lennukile suusad

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Aredx
Posts: 390
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:40
Location: Eesti

lennukile suusad

Post by Aredx »

Kuidas/millest teha ise lennukile suuski?
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

kasuta veneaegseid "tillu" suuski.
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

laste väikesed plastsuusad, väiksemale lennukile väiksemad, suuremale suuremad, neid ju kaks suurust. kunagi tegin ühele 1,5m treenerile ühe suusa pikki pooleks, sai väga hea kõvemal lumel tegutsemiseks.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Image

Image

Image

Image

Veel saab suuski teha gofroplastist kuumaliimiga. Pole fotot käepärast.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

proovisin ka enda depronist Extra 300-le ka teha depron suuski ... pole veel külge monteerida jõudnud ... ei teagi, kas üldse ära veabki :roll:
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

pipercub sa kohe pidid selle extra pildi üles panema, mul tuli kohe isu uue extra järele.
kas sa minult suuski kaasa ei saanud?
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

kas sa minult suuski kaasa ei saanud?
Esimesed suusad lagunesid kuu ajaga ära. Lennutasin põhiliselt jää pealt, iga külmaga, mõned järsud maandumised ka ja kulusid-murdusid need lastesuusad ära.


Kuumliimiga reklaamiplastist tehtud eriti laiad suusad tuhklumele:
Image
Image
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

A kuidas arodünaamikat mõjutab?
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

Ma ei viitsinud suuski ise välja möelda, kui poes on spetsiaalsed suusad olemas nii bensa konele kui elektri konele.
http://www.silshop.fi/shop/index.php?ac ... uctId=1780
http://www.silshop.fi/shop/index.php?ac ... uctId=1789
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =001_G_004 :wink:
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Ervin2 wrote:A kuidas arodünaamikat mõjutab?
Mina enda Jakil (nüüdseks omadega õhtal) ei pannud erinevust üldse täele. Kui suusad ei lopenda on kõik korras. Minul olid nad võrreldes tiivaga umbes 10 kraadise nurga all.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

A kuidas arodünaamikat mõjutab?
Suurel kiirusel võib asi ebastabiilseks minna. Suusad peavad sirgelt ja küllalt jäigalt paigas olema, ühtemoodi ja ei tohi loperdada.

Minu arusaamist mööda on ideaalsed suusad pontoonikujulised, midagi sinnapoole kui 2-l esimesel pildil.

Nagu need ujukid:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... %28pair%29
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

A kuidas arodünaamikat mõjutab?
nüüd juba mitmeid kordi Kiili põldudel käidud - pole küll märganud mingeid erinevusi ratastega võrreldes.Muidugi ei lenda ju ka mingi hullu kiirusega - rohkem püüad just aeglasemalt lennata.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC_0082
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aga kui cessna tüüpi lennuk millel ees ratas ? kas siis ikka 3 suuska alla kja korras? kuidas reaalsuses toimib sedasi 3 suuska lähestikku? kas üle nina ei taha kukkuda vms?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

mul veidi keerulisem variant kuna trike rattad ,ehk siis propi all ka ratas! tegin suusad valmis aga ... kindlasti oskab keeegi nõu anda mis oleks just kõige parem viis neid sinna kinnitada ,et proppi ei läheks.
Image
Ise mõtlen ,et suusa tagaotsast nöör teliku külge mis ei lase lihtsalt propini liikuda ,aga suusk ei tohi propi pärast üldse eriti nurga alla minna aga kas see nurk piisab üldse ,et maanduda?
HK Piaget
Multiplex Mentor
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

mul oli kunagi sama lugu, ühel treeneril tahtis suusanina ka proppi minna, tegin lihtsalt esisuusale kinnituse suusa esiotsa, töötas küll.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

see oleks ka lahendus aga niigi pidi trike lanendusega lennukil kogu raskus maandumishetkel ainult esisuusale minema ,et äkki vajub läbi ja jookseb lumme kinni? sellisel juhul võib suusa lihtsalt poole lühemaks teha.
HK Piaget
Multiplex Mentor
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

samas kui lühemaks teha siis väheneb ka kandepind ja nii ta lume alla kaevubki, samas kui ta laiemaks teha...
mina mäletan, et esimesena läksid maha ikka tagarattad :roll:
aga äkki mäletan valesti...
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Aga kui panna üks pikem suusk kõhualla ja tiiva otstesse pisikesed tugisuusad? Nagu paatlennukil siis.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

siis kaoks ju suusa jõul keeramine ära? nagu ma aru saan, siis hetkel peaks tollel lennukil ju esiratas / suusk keerama
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah esisuusk/ratas keerab! ei proovin ikka seda nüüri süsteemi alguses ,et panen tagant nüüri teliku külge täpselt nii pika et suusaots proppi ei ulatuks!
HK Piaget
Multiplex Mentor
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

ja siis kui oled selle suusaotsa piisavalt alla saanud kaevub ta maandudes lume alla... :roll:
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

võibolla lasen nüüd lolli küsimuse lendu, aga kas sa nii ei saaks teha, et kui lennukil on rattad alla, on ta "trike" tüüpi lahendus. Kui suusk on all, siis on 2 suuska ees ja 1 taga?
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah seda varianti kasutatakse küll aga mul uus ja nii ilus lennuk ,et ei tahaks üldse hakata lühkuma seda! ja no ega see maandumis konstrui ei ole nii lihtne ka ehitada sinna uut! prooviks pigemm sellega!
kas kellegil on kogemust sellega kui see esisuusk nüüd siis kaevub mul sise ,et kui hull crash sealt tueb siis?
HK Piaget
Multiplex Mentor
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

heal juhul painad esiratta kinnituse kõveraks ,selle jämeda traadi eeldatavasti sellest kohast ,kus ta keerdus on (hiljem kannatab ju jälle sirgeks painata :wink: ) ja maandud selili, halvemal juhul aga sellise lumega ebatõenäoline, et küljest pudeneb ära terve esiratta kinnitus, sisepõleka puhul ilmselt mootoriraam, koos mootrori ja esitelikuga.
miks sa suuska ei taha ratta külge kinnitada suusa esiotsast?
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aga kui esiotsast siis? nojah pean kohapeal vaatama aag tüesti äkki polegi väga palju vaja tahapoole panna suuska et proppi ei läheks?!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

kas testimiseks on sobilik lihtsalt paraja hooga lumel suusatada selle lennukiga enne kui pärismaandumist harjutada? mul puudub igasugune ratastele ja suuskadele maandumiskogemus! lisaks on see lennuk mul täiesti uus ja ei ole kunagi lennanud selle setupiga! :oops:
HK Piaget
Multiplex Mentor
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

aga varem raadiomudelit lennutanud oled?
ilmselt on parim aeg harjutamiseks just praegu, kuna pehme lumi annab palju andeks.
mõistlik oleks proovida enne lihtsalt suusatada, kuidas keerab jne.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

sel juhul võta kindlasti keegi äss kaasa!
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ei lennutanud olen ikka omajagu aga siiani olen plaaneri käest visand ja kõhule maandanud ja sama 1m tiivaulatusega cessnaga aga sellel uuel on 182cm tiiba ,et seda kõhuli ei taha maandada kuigi teadjad isegi soovitavad! aga balsa lennuk ... äkki lõhun ära midagi ?!
HK Piaget
Multiplex Mentor
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

tavaliselt enamus ongi balsa lennukid, maandutakse kõhule ega juhtugi midagi ainult propp võib elektrika puhul viga saada, sisepõlekal keeratakse lihtsalt nii ette, et tuulega keerab surnud mootori propi horisontaali
Post Reply