aku juhtmete jämedus!

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

aku juhtmete jämedus!

Post by mrtn »

oleks vaja pikendada esc ist akusse minevaid juhtmeid.
Esc on 60 A ja akuks on 3700MaH 4S

kas oskate öelda kas auto kõlari juhtmed 2mm ristlõikega sobivad sinna ?
kas kullos v kuskil müüakse õiget aku juhet?
akust tulevad muidu awg10 ja 200C 200c see on temp aga mis see 10 awg on?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

American Wire Gauge: http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
Seal on tabel, kus vastavused kirjas.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
mty
Posts: 49
Joined: Tue Oct 03, 2006 9:27
Location: tln...

Post by mty »

felch wrote:American Wire Gauge: http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
Seal on tabel, kus vastavused kirjas.
ma olin seda just linkimas...selle j2rgi 4-5mm tundus veidi palju tahetud :?
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah escist väljuvad 14AWG juhtmed ja akust 10AWG
no ma arvan ,et 14AWG siis ok! aga nüüd küsimus kust sellist saada kiirelt?
HK Piaget
Multiplex Mentor
mty
Posts: 49
Joined: Tue Oct 03, 2006 9:27
Location: tln...

Post by mty »

10awg kannatab max 40a tabeli j2rgi :? :?:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

See tiba vale konteksti tabel. Tsekka siia:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... ostcount=7
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

no see küll siis veider! turnigy 60A escil on awg14 juhtmed?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Jah, hoiavad kokku vist. Vanemal seerial oli 12awg. Muretsemiseks pole põhjust, mul pole juhtmed küll soenema hakkanud veel tollel.. :P
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah aga plaanitud kõlari juhtmetega pikendamise jätan vist ära ja ostan ikka kuskilt korraliku juhtme! :?
HK Piaget
Multiplex Mentor
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Väga oluline on juhtme pikkus.
Kui esc ja aku vaheline juhe liiga pikaks jääb, siis pöleb esc maha.

Mart.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

mart wrote:Hei!

...Kui esc ja aku vaheline juhe liiga pikaks jääb, siis pöleb esc maha.
Huvitav miks? Pingelang? Enamikul on ju päris korralikud konded sisendis, mis toiteallika sisendtakistuse mõnusalt madalaks ajavad.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

aga kuidas on mootori ja ESC vaheliste juhtmetega? kui need on liiga pikad, kas ka hakkab kuskilt tossama?
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei!

Miks aku ja ESC vahelise juhtme pikkus rolli mängib, ei oska täpselt öelda.
Vöimalik, et tegu induktiivse koormusega ja sisendis olevad kondensaatorid ei jöua köikumisi ära siluda.
Paljud ESC´id seetöttu maha pölenud, eriti suuremate voolude korral.
Antud teemal on välismaistes foorumites palju juttu, ka Kontroniku ESC´ide manualis kirjas, et tuleb juhtmete pikkusega piiri pidada.

Mootori ja ESC vaheliste juhtmete pikkus tekitab vast vaid lisa kadusid.

Mart.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kui regude mahapõlemine probleemiks, siis:
- tuleb low imp (105C tähisega) kondekaid võimalikult regu lähedale juurde panna. Ilmselgelt on regu küljes olev kondekas pea-aegu alati liiga väike - teeb oma töö kuidagi ära, kuid kindlasti mitte piisavalt suure mahtuvusega. Konekad peaksid varuga olema 2-3S puhul 16V, 3-4S puhul 25V.
- tuleb kasutada võimalikult head akut. Kui aku on suure sisetakistusega ja ei suuda korralikult voolu välja anda, võib see regule väga laastavalt mõjuda. Täpset teooriat ei tea, kuid nii see on. Kehtib muidugi ainult suurte võimsuste puhul, kui asjad nö piiri peal

Pikkade akujuhtmete probleemi polegi varem kuulnud, aga eks seal saja-paarisaja ampri juures on need induktiivvoolud ja -pinged juba päris kõrged jah.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Hakkasin mõtlema et kast on probleem pingelangus. On ju voolud päris suured ja siis tõesti ei toida 1000uF midagi ära. Vene (ja ka moodsates) telekates oli toiteblokis lausa eraldi lülitus,mis tegi sundväljalülituse kui pinge langes alla teatud piiri (under-voltage lockout). Samas ESC ei ole pingemuundi ja seepärast ülekoormust ei peaks tekkima.
Induktiivsus..nati kahtlane aga mine tea, äkki tõesti? Energia sõltub ju peale suht olematu induktiivsuse ka voolust ja see on juba tõesti suur. Ja et induktiivsusel võib tekkida tõesti kõrge pinge, teab iga kineskoopteleka omanik - sealt see koobi 25 kV ju tulebki.
Kondeka juures on muidugi oluline max töötemp. Impulsseadmetes on 105C lausa kohustuslik. Olulisem on aga madal ESR effective series resistance. See on konde "takistus" muundi töösagedusel. Mida madalam esr, seda vähem konde kuumeneb ja seda silutum on pinge.
Niisama pinge kõikumiste (ka juhtmete pingelangu tõttu) vastu aitab ainult suurem mahtuvus. Kõik helivõimud tarvitavad >= 10 000 uF kondesid. Neid aga lendu ei vii - liiga suured ja rasked.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

hmz, aga kas see mootor ise mitte ei tööta puht induktiivenergial?
sirge juhtme induktiivsus siin on suht tühine selle kõrval

aktiivkoormus (mähise takistus) tekitab voolu ja voolu muutus (pulsatsioon) induktiivsuse. Mootori pöörlemise tekitab ainult induktiivsus, mis püsimagneti väljas rootorit/staatorit keerlema lükkab
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Induktiivsus on iga juhtiva asja olemus, mitte kuskilt tekitatav. Alalisvooluga toites on vaid aktiivkomponent (v.a. sisse/välja lülitamise hetkel sest siis on ka "vahelduvvool").
Vahelduvvoolu puhul aga nii aktiiv- kui ka reaktiivkomponendid. Faasivahe on 90 kraadi.

PS. Elektrotehnika praksi/eksami lisaküsimus - kas induktiivpool on lineaarne komponent (nagu takisti) või mitte?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Regude puhul ongi "probleemiks" see, et toimubki pidev voolu sisse/välja lülitamine...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kui see küsimus oli mulle, siis: nii ja naa
Ahel on lineaarnre, kui teda moodustavate elementide R ja L väärtused ei sõltu voolust i. Sellel juhtumil induktiivsus on konstantne ehk teisi sõnu, aheldusvoog Y muutub proportsionaalselt (lineaarselt) sõltuvalt voolu i muutumisest. Ahel on mittelineaarne, kui ülalmainitud elemendid R ja L sõltuvad voolust i.

ma ei väitnud, et juhtmetel ei ole induktiivsust, loomulikult tuleb juhtmeid hoida nii lühikesed kui annab ahela lisakomponentide vähendamiseks.
"sirge juhtme " all ma mõtlesin jupikest regust mootorini, teadupärast on mähises seda traati pikkuse poolest kõvasti rohkem.

samuti suurte vooludega juhtmed (akust reguni), mis hakkavad segama raadio tööd
kogun vanu vene lennukimootoreid
Post Reply