah esisuusk/ratas keerab! ei proovin ikka seda nüüri süsteemi alguses ,et panen tagant nüüri teliku külge täpselt nii pika et suusaots proppi ei ulatuks!
võibolla lasen nüüd lolli küsimuse lendu, aga kas sa nii ei saaks teha, et kui lennukil on rattad alla, on ta "trike" tüüpi lahendus. Kui suusk on all, siis on 2 suuska ees ja 1 taga?
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
jah seda varianti kasutatakse küll aga mul uus ja nii ilus lennuk ,et ei tahaks üldse hakata lühkuma seda! ja no ega see maandumis konstrui ei ole nii lihtne ka ehitada sinna uut! prooviks pigemm sellega!
kas kellegil on kogemust sellega kui see esisuusk nüüd siis kaevub mul sise ,et kui hull crash sealt tueb siis?
heal juhul painad esiratta kinnituse kõveraks ,selle jämeda traadi eeldatavasti sellest kohast ,kus ta keerdus on (hiljem kannatab ju jälle sirgeks painata ) ja maandud selili, halvemal juhul aga sellise lumega ebatõenäoline, et küljest pudeneb ära terve esiratta kinnitus, sisepõleka puhul ilmselt mootoriraam, koos mootrori ja esitelikuga.
miks sa suuska ei taha ratta külge kinnitada suusa esiotsast?
kas testimiseks on sobilik lihtsalt paraja hooga lumel suusatada selle lennukiga enne kui pärismaandumist harjutada? mul puudub igasugune ratastele ja suuskadele maandumiskogemus! lisaks on see lennuk mul täiesti uus ja ei ole kunagi lennanud selle setupiga!
aga varem raadiomudelit lennutanud oled?
ilmselt on parim aeg harjutamiseks just praegu, kuna pehme lumi annab palju andeks.
mõistlik oleks proovida enne lihtsalt suusatada, kuidas keerab jne.
ei lennutanud olen ikka omajagu aga siiani olen plaaneri käest visand ja kõhule maandanud ja sama 1m tiivaulatusega cessnaga aga sellel uuel on 182cm tiiba ,et seda kõhuli ei taha maandada kuigi teadjad isegi soovitavad! aga balsa lennuk ... äkki lõhun ära midagi ?!
tavaliselt enamus ongi balsa lennukid, maandutakse kõhule ega juhtugi midagi ainult propp võib elektrika puhul viga saada, sisepõlekal keeratakse lihtsalt nii ette, et tuulega keerab surnud mootori propi horisontaali