Piper J3 korrastamine

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Piper J3 korrastamine

Post by Ervin2 »

Sai siin suvel ostetud Piper J3,vahtplastist elektrikas.
Õnnestus teda ka mõned korrad õhku saad,aga lennuki käitumine oli suht ebastabiilne.
Uurisin lennuki konstruktsiooni ja välja tulid mõningad tõsised vead,puudused.
Hetkel olen suutnud need kõrvaldada.
Kuna neid mudeleid on ka ilmselt teistel olemas,siis natukene jagaks informatsiooni.
1. Kõrgustüürid ei kalluta võrdselt,st.üks tüüridest liigub rohkem teine vähem,see tuleneb sellest,et kõrgustüür koosneb kahest eraldi osast,mis on omavahel ühendatud plastist liitega,mis on liimitud ja paindub läbi.
Vea parandasin järgmiselt: lõikasin tüüri ja stabi vahele umbes 3-4cm pikkused pilud,mille tulemusena tüür hakkas tunduvalt kergemalt liikuma,liidesele langes sellega palju väiksem koormus ja tüürid hakkasid liikuma võrdselt,liimisin ka plastliidese uuesti üle.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_004

2. Kõrgustüür liigub alla tunduvalt kaugemale kui üles.
Alguses üritasin servot seadistada,ei aidanud,siis pöörasin(tõstsin) servo (pildil ülemine) juhiku teisipidi,muutus juhtvarda asend ja kõrgustüüri liikumine ka.
Nüüd on tüüri liikumisnurk võrdne.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_007

3. Vahetasin välja 27Mhz saatja ja vastuvõtja(ei mõjuta oluliselt lennuomadusi)
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_013

4. Lennukaalu ja pinnakoormatuse vähendamiseks proovi Li-Po akut.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =Piper_009

Hiljem üritan proovida veel ka brushless mootorit (kui masinast veel midagi järel on)

Pildid Piperist.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album18
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Piper on kift vana. Viimasel ajal on paljudel temaga miskipärast probleeme olnud :) Minul oli õnneks kõik tipp topp lendas nagu miilinka aga ise muidugi lõhkusin lolli vea tõttu ära.

Kui korralikult töötab on väärt linnuke :) Soovin edu
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Servod tunduvad väga suured, lausa 4 kruviga kinni. LiPo ja outrunneriga peaks pool tundi lendu "nohu" olema ???
Depronplaatidest selle lennuki mõõtude järgi kokku liimides saaks "Piper 2" -e vist paari õhtuga lendama. Tugevdusteks veel paar söevarrast ka, nagu nüüdsel ajal kombeks.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

heh piper tõepoolest paljudel olemas.

ma suutsin enda oma vaikse tuuelega õhus kohapeal lendama panna :lol: 8)

seda kõrgustüüri probleemi märkasin ka kohe ise kodus karbist välja võttes ja natuke uurides.
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Pole paha.
Tööstuslikult toodetud mudelid on peale möningast "individualiseerimist" siiski kasutuskölblikud.....
Mul oli ka kunagi puitkonstruktsiooniga Piper, kahjuks kukkus omast lollusest alla. Lenu ajal tuli tiib küljest ära. Vaatamata pingutustele polnud kere enam piisavalt juhitav.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Graupner ja Kyosho

Post by pipercub »

Piperitest rääkides tule alati vahet teha Graupneri ja Kyosho mudelite vahel. Väliselt on sarnased, sisult eri asjad. Kyosho võib kolmandiku kallim olla, aga on oma hinda täiega väärt. See-eest, kes Graupnerist jagu saab, sel on mudeliehituse algteadmised käes. :lol:

Väike nipp rataste kohta: rattad peavad veidike ette kokku jooksma ja veidike väljapoole kaldu olema - nagu autol.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Millised tuntavad ja tõsised eelised on Kyosho mudelil Graupneri ees?
Võibolla ainult reduktoriga varustatud mootor ja vist 100g kaalu vähem(kuigi ma ei tea kas on kaalutud koos akuga või ilma).
Igaljuhul hinnavahe on tuntav 1600.- vs. 2300.-

Tekkis ka üks küsimus,kas keegi on proovinud seda Piperit (olenemata firmast)ka maast startida,kas stardib?
ttr
Posts: 85
Joined: Wed Jul 05, 2006 16:59
Location: Tallinn

Post by ttr »

Graupneri oma tõusis siledalt teelt mühisedes üles.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

kyosho vs. graupner

Post by pipercub »

Kyosho eelised:

1. Pult arvutiühendusega, kaasas simulaator

2. Parem viimistlus, raskuskese paigas, kohe lennuvalmis

3. Suur propeller reduktormootoriga ja kergem kaal - start ja manöövrid lihtsamad ning ohutumad

4. Tagavaraosi, nagu tiivad, on lihtsam saada


Maast startimine õnnestus ainult tagarattaga. Seda konarliku betooni pealt. Siledalt pinnalt pole proovinud.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Minagi olin oma Kyosho Piperiga väga rahul.

Lennutasin teist 7 NiMh purgi ja omatehtud Outrunneriga.
Lennuaega oli ca 10 min.
Staris siledalt pinnalt probleemideta. Eriti hea oli kooli spordiplatsi jooksurada.

Image
Nii nägi mudel aastaid tagasi lennuvöimekana välja.

Image
Ja nii nägi välja kere peale maandumist ilma tiivata.

Hetkel polegi mul enam Piperit.
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Tiiva kinnitus oli s**t või?

K.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Eks targem anna ikka järele....
Kristiina ei viitsinud enam lennutada, andis puldi minu kätte ja ma tahtsin paar kiiremat ringi teha, et akusid tühjaks saada...... piisavalt suur kiiruse pealt andsin täis elerone ja täis körgust. Tiib läks oma teed.

Ma arvan, et mudel polnud sellise lennutamisstiili jaoks möeldud.
Pingutasin lihtsalt üle.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Selline oli minu piperi lend,enne modimist,korrastamist.
Kiskus kogu aeg vasakule(kõrgustüüri liikumine oli vale,üks pool rohkem,teine vähem)+ väga algaja piloot.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_030
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... ljandi_027
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

gaasi regulaator ja simu ühendus Graupneri puldile

Post by pipercub »

Graupneri Piperil on puldil ainult gaasi lülitusnupp. 4 kanaliga vastuvõtja , juhitav mootori regulaator ja 3 proportsionaalse kanaliga saatja võimaldavad gaasi sujuvalt reguleerida. 10kohm liugpotentsiomeeter gaasi lüliti taha ja sujuv regulaator olemas. PPM signaali väljund on ka imelihtne, 4,7kohm eraldustakisti ja 3,5mm pistikupesa. Proovitud FMS + SmartPropo. Töötab nii line-in kui mikrofonisisendiga ilma mingi häälestuseta. Ainuke veidrus on, et line-in ja mic tahavad erinevaid FMS-i kanalihäälestusi.

Ühendused plaadil. Suuremalt: http://www.hot.ee/pipercub/yhendus.jpg
Image


10k liugpote
Image

Inverteeritud PPM signaal mikrofonisisendis
Image

Padjakesed patareide loksumise vastu
Image[/img]
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Väga abiks info :!: Samas standard-komplekti kiiruseregulaatori proportsionaalsel juhtimisel pole mingit mõtet, sest nagunii lennata (kõrgust koguda) on mõtekas ainult täis-gaasiga!

See "simulaatori-väljund" on kindlasti abis paljudele Piper J3 ja Staggerwing C-17E komplektide omanikele!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Peale puldi vahetust töötab mootor nagu tavaliselt peabki,st.võimalus pöördeid muuta proportsionaalselt,kasutades gaasi kangi(kanal 3).
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Post Reply