Piper J3 korrastamine
Piper J3 korrastamine
Sai siin suvel ostetud Piper J3,vahtplastist elektrikas.
Õnnestus teda ka mõned korrad õhku saad,aga lennuki käitumine oli suht ebastabiilne.
Uurisin lennuki konstruktsiooni ja välja tulid mõningad tõsised vead,puudused.
Hetkel olen suutnud need kõrvaldada.
Kuna neid mudeleid on ka ilmselt teistel olemas,siis natukene jagaks informatsiooni.
1. Kõrgustüürid ei kalluta võrdselt,st.üks tüüridest liigub rohkem teine vähem,see tuleneb sellest,et kõrgustüür koosneb kahest eraldi osast,mis on omavahel ühendatud plastist liitega,mis on liimitud ja paindub läbi.
Vea parandasin järgmiselt: lõikasin tüüri ja stabi vahele umbes 3-4cm pikkused pilud,mille tulemusena tüür hakkas tunduvalt kergemalt liikuma,liidesele langes sellega palju väiksem koormus ja tüürid hakkasid liikuma võrdselt,liimisin ka plastliidese uuesti üle.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_004
2. Kõrgustüür liigub alla tunduvalt kaugemale kui üles.
Alguses üritasin servot seadistada,ei aidanud,siis pöörasin(tõstsin) servo (pildil ülemine) juhiku teisipidi,muutus juhtvarda asend ja kõrgustüüri liikumine ka.
Nüüd on tüüri liikumisnurk võrdne.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_007
3. Vahetasin välja 27Mhz saatja ja vastuvõtja(ei mõjuta oluliselt lennuomadusi)
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_013
4. Lennukaalu ja pinnakoormatuse vähendamiseks proovi Li-Po akut.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_009
Hiljem üritan proovida veel ka brushless mootorit (kui masinast veel midagi järel on)
Pildid Piperist.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album18
Õnnestus teda ka mõned korrad õhku saad,aga lennuki käitumine oli suht ebastabiilne.
Uurisin lennuki konstruktsiooni ja välja tulid mõningad tõsised vead,puudused.
Hetkel olen suutnud need kõrvaldada.
Kuna neid mudeleid on ka ilmselt teistel olemas,siis natukene jagaks informatsiooni.
1. Kõrgustüürid ei kalluta võrdselt,st.üks tüüridest liigub rohkem teine vähem,see tuleneb sellest,et kõrgustüür koosneb kahest eraldi osast,mis on omavahel ühendatud plastist liitega,mis on liimitud ja paindub läbi.
Vea parandasin järgmiselt: lõikasin tüüri ja stabi vahele umbes 3-4cm pikkused pilud,mille tulemusena tüür hakkas tunduvalt kergemalt liikuma,liidesele langes sellega palju väiksem koormus ja tüürid hakkasid liikuma võrdselt,liimisin ka plastliidese uuesti üle.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_004
2. Kõrgustüür liigub alla tunduvalt kaugemale kui üles.
Alguses üritasin servot seadistada,ei aidanud,siis pöörasin(tõstsin) servo (pildil ülemine) juhiku teisipidi,muutus juhtvarda asend ja kõrgustüüri liikumine ka.
Nüüd on tüüri liikumisnurk võrdne.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_007
3. Vahetasin välja 27Mhz saatja ja vastuvõtja(ei mõjuta oluliselt lennuomadusi)
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_013
4. Lennukaalu ja pinnakoormatuse vähendamiseks proovi Li-Po akut.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_009
Hiljem üritan proovida veel ka brushless mootorit (kui masinast veel midagi järel on)
Pildid Piperist.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album18
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Graupner ja Kyosho
Piperitest rääkides tule alati vahet teha Graupneri ja Kyosho mudelite vahel. Väliselt on sarnased, sisult eri asjad. Kyosho võib kolmandiku kallim olla, aga on oma hinda täiega väärt. See-eest, kes Graupnerist jagu saab, sel on mudeliehituse algteadmised käes.
Väike nipp rataste kohta: rattad peavad veidike ette kokku jooksma ja veidike väljapoole kaldu olema - nagu autol.
Väike nipp rataste kohta: rattad peavad veidike ette kokku jooksma ja veidike väljapoole kaldu olema - nagu autol.
Millised tuntavad ja tõsised eelised on Kyosho mudelil Graupneri ees?
Võibolla ainult reduktoriga varustatud mootor ja vist 100g kaalu vähem(kuigi ma ei tea kas on kaalutud koos akuga või ilma).
Igaljuhul hinnavahe on tuntav 1600.- vs. 2300.-
Tekkis ka üks küsimus,kas keegi on proovinud seda Piperit (olenemata firmast)ka maast startida,kas stardib?
Võibolla ainult reduktoriga varustatud mootor ja vist 100g kaalu vähem(kuigi ma ei tea kas on kaalutud koos akuga või ilma).
Igaljuhul hinnavahe on tuntav 1600.- vs. 2300.-
Tekkis ka üks küsimus,kas keegi on proovinud seda Piperit (olenemata firmast)ka maast startida,kas stardib?
kyosho vs. graupner
Kyosho eelised:
1. Pult arvutiühendusega, kaasas simulaator
2. Parem viimistlus, raskuskese paigas, kohe lennuvalmis
3. Suur propeller reduktormootoriga ja kergem kaal - start ja manöövrid lihtsamad ning ohutumad
4. Tagavaraosi, nagu tiivad, on lihtsam saada
Maast startimine õnnestus ainult tagarattaga. Seda konarliku betooni pealt. Siledalt pinnalt pole proovinud.
1. Pult arvutiühendusega, kaasas simulaator
2. Parem viimistlus, raskuskese paigas, kohe lennuvalmis
3. Suur propeller reduktormootoriga ja kergem kaal - start ja manöövrid lihtsamad ning ohutumad
4. Tagavaraosi, nagu tiivad, on lihtsam saada
Maast startimine õnnestus ainult tagarattaga. Seda konarliku betooni pealt. Siledalt pinnalt pole proovinud.
Minagi olin oma Kyosho Piperiga väga rahul.
Lennutasin teist 7 NiMh purgi ja omatehtud Outrunneriga.
Lennuaega oli ca 10 min.
Staris siledalt pinnalt probleemideta. Eriti hea oli kooli spordiplatsi jooksurada.
Nii nägi mudel aastaid tagasi lennuvöimekana välja.
Ja nii nägi välja kere peale maandumist ilma tiivata.
Hetkel polegi mul enam Piperit.
Lennutasin teist 7 NiMh purgi ja omatehtud Outrunneriga.
Lennuaega oli ca 10 min.
Staris siledalt pinnalt probleemideta. Eriti hea oli kooli spordiplatsi jooksurada.
Nii nägi mudel aastaid tagasi lennuvöimekana välja.
Ja nii nägi välja kere peale maandumist ilma tiivata.
Hetkel polegi mul enam Piperit.
Eks targem anna ikka järele....
Kristiina ei viitsinud enam lennutada, andis puldi minu kätte ja ma tahtsin paar kiiremat ringi teha, et akusid tühjaks saada...... piisavalt suur kiiruse pealt andsin täis elerone ja täis körgust. Tiib läks oma teed.
Ma arvan, et mudel polnud sellise lennutamisstiili jaoks möeldud.
Pingutasin lihtsalt üle.
Kristiina ei viitsinud enam lennutada, andis puldi minu kätte ja ma tahtsin paar kiiremat ringi teha, et akusid tühjaks saada...... piisavalt suur kiiruse pealt andsin täis elerone ja täis körgust. Tiib läks oma teed.
Ma arvan, et mudel polnud sellise lennutamisstiili jaoks möeldud.
Pingutasin lihtsalt üle.
Selline oli minu piperi lend,enne modimist,korrastamist.
Kiskus kogu aeg vasakule(kõrgustüüri liikumine oli vale,üks pool rohkem,teine vähem)+ väga algaja piloot.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_030
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_027
Kiskus kogu aeg vasakule(kõrgustüüri liikumine oli vale,üks pool rohkem,teine vähem)+ väga algaja piloot.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_030
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_027
gaasi regulaator ja simu ühendus Graupneri puldile
Graupneri Piperil on puldil ainult gaasi lülitusnupp. 4 kanaliga vastuvõtja , juhitav mootori regulaator ja 3 proportsionaalse kanaliga saatja võimaldavad gaasi sujuvalt reguleerida. 10kohm liugpotentsiomeeter gaasi lüliti taha ja sujuv regulaator olemas. PPM signaali väljund on ka imelihtne, 4,7kohm eraldustakisti ja 3,5mm pistikupesa. Proovitud FMS + SmartPropo. Töötab nii line-in kui mikrofonisisendiga ilma mingi häälestuseta. Ainuke veidrus on, et line-in ja mic tahavad erinevaid FMS-i kanalihäälestusi.
Ühendused plaadil. Suuremalt: http://www.hot.ee/pipercub/yhendus.jpg
10k liugpote
Inverteeritud PPM signaal mikrofonisisendis
Padjakesed patareide loksumise vastu
[/img]
Ühendused plaadil. Suuremalt: http://www.hot.ee/pipercub/yhendus.jpg
10k liugpote
Inverteeritud PPM signaal mikrofonisisendis
Padjakesed patareide loksumise vastu
[/img]
Väga abiks info Samas standard-komplekti kiiruseregulaatori proportsionaalsel juhtimisel pole mingit mõtet, sest nagunii lennata (kõrgust koguda) on mõtekas ainult täis-gaasiga!
See "simulaatori-väljund" on kindlasti abis paljudele Piper J3 ja Staggerwing C-17E komplektide omanikele!
See "simulaatori-väljund" on kindlasti abis paljudele Piper J3 ja Staggerwing C-17E komplektide omanikele!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Peale puldi vahetust töötab mootor nagu tavaliselt peabki,st.võimalus pöördeid muuta proportsionaalselt,kasutades gaasi kangi(kanal 3).
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO