aku juhtmete jämedus!
aku juhtmete jämedus!
oleks vaja pikendada esc ist akusse minevaid juhtmeid.
Esc on 60 A ja akuks on 3700MaH 4S
kas oskate öelda kas auto kõlari juhtmed 2mm ristlõikega sobivad sinna ?
kas kullos v kuskil müüakse õiget aku juhet?
akust tulevad muidu awg10 ja 200C 200c see on temp aga mis see 10 awg on?
Esc on 60 A ja akuks on 3700MaH 4S
kas oskate öelda kas auto kõlari juhtmed 2mm ristlõikega sobivad sinna ?
kas kullos v kuskil müüakse õiget aku juhet?
akust tulevad muidu awg10 ja 200C 200c see on temp aga mis see 10 awg on?
HK Piaget
Multiplex Mentor
Multiplex Mentor
American Wire Gauge: http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
Seal on tabel, kus vastavused kirjas.
Seal on tabel, kus vastavused kirjas.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
ma olin seda just linkimas...selle j2rgi 4-5mm tundus veidi palju tahetudfelch wrote:American Wire Gauge: http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
Seal on tabel, kus vastavused kirjas.
See tiba vale konteksti tabel. Tsekka siia:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... ostcount=7
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... ostcount=7
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Hei!
Miks aku ja ESC vahelise juhtme pikkus rolli mängib, ei oska täpselt öelda.
Vöimalik, et tegu induktiivse koormusega ja sisendis olevad kondensaatorid ei jöua köikumisi ära siluda.
Paljud ESC´id seetöttu maha pölenud, eriti suuremate voolude korral.
Antud teemal on välismaistes foorumites palju juttu, ka Kontroniku ESC´ide manualis kirjas, et tuleb juhtmete pikkusega piiri pidada.
Mootori ja ESC vaheliste juhtmete pikkus tekitab vast vaid lisa kadusid.
Mart.
Miks aku ja ESC vahelise juhtme pikkus rolli mängib, ei oska täpselt öelda.
Vöimalik, et tegu induktiivse koormusega ja sisendis olevad kondensaatorid ei jöua köikumisi ära siluda.
Paljud ESC´id seetöttu maha pölenud, eriti suuremate voolude korral.
Antud teemal on välismaistes foorumites palju juttu, ka Kontroniku ESC´ide manualis kirjas, et tuleb juhtmete pikkusega piiri pidada.
Mootori ja ESC vaheliste juhtmete pikkus tekitab vast vaid lisa kadusid.
Mart.
Kui regude mahapõlemine probleemiks, siis:
- tuleb low imp (105C tähisega) kondekaid võimalikult regu lähedale juurde panna. Ilmselgelt on regu küljes olev kondekas pea-aegu alati liiga väike - teeb oma töö kuidagi ära, kuid kindlasti mitte piisavalt suure mahtuvusega. Konekad peaksid varuga olema 2-3S puhul 16V, 3-4S puhul 25V.
- tuleb kasutada võimalikult head akut. Kui aku on suure sisetakistusega ja ei suuda korralikult voolu välja anda, võib see regule väga laastavalt mõjuda. Täpset teooriat ei tea, kuid nii see on. Kehtib muidugi ainult suurte võimsuste puhul, kui asjad nö piiri peal
Pikkade akujuhtmete probleemi polegi varem kuulnud, aga eks seal saja-paarisaja ampri juures on need induktiivvoolud ja -pinged juba päris kõrged jah.
- tuleb low imp (105C tähisega) kondekaid võimalikult regu lähedale juurde panna. Ilmselgelt on regu küljes olev kondekas pea-aegu alati liiga väike - teeb oma töö kuidagi ära, kuid kindlasti mitte piisavalt suure mahtuvusega. Konekad peaksid varuga olema 2-3S puhul 16V, 3-4S puhul 25V.
- tuleb kasutada võimalikult head akut. Kui aku on suure sisetakistusega ja ei suuda korralikult voolu välja anda, võib see regule väga laastavalt mõjuda. Täpset teooriat ei tea, kuid nii see on. Kehtib muidugi ainult suurte võimsuste puhul, kui asjad nö piiri peal
Pikkade akujuhtmete probleemi polegi varem kuulnud, aga eks seal saja-paarisaja ampri juures on need induktiivvoolud ja -pinged juba päris kõrged jah.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hakkasin mõtlema et kast on probleem pingelangus. On ju voolud päris suured ja siis tõesti ei toida 1000uF midagi ära. Vene (ja ka moodsates) telekates oli toiteblokis lausa eraldi lülitus,mis tegi sundväljalülituse kui pinge langes alla teatud piiri (under-voltage lockout). Samas ESC ei ole pingemuundi ja seepärast ülekoormust ei peaks tekkima.
Induktiivsus..nati kahtlane aga mine tea, äkki tõesti? Energia sõltub ju peale suht olematu induktiivsuse ka voolust ja see on juba tõesti suur. Ja et induktiivsusel võib tekkida tõesti kõrge pinge, teab iga kineskoopteleka omanik - sealt see koobi 25 kV ju tulebki.
Kondeka juures on muidugi oluline max töötemp. Impulsseadmetes on 105C lausa kohustuslik. Olulisem on aga madal ESR effective series resistance. See on konde "takistus" muundi töösagedusel. Mida madalam esr, seda vähem konde kuumeneb ja seda silutum on pinge.
Niisama pinge kõikumiste (ka juhtmete pingelangu tõttu) vastu aitab ainult suurem mahtuvus. Kõik helivõimud tarvitavad >= 10 000 uF kondesid. Neid aga lendu ei vii - liiga suured ja rasked.
Induktiivsus..nati kahtlane aga mine tea, äkki tõesti? Energia sõltub ju peale suht olematu induktiivsuse ka voolust ja see on juba tõesti suur. Ja et induktiivsusel võib tekkida tõesti kõrge pinge, teab iga kineskoopteleka omanik - sealt see koobi 25 kV ju tulebki.
Kondeka juures on muidugi oluline max töötemp. Impulsseadmetes on 105C lausa kohustuslik. Olulisem on aga madal ESR effective series resistance. See on konde "takistus" muundi töösagedusel. Mida madalam esr, seda vähem konde kuumeneb ja seda silutum on pinge.
Niisama pinge kõikumiste (ka juhtmete pingelangu tõttu) vastu aitab ainult suurem mahtuvus. Kõik helivõimud tarvitavad >= 10 000 uF kondesid. Neid aga lendu ei vii - liiga suured ja rasked.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
hmz, aga kas see mootor ise mitte ei tööta puht induktiivenergial?
sirge juhtme induktiivsus siin on suht tühine selle kõrval
aktiivkoormus (mähise takistus) tekitab voolu ja voolu muutus (pulsatsioon) induktiivsuse. Mootori pöörlemise tekitab ainult induktiivsus, mis püsimagneti väljas rootorit/staatorit keerlema lükkab
sirge juhtme induktiivsus siin on suht tühine selle kõrval
aktiivkoormus (mähise takistus) tekitab voolu ja voolu muutus (pulsatsioon) induktiivsuse. Mootori pöörlemise tekitab ainult induktiivsus, mis püsimagneti väljas rootorit/staatorit keerlema lükkab
kogun vanu vene lennukimootoreid
Induktiivsus on iga juhtiva asja olemus, mitte kuskilt tekitatav. Alalisvooluga toites on vaid aktiivkomponent (v.a. sisse/välja lülitamise hetkel sest siis on ka "vahelduvvool").
Vahelduvvoolu puhul aga nii aktiiv- kui ka reaktiivkomponendid. Faasivahe on 90 kraadi.
PS. Elektrotehnika praksi/eksami lisaküsimus - kas induktiivpool on lineaarne komponent (nagu takisti) või mitte?
Vahelduvvoolu puhul aga nii aktiiv- kui ka reaktiivkomponendid. Faasivahe on 90 kraadi.
PS. Elektrotehnika praksi/eksami lisaküsimus - kas induktiivpool on lineaarne komponent (nagu takisti) või mitte?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Regude puhul ongi "probleemiks" see, et toimubki pidev voolu sisse/välja lülitamine...
Lauri Laidna - www.pistik.com
kui see küsimus oli mulle, siis: nii ja naa
Ahel on lineaarnre, kui teda moodustavate elementide R ja L väärtused ei sõltu voolust i. Sellel juhtumil induktiivsus on konstantne ehk teisi sõnu, aheldusvoog Y muutub proportsionaalselt (lineaarselt) sõltuvalt voolu i muutumisest. Ahel on mittelineaarne, kui ülalmainitud elemendid R ja L sõltuvad voolust i.
ma ei väitnud, et juhtmetel ei ole induktiivsust, loomulikult tuleb juhtmeid hoida nii lühikesed kui annab ahela lisakomponentide vähendamiseks.
"sirge juhtme " all ma mõtlesin jupikest regust mootorini, teadupärast on mähises seda traati pikkuse poolest kõvasti rohkem.
samuti suurte vooludega juhtmed (akust reguni), mis hakkavad segama raadio tööd
Ahel on lineaarnre, kui teda moodustavate elementide R ja L väärtused ei sõltu voolust i. Sellel juhtumil induktiivsus on konstantne ehk teisi sõnu, aheldusvoog Y muutub proportsionaalselt (lineaarselt) sõltuvalt voolu i muutumisest. Ahel on mittelineaarne, kui ülalmainitud elemendid R ja L sõltuvad voolust i.
ma ei väitnud, et juhtmetel ei ole induktiivsust, loomulikult tuleb juhtmeid hoida nii lühikesed kui annab ahela lisakomponentide vähendamiseks.
"sirge juhtme " all ma mõtlesin jupikest regust mootorini, teadupärast on mähises seda traati pikkuse poolest kõvasti rohkem.
samuti suurte vooludega juhtmed (akust reguni), mis hakkavad segama raadio tööd
kogun vanu vene lennukimootoreid