Turnigy 35-48 900Kv / 770W põles sisse

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Turnigy 35-48 900Kv / 770W põles sisse

Post by mrtn »

viimane lend tuli mootoriboks firewalli küljest lahti lennu ajal ,lennuk õnnestus Cuprumil maandada aga kuna mootor risti ja oli ikka niipalju ülekoormust kätte saanud ,et täna uuele katsele minnes ei saanud rattaid maast lahtigi kui mootor hakkas kõrgematel pööretel imelikku kärinat tegema ja lõpuks viskas kerge suitsu välja :(
Võtsin mootori lahti ja midagi nagu silmaga näha pole , ei kujuta ette kas on võimalik et saab remontida seda mootorit või mitte?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
KristoR
Posts: 370
Joined: Sat May 24, 2008 13:40
Location: Haapsalu

Post by KristoR »

Kui õieti aru sain peaks tegu olema elektrimootoriga...
Seal ei tohiks peale mähiste rohkem midagi olla...
Ja kui see küpse on siis ma ei tea kui reaalne uued mähised peale kerida on...
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Post by artur »

Kui ikka suits mootorist välja tuli, siis on mähised kärssanud ja
elulooma tast enam ei tule. :cry:
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

artur wrote: elulooma tast enam ei tule. :cry:
... vähemalt nende mähistega mitte.

Küll on olemas teoreetiline võimalus uus mähis peale kerida. Teoreetiline sellepärast, et esiteks on see suht nüri töö, kui pole eelnevat kogemust. Teiseks aga ei julgeks ma anda garantiid, et ka püsimagnetid ei ole hävingut üle elanud (magnetained kipuvad kõrgematel temperatuuridel oma magneetilisi omadusi kaotama - osad rohkem, osad vähem).
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

nii ostsin uue mootori!
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... Kv_/_1150w
ESC on mul Turnigy 60A
Aku on 3700mAh 20c 4S
Andke andeks aga hetkel üritan aru saada nendest drivecalcidest jne calkulaatoritest aga küsimus on , mis propi ma peaksin panema? mul olemas 12x8 ja 12x6. ei tahaks uut ostma hakata!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

12x8,aga aku peaks olema sel juhul 5-6 purki,ideaalne oleks 6.
3,45 kg tõmmet,48A vool,kasutegur ca 78%
Last edited by Ervin2 on Thu Apr 22, 2010 11:58, edited 1 time in total.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ega see mootor üleüldse liiga võimsaks ei jää? tal peaks päris mitu kilo tulema tõmbejõudu?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

nelja purgi peal oleks tõmmet 1,8 kg ja vool jääks kusagi 26-27 A kanti,mootor töötaks poole võimsuse peal kõigest,aitaks suurem prop 13x8 või isegi 14x8.
see mootor on arvestatud sellise 3-3,3 kg mootorlennuki jaoks,millega võiks vabalt sooritada kõiki pilotaazimanöövreid.
Last edited by Ervin2 on Thu Apr 22, 2010 12:03, edited 1 time in total.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

oot aga 1,8 kg?? mul lennuk raskem ju?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

kuna mootor on 650 pööret voldile,siis arvesta ise,vana oli sul 900 P/V.
Draiv jääb samaks ,aku on 4 purki ja prop 12x8,mootor on küll oluliselt võimsam aga võimsus saavutatakse suurema pinge abil,või siis propi suuremaks muutmise abil,võim mõlemate muutmisel.
Muideks see,et sa selle eelmise mootori maha kärsatasid võib olla ESC programmeerimise viga !
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah ,lugesin ,et tuleb panna slow timing vms. ! et täpselt nii oligi ,et suurtel pööretel hakkas seahäält tegema ja ma lasin paar korda seda seahäält teha ja oligi toss väljas. no samas ma võiksin isegi proovida selle softiga ,äkki mootor terve. ega seda suitsu sealt palju ei tulnud :D
Nii aga kuna mul oli eelmine mootor 900kv siis volte 14,8 ehk 14,8x900=13320 mis on ju liiga palju?? või olen millestki valesti aru saanud?
Norm pöörded peaklsid jääma napilt 10 000 alla vist ju? ehk siis oli mul valida(on praegugi) kas võtta see sama vana mootor või see võimsam. Aga vana tundus kuidagi lahja ,start oli ikka jube pikk jne?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ära kahtlast mootorit testi, võib olla on mähised lühisesse sulanud ja lased veel kiirusregu ka läbi..
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Esc programmerimisel on vaja ka ära määrata aku tüüp ja purkide arv Lipo puhul,kui sul jäi sinna Nimh aku setting siis polegi õnnetust kaugelt otsida.
Ja mootori tühikäigul tulebki mingi 13 tuh pööret,kui prop on ees siis pöörete arv kahaneb ja koormus suureneb,koos sellega ka vool,suur vool põhjustas ka selle esialgse kärssamise.
Ma miskipärast arvan,et sul olid ESC settinud vigased,see on hea ja suht töökindel mootor nii kergelt maha ei põle.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

no esc settingud olid standard settingud (see stardi värk oli medium) muu oli ikka õige ,ainuke mis viimane kord lisasin oli pidur! kas äkki sellest?

ise mõtlesin ,et kuna viimane sõit rebis mootor mul selle puust mootrikasti katki ja tuli ta ikka alla tuua siis mootor sai kõvasti ülekoormust (oli sinna kergelt kinni kiilunud) ,et see põhjustas nüüd selle tossu ja seahääle.
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Sea häält teeb kui mähised osaliselt katki, pöörlema nagu hakkab aga gaasi juurde andes ei jõua need järelejäänud mähised enam mootorit käiata ja regulaator jookseb sünkroonist välja ja teebki seda "seahäält". Üle koormust saades võisid vabalt mõned kiud ära põleda ja pärast vatti andes kärsasid ka ülejäänud.
Last edited by mart63 on Thu Apr 22, 2010 14:43, edited 1 time in total.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

loogiline,et kui ta mehaaniliselt pooma hakkas siis ka toss taga
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
artur
Posts: 129
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:44
Location: Tallinn

Post by artur »

Vale "timing" võib ka sünkroonist välja visata ja sea moodi kiunuma panna.
Osadel regudel nagu Robbe 700 seerial, ei saagi timingut muuta ja koormuse
all see juhtubki, mootor lihtsalt seiskub. Turnigy Esc-iga seda probleemi
polnud, high timing ja asi korras. Nii et kivi ka regu kapsaaeda :wink:
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

No täiesti segadus jälle...loen foorumeid ja no üks ütleb set the timing to High järgmine mees ütleb set the timing to slow??!!! :roll:
näiteks leidsin natuke teise mootori kohta foorumist sdellise teksti lõigu:
TGY AerodriveXp SK Series 42-40 750Kv / 600W

Check out the user reviews for more data (on 4s lipo):

13x6.5E med timing
pull 1:42.45amps/653.6watts/96oz thrust
pull 2:40.90amps/625.5watts/94oz thrust
high timing
pull 1:48.68amps/737.0 watts/100oz thrust
pull 2:43.04amps/644.3 watts/94oz thrust
14x7E/4S high timing
53.69 amps/809.6watts/110oz thrust
Mis see tähendab ,et erinevate proppidega tuleb erinevad timingud panna???? mis see timing teeb üldse?

palun nõuandeid. mootor see
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... Kv_/_1150w

selge on see ,et nendel mootoritel on probleeme selle timingu valimisega afga millise timingu ma nüüd oma turnigy plush 60A regul pean panema???
:D päris mitu korda sai nüüd "Timing" siia kirja...
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Timing ehk "süütenurk" paneb mootori ühte või teist pidi ringi käima. Üldiselt on nii, et mida suurem on timing, seda kõrgemaid pöördeid mootor teeb (kõrgem kV ehk pööret voldi kohta), kuid seda väände arvelt.

Ehk siis:
- suurem timing, suuremad pöörded, väiksem vääne, tuleks kasutada väiksemat propellerit, väiksema sammuga
- väiksem timing, madalamad pöörded, suurem vääne, saab kasutada suuremat propellerit, suurema sammuga

Suure timingu puhul hakkab mootor endale väga palju "vastu töötama" ja sealt tulenevalt langeb kasutegur MÄRGATAVALT ja tekib ülekuumenemise oht.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Huvitav miks siis inrunneritele soovitatakse väiksemat nurka? need teevad ju mingi 50 000 pööret minutis
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Huvitav miks siis inrunneritele soovitatakse väiksemat nurka?
Innrunneril on tavaliselt 2 poolust, outrunneritel 6-12-14.
Kommuteerimissagedus sellest tulenevalt suurem samadel võlli pööretel.

Isegi erinevaid tööpöördeid arvestades on outrunnerid kommutatsioonilt "kiiremad".

Kõrgemal sagedusel tuleb elektromagneti(staatori) raudosa varem ümber "magnetiseerima" hakata,et õigeks ajaks jõuda.
Raua "magnetiseerimine" võtab teatud kindla aja.

"Eelsüütenurga"ajastust arvutatakse mitte võlli täispöörde järgi, vaid kommuteerimispingete "täispöörde" järgi mähiste otstel.

ESC saab infot mootori rootori asendi kohta kolmandalt koormamata mähiseotsalt.
Sellest, kas mootori võll teeb iga kommutatsioonipöörde peale 1 võllipöörde või ainult osa pöördest, ta aru ei saa.

Probleemi lahendavad välised tagasisideandurid, nagu autodel.
Kindlasti saaks asja ka programmiliselt teha.
Kaasaegsetel tööstusinvertoritel on automaatne mootori parameetrite
mõõtmise ja sisestamise rezhiim olemas.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

juhtus siis jälle mul ,et kõik sujub ja lennuk lendab ,mootor töötab tõrgeteta ja järsku...panen 0 gaasi põhja ja kuulen jubedat kriginat ,kiirelt gaas maha uuesti ja kõik toimib?! mis jama võib olla? mis ma siis ikkagist selleks timinguks pean valima? loen seda threadi ja jääb ikka arusaamatuks natuke!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
ziilike
Posts: 103
Joined: Tue Mar 25, 2008 20:35
Location: Tln. Taime uulits

Post by ziilike »

Ära üldse sebi selle timinguga, vaata parem regu ja mootori vahelised juhtmed ja eriti banaanpistikud üle. Usamehel oli sama jama ja siis selgus et üks pistik läheb kuumaks=ei anna hästi ühendust. :twisted:
52 79802
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Post Reply